abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109292329
Stel je bent niet gelovig maar je bent geen slecht mens, je helpt anderen wanneer je kan. Je zou niemand ooit met opzet en bedachte rade kwaad doen. Je neukt je geen slag in de rondte (voor het huwelijk dan weer wel). Ofwel, je hebt een gezond verstand en houd je aan moralen die eigenlijk niet meer dan normaal zijn.. Kan iemand mij vertellen hoe gelovigen er dan alsnog van overtuigd zijn dat je in de hel belandt omdat je niet in God gelooft? Staat dat echt zo in de bijbel? En zou God het niet belangrijker vinden dat iemand zich naar normale normen en waarden gedraagt dan dat hij of zij in Hem gelooft?
  maandag 19 maart 2012 @ 21:56:06 #2
367786 einzweipolizei
Remember remember the fifth of
pi_109292391
Anders is het oneerlijk.
Ze lijden een somber leven door zich aan hun geloof te houden, dus moet er wel een beloning tegenover staan. Zo denken ze.
Dus moeten alle ongelovigen voor straf branden in de hel.
november.
pi_109292403
De laatste zin: absoluut ja! (mocht ie bestaan...)
pi_109292428
Dan ga je naar de hel ja helaas slaat eigenlijk nergens op maja.
pi_109292456
ik weet 1 ding, en dat is:

Als ik niet in god geloof geloof ik ook niet in de hel, dus ze kunnen zeggen wat ze willen, maar de "hel" is niet voor mij.
pi_109292472
TS is tiekem toch wel bang
  maandag 19 maart 2012 @ 21:57:55 #7
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_109292505
pi_109292612
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:57 schreef wuuht het volgende:
TS is tiekem toch wel bang
Haha, er kriebelt heel stiekem heel diep van binnen misschien iets. Maar ik denk dat dat gevoel juist is wat sommigen als God beschouwen. Maar het is juist je eigen gezonde verstand.
pi_109292637
Hell is where the fun people are.
  maandag 19 maart 2012 @ 22:09:43 #10
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_109293264
Als er een god is die zulke kinderachtige regeltjes heeft, waardoor nare mensen die toevallig wel naar de kerk gaan, wel in de hemel komen, en zeer goede mensen, die niet naar de kerk gaan, in de hel terecht komen... waarom zou ik dan mijn leven willen inrichten om zo'n naar persoon tevreden te stellen?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_109293360
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hell is where the fun people are.
ja bij adolf hitler dikke fun hoor :') (ik ben trouwens echt tegen religie kweet niet waarom)
pi_109293400
Je moet leven naar wat jij juist vind. Als er al een God is (wat ik zeer ernstig betwijfel), dan vergeeft hij iedereen,iedereen maakt fouten.
Die hel is bedacht om mensen bang te maken
  maandag 19 maart 2012 @ 22:12:40 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_109293425
Ik neem even aan dat de TS met "gelovigen" Christenen bedoeld.

Niet alle christenen geloven dat mensen die Jezus Christus niet als hun persoonlijke redder hebben aanvaard per se in de hel terecht komen, en waar kinderverkrachters die net op het laatste nippertje nog even een schietgebedje doen naar de hemel zouden kunnen gaan.

Maar het zal je verbazen hoeveel Christenen dit wel letterlijk geloven.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_109293454
En de hemel om de mensen in het gareel te houden :')
  maandag 19 maart 2012 @ 22:14:13 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_109293512
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:11 schreef wuuht het volgende:

[..]

ja bij adolf hitler dikke fun hoor :') (ik ben trouwens echt tegen religie kweet niet waarom)
Hitler was hoogstwaarschijnlijk een goede Katholiek die volgens de stricte regels (Jezus accepteren als je persoonlijke redder) gewoon enkeltje hemel zou krijgen. Indien hij dat net voor z'n dood zou doen. En die kans is aanwezig.

Die miljoenen Joodse vrouwen en kinderen, echter... Tsja.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_109293517
Als er een hel bestond zou die god er naar zijn eigen maatstaven zelf het hardst naar toe moeten.

