abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109646938
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:25 schreef DeniseAlyssa het volgende:
Ik werk momenteel in de kinderopvang, mijn contract loopt ook af eind Juli. Wanneer je hier in het noorden ergens aan het werk wil kom je al snel in een callcenter terecht... Het is dramatisch hier!!
Het is op dit moment overal dramatisch, ben op zoek naar een baan in de omgeving van Amsterdam.
Het grootste struikelblok waar ik tegen aan loop is dat ik geen werkeravaring heb. Ben net afgestuderdeerd als HBO Bedrijfseconoom aan de HVA
pi_109647503
Plesner, hoelang ben je al op zoek?
pi_109647667
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:25 schreef DeniseAlyssa het volgende:
Ik werk momenteel in de kinderopvang, mijn contract loopt ook af eind Juli. Wanneer je hier in het noorden ergens aan het werk wil kom je al snel in een callcenter terecht... Het is dramatisch hier!!
Probeer maar eens in Limburg aan de bak te komen :')
pi_109660583
Er zijn meer werkzoekenden dan vacatures.

Ik ben net afgewezen op een leuke functie hier in de buurt omdat er 200(!) mensen op hebben gereageerd. Dan kunnen werkgevers dus de mooiste cv's eruit zoeken. Zo pis je dus altijd naast de pot.
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2012 @ 17:36:42 #280
148247 taxibabe
pi_109660895
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Er zijn meer werkzoekenden dan vacatures.

Ik ben net afgewezen op een leuke functie hier in de buurt omdat er 200(!) mensen op hebben gereageerd. Dan kunnen werkgevers dus de mooiste cv's eruit zoeken. Zo pis je dus altijd naast de pot.
Ja dat heb ik nou ook steeds, meer dan 200 reacties ..

Maar volgens meneer Kamp is er altijd wel werk te vinden en anders moet je je zoekgebied maar vergroten volgens hem. |:(
pi_109660957
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:36 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ja dat heb ik nou ook steeds, meer dan 200 reacties ..

Maar volgens meneer Kamp is er altijd wel werk te vinden en anders moet je je zoekgebied maar vergroten volgens hem. |:(
Lol zoekgebied vergroten. Dat doe ik al steeds maar ik krijg steeds te horen dat ik te ver weg woon. Dus dat heeft ook totaal geen zin meer omdat heel veel bedrijven liever mensen willen die in de buurt wonen.

_O- _O-
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2012 @ 17:41:50 #282
148247 taxibabe
pi_109661091
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:38 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Lol zoekgebied vergroten. Dat doe ik al steeds maar ik krijg steeds te horen dat ik te ver weg woon. Dus dat heeft ook totaal geen zin meer omdat heel veel bedrijven liever mensen willen die in de buurt wonen.

_O- _O-
Als minister Kamp het zegt, dan is het zo hoor! En anders ga je maar gewoon onder je niveau werken, dat kan ook makkelijk. Er is werk genoeg, want hij zegt dat ... :X
pi_109661331
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:38 schreef FerryNL het volgende:

[..]

_O- _O-
Zeg dat maar eens tegen het UWV. Oost-Indisch doof zijn die lui.
pi_109661463
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:41 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Als minister Kamp het zegt, dan is het zo hoor! En anders ga je maar gewoon onder je niveau werken, dat kan ook makkelijk. Er is werk genoeg, want hij zegt dat ... :X
Tja heel die regering hier is KUT!

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:49 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Zeg dat maar eens tegen het UWV. Oost-Indisch doof zijn die lui.
Ja ik weet die luisteren niet nee, die weten het altijd beter.

