abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 25 maart 2012 @ 18:06:00 #201
240917 Mula
pi_109498282
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het huis staat op beide namen. Wat bedoel je met `geen onoverkomelijke problemen`.
Ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik had ergens gelezen dat alleen jouw naam op het huurcontract stond en niet die van je ex. Sorry, ik wou je niet aan het schrikken maken. :N

Met onoverkomelijke problemen bedoelde ik onveilige situaties die echt met het huis te maken hebben trouwens.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:15:48 #202
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109498628
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vind uit elkaar gaan met een zorgplicht voor een minderjarig kind wel een reden, eigenlijk...

Maaruhm, Ingrid, geen vissenkom dus?

Xx
Als ik daardoor 10 jaar op een woning moet wachten als starter/niet getrouwde/single en niet meer dan een klein kamertje kan huren voor veel geld, dan vind ik dat geen goede reden.

Als je wilt scheiden en kinderen hebt, kan degene bij wie de kinderen niet zal wonen ook opzouten naar een (tijdelijk) klein kamertje/woning/ouders. Nu zit degene die in zn eentje is, in een waarschijnlijk veels te groot huis.

Wel fijn dat je urgentie kan krijgen. Is ook wel begrijpelijk en ik ken de situatie niet -gaat me ook niet aan- maar dat je het kan krijgen is wel fijn voor je. Maar niet voor de wachtlijsten.
Ook hoi !
pi_109498657
Ok. Ik had het nagekeken en op de laatste brief die ik kon vinden staan beide namen. Djeez heeft ook een formulier dat ik moet tekenen zodat het op zijn naam komt.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:18:34 #204
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109498714
Gaat niet om de namen op de brief, maar op het huurcontract. Dat is bindend. Nu weet ik niet hoe het zit met huwelijken en of dat wat uitmaakt, maar bij andere relaties kun je in feite zo je wederhelft eruit schoppen als die niet op het huurcontract staat volgens mij.
Ook hoi !
  zondag 25 maart 2012 @ 18:24:27 #205
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109498920
klopt, inlognaam.. als ik getrouwd ben en de woning staat op mijn naam, kan ik mijn vent eruit schoppen, ook als ik alleen maar samenwoon.

En je hebt een punt, Ingrid kan ook daar blijven met de kids... maar goed, dan gaan we inhoudelijk in, waarom ze dat niet doet.. dat is niet aan mij.
Als woning op beide namen staat, kan beide partijen blijven, zeg maar.
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_109499160
Inlognaam als je meer info wilt mag je pmmen.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:42:05 #207
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109499592
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 22:18 schreef BlueMage het volgende:
Bla & ik wonen allebei in Limburg, misschien dat daar qua vervoer wat te regelen valt?
Ik woon ook in Limburg is ook wel handig..

Ik heb ook nog 1 persoonsdekbedovertrekken, maar ook dingen om je huisje gezellig te maken. Kussentjes voor op de bank en theelichthoudertjes incl een zak theelichtjes dan
Be happy with the little things in life
pi_109499993
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:19 schreef Inlognaam het volgende:
Ik vroeg me ook al af hoe ze zo snel een woning zou kunnen krijgen. Hopen is op urgentie, maar ik zou niet weten waarom ze dat zou moeten krijgen om eerlijk te zijn. Uit elkaar gaan is geen reden voor zover ik weet. En terecht, hoe lullig dat ook is.
Ik vind urgentie alleen terecht als er minderjarige kinderen in het spel zijn. Zoals hier :)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 25 maart 2012 @ 18:57:03 #209
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109500112
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind urgentie alleen terecht als er minderjarige kinderen in het spel zijn. Zoals hier :)
Dat is in Assen dus zo...
En als er geen kinderen zijn, kijken ze per situatie verschillend...
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_109500437
Urgentiepapieren mag wel opschieten, het er hier niet gezelliger op.
pi_109500444
Toen ik bij mijn ex wegging was ik blij dat ik binnen (!) 1 maand in mijn eigen huisje zat, maar ik vond dat wel heel vreemd gezien de wachtlijsten voor huizen. Als mijn ex (die dan eigenlijk stiekem mijn ex niet was) dan de maand erop bij mij was ingetrokken hadden ze daar niets tegen kunnen doen en zo had je een jarenlange wachtlijst kunnen omzeilen 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 25 maart 2012 @ 19:12:07 #212
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109500655
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Inlognaam als je meer info wilt mag je pmmen.
Nah, geen behoefte aan meer info. Dit topic zal er niet voor niets zijn en de reden achter je scheiding is naar mijn idee gewoon prive.

Ik vind het fijn dat je snel een woning krijgt. Niet voor jou specifiek, maar wel voor twee kleine kindertjes die gewoon in een fijne situatie moeten kunnen opgroeien. Dus niet tussen een ruziende papa en mama.
Ook hoi !
pi_109500763
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 19:12 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Nah, geen behoefte aan meer info. Dit topic zal er niet voor niets zijn en de reden achter je scheiding is naar mijn idee gewoon prive.

Ik vind het fijn dat je snel een woning krijgt. Niet voor jou specifiek, maar wel voor twee kleine kindertjes die gewoon in een fijne situatie moeten kunnen opgroeien. Dus niet tussen een ruziende papa en mama.
Tnx!

[ Bericht 4% gewijzigd door _Ingrid_ op 25-03-2012 19:31:35 ]
pi_109502826
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Oi, willen jullie mij/ons niet bang maken?!
Maar ik ben bij de woningbouwvereniging geweest 2/3 keer voor info hierover. Dus zal wel goedkomen! Positief blijven!

Was niet bedoeld om je bang te maken hoor :)

En ik gun je alle goeds, maar de regelingen op dit vlak hebben zoals door anderen aangegeven nogal bijeffecten. Maar daar is dit topic niet voor.

Dan ontopic: heb je het gevoel dat je er, ondanks alle ellende, goed zicht op kunt houden?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_109504274
Ja. Ik heb mijn huiswerk van tevoren goed gedaan. Dus wat dat betreft kan hij me neit bang maken, wat hij wel probeert. Hij is erg boos op mij.
En qua kinders hou ik het goed in de gaten, de gezinshulp komt vaker langs, was eigenlijk opgehouden.

Qua huisinrichting komt het door jullie helemaal goed! Al had ik al bedacht dat ik het best met een bank en een stoel kon redden. Klein tafeltje voor de tv en als salontafel. Bedden voor de kinderen en luchtbed voor mij.
Alleen jammer van de wasmachine, die van mijn ouders is dood, kan ik dus niet krijgen.
Mini koelkast had natuurlijk liever een normale gehad. Maar goed, dan heb ik eerst iig iets.
Gasfornuis vind ik ook wel jammer, alleen al voor de lasagne. Maar komt dan ook vanzelf wel. Eerst kookplaatje, kan je iig koken.

Of bedoel je wat anders?
pi_109504677
Jammer dat ie zo boos is, Ingrid. Ik hoop dat je snel een uitweg vindt uit de situatie bij je thuis.

En dan kom ik helpen in de kinderkamer(s)! *O*
Ik heb niet alles helemaal doorgelezen, zijn er ook mensen die een dagje gaan helpen bij inrichting en behangen en verven enzo? Want dan zou ik graag meerijden tegen die tijd, mits er iemand uit midden Nederland komt. Ik heb geen spullen maar wilde wel graag helpen, dus ik pak m'n kwasten er maar bij :s)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 25 maart 2012 @ 20:45:57 #217
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109504759
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2012 20:44 schreef innepin het volgende:
Jammer dat ie zo boos is, Ingrid. Ik hoop dat je snel een uitweg vindt uit de situatie bij je thuis.

