De Iraanse behoren tot de Twaalvers, toch?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk ook te maken met de cultuur van het land. Iraanse sjiieten zijn bijvoorbeeld minder extreem dan Afghaanse/Pakistaanse/Iraakse sjiieten. Waar kom je vandaan?
Irak.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk ook te maken met de cultuur van het land. Iraanse sjiieten zijn bijvoorbeeld minder extreem dan Afghaanse/Pakistaanse/Iraakse sjiieten. Waar kom je vandaan?
Doe normaal hommo.quote:
Jafari inderdaad.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Iraanse behoren tot de Twaalvers, toch?
sowieso middeleeuwse religiesquote:
Dat verklaart het wel een beetje.quote:
Nou ja als TS wat meer over haar achtergrond vertelde, kon religie juist een middel zijn om der familie te bedaren tegenover agressief cultuur.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Sowieso religie opgedwongen krijgen omdat.
Ik ken genoeg mensen die hun cultuur boven hun religie zetten. Ken veel Marokkanen en Turken die zo denken (nofi).quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja als TS wat meer over haar achtergrond vertelde, kon religie juist een middel zijn om der familie te bedaren tegenover agressief cultuur.
Jup en nog erger zelfs, cultuur verkopen als religie, waardoor het een soort absolutistisch heilig sausje overzich heen krijgt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:23 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die hun cultuur boven hun religie zetten. Ken veel Marokkanen en Turken die zo denken (nofi).
Iran vermoed ik.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
TS komt niet uit Turkije of Marokko.Meer zeg ik niet.
Waar is ze eigenlijk?
Cultuur verkopen als religie? Bijvoorbeeld dat eerwerk halal is als jouw dochter/zus(je) in hun ogen vuige dingen heeft gedaan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup en nog erger zelfs, cultuur verkopen als religie, waardoor het een soort absolutistisch heilig sausje overzich heen krijgt.
Nee, dat denk ik niet. Iraniers kennen over het algemeen dit soort gedrag niet. Wellicht Afghanistan.quote:
Bijvoorbeeld, ook dat de jongen van alles mag en het meisje maar de lasten van de 'eer' moet dragen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:26 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Cultuur verkopen als religie? Bijvoorbeeld dat eerwerk halal is als jouw dochter/zus(je) in hun ogen vuige dingen heeft gedaan?
Toen ze zei van vroeger droegen ze zelfs korte rokjes moest ik heel erg aan Iran denkenquote:Op donderdag 22 maart 2012 01:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Iraniers kennen over het algemeen dit soort gedrag niet. Wellicht Afghanistan.
Is in verschillende landen zo geweest.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen ze zei van vroeger droegen ze zelfs korte rokjes moest ik heel erg aan Iran denken
Klopt, tho in de meeste landen kan het nog steeds.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Is in verschillende landen zo geweest.
In bijna welk ander islamitisch land is dat niet zo geweest? Afghanistan, Irak, Egypte, etc.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen ze zei van vroeger droegen ze zelfs korte rokjes moest ik heel erg aan Iran denken
In Egypte kan het nog steeds, Afghanistan kon het volgens mij nooit als algemeen gebruik, in irak is het ook nog lang niet zo extreem als SA / Iran.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
In bijna welk ander islamitisch land is dat niet zo geweest? Afghanistan, Irak, Egypte, etc.
Krijg je meer inzicht in de achtergronden, dominerende culturen, religieuze stromingen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:30 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En stel, jullie zouden weten uit welk land ze komt. En dan?
Inderdaad.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Krijg je meer inzicht in de achtergronden, dominerende culturen, religieuze stromingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |