abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109311883
Vanaf 4:43 word een verklaring gelegd waarom lezen zulks lastige taak is voor mensen met autisme.

Herken mezelf er heel goed in...
pi_109311950
Oké, fijn. :)
pi_109311992
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 13:52 schreef erikkll het volgende:
Oké, fijn. :)
Wat droog zeg :{
  dinsdag 20 maart 2012 @ 14:39:19 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_109313522
Leuk filmpje, hij legt een hoop uit dat ik nog niet wist.
Je moeder is een hamster
  dinsdag 20 maart 2012 @ 14:42:25 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109313639
zulke kleine dingetjes kun je misschien beter in een centraal topique over autisme plaatsen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109313671
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:42 schreef Maanvis het volgende:
zulke kleine dingetjes kun je misschien beter in een centraal topique over autisme plaatsen :)
:Y PDD topic
  dinsdag 20 maart 2012 @ 14:46:35 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109313812
filmpje is wel interessant trouwens, ik zou zelf helemaal niet zo objectief kunnen nadenken over mezelf en m'n denkwijzen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109315709
Ik heb een aan autisme verwante stoornis maar kan prima (dikke) boeken lezen. Dit verhaal gaat kennelijk dus niet altijd op....
pi_109321386
Interessant filmpje. Zijn er mensen die zichzelf hierin herkennen? Is dit typisch voor elk persoon met Asperger of zijn dit de problemen die deze persoon ervaart omdat hij Asperger heeft?
pi_109323967
Ik heb Asperger maar herken me er totaal niet in :P
Ben een grote boekenliefhebber, en lees elke avond en middag.
Ik denk dat dit gewoon individuele problemen zijn.

Maar kan best zijn dat ik het mis heb hoor ;)
Twiddel
pi_109326220
Hyperlexie.
pi_109376151
Ik heb geen problemen met lezen (dacht ik altijd) maar bij die teksten op school met multiplechoice vragen zat ik altijd fout. Ook als ik de Engelse, Franse of Duitse tekst goed in het Nederlands kon vertalen voor mezelf. Ik nam de tekst letterlijk en niet zoals het door de auteur bedoeld was zei de docent. Voor mijn gevoel weet ik wel wat beeldspraak is maar toch doe ik het ongemerkt automatisch weer fout. Dat ging in mijn eindexamenjaar bij Duits nog maar net goed. Ik dacht veilig te zitten met een 7.4 voor de theorie van de schoolonderzoeken maar voor de examentekst haalde ik een 3.6 en kwam gemiddeld dus precies op 5.5 uit voor een voldoende. Had geen vraag meer fout moeten hebben :)
pi_109378574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 07:49 schreef Yellowcard het volgende:
Ik heb geen problemen met lezen (dacht ik altijd) maar bij die teksten op school met multiplechoice vragen zat ik altijd fout. Ook als ik de Engelse, Franse of Duitse tekst goed in het Nederlands kon vertalen voor mezelf. Ik nam de tekst letterlijk en niet zoals het door de auteur bedoeld was zei de docent. Voor mijn gevoel weet ik wel wat beeldspraak is maar toch doe ik het ongemerkt automatisch weer fout. Dat ging in mijn eindexamenjaar bij Duits nog maar net goed. Ik dacht veilig te zitten met een 7.4 voor de theorie van de schoolonderzoeken maar voor de examentekst haalde ik een 3.6 en kwam gemiddeld dus precies op 5.5 uit voor een voldoende. Had geen vraag meer fout moeten hebben :)
Het probleem van teksten te letterlijk nemen heb ik ook last van. Heeft me zelfs (bijna) problemen opgeleverd bij de belastingdienst. Echter komt er bij mij ook nog eens bij dat ik dyslexie heb waardoor ik langzamer lees, moeite heb met spelling en ook wel eens letters door elkaar haal en dus soms woorden niet goed/verkeerd lees.
signatuurloos
  vrijdag 30 maart 2012 @ 20:37:51 #14
367786 einzweipolizei
Remember remember the fifth of
pi_109707526
Interresant filmpje..
Toch snap ik niet helemaal waarom hij geen medicijn tegen Asperger zou nemen als het zou bestaan.
november.
pi_109708403
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 20:37 schreef einzweipolizei het volgende:
Interresant filmpje..
Toch snap ik niet helemaal waarom hij geen medicijn tegen Asperger zou nemen als het zou bestaan.
Persoonlijke keus. Ikzelf zou dat wel weer doen.

Ik kan sneller leren als ik in beelden kan denken...dus eigenlijk herken ik het wel een beetje.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:05 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het probleem van teksten te letterlijk nemen heb ik ook last van. Heeft me zelfs (bijna) problemen opgeleverd bij de belastingdienst. Echter komt er bij mij ook nog eens bij dat ik dyslexie heb waardoor ik langzamer lees, moeite heb met spelling en ook wel eens letters door elkaar haal en dus soms woorden niet goed/verkeerd lees.
Dit
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:30:08 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109710440
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 20:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Persoonlijke keus. Ikzelf zou dat wel weer doen.

Ik kan sneller leren als ik in beelden kan denken...dus eigenlijk herken ik het wel een beetje.

Zo? http://maaikehartjes.blogspot.com/2012/03/visual-thinking.html
Een gedicht over Maanvis
pi_109718591
quote:
Ik zag natuurkundige formules liever als grafieken. Pas als ik uit de formules de grafieken had gedestilleerd, kon ik de opgaves maken. Ik deed dan ook vrij lang over m'n opgaves maar haalde wel altijdmeestal goede cijfers (als ik genoeg tijd had).
pi_109719828
Interessant filmpje. Het is erg leerzaam.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109720580
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 20:37 schreef einzweipolizei het volgende:
Interresant filmpje..
Hij luistert waarschijnlijk heel vaak naar deze track

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')