quote:
Inmiddels heb ik seizoen twee helemaal gezien, het werd iets beter na ep7, maar echt goed werd het helaas nooit.
Als ik dit topic goed begrepen heb is een budget-cut de reden geweest dat men minder op de 'reis' is gaan focussen, maar eigenlijk uitsluitend op karakterontwikkeling in seizoen 2.
Helaas legt dat meteen een aantal tekortkomingen van de schrijvers en acteurs bloot.
Want karakterontwikkeling is niet het sterkste punt van de schrijvers. Iedere aflevering lijkt hetzelfde draaiboek voor karakterontwikkeling tevoorschijn gehaald te worden:
Twee karakters voeren minutenlang 1 on 1 een zogenaamd gespannen gesprek vrijwel altijd oncomfortabel dicht in elkaars gezicht. Vreemd genoeg gaat dat meestal over gevoelens.
Als kijker voel je al een afstand ontstaan tussen jezelf en de karakters, want de kijker denkt: "Ho, wacht even, de wereld vergaat, er is een zombie acopolypse en jullie hebben het alleen maar over soap opera 'gevoelens'?"
Dat een aantal acteurs ook niet echt weet wat ze met die emotie scènes aanmoeten blijkt wel uit de mate van overacting waaraan de drie Lead acteurs zich in seizoen twee schuldig maken (Jon Bernthal, Andrew Lincoln en Sarah Wayne Callies). Daar was in seizoen 1 geen sprake van.
Het is belangrijk dat je je als kijkers altijd kunt identificeren met op z'n minst een aantal van de Lead actors. In seizoen 1 was dat het geval, maar al die karakterontwikkeling in seizoen 2 heeft er juist toe geleid dat verschillende karakters totaal onhebbelijk zijn geworden.
In een vorig topic zag ik deze opmerking over Lori en die slaat de spijker op z'n kop:
"I think at this point, the words that come to mind when I think of Lori are 'useless' and 'no redeeming qualities.' That's probably not good for your leading lady."-
"Why are the writers doing their best to make us hate the main characters?"Na seizoen 2 heb ik vooral medelijden gekregen met Hershel. Hershel die niks moest hebben van een groep vreemde mensen op zijn grondgebied, het enige wat hij wilde was overleven, in de luwte leven.
Het was onze grote held Rick die Hershel er van overtuigde om de groep overlevenden toch te laten blijven, want samen stonden ze immers sterker, toch?
Helaas besefte Hershel niet met wat voor incompetente groep mensen hij werkelijk te maken had.
Nog maar net aanwezig zorgde een reeks onverklaarbare beslissingen en actie's van onze hoofdpersonen ervoor dat de aandacht getrokken werd van een horde zombie's die Hershel's Farm overliepen.
Achteraf gezien had Hershel Rick en aanhang het best meteen van z'n terrein af kunnen trappen...
Tip voor de schrijvers mbt. seizoen 3; maak het weer een lekker vlotte, spannende zombie serie. Probeer niet langer karakterontwikkeling de kern te laten zijn, laat dat aan andere series over.
Dan komt het best goed met The Walking Dead.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 07-04-2012 18:26:58 ]