abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109380546
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109380588
Ik heb gister ook bewonderend voor de spiegel gestaan.

Heb 'n mooi jurkje gekocht en hij stond en zat goed! Om 'm daarna snel weg te hangen zodat mijn lief 'm niet ziet en ik 'm kan verrassen als we een keertje uitgaan :Y O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? donderdag 22 maart 2012 @ 11:23:24 #3
70532 loveli
N
pi_109380721
Nice!!
crap in = crap out
pi_109380727
Ik wil een bolero voor op een rok (voor bruiloft over 2 weken) en vroeg me af of dit mij zou staan:

Van Next:
http://www.next.co.uk/x492358s3#815635x49

Of anders gewoon een 'dichte' zoals deze:

Ja doei.
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:23:55 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109380742
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:18 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb gister ook bewonderend voor de spiegel gestaan.

Heb 'n mooi jurkje gekocht en hij stond en zat goed! Om 'm daarna snel weg te hangen zodat mijn lief 'm niet ziet en ik 'm kan verrassen als we een keertje uitgaan :Y O+
Leuk! O+ Enneh, zien, als ie niet meeleest! :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109380778
Leuk Aurum!

De sweet potatoe veggie burger op de blog die Minilot in het vorige topic postte :9

O - brinta met amandelmelk (bah, doe ik niet meer) en een banaan
L - 3 vk bth hummus/vlees/kaas/tom&kom
T - griekse yoghurt met honing
S - hardlopen, ga voor het eerst intervallen, kijken of ik wat kan verbeteren aan mijn slakkengang :P
D - makreel met ui/knof/kruiden en tomatenblokjes, sperziebonen en gebakken spinazie
T - koffie verkeerd, misschien nog een handje noten
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_109380845
:W Bo-tje is alweer wakker O+

Mo ik vind de onderste meer jouw stijl geloof ik.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109380861
Leuk aurum!

Mo, ik denk dat de 'dichte' mooier staat bij die rok. Anders wordt het misschien wat veel gaas?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109380872
quote:
5s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil een bolero voor op een rok (voor bruiloft over 2 weken) en vroeg me af of dit mij zou staan:

Van Next:
http://www.next.co.uk/x492358s3#815635x49

Of anders gewoon een 'dichte' zoals deze:

[ afbeelding ]
Als de rest van de outfit ook vrij "chique" is kan dat kant wel denk ik!

Edit: oh zie nu de rok pas! Beetje goth-ish die twee samen, maar wel heel leuk denk ik hoor!! Met de gesloten lijkt het zo standaard.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_109380901
Heb in ieder geval die 'dichte' maar gewoon gekocht :') hopen dat hij past, is een size 10 :')
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 22 maart 2012 @ 11:30:13 #11
70532 loveli
N
pi_109380945
Vind die van Next het leukst. Subtieler, niet massief aanwezig, precies goed bij die rok.
crap in = crap out
pi_109380947
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
Heb in ieder geval die 'dichte' maar gewoon gekocht :') hopen dat hij past, is een size 10 :')
Wat een hoop leuke kleurtjes O+!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:30:53 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109380984
Vast kleine plaatjes van onze Ikea-shoppingspree van gisteren! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109380992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:30 schreef loveli het volgende:
Vind die van Next het leukst. Subtieler, niet massief aanwezig, precies goed bij die rok.
Maar ook een stukje duurder. Maar er zit hier vlakbij een héle rustige NEXT, dus ga daar binnenkort wel even langs en dan pas ik 'm, met de rok aan, kan ik zien welke leuker staat :Y
Ja doei.
pi_109380999
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat een hoop leuke kleurtjes O+!
Ja, maar uiteraard ga ik 'gewoon' voor zwart :+
Ja doei.
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:32:27 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109381030
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
Leuk! Makkelijk te combineren ook denk ik zo :P
pi_109381080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
Vast kleine plaatjes van onze Ikea-shoppingspree van gisteren! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh dat bankje is leuk O+
Koop je er wel meteen een extra hoes bij? /mams spreekt. Is erg handig kan ik je uit ervaring vertellen :P

Tafeltje ook leuk en ik wens een plaaaatje van het kleed :D
pi_109381100
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is een bruiloft, geen begrafenis! :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109381105
Zo'n bolerootje is echt superhandig!
pi_109381118
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:P

Maar voor een bruiloft had ik dat waarschijnlijk ook gedaan (zeker in combi met de rok).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109381147
Leuk Mo! Ik denk dat de dichte ook wat mooier staat! Zelf heb ik een stuk of vier van die dingen. Super handig!

Vroeg gegeten, zo maar eens gaan rijden voor mijn afspraak!
pi_109381165
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:07 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Tis echt maar heel even om de afterworkout voortgang te zien. :')

Ik ga vanmiddag naar de bloedbank voor eerste keuring! *O*
Ik zou het ook doen hoor, als niemand kijkt. :P Maar heb je thuis geen spiegel?
En goed bezig! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Jawel. Laag ijzergehalte is niet per se door weinig ijzerinname, kan ook samenhangen met bepaalde vitamines die toevallig ook in lever(worst) zitten.
Oh, mooi, dan ga ik die straks even kopen. :9
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_109381224
Tof Maria!

En mini O+, leuk voor je!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:39:12 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109381256
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:34 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oeh dat bankje is leuk O+
Koop je er wel meteen een extra hoes bij? /mams spreekt. Is erg handig kan ik je uit ervaring vertellen :P

Tafeltje ook leuk en ik wens een plaaaatje van het kleed :D
Haha hadden we nog niet, dachten dat het altijd later nog zou kunnen? :o

Kleed kon ik niet vinden op de ikea site }:|
pi_109381326
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:34 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Het is een bruiloft, geen begrafenis! :P
Ik wil er wel leuker uitzien dan de bruid, maar dat hoeft niet in opvallend rood ofzo :+ *)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')