Daarom hoop ik morgen dat het gesprekje lekker gaat en dat ik snel kan beginnen.
Het is een horecazaak en ik heb al ervaring daarin. Dus het zou mooi zijn, want dan hoef ik gelukkig nog niet met die shit UWV te maken te hebben.
pi_109667434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:41 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Zo hoorde ik minister Kamp laatst ook op televisie verkondigen dat mensen van 65 jaar gemiddeld iets van 250.000 euro aan eigen vermogen hadden, en dat ze daarom best wat AOW konden missen (was geloof ik iets met dat ze dat datum waarop je recht op AOW ingaat willen veranderen van het begin naar de maand naar de datum waarop je jarig bent). Grote onzin natuurlijk. Geld is nu eenmaal niet evenredig verdeeld, dus het zal er eerder op neerkomen dat 20% van de gepensioneerden significant méér heeft dan dat bedrag, en de rest een stuk minder :P

Maar goed. Minster Kamp, dus :')
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  FOK!fotograaf donderdag 29 maart 2012 @ 20:46:10 #286
148247 taxibabe
pi_109668092
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:31 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Zo hoorde ik minister Kamp laatst ook op televisie verkondigen dat mensen van 65 jaar gemiddeld iets van 250.000 euro aan eigen vermogen hadden, en dat ze daarom best wat AOW konden missen (was geloof ik iets met dat ze dat datum waarop je recht op AOW ingaat willen veranderen van het begin naar de maand naar de datum waarop je jarig bent). Grote onzin natuurlijk. Geld is nu eenmaal niet evenredig verdeeld, dus het zal er eerder op neerkomen dat 20% van de gepensioneerden significant méér heeft dan dat bedrag, en de rest een stuk minder :P

Ja dat had te maken met het prepensioen. Dat stopt per eerste van de maand dat je 65 wordt (tenzij je een prepensioen hebt die uitbetaald tot je verjaardag, maar dat is eigenlijk alleen ABP). En de AOW gaat in per je verjaardag.

Kassa heeft daar een uitzending aan gewijd, Kamp zat daar ook in. Die man staat echt naast de realiteit.
http://kassa.vara.nl/tv/a(...)ow-regeling/speel/1/
pi_109672343
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 20:31 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Als dat al waar is, dan zal het meeste van dat geld toch echt in stenen zitten. Bovendien is een gemiddelde niet zo interessant, de spreiding rondom dat gemiddelde veel meer.

Politici in het algemeen :')
pi_109679925
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:19 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ha jobbb ben je er ook weer! _O-

Daarom zit ik ook te bedenken om gewoon eerst toch maar een MBO opleiding te gaan volgen. Niet iedereen kan inderdaad meteen HBO gaan doen omdat het niveau gewoon te hoog is.

Kijk ik vind verkopen wel leuk maar het is ook weer niet wat ik echt heel graag wil doen. Ik zou het gewoon echt leuk vinden om mensen te helpen. En dan heb ik het niet over de zorg omdat dat toch weer anders is. Maar ik zou het leuk vinden om bijvoorbeeld als intercedent te werken om mensen te helpen aan een baan of ik zou een adviseur willen worden van bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij. Dat je bijvoorbeeld op kantoor klanten helpt of aan huis een contract opstelt voor ze. Als de ICT niet lukt dan wil ik wel echt iets richting adviseur gaan doen.
Had toevallig wel pas geleden een mailtje ontvangen van een school. Waarop ik had gevraagd of het mogelijk was om een toets te doen om dan meteen MBO 4 te kunnen gaan doen.

Ik kreeg dit als antwoord:

''Een toelatingstoets hebben we niet meer.
Dit omdat het wettelijk niet meer mag.
Het is bij ons wel mogelijk om met veel inzet je nivo 3 diploma in 1 1/2 jaar te behalen.
Ik zou dan kunnen kijken of ik je in een andere klas kan plaatsen waar de studenten iets ouder zijn maar waar je dan zelf een individueel rooster krijgt. Om dat te bekijken zouden we een afspraak moeten maken.
Nu is het zo dat ik momenteel met een heupbreuk deze maand nog thuis zit.
Een afspraak zou ik pas in april kunnen maken met je''

Ik zag het wel zitten om mezelf echt in te zetten en dat ik ook een eigen rooster kreeg. Maar helaas zit die school iets te ver weg van mij vandaan.
Ik woon zelf in Dordrecht en die school ligt in Amersfoort en dat is toch al gauw 2 uur heen en 2 uur terug reizen. En dat is iets teveel van het goede en ook bijna niet te doen.

Dus helaas gaat dit niet, wat ik wel echt jammer vind. Want het was misschien wel een kans om te pakken.
pi_109681364
Ik ben aangenomen! Over 3 maanden begin ik. Moet wel nog het arbeidsvoorwaarden gesprek hebben maar ik verwacht dat we daar dan wel uitkomen. Eerste sollicitatie gelijk raak. Ik mag van veel geluk spreken als ik hier lees. Maargoed ik moet nog tekenen dus nog even de euforie temperen.
pi_109685418
Gefeliciteerd!

Alweer drie sollicitaties de deur uitgedaan vanochtend. Nu effe een paar uur gamen en dan weer verder. :P
pi_109690221
Gefeliciteerd, ik zit onder werktijd naar nieuwe sollicitaties te kijken.
pi_109691479
Gefeliciteerd blue note! :)

Ik zoek nu ''al'' 3 weken werk en heb nog niks gevonden. Ik heb denk ik letterlijk 100 sollicitaties de deur uitgedaan :{ Ik ben wel op 2 serieuze gesprekken geweest, maar ik werd helaas niet verkozen boven kandidaten met meer ervaring. Ik vind het zo lullig soms, zelfs voor een callcenter werd 5 jaar ervaring gevraagd, en ik ben 20!

Ook heb ik een proefdag gedaan als werver voor een goed doel maar dat was echt verschrikkelijk :') Dinsdag heb ik een hele goede kans heb ik gehoord van 't uitzendbureau, maar als dat het hem niet wordt moet ik terug verhuizen naar m'n ouders. Ben zo nerveus. Het is een selectiedag met nog wat kandidaten... maar ik heb alleen al geen idee wat voor kleding ik aan moet! Ik heb geeneens ultranette kleding ofzo. Het netste dat ik heb is een nette spijkerbroek, maar het is voor de klantenservice van een verzekeringsmaatschappij, en ik weet niet of dat netjes genoeg is? Hoe gaan jullie gekleed naar een sollicitatie?
pi_109694183
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:04 schreef Meteoric het volgende:
Gefeliciteerd blue note! :)

Ik zoek nu ''al'' 3 weken werk en heb nog niks gevonden. Ik heb denk ik letterlijk 100 sollicitaties de deur uitgedaan :{
100 brieven in 3 weken???????? Hoe lang doe jij dan per brief?
pi_109696423
Minuut of 20 a 30? Het ligt eraan, ik solliciteerde eerst veel op dezelfde functies en dan had ik een soort standaardbrieven (wel zelf gemaakt, niet van internet ofzo hoor) die ik uiteraard wel wat customizede. Voor functies die ik heel graag wil maak ik een nieuwe brief en ben ik ongeveer het dubbele aan tijd kwijt.
pi_109698730
Donderdag 5 april op gesprek. Ik heb pas vier brieven verstuurd, dus ik ben verrast dat ik al een uitnodiging heb.
pi_109698959
Ik ben ook geweest, maar hij belt woensdag nog even terug om een avond te plannen om mee te werken.
Maarja er zijn er nog 3 andere mensen die daar ook een avondje meelopen. Ik had liever dat ik de enigste was en meteen lekker kon beginnen.

Maar nu kan je echt merken dat die tijden voorbij zijn.
pi_109699046
25% kans dus.
pi_109699182
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 16:46 schreef Jores het volgende:
25% kans dus.
En volgens mij word ik het al niet.

Want heel dat team bestond uit italianen, en 1 a 2 andere sollicitanten zijn ook italiaans. En ik kan gebrijpen dat ze dan ook voor het team liever een italiaan aannemen snap je.

Maarja even afwachten nog.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:12:31 #299
47102 Elvi
miemkwien
pi_109699953
Pfff eindelijk een brief gekregen dat mn WW aanvraag is goedgekeurd. Ik begon op 28 februari met de aanvraag :')
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 17:34:32 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109700672
Ik krijg net een mail dat ik word ingeschreven bij work2work (zeg maar de uwv van de UU) omdat mijn contract in aug afloopt ik ben begonnen in januari :') dan duurt mijn contract nog langer dan ik er al werk. Maarja leuk dus gaan we dat gezeik allemaal weer krijgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')