quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:42 schreef Maanvis het volgende:
zulke kleine dingetjes kun je misschien beter in een centraal topique over autisme plaatsen
Het probleem van teksten te letterlijk nemen heb ik ook last van. Heeft me zelfs (bijna) problemen opgeleverd bij de belastingdienst. Echter komt er bij mij ook nog eens bij dat ik dyslexie heb waardoor ik langzamer lees, moeite heb met spelling en ook wel eens letters door elkaar haal en dus soms woorden niet goed/verkeerd lees.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:49 schreef Yellowcard het volgende:
Ik heb geen problemen met lezen (dacht ik altijd) maar bij die teksten op school met multiplechoice vragen zat ik altijd fout. Ook als ik de Engelse, Franse of Duitse tekst goed in het Nederlands kon vertalen voor mezelf. Ik nam de tekst letterlijk en niet zoals het door de auteur bedoeld was zei de docent. Voor mijn gevoel weet ik wel wat beeldspraak is maar toch doe ik het ongemerkt automatisch weer fout. Dat ging in mijn eindexamenjaar bij Duits nog maar net goed. Ik dacht veilig te zitten met een 7.4 voor de theorie van de schoolonderzoeken maar voor de examentekst haalde ik een 3.6 en kwam gemiddeld dus precies op 5.5 uit voor een voldoende. Had geen vraag meer fout moeten hebben
Persoonlijke keus. Ikzelf zou dat wel weer doen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:37 schreef einzweipolizei het volgende:
Interresant filmpje..
Toch snap ik niet helemaal waarom hij geen medicijn tegen Asperger zou nemen als het zou bestaan.
Ditquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:05 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het probleem van teksten te letterlijk nemen heb ik ook last van. Heeft me zelfs (bijna) problemen opgeleverd bij de belastingdienst. Echter komt er bij mij ook nog eens bij dat ik dyslexie heb waardoor ik langzamer lees, moeite heb met spelling en ook wel eens letters door elkaar haal en dus soms woorden niet goed/verkeerd lees.
Zo? http://maaikehartjes.blogspot.com/2012/03/visual-thinking.htmlquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Persoonlijke keus. Ikzelf zou dat wel weer doen.
Ik kan sneller leren als ik in beelden kan denken...dus eigenlijk herken ik het wel een beetje.
Ik zag natuurkundige formules liever als grafieken. Pas als ik uit de formules de grafieken had gedestilleerd, kon ik de opgaves maken. Ik deed dan ook vrij lang over m'n opgaves maar haalde wel altijdmeestal goede cijfers (als ik genoeg tijd had).quote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zo? http://maaikehartjes.blogspot.com/2012/03/visual-thinking.html
Hij luistert waarschijnlijk heel vaak naar deze trackquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:37 schreef einzweipolizei het volgende:
Interresant filmpje..
Toch snap ik niet helemaal waarom hij geen medicijn tegen Asperger zou nemen als het zou bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |