Datquote:Op maandag 19 maart 2012 19:53 schreef donroyco het volgende:
Klinkt als een spannend begin van Locked Up Abroad.
De straffen zijn veel hoger dan de Somaliër zegt.
quote:Denmark
In Denmark, khat is classified as a narcotic drug and is illegal to use, sell and possess.
quote:Finland
Khat is classified as an illegal drug in Finland,[38] and possession, use and sale of the substance is prohibited and punishable. As with all illegal drugs, operating a motor vehicle with detectable levels of Khat or its metabolites in one's system can also lead to a conviction for driving under the influence, even if the driver does not appear intoxicated.
quote:Germany
In Germany it is illegal to possess or sell khat.
quote:Norway
In Norway khat is classified as a narcotic drug and is illegal to use, sell and possess. Most users are Somali immigrants and khat is smuggled from the Netherlands and England.[44]
Norwegian Customs seized 10 metric tons of khat in 2010, an increase from less than 4 in 2006.[45]
quote:Poland
In Poland khat is classified as a narcotic drug and is illegal to use, sell and possess.[46]
quote:Canada
In Canada, khat is a controlled substance under Schedule IV of the Controlled Drugs and Substances Act (CDSA), meaning it is illegal to possess or obtain unless approved by a medical practitioner. Punishment for the possession of khat could lead to a maximum sentence of three years in prison. The maximum punishment for trafficking or possession with the intent of trafficking is ten years in prison.[54][54]
In 2008, Canadian authorities reported that khat is the most common illegal drug being smuggled at airports.[55]
Dat laatste klopt overigens wel degelijk. Ook douaniers hebben zo hun vooroordelen.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:55 schreef androidchick het volgende:
Ik had al zo'n vermoeden dat die Somaliër gelogen had. Als het allemaal zo goed geld verdienen was zonder risico, zou die vent (of zijn ooms) het zelf wel doen.
Volgens hen zou dat niet kunnen, omdat zij zwart zijn, en die er vaker tussenuit gepikt worden met controles.
En zelf research had je niet kunnen doen?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:57 schreef androidchick het volgende:
Ah, het is dus nergens legaal. Weer een leugen van die vent. Ik denk dat ik mijn vriend hier vanavond mee confronteer.
Precies, mooi voor locked-up abroad :-)quote:Canada
In Canada, khat is a controlled substance under Schedule IV of the Controlled Drugs and Substances Act (CDSA), meaning it is illegal to possess or obtain unless approved by a medical practitioner. Punishment for the possession of khat could lead to a maximum sentence of three years in prison. The maximum punishment for trafficking or possession with the intent of trafficking is ten years in prison.[
Sinds 9 januari 2012 inderdaad.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
Qat valt overigens tegenwoordig (sinds een paar maanden) in Nederland onder de harddrugs, in tegenstelling tot wat je in je post stelt.
En dat is in Nederland, kun je nagaan welke straffen erop zitten in andere landen.quote:De hoogste straf op een delict uit de Opiumwet is twaalf jaar gevangenisstraf, voor drugssmokkel.
Nouja - zes maanden geleden mocht het hier in Nederland nog wel.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:57 schreef androidchick het volgende:
Ah, het is dus nergens legaal. Weer een leugen van die vent. Ik denk dat ik mijn vriend hier vanavond mee confronteer.
Die hebben meestal wel een (oud)oom als piraat.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:00 schreef Insomnia_ het volgende:
Somaliërs wil je sowieso vaak geen ruzie mee.
Succes.
Eens. Plus: een tijdje van de straat zijn heeft ook zo z'n voordelen i.v.m. z'n veiligheid.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:03 schreef trovey het volgende:
Wat wil hij dan doen, de rest van zijn leven op de vlucht? Justitie is in deze toch de beste keuze ook al komt er wellicht gevangenisstraf uit, hij heeft geen snoepjes zitten te smokkelen dus is zelf ook niet onschuldig in deze.
Een goede kans dat ze je vriend dan alsnog oppakken. no offense hoorquote:Op maandag 19 maart 2012 20:05 schreef androidchick het volgende:
In dat geval denk ik dat ik meld misdaad anoniem maar 'ns zal bellen...
Dat is om tips door te geven. En dit betreft jou niet volgens je OP.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:05 schreef androidchick het volgende:
In dat geval denk ik dat ik meld misdaad anoniem maar 'ns zal bellen...
Maar je gaat nu toch niet tippen over dingen die die vriend van je betreffen? Hij weet er niet eens van!quote:Op maandag 19 maart 2012 20:08 schreef androidchick het volgende:
Volgens mij hoeft het niet jezelf te betreffen om M te bellen. Vriendin van me heeft eens voor haar buurman gebeld die wiet kweekte
Dit dus, als je vriend 500 per week wil verdienen, laat 'm maar een PM sturen.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Die Somaliërs lachen zich het schimpschompes. Voor een habbekrats van de totaalwaarde neemt die vriend het risico te worden gesnapt.
Of gewoon er maar helemaal van afzien en rustig in je bed kunnen liggen, dan maar op een oud doorgelegen matras.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:12 schreef drumstickNL het volgende:
Voor zulke enorme risico's zou ik minstens 2000 oid willen verdienen tbh.
Dan mag ie van mij wel even goed in de piepzak zitten. Laat 'm maar even zweten.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:13 schreef androidchick het volgende:
Hij verdient soms meer. Hij heeft ook een gezinsuitkering van bijna 1300 euro, dus dit komt daar ook bovenop. Minimaal 3000 netto p/m dus!
Oja en dit; hier krijg je alleen maar zelf problemen van.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:19 schreef Cracka-ass het volgende:
Zulke 'vrienden' kun je beter op afstand houden is mijn ervaring.
Zoveel risico willen lopen voor hooguit een half maandloon. Dan vraag je er toch om?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:50 schreef androidchick het volgende:
het "salaris" (tussen de 200 en 800 euro)
En hij werkt dus niet?quote:Op maandag 19 maart 2012 20:13 schreef androidchick het volgende:
Hij verdient soms meer. Hij heeft ook een gezinsuitkering van bijna 1300 euro, dus dit komt daar ook bovenop. Minimaal 3000 netto p/m dus!
In zo'n geval vind het meer een vriendendienst.. misschien word het je niet in dankbaarheid afgenomen maar die vriend is beter af zonder dit hele drugsgedoe denk je ook niet?quote:Op maandag 19 maart 2012 21:09 schreef princem het volgende:
Verraden blijft een flikker streek. shame on you
Hoe kom je aan die karikatuur van mijquote:
Dat is meestal als je anoniem gaat tippen.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar je gaat nu toch niet tippen over dingen die die vriend van je betreffen? Hij weet er niet eens van!
Ze brengt die vriend ermee in gevaar zo.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is meestal als je anoniem gaat tippen.
quote:Op maandag 19 maart 2012 21:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die karikatuur van mij
Die gasten zijn de hele dag stoned van de kath en behoorlijk leip.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:53 schreef alors het volgende:
Zouden die Somaliers nou echt zo gek worden als hij zegt dat hij kapt? Desnoods dreigt ie met de pliesie, kan ie toch nog altijd naar toe als hij echt bedreigd wordt. Die lui zullen toch ook wel eieren voor hun geld kiezen?
Als ze die vriend/vriendin pakken zullen ze iedereen uit de directe kring ook gaan ondervragen, vroeg of laat krijgt TS ook een uitnodiging voor een kop koffie bij de politie.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:53 schreef Beelzebufo het volgende:
TS, wat je ook doet, zorg je dat je niet meegesleept wordt???
Dat valt wel mee, iets niet melden uit angst is niet strafbaar.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:10 schreef karton2 het volgende:
[..]
Als ze die vriend/vriendin pakken zullen ze iedereen uit de directe kring ook gaan ondervragen, vroeg of laat krijgt TS ook een uitnodiging voor een kop koffie bij de politie.
Als hij daar dan met droge ogen zit te beweren dat ie niks wist en ze komen alsnog bij hem uit dan hangt ie. Als hij toegeeft dat hij er van op de hoogte was maar niet meedeed, máár ook niet naar de politie is gegaan dan zal TS ook wel een probleem hebben denk ik.
Somaliers die leip van de khat zijn dreigen met de politie. Briljant idee!quote:Op maandag 19 maart 2012 21:53 schreef alors het volgende:
Zouden die Somaliers nou echt zo gek worden als hij zegt dat hij kapt? Desnoods dreigt ie met de pliesie, kan ie toch nog altijd naar toe als hij echt bedreigd wordt. Die lui zullen toch ook wel eieren voor hun geld kiezen?
Alleen in Nederland kennen we het begrip soft drug. In andere landen kennen ze veelal geen softdrugsquote:Op maandag 19 maart 2012 19:58 schreef androidchick het volgende:
Sorry MisterSqueaky, maar ik heb er geen verstand van en volgens mijn vriend is het een softdrug. Maar thnx voor je info!
Ik weet niet hoor maar zouden die dealers zelf de hele dag aan dat spul zitten? Alsof cokedealers ze hele dag lopen te snuiven. Maar dan nog is dat natuurlijk niet het moment om zulk iets te brengen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:06 schreef starla het volgende:
[..]
Somaliers die leip van de khat zijn dreigen met de politie. Briljant idee!
Er is vooralsnog alleen een wijziging van de Opiumwet aangekondigd, in januari 2012. Dat moet echter eerst nog door het parlement. Het voornemen is om qat op lijst II van de Opiumwet te zetten, dit is de lijst met softdrugs.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
Qat valt overigens tegenwoordig (sinds een paar maanden) in Nederland onder de harddrugs, in tegenstelling tot wat je in je post stelt.
quote:Op maandag 19 maart 2012 20:27 schreef Cracka-ass het volgende:
Als ik jou was zou ik het dood laten bloeden. Jij hebt niet zoveel te vrezen. Jouw vrienden zijn linksom of rechtsom sowieso de lul. Niet zozeer omdat ze in de drugshandel zitten, te meer omdat ze ongelooflijk onwetend en naïef zijn.
