quote:Kinderliedjesschrijver, radiomaker en koordirigent Herman Broekhuizen is overleden. Liedjes als Elsje Fiederelsje, Opa Bakkebaard en Helikopter, Helikopter werden door hem geschreven.
Broekhuizen werd vooral bekend door zijn radioprogramma Kleutertje Luister, wat hij bijna dertig jaar lang maakte. In dat programma werden verhalen verteld en liedjes gezongen met kinderen. Hij presenteerde dat samen met Lily Petersen.
In 1946 werd de Hagenaar dirigent van Kinderkoor Jacob Hamel. In 1953 richtte hij Minjon (Miniatuur Jeugd Omroep Nederland) voor de AVRO op. Daar konden jongeren onder professionele begeleiding zelf radioprogramma's maken. Bron
Hem.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:26 schreef roos94 het volgende:
ik ken ahar niet
Maar R.I.P, mooie leeftijd toch
Zekerquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:26 schreef roos94 het volgende:
ik ken ahar niet
Maar R.I.P, mooie leeftijd toch
Degene die het schreef was een manquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:29 schreef roos94 het volgende:
oh sorry, maar elsje is toch een meisjesnaam?
quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:12 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik zal vanmiddag, te zijner nagedachtenis, met de kinderen Elsje Fiederelsje zingen. (dwz: kinderen zingen, ik op de piano)
Leukquote:Op woensdag 21 maart 2012 13:12 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik zal vanmiddag, te zijner nagedachtenis, met de kinderen Elsje Fiederelsje zingen. (dwz: kinderen zingen, ik op de piano)
quote:
Ik verstond altijd te duur in ieder geval.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:40 schreef thabit het volgende:
Was het meel voor die pannenkoeken nu eigenlijk te duur of te zuur?
quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik verstond altijd te duur in ieder geval.
Even opgezocht
Elsje, Fiederelsje
Elsje, Fiederelsje
Zet je klompjes bij 't vuur
Moeder bakt pannenkoeken
Maar het meel is zo duur
Tingelingelinge pannekoek
Stroop met rozijnen
Kom op bezoek
klopt, ik heb er nog steeds "last" vanquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Zeker![]()
Ken je het liedje niet? Volgens mij wordt het nog steeds gezongen.
en hem inderdaad
Die ken ik ook ook nog wel van de lagere school en we hadden een meisje in onze klasquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik verstond altijd te duur in ieder geval.
Even opgezocht
Elsje, Fiederelsje
Elsje, Fiederelsje
Zet je klompjes bij 't vuur
Moeder bakt pannenkoeken
Maar het meel is zo duur
Stroop met rozijnen
Kom op bezoek
|
Forum Opties | |