En dan kom ik helpen in de kinderkamer(s)! *O*
Ik heb niet alles helemaal doorgelezen, zijn er ook mensen die een dagje gaan helpen bij inrichting en behangen en verven enzo? Want dan zou ik graag meerijden tegen die tijd, mits er iemand uit midden Nederland komt. Ik heb geen spullen maar wilde wel graag helpen, dus ik pak m'n kwasten er maar bij :s)
Als we iedereen vastpinnen op hun uitspraken is dat hele huis in een uur klaar :D
Fokbijbel!
  zondag 25 maart 2012 @ 20:49:54 #218
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109504987
Ingrid, heb je al een idee wanneer je eventueel een woning toegewezen zou krijgen of is dat nog even wachten op de woningbouw?

De bestekbak komt sowieso jouw kant op en ik heb nog een hoogslaper in de aanbieding, maar die moet hier op zeer korte termijn al weg dus ik vrees dat dat niet zal lukken. Kijk nog wel even verder wat ik hier de komende dagen nog tegen ga komen met inpakken&verhuizen :Y Kan namelijk aardig veel zooi in een klein studentenkamertje.

Ik weet niet of je de tip al had gekregen, maar informeer ook eens bij de gemeente naar bijzondere bijstand voor je verhuizing. Mocht dat worden afgewezen, kan het ook nog zo zijn dat je bij de woningcoöperatie waar je gaat huren een aanvraag kunt doen voor wat financiële hulp, dat laatste beperkt zich dan vaak wel tot bijvoorbeeld verfkosten.

[ Bericht 23% gewijzigd door douche-eendje op 25-03-2012 21:02:13 ]
  zondag 25 maart 2012 @ 21:07:01 #219
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_109506067
Djeez krijgt toch geen losse handjes hoop ik? :{
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 25 maart 2012 @ 21:13:57 #220
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109506503
Sowieso... als ze in gemeenschap zijn getrouwd heeft ze recht op de helft...

En als je er eenmaal ingeschreven staat kan je bijzondere bijstand ook vragen voor de basis dingen.
Plus Assen heeft nog een witgoed regeling... dus die wasmachine komt er ook wel
Fokbijbel!
pi_109506519
cvboer nee dat moet hij zeker niet proberen, dan staat de politie hier direct op de stoep.
Meer met woorden dus.

douche-eendje, dat ligt aan de woningbouw, want volgens persoon 1 was de brief die ik had goed volgens nr 2 niet. Dus ik meot van de advocaat wat anders hebben en dan krijg ik de urgentie.
pi_109506665
quote:
4s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:13 schreef dolfina-chica het volgende:
Sowieso... als ze in gemeenschap zijn getrouwd heeft ze recht op de helft...

En als je er eenmaal ingeschreven staat kan je bijzondere bijstand ook vragen voor de basis dingen.
Plus Assen heeft nog een witgoed regeling... dus die wasmachine komt er ook wel
Bijzondere bijstand advocaat lukt niet. maar als ik bijstand of een huisje, dat is me niet duidelijk, heb, kan ik wel voor verf gelooof ik iets krijgen.

Witgoed regeling lukt niet lijkt me. Er staat bij: De witgoedregeling zorgt ervoor dat u uw kapotte witgoedapparaten kunt vervangen. Dit geldt alleen voor een wasmachine, koelkast (tafelmodel), stofzuiger of kookplaat.
  zondag 25 maart 2012 @ 21:21:48 #223
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109507068
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:16 schreef _Ingrid_ het volgende:

Witgoed regeling lukt niet lijkt me. Er staat bij: De witgoedregeling zorgt ervoor dat u uw kapotte witgoedapparaten kunt vervangen. Dit geldt alleen voor een wasmachine, koelkast (tafelmodel), stofzuiger of kookplaat.
De overleden wasmachine van je ouders inruilen voor? ;)
pi_109507243
Poeh, weet niet of dat gaat lukken hoor!
  zondag 25 maart 2012 @ 21:27:42 #225
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109507535
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Poeh, weet niet of dat gaat lukken hoor!
En anders komt daar vast wel een andere oplossing voor. Ik hoop in ieder geval voor je dat je zo snel mogelijk een woning toegewezen gaat krijgen, schept als je eenmaal daar zit ook een heleboel rust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')