Het is op dit moment overal dramatisch, ben op zoek naar een baan in de omgeving van Amsterdam.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:25 schreef DeniseAlyssa het volgende:
Ik werk momenteel in de kinderopvang, mijn contract loopt ook af eind Juli. Wanneer je hier in het noorden ergens aan het werk wil kom je al snel in een callcenter terecht... Het is dramatisch hier!!
Probeer maar eens in Limburg aan de bak te komenquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:25 schreef DeniseAlyssa het volgende:
Ik werk momenteel in de kinderopvang, mijn contract loopt ook af eind Juli. Wanneer je hier in het noorden ergens aan het werk wil kom je al snel in een callcenter terecht... Het is dramatisch hier!!
Ja dat heb ik nou ook steeds, meer dan 200 reacties ..quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Er zijn meer werkzoekenden dan vacatures.
Ik ben net afgewezen op een leuke functie hier in de buurt omdat er 200(!) mensen op hebben gereageerd. Dan kunnen werkgevers dus de mooiste cv's eruit zoeken. Zo pis je dus altijd naast de pot.
Lol zoekgebied vergroten. Dat doe ik al steeds maar ik krijg steeds te horen dat ik te ver weg woon. Dus dat heeft ook totaal geen zin meer omdat heel veel bedrijven liever mensen willen die in de buurt wonen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:36 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja dat heb ik nou ook steeds, meer dan 200 reacties ..
Maar volgens meneer Kamp is er altijd wel werk te vinden en anders moet je je zoekgebied maar vergroten volgens hem.
Als minister Kamp het zegt, dan is het zo hoor! En anders ga je maar gewoon onder je niveau werken, dat kan ook makkelijk. Er is werk genoeg, want hij zegt dat ...quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:38 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Lol zoekgebied vergroten. Dat doe ik al steeds maar ik krijg steeds te horen dat ik te ver weg woon. Dus dat heeft ook totaal geen zin meer omdat heel veel bedrijven liever mensen willen die in de buurt wonen.
![]()
Zeg dat maar eens tegen het UWV. Oost-Indisch doof zijn die lui.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:38 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Lol zoekgebied vergroten. Dat doe ik al steeds maar ik krijg steeds te horen dat ik te ver weg woon. Dus dat heeft ook totaal geen zin meer omdat heel veel bedrijven liever mensen willen die in de buurt wonen.
![]()
Tja heel die regering hier is KUT!quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:41 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Als minister Kamp het zegt, dan is het zo hoor! En anders ga je maar gewoon onder je niveau werken, dat kan ook makkelijk. Er is werk genoeg, want hij zegt dat ...
Ja ik weet die luisteren niet nee, die weten het altijd beter.quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zeg dat maar eens tegen het UWV. Oost-Indisch doof zijn die lui.
Zo hoorde ik minister Kamp laatst ook op televisie verkondigen dat mensen van 65 jaar gemiddeld iets van 250.000 euro aan eigen vermogen hadden, en dat ze daarom best wat AOW konden missen (was geloof ik iets met dat ze dat datum waarop je recht op AOW ingaat willen veranderen van het begin naar de maand naar de datum waarop je jarig bent). Grote onzin natuurlijk. Geld is nu eenmaal niet evenredig verdeeld, dus het zal er eerder op neerkomen dat 20% van de gepensioneerden significant méér heeft dan dat bedrag, en de rest een stuk minderquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:41 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Als minister Kamp het zegt, dan is het zo hoor! En anders ga je maar gewoon onder je niveau werken, dat kan ook makkelijk. Er is werk genoeg, want hij zegt dat ...
Ja dat had te maken met het prepensioen. Dat stopt per eerste van de maand dat je 65 wordt (tenzij je een prepensioen hebt die uitbetaald tot je verjaardag, maar dat is eigenlijk alleen ABP). En de AOW gaat in per je verjaardag.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:31 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Zo hoorde ik minister Kamp laatst ook op televisie verkondigen dat mensen van 65 jaar gemiddeld iets van 250.000 euro aan eigen vermogen hadden, en dat ze daarom best wat AOW konden missen (was geloof ik iets met dat ze dat datum waarop je recht op AOW ingaat willen veranderen van het begin naar de maand naar de datum waarop je jarig bent). Grote onzin natuurlijk. Geld is nu eenmaal niet evenredig verdeeld, dus het zal er eerder op neerkomen dat 20% van de gepensioneerden significant méér heeft dan dat bedrag, en de rest een stuk minder
Maar goed. Minster Kamp, dus
Als dat al waar is, dan zal het meeste van dat geld toch echt in stenen zitten. Bovendien is een gemiddelde niet zo interessant, de spreiding rondom dat gemiddelde veel meer.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:31 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Zo hoorde ik minister Kamp laatst ook op televisie verkondigen dat mensen van 65 jaar gemiddeld iets van 250.000 euro aan eigen vermogen hadden, en dat ze daarom best wat AOW konden missen (was geloof ik iets met dat ze dat datum waarop je recht op AOW ingaat willen veranderen van het begin naar de maand naar de datum waarop je jarig bent). Grote onzin natuurlijk. Geld is nu eenmaal niet evenredig verdeeld, dus het zal er eerder op neerkomen dat 20% van de gepensioneerden significant méér heeft dan dat bedrag, en de rest een stuk minder
Maar goed. Minster Kamp, dus
Had toevallig wel pas geleden een mailtje ontvangen van een school. Waarop ik had gevraagd of het mogelijk was om een toets te doen om dan meteen MBO 4 te kunnen gaan doen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:19 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ha jobbb ben je er ook weer!![]()
Daarom zit ik ook te bedenken om gewoon eerst toch maar een MBO opleiding te gaan volgen. Niet iedereen kan inderdaad meteen HBO gaan doen omdat het niveau gewoon te hoog is.
Kijk ik vind verkopen wel leuk maar het is ook weer niet wat ik echt heel graag wil doen. Ik zou het gewoon echt leuk vinden om mensen te helpen. En dan heb ik het niet over de zorg omdat dat toch weer anders is. Maar ik zou het leuk vinden om bijvoorbeeld als intercedent te werken om mensen te helpen aan een baan of ik zou een adviseur willen worden van bijvoorbeeld een verzekeringsmaatschappij. Dat je bijvoorbeeld op kantoor klanten helpt of aan huis een contract opstelt voor ze. Als de ICT niet lukt dan wil ik wel echt iets richting adviseur gaan doen.
100 brieven in 3 weken???????? Hoe lang doe jij dan per brief?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:04 schreef Meteoric het volgende:
Gefeliciteerd blue note!
Ik zoek nu ''al'' 3 weken werk en heb nog niks gevonden. Ik heb denk ik letterlijk 100 sollicitaties de deur uitgedaan
En volgens mij word ik het al niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |