ik heb er driequote:Op dinsdag 3 april 2012 15:01 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja dat is waar... RS-5 heeft dan juist weer die ruimte voor extra CF's...
Bij de Sport kan het riempje er ook af trouwens. Dan is die strap wel lekker klein
Welke schoudertas heb jij Doodkapje?
quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:00 schreef over_hedge het volgende:
Zouden jullie [showcase] Blijdorp daar eens naar willen kijken en wat tips geven?
Oh, voor presskits etc bedoel je? Ik mailde altijd als er toffe foto's bijzaten, gewoon naar het management met de foto in k*tformaat, of sprak de dj er op aan op de avond/nacht zelf. Lastig om er een beetje tussen te komen imo, en mijn ervaring is alweer 2 jaar oud op dat vlak. Er werd teveel door n00bs met een kitlens maar vriendjes bij de organisator weggekaapt, en dan bedank ik ook. In 2006 liep je nog overal all access met +1 rond, maar tegenwoordig is het al juichen als je in de buurt van het podium mag komenquote:Op maandag 2 april 2012 21:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, die zijn er zeker (ik neem ten minste aan dat toko's die DJ's vertegenwoordigen en boeken en daar fotos van willen hebben wel betalen). Je moet wel met een lantaarntje zoeken, maar zo nu en dan kruist er eens wat je pad. Neem ook aan dat dit de toko's zijn die hun foto's ter promotie en dergelijke willen hebben. Er staat vacature en er wordt niet genoemd dat het om vrijwilligerswerk gaat (die ga ik bij voorbaat voorbij).
Ik zit te kijken naar een tarief voor schieten en voor bewerken. Standaard uurloon is niets, want er moeten nog kosten voor apparatuur en dergelijke bij, dat kost immers ook geld, uit de hand gelopen hobby of niet.
Ik heb laatst een collega uitgehoord over onze laatste gezamenlijke baas, waar hij al als ZZPer draaide. Die had het over 200 per avond, dus dat zit zo tegen de 40 a 50 euro per uur aan. 't Is nu even lastig, maar ik wil wel goed beslagen ten ijs komen. Eens gratis, altijd gratis en juist dat is waar ik geen trek in heb.
En daarover gesproken, veel vacatures zijn dus vrijwillig, of je mag iemand meenemen en backstage. Nou, boehoe, daar doe ik het niet voor. Ik doe 6 tot 10 uur vrijwilligerswerk per week (met uitschieters naar 16 zoals afgelopen weekend), meer dan genoeg.
Onder andere. En ja, om eerlijk te zijn, ik gebruik zelf ook mijn kitlens. Wil wel wat anders, maar wat ik op het oog heb is stervensduur (Sony SAL1680Z) en mijn kitje voldoet prima. Bovendien, als die kapot gaat heb je voor een paar tientjes een nieuwe tweedehands, vind ik ook wel wat waard. En oja, hij doet met f3,5 niet echt slecht mee.quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:58 schreef freud het volgende:
[..]
Oh, voor presskits etc bedoel je? Ik mailde altijd als er toffe foto's bijzaten, gewoon naar het management met de foto in k*tformaat, of sprak de dj er op aan op de avond/nacht zelf. Lastig om er een beetje tussen te komen imo, en mijn ervaring is alweer 2 jaar oud op dat vlak. Er werd teveel door n00bs met een kitlens maar vriendjes bij de organisator weggekaapt, en dan bedank ik ook. In 2006 liep je nog overal all access met +1 rond, maar tegenwoordig is het al juichen als je in de buurt van het podium mag komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx!quote:
Dat zijn beste prijzen zeg!! Zeiss schijnt zeker tegenwoordig veel betere lenzen te maken. Alleen jammer van de missende AF op de modellen voor Canon. Had anders de 50mm zeker overwogen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nouja, voor Crowd photographing is de kwaliteit ook van ondergeschikt belang. Iedereen wil zichzelf terugzien op de foto en door zoveel mogelijk foto's online gratis uit te geven, hopen discotheken naamsbekendheid te vergroten en meer mensen te lokken, in de trend van: "Kijk eens hoe gezellig/leuk/gaaf het hier is/was!".
Ja, erg jammer. Toffe poses en foto'[s met lege vloeren bijvoorbeeld, kunnen direct naar de prullenbak. En dat is soms jammer, want juist die niet geposeerde foto's of foto's waar spontaan gek gedaan wordt zijn tof. Helemaal wanneer mensen je niet door hebben, geeft je rustig de tijd om eerst eens te loeren, in te stellen en daarna af te drukken.
De 16-80 F3.5 is een full frame model, gemaakt door Carl Zeiss, hier nog een stukje info vanaf Dyxum. En natuurlijk, er is nog wel mooier glas, 16 - 35 F2.8, een 24 - 70 F2.8 of een 24 F2.0, maar daar hangen ook behoorlijke prijskaartjes aan. De prijs van de 16 35 ligt zo tegen de 1950 euro Sonyprijs. Daar kan in een reguliere winkel (CN, KE, etc.) nog wel 100 tot 250 euro vanaf. 't Enige waar Sony eigenlijk nog op blijft hangen is een nieuwe FF body, maar daar zal, zoals ik al eens zei, eerst voldoende resultaat van de high end SLT camera's van moeten komen, en dat terwijl de 77 pas "net" uit is.
Afijn, met het huidige klimaat in discotheken en dergelijke, waar het voornamelijk gaat om de crowd, zie ik het, nog los van het feit of ik er het geld al voor heb, niet zitten om met 900 tot 2000 euro aan glaswerk tussen de dronken, aan je trekkende en tegen je duwende mensen te staan. Body, VG en flitser zijn duur zat, lens levert prima kwaliteit (natuurlijk, dat verschil ga je pas zien als je veel met een nog sterkere lens gewerkt hebt), dus ik vind het prima.
De 50 mm FF die ik heb, is ook gewoon Sonymade (maar ook nog 350quote:Op woensdag 4 april 2012 20:21 schreef freud het volgende:
[..]
Dat zijn beste prijzen zeg!! Zeiss schijnt zeker tegenwoordig veel betere lenzen te maken. Alleen jammer van de missende AF op de modellen voor Canon. Had anders de 50mm zeker overwogen.
+2!quote:Op woensdag 4 april 2012 18:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Hier nog twee duimen beschikbaar
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |