abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:37:01 #1
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_109356311
Op het eerste gezicht zeg je van sommige complottheorieën dat ze absurd zijn, en dat zijn ze soms ook. Maar er zitten er ook bij waarvan moeilijk te begrijpen is waarom daar lacherig over wordt gedaan. Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar de voor- en tegenargumenten van een complot bij 9/11, maar ik vind het nogal opvallend dat het officiële verhaal aan zoveel kanten rammelt. Ook vind ik het erg naïef dat mensen ervan uitgaan dat het onzin is dat de overheid het niet goed met je voor zou hebben. Natuurlijk is de overheid er om ons te beschermen en grondrechten te garanderen, maar waarom worden die grondrechten dan steeds meer geschonden en neemt onder andere in de Verenigde Staten de privacy steeds meer af in het dagelijks leven sinds de aanslagen van 9/11? Daarnaast is er een negatieve ontwikkeling op universiteiten om alles te verengelsen op universiteiten en dergelijke, wat ervoor zorgt dat binnenlandse studenten niet meer op een normale manier een scriptie kunnen schrijven bijvoorbeeld en leerstof slecht wordt overgebracht. Weer een van de redenen om vraagtekens te zetten bij de globalisering. Ik ben zelf dan ook meer voor een alternatieve manier van globalisering, niet zoals nu gaande is het doordrangen van die globalisering zonder na te denken. Ik geloof niet alle complottheorieën en ik zet er nog wel vraagtekens bij, maar ik denk wel dat er een kern van waarheid zit in veel complottheorieën.

Daarnaast, wat is de slimste manier om macht te krijgen als je in de politiek zit? Door een complot. Maar omdat het van binnenuit is en niemand van buitenaf duidelijk ziet wat erachter zit is het een complottheorie en nog geen officiëel bekend complot.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_109356388
Ga een half uurtje rondbladeren in TRU en je snapt waarom ;)
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:40:12 #3
367786 einzweipolizei
Remember remember the fifth of
pi_109356438

Bespot, hoezo?
november.
pi_109356534
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity. (Hanlon's Razor)
pi_109356572
Omdat mensen die met complottheorieën komen lastig serieus te nemen zijn. Zo vind ik het bijvoorbeeld altijd dijenkletsen hoe snel ze het Nos en andere "officiele" nieuwsbronnen allemaal onzin noemen, maar diezelfde kritische blik missen ze weer als ze het zoveelste 'feitje' van een of andere lugubere internetsite plukken.

Al met al is het grootste probleem daarmee dan ook gewoon het domme volk wat lekker infowars nabalkt. Het bnw-gepeupel zeg maar.
Conscience do cost.
pi_109356582
Veel complot theorien zijn echt zo ingewikkeld en absurd dat mensen dat helemaal niet kunnen doen. Zo intelligent en kundig zijn mensen niet :)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_109356601
Omdat die mensen de overheid zoveel eer geven. Alsof ze iets geheim kunnen houden. :') Daar zijn ze veel te incompetent voor.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_109356609
Niemand zal ontkennen dat er niet zo nu en dan een complottheorie juist is/was. Het probleem echter is dat er naast dat werkelijk complot duizenden crackpot theorieën zijn. Zie de juiste dan maar te vinden. En als je de juiste hebt gevonden is het vaak ook nog eens zo dat er dusdanig van het werkelijke complot wordt afgeweken dat er weinig meer serieus te nemen valt van het hele complot.

Voorbeeld is het door jouw genoemde 9/11 complot. Hier op fok was er een user die werkelijk dacht dat er geen vliegtuigen in de torens gevlogen waren, maar dat dat holografische projecties waren terwijl er onbemande drones rondvlogen om de (voornamelijk Joodse) elite in de VS de beste beelden te geven... :')
Daarnaast zijn er altijd meer mensen die meedoen aan een discussie die er geen verstand van hebben en dingen roepen die helemaal niet kunnen. Wetenschappelijk kan het gewoon niet wat ze claimen.

Daardoor wordt het hele complot, als dat soort "bijdragen" maar vaak genoeg voorkomen, als niet serieus meer beschouwd.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_109356637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:45 schreef The_stranger het volgende:

Voorbeeld is het door jouw genoemde 9/11 complot. Hier op fok was er een user die werkelijk dacht dat er geen vliegtuigen in de torens gevlogen waren, maar dat dat holografische projecties waren terwijl er onbemande drones rondvlogen om de (voornamelijk Joodse) elite in de VS de beste beelden te geven... :')

Wil jij zeggen dat dat niet zo is dan? Er zijn genoeg bewijzen dat dat waar is hoor.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:46:11 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109356646
Dat er met 9/11 iets niet klopt is duidelijk. Maar dan nog klinkt de officiele verklaring logischer dan de theorie dat de Bush familie het samen met de reptilians hebben gedaan in opdracht van de commandant van de Nazi basis op Antarctica.

Dat de officiele verklaring niet klopt betekent niet dat conspiracy theorieen wel kloppen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109356648
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
Veel complot theorien zijn echt zo ingewikkeld en absurd dat mensen dat helemaal niet kunnen doen. Zo intelligent en kundig zijn mensen niet :)
Er zijn complottheorieen die aannemelijker lijken dan de officiele regeringsverklaring op dat moment.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 17:46:21 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_109356649
Omdat mensen nu eenmaal moeite hebben met de voorstelling dat iets dat heel groot is en/of veel impact heeft door een paranoide sukkel uit de buurt is gedaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_109356665
quote:
9s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Er zijn complottheorieen die aannemelijker lijken dan de officiele regeringsverklaring op dat moment.
Noem er eens 1 dan?
pi_109356675
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wil jij zeggen dat dat niet zo is dan? Er zijn genoeg bewijzen dat dat waar is hoor.
Nou ja, Baajguardian is weer terug op fok, hij was de bedenker van het sprookje, kun je lekker met hem er verder over bomen.... :)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_109356677
quote:

[..]

Inderdaad -O-

Open je ogen man !1!!1!!11EINZ!111
pi_109356682
De mensen die complottheoriën propageren zijn vaak rare types die op voorhand al niet betrouwbaar of stabiel overkomen, dat ten eerste.
pi_109356690
quote:
Dat er met 9/11 iets niet klopt is duidelijk.
Daar heb je weer een complot theorie die als waarheid wordt geponeerd.
  Overall beste user 2022 woensdag 21 maart 2012 @ 17:49:11 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_109356732
quote:
9s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:46 schreef Ulx het volgende:
Omdat mensen nu eenmaal moeite hebben met de voorstelling dat iets dat heel groot is en/of veel impact heeft door een paranoide sukkel uit de buurt is gedaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_109356748
quote:
Dit is de reden, TS.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:50:12 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109356758
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar heb je weer een complot theorie die als waarheid wordt geponeerd.
Ik vind het moeilijk te geloven dat er geen enkele foto is van het vliegtuig dat het Pentagon heeft geraakt.

Dat wil niet zeggen dat ik denk dat de Joden, de vrijmetselaars of de reptilians het hebben gedaan.

Ik denk dat regeringen vaak ook onnodig te geheimzinnig doen over bepaalde zaken, wat conspiracy theories in de hand werkt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109356807
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:50 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk te geloven dat er geen enkele foto is van het vliegtuig dat het Pentagon heeft geraakt.

Dat wil niet zeggen dat ik denk dat de Joden, de vrijmetselaars of de reptilians het hebben gedaan.

Ik denk dat regeringen vaak ook onnodig te geheimzinnig doen over bepaalde zaken, wat conspiracy theories in de hand werkt.
Ah ok, maar je poneert het als waarheid zijnde.
Ik heb daar bv totaal geen moeite mee als je weet wat er in het pentagon gebeurd.
Daarnaast heb JIJ geen enkele foto gezien van het vliegtuig en zijn er artikelen geschreven door mensen die dat zeggen, wat jij dan als waarheid aanneemt. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn, alleen niemand komt er mee naar voren, omdat wellicht die mensen het geen ruk interesseert wat de wereld denkt.
pi_109356835
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:46 schreef Viajero het volgende:
Dat er met 9/11 iets niet klopt is duidelijk.
Wat zou er niet kunnen kloppen aan een paar boze moslims die in twee torens vliegen? :')

Doet me denken aan die southpark aflevering. :')

"I have a raging clue right now." :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:53:20 #23
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109356843
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ah ok, maar je poneerd het als waarheid zijnde.
Ik heb daar bv totaal geen moeite mee als je weet wat er in het pentagon gebeurd.
Waarom zou ik dat moeten weten? Ik vind het officieele verhaal niet geloofwaardig, dat betekent niet dat ik dan weet wat er wel gebeurd is.
pi_109356852
Opmerkelijk dat ik hier Zeitgeist nog niet voorbij heb zien komen.
pi_109356896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten weten? Ik vind het officieele verhaal niet geloofwaardig, dat betekent niet dat ik dan weet wat er wel gebeurd is.
Duidelijk. Dat maakt mij ook niks uit, maar jij schrijft dat het duidelijk is dat er iets niet klopt aan het officiële verhaal, terwijl dat JOUW mening is en niet de waarheid hoeft te zijn :) Terwijl je het wel zo schrijft dat het de waarheid is, namelijk het woord duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')