abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:30:30 #51
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_111007579
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:14 schreef Snapcount2 het volgende:
Als de verklaring in de loop van de jaren verandert, dan is het volgens mij geen drogreden om de persoon die die verklaring aflegt als onbetrouwbaar te labelen. Zeker als er geen aanvullend bewijs wordt aangedragen.
De persoon als onbetrouwbaar labelen gaat wellicht iets te ver, maar in elk geval wel de betreffende verklaring. ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_111014458
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:14 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Als de verklaring in de loop van de jaren verandert, dan is het volgens mij geen drogreden om de persoon die die verklaring aflegt als onbetrouwbaar te labelen. Zeker als er geen aanvullend bewijs wordt aangedragen.
Maar het is ook geen réden om diegene als onbetrouwbaar te labelen. Misschien dat zijn getuigenis later juist méér de waarheid benadert. ;)

Niet dat het echt een punt is om lang op te hameren, aangezien we daardoor juist meer van het onderwerp en het bewijs en de redenatie dwalen.

Dit blijf ik overigens het mooiste voorbeeld van een drogreden vinden:
quote:
Negeren van alternatieve hypothesen
Over het hoofd zien van alternatieve hypothesen.
"Er zijn UFO's gezien, dus er is buitenaards leven."
De genegeerde alternatieve hypothese is dat UFO-meldingen op misverstanden of grappenmakerijen berusten.
:D
pi_111027477
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar het is ook geen réden om diegene als onbetrouwbaar te labelen. Misschien dat zijn getuigenis later juist méér de waarheid benadert. ;)

Niet dat het echt een punt is om lang op te hameren, aangezien we daardoor juist meer van het onderwerp en het bewijs en de redenatie dwalen.
Klopt, daar ben ik het dan mee eens. Maar de getuigenissen kunnen dan in ieder geval niet als bewijs tellen. Zeker niet als er aanvullend (fysiek) bewijs ontbreekt.

quote:
Dit blijf ik overigens het mooiste voorbeeld van een drogreden vinden:

[..]

:D
Deze zie ik hier inderdaad regelmatig voorbij komen. Misschien niet op deze manier geformuleerd, maar wel dezelfde strekking.. :P
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_111041228
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 08:17 schreef Snapcount2 het volgende:

Deze zie ik hier inderdaad regelmatig voorbij komen. Misschien niet op deze manier geformuleerd, maar wel dezelfde strekking.. :P
Heb je daarvan voorbeelden dan?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_111046329
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 15:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Heb je daarvan voorbeelden dan?
Ja hoor, kijk bijvoorbeeld maar eens naar Lambiekje allemaal post.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')