Homofobe, discriminerende, pedofiele, rasistiche, masochistische massamoordenaar dat het is.
pi_109293598
Ik ga toch wel heel raar opkijken als er straks opeens echt een God of Allah blijkt te zijn en je hele leven gekeurd wordt op basis van het vlees dat je at, het hoedje dat je op je hoofd had en hoe vaak je naar de kerk ging. Ik zou dan wel balen, maar aan de andere kant zou ik ook niet echt iets voelen aangezien mijn hersenen en zenuwen hier weg liggen te rotten.
pi_109293750
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:15 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga toch wel heel raar opkijken als er straks opeens echt een God of Allah blijkt te zijn en je hele leven gekeurd wordt op basis van het vlees dat je at, het hoedje dat je op je hoofd had en hoe vaak je naar de kerk ging. Ik zou dan wel balen, maar aan de andere kant zou ik ook niet echt iets voelen aangezien mijn hersenen en zenuwen hier weg liggen te rotten.
En dan nog? Dan gá je naar de hel! Oh inmense pijn, angst etc etc. Na 500 jaar went dat ook wel.
  maandag 19 maart 2012 @ 22:19:26 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_109293836
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:18 schreef muzas het volgende:

[..]

En dan nog? Dan gá je naar de hel! Oh inmense pijn, angst etc etc. Na 500 jaar went dat ook wel.
Nog een interessantere vraag is.

Waarom zou Satan jou straffen? Je bent toch een teleurstelling voor God? Lijkt mij logischer dat je bij aankomst een cocktail in je handen geduwd krijgt.
pi_109293869
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:14 schreef muzas het volgende:
Als er een hel bestond zou die god er naar zijn eigen maatstaven zelf het hardst naar toe moeten.

Homofobe, discriminerende, pedofiele, rasistiche, masochistische massamoordenaar dat het is.
Pedofilie ja? Kan je dat toelichten?

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:15 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga toch wel heel raar opkijken als er straks opeens echt een God of Allah blijkt te zijn en je hele leven gekeurd wordt op basis van het vlees dat je at, het hoedje dat je op je hoofd had en hoe vaak je naar de kerk ging.
Die mening deel ik met je.
pi_109293900
En dan die nabestaande(n): 'rust zacht', 'eindelijk heeft hij rust' etc etc.
Terwijl ik het vastgeketend boven een vuurzee uit kerm van de pijn.
pi_109293919
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nog een interessantere vraag is.

Waarom zou Satan jou straffen? Je bent toch een teleurstelling voor God? Lijkt mij logischer dat je bij aankomst een cocktail in je handen geduwd krijgt.
Erg goed punt.
pi_109294124
Stel je koopt een bruidsjurk/pak. Daar komen onuitwasbare verfspetters op. Je kleding is bedorven. Zou je het nog aantrekken voor je huwelijk?

Of stel, je wilt een nieuwe auto kopen. Je vindt de perfecte sportwagen. Maar er zit een kras op. Is die auto nog perfect?

Stel, je komt met de enige, heilige, pure God die alles wat is gemaakt heeft gemaakt in aanraking. Om niet spontaan te verdampen in zijn aanwezigheid, dien je even heilig en puur te zijn als hemzelf. Zelf heb je je best gedaan om een goed leven te leiden, maar helaas heb je ook verkeerde dingen gedaan. Ga je het op eigen krachten redden denk je?
pi_109294207
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:20 schreef zwartja het volgende:

[..]

Pedofilie ja? Kan je dat toelichten?

Volg je het nieuws?
pi_109294269
Als je je druk maakt of je naar de hel gaat of niet impliceert dat dat je gelooft in het bestaan ervan, en dus in het bestaan van God.
Dat als uitgangspunt nemende; Vanaf de zondeval (Adam en Eva die toch van de boom van kennis van goed en kwaad aten in het paradijs) kan geen mens uit zichzelf meer bij God komen (ook Adam en Eva niet), omdat de mens nu zelf uitmaakt wat goed en wat kwaad is.
Gelukkig heeft God hier iets op gevonden, namelijk door zijn zoon Jezus hier op aarde geboren te laten worden. Hij leefde als enige zonder zonden, maar toen hij stierf nam hij alle zonden van alle mensen, heden, verleden en toekomst op zich. Daarna werd Jezus door God weer levend gemaakt.
Alleen door dit te geloven kunnen wij weer bij God komen. Je hoeft er verder niks voor te doen, je krijgt het kado. Niks dat je in je leven op aarde doet of laat kan daar wat aan veranderen, maar je acties hebben wel effect op de kwaliteit van je leven en die van de mensen die je tegenkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')