Wat een paranoide mensen slingeren er toch overal rond.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:03 schreef TripleS het volgende:
Ts , om jezelf in te dekken zou ik maar snel een melding doen bij Misdaad Anoniem , de politie beschikt namelijk ook over internet en de kans is groot dat ze dit topic al gelezen hebben.
Wat een naieve mensen slingeren er toch overal rondquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een paranoide mensen slingeren er toch overal rond.
als het zo legaal was zou hij het zelf wel doen. Jezus.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:57 schreef androidchick het volgende:
Als justitie vraagt om een ip adres dan kan FOK! dat afstaan. Geen idee of men dat in dit geval ook zal doen, want TS doet zelf niets crimineels.quote:d. Van elke bezoeker en bij elke posts wordt het ip-adres opgeslagen.
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:23 schreef Aardappel2610 het volgende:
Eigenlijk is het jammer dat de politie niet kan vaststellen wie dit topic heeft geopend...Je zou je afvragen waarom mensen zo dom zijn dat ze zich inlaten met drugssmokkel. Dat staat gelijk aan moord...
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:23 schreef Aardappel2610 het volgende:
Eigenlijk is het jammer dat de politie niet kan vaststellen wie dit topic heeft geopend...Je zou je afvragen waarom mensen zo dom zijn dat ze zich inlaten met drugssmokkel. Dat staat gelijk aan moord...
Als ik van ieder vage bekende waarvan ik weet dat ze wel eens wat gedaan hebben wat niet volgens de wet is meld misdaad anoniem zou moeten gaan bellen zou ik me zelf daar niet goed over voelen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:57 schreef TripleS het volgende:
[..]
Wat een naieve mensen slingeren er toch overal rond
Een kind hebben en dan als pa en mij drugs gaan smokkelen, wtfquote:Op maandag 19 maart 2012 20:01 schreef androidchick het volgende:
Nou, die Somaliërs beginnen al anders tegen hem te doen dan eerst. Naar de politie heb ik overwogen; echter dan wordt hij wellicht alsnog opgepakt en daar heeft niemand (ze hebben ook een kind) baat bij.
Ja wij moeten brommen als we wat plantjes vervoeren en de witteboordcriminelen komen echt overal mee wegquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ik van ieder vage bekende waarvan ik weet dat ze wel eens wat gedaan hebben wat niet volgens de wet is meld misdaad anoniem zou moeten gaan bellen zou ik me zelf daar niet goed over voelen.
Vooral als het zoals hier om zoiets onbenulligs als wat blaadjes van een plantje gaat, waarvan de overheden zelf de problemen veroorzaken door deze te verbieden.
De politie leest inderdaad mee op het internet....of ze er wat mee doen is een tweede.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een paranoide mensen slingeren er toch overal rond.
Jawel toch...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:23 schreef Aardappel2610 het volgende:
Mensen met kinderen en een uitkering, en dan drugs gaan smokkelen. Dan verdien je ook niet beter.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:32 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Bij het woord Somaliër moeten er toch al alarmbellen gaan rinkelen toch.
Hee het gaat hier toch om Qat? Daar zitten lijkt mij niet dezelfde winstmarges op als bij coke en hero het geval is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:04 schreef Luxuria het volgende:
Als een Somaliër je vraagt om zoiets te doen, weet je toch al dat het illegaal is.
En als je het dan al doet, ook nog zo dom zijn om het maar voor 200-800 euro te doen
Des te meer reden om het niet te doen, pakkans is net zo hoog maar je moet vaker een aflevering doen om hetzelfde te verdienenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:08 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hee het gaat hier toch om Qat? Daar zitten lijkt mij niet dezelfde winstmarges op als bij coke en hero het geval is.
De straffen zullen in de praktijk ook wel lager uitvallen als bij coke of hero. Toch blijft het beter om een verblijf in buitenlandse gevangenis faciliteiten te vermijden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Des te meer reden om het niet te doen, pakkans is net zo hoog maar je moet vaker een aflevering doen om hetzelfde te verdienen
Moet ook gezegd worden dat als je vanuit Nederland vliegt je ook een hogere kans hebt om eruit gepikt te worden, want Nederland en drugs. En terecht. Iemand eruit pikken louter en alleen om uiterlijke kenmerken (die niets te maken hebben met gemoedstoestanden) is daarentegen onterecht en dom (en eigenlijk offtopic ;p).quote:Op maandag 19 maart 2012 19:56 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat laatste klopt overigens wel degelijk. Ook douaniers hebben zo hun vooroordelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |