quote:Aboutaleb bewandelt een doodlopend pad
Gepubliceerd op 19 March 2012 - 11:00
De afgelopen dagen staan diverse Feyenoord-websites vol met verontwaardigde reacties omtrent de beoogde en verplichte stoelnummering wat gefaseerd zal worden ingevoerd en uiteindelijk bij de start van het seizoen 2013-14 voor het gehele stadion (ook de gehele Noordzijde -gele sector- moet eraan geloven) zal gelden.
Het meest verontrustende aan het geheel is hoe de maatregel, welk al reeds wordt toegepast op de vakken F, FF, H en HH, tot stand is gekomen. Zonder inzicht in de huidige gang van zaken en/of de hoofd- en bijzaken omtrent incidenten te willen scheiden worden alle Feyenoord-supporters geconfronteerd met een beleidsmaatregel waar niemand wijzer van wordt. Laat staan om heeft gevraagd. Een maatregel is gebaseerd op een primaire reactie op de ongeregeldheden bij het Maasgebouw en niet op zinnige voetbalsupporters gerelateerde beleidsdocumenten. Want zeg nu zelf: Wat is in hemelsnaam de relatie tussen de ongeregeldheden bij het Maasgebouw -buiten het stadion met circa 50 mensen- en genummerde stoelen -in het stadion met 48.000 supporters- is ons echter een compleet raadsel. Met dergelijke onzinnige maatregelen is Burgemeester Aboutaleb dan ook hard bezig een doodlopend pad te bewandelen.
Na de rellen bij Hoek van Holland stond het functioneren van burgemeester Aboutaleb terecht ter discussie wat er toe heeft geleid dat hij sindsdien enkel en alleen een keihard beleid hanteert richting met name Feyenoord-supporters. Zonder ruimte voor nuances , zonder de bereidheid te investeren in preventieve maatregelen. Enkel en alleen om zijn politieke carrière veilig te stellen wat vervolgens ten koste gaat van alle evenementen in Rotterdam in het algemeen en de thuiswedstrijden van Feyenoord in het bijzonder. Een gevalletje eigenbelang…
Het principiële beleid van burgemeester Aboutaleb laat helaas geen ruimte voor een gulden middenweg. Bij een incident, hoe klein ook, wordt door de media aangegrepen en tot buitenproportionele proporties vergroot, waardoor de onwetende en foutief geïnformeerde publieke opinie standaard verongelijkt reageert en vraagt om een hardere aanpak, waarop burgemeester Aboutaleb zich vervolgens geroepen voelt kortzichtig en hard op te treden om vooral (wederom) gezichtsverlies te voorkomen. De publieke opinie en burgemeester Aboutaleb houden elkaar daardoor in een onlosmakende houtgreep, oftewel een gebed zonder eind met uiteindelijk alleen maar verliezers.
De opgelegde maatregel omtrent de invoering van genummerde stoelen moet in dit kader worden geplaatst. Maatregelen die uiteindelijk niet zullen voorkomen dat er in de toekomst geen enkel incident zal plaatsvinden. Want wie dat denkt is niet alleen naïef maar snapt niets van voetbal en supporters. En wat als er wederom in de toekomst sprake is van een incident? Wat is dan de volgende maatregel van burgemeester Aboutaleb? Worden de zogenaamde beoogde privéleges bij stoelnummering (geen ID controles meer, geen snuffelhonden meer of het drinken van echt bier binnen de hekken) dan weer ingetrokken?
Sowieso vragen we ons af hoe men überhaupt het zitten op de eigen stoel gaat handhaven. Is burgemeester Aboutaleb bereid om de stewards politie-assistentie te verlenen opdat iedereen uiteindelijk op zijn eigen stoel gaat zitten? Is Aboutaleb bereid zelfs een peloton Mobiele Eenheid een bomvol supportersvak op te sturen met alle gevolgen van dien? In het laatste geval wordt voetbal inderdaad een ‘feest’ zoals wordt gesuggereerd in het document ‘Feyenoord thuis, een feest voor iedereen’ wat door de BVO (d.d. december 2011) is opgesteld. U begrijpt het al, een gebed zonder eind zonder dat de voor en tegens grondig zijn afgewogen.
Wie wel de moeite neemt zich te verdiepen in het aantal incidenten in Stadion Feijenoord zal concluderen dat het aantal echte incidenten de afgelopen jaren amper op één hand zijn te tellen. Al poogt burgemeester Aboutaleb het probleem stelselmatig groter te maken dan het is. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld de stelling van Aboutaleb tijdens het onlangs gehouden debat in De Unie (8 maart j.l.) waar hij met de nodige verontwaardiging en bombarie wist te melden dat een snuffelhond maar liefst 63 keer aansloeg tijdens de thuiswedstrijd tegen FC Groningen. Na enig onderzoek blijkt dat er 24 supporters daadwerkelijk softdrugs op zak hadden. Weliswaar in strijd met de gedragsregels van Feyenoord maar onzinnig om dit soort zaken in ambtelijke rapporten of tijdens een debat in De Unie op te schalen tot ‘incidenten’.
Nog kwalijker is de wijze waarop burgemeester Aboutaleb omgaat met de diverse rapporten en Audits omtrent voetbalgeweld. Zo worden aanbevelingen om te investeren in preventief beleid en een goede en gezonde verstandhouding met (Feyenoord)supporters stelselmatig genegeerd maar worden gelijktijdig wel maatregelen uitgevoerd gebaseerd op foutieve of nog niet gepubliceerde audits.
Zo grossiert de ‘Audit Feyenoord’ (d.d. februari 2011) in fouten, willekeurige aannames en onnauwkeurige uitspraken wat heeft geresulteerd in een foutieve nulmeting waardoor het waanzin is als burgemeester Aboutaleb enige beleid op de ‘Audit Feyenoord’ baseert. Nog kwalijker is het dat de burgemeester willens en wetens niet bereid is de uitkomsten en/of aanbevelingen van het rapport ‘Ongeregeldheden Maasgebouw’ (in opdracht van het Ministerie van Veiligheid van Justitie) van onderzoeksbureau Beke af te wachten. Op welke gronden de opgelegde maatregel van genummerde stoelen dan is gebaseerd blijft voor ons een raadsel en we kunnen dan ook niet anders dan veronderstellen dat het een persoonlijk gedachtenspinsel is van burgemeester Aboutaleb (saillant detail: het projectteam dat het rapport ‘Ongeregeldheden Maasgebouw’ opstelt wordt ondersteunt door de leden van het ‘Auditteam Feyenoord’ dat vol staat met fouten en onwaarheden!).
Het is bizar dat de invoering van genummerde stoelen een eenzijdige opgedrongen maatregel is van burgemeester Aboutaleb met medewerking van de Feyenoord BVO. Het wordt vervolgens bij de Feyenoord-supporters door de strot geduwd zonder dat er een überhaupt nagedacht is of het beoogde doel wordt behaald of zelf voorbij wordt gestreefd. Laat staan dat in het voortraject de Feyenoord Supportersvereniging (FSV) betrokken is geweest.
Dat de Feyenoord BVO hiermee, zonder tegengeluid of weerstand, akkoord is gegaan is niet alleen een mes in de rug van alle Feyenoord-supporters maar toont ook de misbruik van het politieke spel door beide partijen. De Feyenoord BVO en de gemeente Rotterdam hebben een afhankelijkheidsrelatie voor de realisatie van het gewenste nieuwe stadion waar beide, wanneer het zo uitkomt, handig gebruik van maken. Dat de Feyenoord-supporters daardoor de dupe zijn kan beide partijen echter niets schelen. Dan weet u gelijk hoe goed de heren bestuurders het met ons voor hebben.
twitter:MulderErwin twitterde op maandag 19-03-2012 om 14:32:53Altijd lekker trainen na een mooie overwinning maar nu naar ons mooie huisje even klussen met moeders en schoonmoeders reageer retweet
quote:Op maandag 19 maart 2012 14:45 schreef Muto het volgende:
Mulder weer eens aan de twitter:twitter:MulderErwin twitterde op maandag 19-03-2012 om 14:32:53Altijd lekker trainen na een mooie overwinning maar nu naar ons mooie huisje even klussen met moeders en schoonmoeders reageer retweet
Sad enough, kan ik zelf de meeste plaatjes niet eens zien...quote:Op maandag 19 maart 2012 14:51 schreef Paul-89 het volgende:
Uitslagen in de OP mogen wel weer eens bijgewerkt worden.
Zeur niet.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:51 schreef Paul-89 het volgende:
Uitslagen in de OP mogen wel weer eens bijgewerkt worden.
Met de nadruk op af en toe.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Wees blij dat iemand af en toe de moeite neemt om er wat aan te doen.
quote:
quote:'FC Twente wil De Guzman terug naar Nederland halen'
Jonathan de Guzman doorliep de jeugdopleiding van Feyenoord, brak door in het eerste elftal en maakte twee jaar geleden gebruik van zijn transfervrije status. De middenvelder vertrok naar Real Mallorca en speelt inmiddels voor Villarreal, waar hij echter een teleurstellend seizoen beleefd. Mogelijk zien we De Guzman volgend seizoen terug op de Nederlandse velden.
Cadena SER meldt maandagochtend dat FC Twente belangstelling zou hebben voor de geboren Canadees, die ook een Nederlands paspoort heeft. De Tukkers zouden willen weten of Villarreal bereid is om mee te werken aan een vertrek van de aanvallende middenvelder en zoja, hoeveel De Guzman dan moet gaan kosten. Zijn contract in Spanje loopt nog tot medio 2016 door.
De inmiddels 24-jarige middenvelder kende bij Mallorca een sterk eerste seizoen in de Primera División en verdiende daarmee een transfer naar Villarreal, waar hij Santi Cazorla moest doen vergeten. Daar is De Guzman echter nog niet in geslaagd en de middenvelder is niet wekelijks zeker van een basisplaats. Tot dusver speelde hij vijftien competitieduels voor Villarreal, waarvan tien als basisspeler. Zijn laatste wedstrijd dateert van 15 januari.
Leuk, wist niet dat zijn ouders en schoonouders lesbisch waren.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:45 schreef Muto het volgende:
Mulder weer eens aan de twitter:twitter:MulderErwin twitterde op maandag 19-03-2012 om 14:32:53Altijd lekker trainen na een mooie overwinning maar nu naar ons mooie huisje even klussen met moeders en schoonmoeders reageer retweet
1) Je bedoelt moeder en schoonmoeder, niet 'ouders' (meervoud). Mannen kunnen niet lesbisch zijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:28 schreef Tyron het volgende:
[..]
Leuk, wist niet dat zijn ouders en schoonouders lesbisch waren.
Discriminatie. Lesbische vrouwen willen ook graag ouders zijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:30 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
1) Je bedoelt moeder en schoonmoeder, niet 'ouders' (meervoud). Mannen kunnen niet lesbisch zijn.
2) Iedereen had die grap in zijn hoofd al gemaakt.
3) Hij was zo flauw dat zelfs IK hem niet postte. Nou, dat zegt al genoeg.
Mooi idd.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:41 schreef Grifte het volgende:
http://www.fr12.nl/nieuws(...)-veste--foto-s-.html
Aardige foto's, mooi man die Manu met Vilhena op z'n schouder
Betaal jij?quote:Op maandag 19 maart 2012 15:54 schreef Littlerabbit het volgende:
De Guzman houdt de bank steeds vaker warm bij Villarreal, misschien een goede vervanger voor Bakkal?
Ze hebben die Tony man.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:54 schreef Littlerabbit het volgende:
De Guzman houdt de bank steeds vaker warm bij Villarreal, misschien een goede vervanger voor Bakkal?
Doe maar niet Erwin.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:45 schreef Muto het volgende:
quote:Pa Guidetti: Tranen na Ajax maakten diepe indruk
Sinds John Guidetti met hattricks Feyenoord langs Ajax, FC Twente en Vitesse schoot, is de jonge Scandinaviër volksheld nummer één in Rotterdam en omgeving.
'Natuurlijk is dit meer dan wij ooit hadden kunnen verwachten en hopen', zegt Mike Guidetti (57) in het AD. 'Wat hier met mijn zoon gebeurt, is ongekend.'
Guidetti senior heeft één treffend voorbeeld van de gekte die is ontstaan rond zijn zoon. 'Voor de thuiswedstrijd tegen Ajax waren er veel vrienden en familie over uit Zweden. Om ruimte te maken voor onze gasten besloot ik met een vriend tussen de fanatieke supporters van Feyenoord te gaan zitten. De mensen kregen door dat wij uit Zweden kwamen, maar hadden geen idee dat wij familie van John waren. 'Geef ze een plek, ze komen uit het land van Guidetti', riepen supporters toen wij wilden gaan zitten.
'Achter mij zat een beer van een gozer, die bloedfanatiek meeleefde. Toen Ajax op 3-2 kwam, werd hij stiller. Vlak voor tijd maakte John de vierde en bevrijdende treffer. Ik dook ineen omdat ik een orkaan van vreugde van hem verwachtte, maar ik hoorde niks. Toen ik omkeek rolden de tranen over zijn wangen. Toen begreep ik wat deze club uniek maakt. Het was de meest indrukwekkende ervaring die ik wat betreft clubliefde ooit heb beleefd. En natuurlijk was ik trots dat mijn zoon daar een steentje aan bij had gedragen.'
Mooi verhaalquote:
quote:Op maandag 19 maart 2012 16:31 schreef Muto het volgende:
[ afbeelding ]
Zie Clasie springen om het handje van Vlaar te kunnen vasthouden.
Hij wordt gewoon geschommeld, zoals je ook bij kleine kinderen doet...quote:Op maandag 19 maart 2012 16:31 schreef Muto het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 maart 2012 16:36 schreef PizzaGeit het volgende:
een ding, geen woorden?
Geen woorden maar daden![]()
Yups, dacht alleen eerst dat res enkelvoud was (dat kan ook namelijk), dus snapte m eerst nietquote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zitten hele vette foto's tussen ja. Mooi, die ontlading.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:41 schreef Grifte het volgende:
http://www.fr12.nl/nieuws(...)-veste--foto-s-.html
Aardige foto's, mooi man die Manu met Vilhena op z'n schouder
Best een genante foto voor hem...quote:Op maandag 19 maart 2012 16:31 schreef Muto het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me een goed plan als ze net zo gemotiveerd tegen de mindere tegenstanders gaan zijn....quote:Op maandag 19 maart 2012 17:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zitten hele vette foto's tussen ja. Mooi, die ontlading.
Ik heb al zo vaak geopperd om het gewoon in text ([code]) neer te zetten, maar dat werd weggewuifd omdat het 'toch wel geupdate zou worden'.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:09 schreef Happel het volgende:
[..]
Wees blij dat iemand af en toe de moeite neemt om er wat aan te doen.
Hey, de grootste jankerd van het forum heeft ook weer wat te melden.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak geopperd om het gewoon in text ([code]) neer te zetten, maar dat werd weggewuifd omdat het 'toch wel geupdate zou worden'.
Hij rukte zich gewoon los volgens mijquote:Op maandag 19 maart 2012 19:07 schreef The_Groove het volgende:
Zullen we het is hebben over de slaande beweging van de held Gwiedetti gisteren tegen Twente?
Was niks aan de hand. Had er goed zicht op.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:07 schreef The_Groove het volgende:
Zullen we het is hebben over de slaande beweging van de held Gwiedetti gisteren tegen Twente?
Nadat we over de matennaaierij van Fer hebben gesproken.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:07 schreef The_Groove het volgende:
huh?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:10 schreef Muto het volgende:
[..]
Nadat we over de matennaaierij van Fer hebben gesproken.
Ik heb weinig spelers dit seizoen zo vaak om een kaart zien vragen als Fer gisteren. En een strafschop willen versieren. Wat hij in De Kuip ook deed, overigens.quote:
Maar welke maten naait hij dan? hij doet toch gewoon z'n best voor z'n werkgever?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:14 schreef Muto het volgende:
[..]
Ik heb weinig spelers dit seizoen zo vaak om een kaart zien vragen als Fer gisteren. En een strafschop willen versieren. Wat hij in De Kuip ook deed, overigens.
Nee. Lijden zal hij. Net als Wijnaldem.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:16 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Maar welke maten naait hij dan? hij doet toch gewoon z'n best voor z'n werkgever?
Kijk dat je na de transfer van Fer een maandje boos bent (en een grappige spandoek maakt) ala, daarna lekker laten gaan je kan er helemaal niets meer aan veranderen.
Spel dan tenminste z'n naam goed....quote:Op maandag 19 maart 2012 19:17 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee. Lijden zal hij. Net als Wijnaldem.
En d'r is d'r weer een die 'Wijnaldem' niet snaptquote:Op maandag 19 maart 2012 19:22 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Spel dan tenminste z'n naam goed....
Maar je maakt een grapje toch?
quote:Op maandag 19 maart 2012 19:22 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Spel dan tenminste z'n naam goed....
Maar je maakt een grapje toch?
Vent, stel je niet zo aan. Wijnaldem speelt dit jaar nog mee in de beker en doet volop mee voor de landstitel. Dat zijn ambities en een beetje speler heeft die ambitie. Daarnaast heb je er flink voor mogen cashen, dus even slikken en weer doorgaan.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:17 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee. Lijden zal hij. Net als Wijnaldem.
Compleet andere situatie, totaal niet te vergelijkenquote:Op maandag 19 maart 2012 19:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vent, stel je niet zo aan. Wijnaldem speelt dit jaar nog mee in de beker en doet volop mee voor de landstitel. Dat zijn ambities en een beetje speler heeft die ambitie. Daarnaast heb je er flink voor mogen cashen, dus even slikken en weer doorgaan.
Ben benieuwd naar de berichten, mocht Guidetti aan het eind van het seizoen weer naar City terugkeren. Dan zijn er sowieso weer berichten te vinden dat Guidetti de steun van het legioen niet waardeert etc. Ik vreet m'n schoen op als het niet zo is.
Wijnaldem weet heus wel waar de grenzen liggen waar de supporters een facepalm bij krijgen.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vent, stel je niet zo aan. Wijnaldem speelt dit jaar nog mee in de beker en doet volop mee voor de landstitel. Dat zijn ambities en een beetje speler heeft die ambitie. Daarnaast heb je er flink voor mogen cashen, dus even slikken en weer doorgaan.
Ben benieuwd naar de berichten, mocht Guidetti aan het eind van het seizoen weer naar City terugkeren. Dan zijn er sowieso weer berichten te vinden dat Guidetti de steun van het legioen niet waardeert etc. Ik vreet m'n schoen op als het niet zo is.
Als je het niet snapt, bemoei je er dan ook niet mee.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Twee spelers die hogerop willen spelen, zoals ik al zei; ambitie.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:27 schreef Roffamannetje het volgende:
[..]
Compleet andere situatie, totaal niet te vergelijken
De situatie Fer en Wijnaldum is niet te vergelijken? Niggah wat?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:27 schreef Roffamannetje het volgende:
[..]
Compleet andere situatie, totaal niet te vergelijken
Nee, je kent de situatie niet waaronder Wijnaldem en Fer zijn weggegaan. Ksst.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Twee spelers die hogerop willen spelen, zoals ik al zei; ambitie.
Kan die ene gehuurd zijn en de ander verkocht, maar als Wijnaldum het jaar daarop gratis naar een hogere club was gewandeld had ie dezelfde bak stront over zich heen gekregen. Ben maar niet bang.
Geen idee, maar ga je me nog uitleggen welke inside information jij hebt waar ik duidelijk niet over beschik bij het maken van mijn conclusie?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:31 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Blijkbaar niet knul. Hebben we geknikkerd vroeger of wat?
Gozer, je hebt overduidelijk niet gevolgd hoe Wijnaldem en Fer zijn weggegaan. Dat kan je ook niet weten, maakt ook niet uit. Maar ga dan niet hier zo bijdehand doen en doen alsof je alles weet en God bent.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geen idee, maar ga je me nog uitleggen welke inside information jij hebt waar ik duidelijk niet over beschik bij het maken van mijn conclusie?
Wijnaldum had nog minimaal contract en PSV meldde zich om hem voor een paar miljoen over te nemen. Een behoorlijk bedrag voor de resterende tijd die hij onder contract stond bij Feyenoord, en ene logische stap qua ambities voor Wijnaldum. Bij PSV had hij meer kansen op grotere successen en prijzen. Dus heeft hij die stap genomen. Zou ik ook doen als ik op die manier van werkgever kon wisselen. Ik heb het gevolgd, hoor. En dit was de samenvatting.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:38 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Gozer, je hebt overduidelijk niet gevolgd hoe Wijnaldem en Fer zijn weggegaan. Dat kan je ook niet weten, maakt ook niet uit. Maar ga dan niet hier zo bijdehand doen en doen alsof je alles weet en God bent.
Comissaris Buitendam in een TBS-Kliniekquote:Op maandag 19 maart 2012 19:39 schreef Helpmefok het volgende:
Wie zorgt dat die Buitendam terugkomt in zijn TBS-kliniek...
Je bedoeld hoe halve 'Rotterdamse' volkstammen zich hebben laten leiden door emotie en niet met hun verstand een wijze beslissingen die op de lange termijn veel beter is voor de club konden maken?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:38 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Gozer, je hebt overduidelijk niet gevolgd hoe Wijnaldem en Fer zijn weggegaan. Dat kan je ook niet weten, maakt ook niet uit. Maar ga dan niet hier zo bijdehand doen en doen alsof je alles weet en God bent.
Nee, je snapt het nog steeds niet. Tyft nu maar weer op.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wijnaldum had nog minimaal contract en PSV meldde zich om hem voor een paar miljoen over te nemen. Een behoorlijk bedrag voor de resterende tijd die hij onder contract stond bij Feyenoord, en ene logische stap qua ambities voor Wijnaldum. Bij PSV had hij meer kansen op grotere successen en prijzen. Dus heeft hij die stap genomen. Zou ik ook doen als ik op die manier van werkgever kon wisselen. Ik heb het gevolgd, hoor. En dit was de samenvatting.
Same story. Toedels, kusjekroelquote:Op maandag 19 maart 2012 19:40 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Je bedoeld hoe halve 'Rotterdamse' volkstammen zich hebben laten leiden door emotie en niet met hun verstand een wijze beslissingen die op de lange termijn veel beter is voor de club konden maken?
Oh wacht, dat is de omschrijving van de gemiddelde harde kern Feyenoorder.
Wijnaldum, jongen van de club die verkast naar een concurrent.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:41 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee, je snapt het nog steeds niet. Tyft nu maar weer op.
Het gaat niet om de beslissing, maar de manier waarop deze tot stand gekomen is. Maandenlang iedereen een rad voor de ogen draaien zeggende dat je er nog niet uit bent, terwijl achteraf blijkt dat hij allang wist dat hij wegging. Dat is respectloos tegenover een achterban die je altijd gesteund heeft.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:40 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Je bedoeld hoe halve 'Rotterdamse' volkstammen zich hebben laten leiden door emotie en niet met hun verstand een wijze beslissingen die op de lange termijn veel beter is voor de club konden maken?
Oh wacht, dat is de omschrijving van de gemiddelde harde kern Feyenoorder.
Nee knul. Je snapt het niet. You just don't get it. Geen parate feitenkennis. Kan ik je ook niet kwalijk nemen hoor, jij kan het ook niet helpen dat je voor PSV bent.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wijnaldum, jongen van de club die verkast naar een concurrent.
Ik snap het wel. Dat heet nou vanuit emotie redeneren, wat jij doet.
Prima ! als ze dan ook hogerop waren gegaan.., maar nee ze gaan naar de concurrent.,quote:Op maandag 19 maart 2012 19:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Twee spelers die hogerop willen spelen, zoals ik al zei; ambitie.
Kan die ene gehuurd zijn en de ander verkocht, maar als Wijnaldum het jaar daarop gratis naar een hogere club was gewandeld had ie dezelfde bak stront over zich heen gekregen. Ben maar niet bang.
quote:Op maandag 19 maart 2012 19:44 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Nee knul. Je snapt het niet. You just don't get it. Geen parate feitenkennis. Kan ik je ook niet kwalijk nemen hoor, jij kan het ook niet helpen dat je voor PSV bent.
Het is geen identieke situatie, maar er verdwijnt waarschijnlijk weer een icoontje. Dat gaat gezeik opleveren met dat emotie-publiek.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:44 schreef Roffamannetje het volgende:
Als je Wijnaldum die naar psv gaat en Guidetti die naar Manchester City TERUGgaat dezelfde situatie vindt snap je er niks van
Jij bent echt nog debieler dan Ritmo. Klasse. Dat is ook een eigenschap.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Het is geen identieke situatie, maar er verdwijnt waarschijnlijk weer een icoontje. Dat gaat gezeik opleveren met dat emotie-publiek.
Dit is de reden dat je niet objectief over zaken kan praten, je reageert vanuit emotie. Gaat niet werken.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Prima ! als ze dan ook hogerop waren gegaan.., maar nee ze gaan naar de concurrent.,
Nouwja Wijnaldum dan.. Fer gaat naar een kut clubje dat ook een keertje mee mag doen.
Alle twee gek gelult door zaakwaarnemers.., Er is in Nederland niets hogerop dan Feyenoord dus tief op met je hogere club..,
Ok.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:46 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jij bent echt nog debieler dan Ritmo. Klasse. Dat is ook een eigenschap.
Tyft nou lekker op, voordat je jezelf nóg meer voor lul gaat zetten. Zijn Sesamstraat, Het Klokhuis en het Jeugdjournaal niet al afgelopen?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit is de reden dat je niet objectief over zaken kan praten, je reageert vanuit emotie. Gaat niet werken.
Fer trouwens eenzelfde verhaal... ook eerst van niks weten, en dan zodra Munsterman aanklopt meteen alles op alles stellen om weg te willen, zonder van bijtekenen te willen weten. Ook dit bleek al maanden eerder te zijn besloten.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het gaat niet om de beslissing, maar de manier waarop deze tot stand gekomen is. Maandenlang iedereen een rad voor de ogen draaien zeggende dat je er nog niet uit bent, terwijl achteraf blijkt dat hij allang wist dat hij wegging. Dat is respectloos tegenover een achterban die je altijd gesteund heeft.
Dat hij dan uitgerekend naar PSV gaat en zich ook het rugnummer 10 laat aanmeten, is nog eens zout in de wond.
Waar was je? Kutmodquote:Op maandag 19 maart 2012 19:55 schreef Happel het volgende:
Vermoeiende discussie hier, zie ik alweer.
Als ik een lekkerder wijf kan krijgen die nog rijker is dan m'n eigen vriendin, heb ik objectief helemaal gelijk...maar denk niet dat ik daar thuis mee aan hoef te komen.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dit is de reden dat je niet objectief over zaken kan praten, je reageert vanuit emotie. Gaat niet werken.
Het verhaal van Fer weet ik niet precies, maar zowel Wijnaldum als Feyenoord had met het volle verstand een contract getekend. Als hij met nog een seizoen open wacht op aanbiedingen, alvorens hij bijtekent kan ik me heel goed indenken.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Fer trouwens eenzelfde verhaal... ook eerst van niks weten, en dan zodra Munsterman aanklopt meteen alles op alles stellen om weg te willen, zonder van bijtekenen te willen weten. Ook dit bleek al maanden eerder te zijn besloten.
Het zijn beiden gewoon spelers die de club hebben laten zitten op het moment dat die hun kon gebruiken. Dat er veel geld voor is teruggekomen is niet hun verdienste, maar die van MvG.
Het tegenovergestelde wat Buitendam en al zeggen.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:01 schreef Paul-89 het volgende:
Blijft toch grappig dat er bijna iedere week wel weer een paar komen om even uit te leggen hoe wij Fer/Wijnaldum zouden moeten behandelen.
Ja, zo verwoord je inderdaad de zoveelste emotie-mening die waarschijnlijk het hele legioen met je deelt. Maar als je objectief naar zijn kansen bij PSV zou kijken dan is die keus heel goed te begrijpen. Champions League, salaris, jezelf in de kijker spelen bij hogere Europese clubs etc.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:01 schreef satecl het volgende:
Buitendam snapt er weer vrij weinig van . Wijnaldem was een van de weinige spelers die altijd de steun kreeg van het Legioen. In het seizoen 2007/2008 kreeg iedereen de schuld van de sportieve malaise. Zelfs Gio kreeg er van langs. Maar Wijnaldem kreeg altijd de steun. Een troetelkindje van het Legioen, uit eigen jeugd.
Als je daarna 10-0 verlies bij FC Gemeente Eindhoven en met tranen in de ogen terug kom in Rotterdam, en begin te huilen na Feyenoord - De Graafschap, dan krijg je als Feyenoorder het gevoel dat je een echte Clubman in je selectie ziet. Dat pakte mooi uit, toen hij in ze eentje het kampioenschap van FC Gemeente Eindhoven had kapotgemaakt, door 2x te scoren tegen die gassies. Hij was toen gewoon even 'de Verlosser' van Rotterdam, een grote pleister op het seizoen 2010-2011.
Als je daarna juist ga verkassen naar die subsidie club, ben je gewoon een miskraam.
PSV kan zomaar weer niet champions league halen hé. Zou prachtig zijnquote:Op maandag 19 maart 2012 20:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, zo verwoord je inderdaad de zoveelste emotie-mening die waarschijnlijk het hele legioen met je deelt. Maar als je objectief naar zijn kansen bij PSV zou kijken dan is die keus heel goed te begrijpen. Champions League, salaris, jezelf in de kijker spelen bij hogere Europese clubs etc.
Het hele punt was dat hij allang had besloten weg te gaan en in wezen de boel al beklonken had. Ondertussen hield hij het Legioen voor ogen dat hij er niet uit was. Dat hij toen vertrok op een moment dat Feyenoord iedereen kon gebruiken werd èn terloops vertrok naar de club die hem eerder in het seizoen vernederd had werd, en wordt, hem allerminst in dank afgenomen.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het verhaal van Fer weet ik niet precies, maar zowel Wijnaldum als Feyenoord had met het volle verstand een contract getekend. Als hij met nog een seizoen open wacht op aanbiedingen, alvorens hij bijtekent kan ik me heel goed indenken.
Het zal sportief vast een stap voorwaarts zijn, maar zijn gedraai, uitspraken enz. werken nu gewoon tegen hem.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, zo verwoord je inderdaad de zoveelste emotie-mening die waarschijnlijk het hele legioen met je deelt. Maar als je objectief naar zijn kansen bij PSV zou kijken dan is die keus heel goed te begrijpen. Champions League, salaris, jezelf in de kijker spelen bij hogere Europese clubs etc.
Champions League??? En ohja, Wijnaldem kon de beste verdiener worden bij Feyenoord. Dat is echt niet veel minder dan wat hij nu bij FC Gemeente Eindhoven verdient hoor. Of verdient elke ambtenaar daar meer dan een miljoen per jaar?quote:Op maandag 19 maart 2012 20:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat Wijnaldum tekende was dat niet aan de orde, maar hopen mag altijd.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
PSV kan zomaar weer niet champions league halen hé. Zou prachtig zijn
Welk gedraai dan precies? Hij was er nog niet uit en wilde gewoon niet bijtekenen, ik zie niet in wat daar zo ontzettend Judas-achtig aan is. Hij had moeilijk kunnen zeggen: "Jongens, ik heb nog een jaar een contract maar ik zit eigenlijk te hopen op PSV of een andere grote club om dat ook in te zien en me hier weg te halen". Dat lijkt me nogal tactloos.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:08 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Het zal sportief vast een stap voorwaarts zijn, maar zijn gedraai, uitspraken enz. werken nu gewoon tegen hem.
En ja dan kun je verwachten dat je niet meer zo geliefd bent.
Die Wijnaldum wou voor het landskampioenschap gaan. Komt hij daar: zegt sanders :' 'we hoeven niet persé kampioen te worden'quote:Op maandag 19 maart 2012 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat Wijnaldum tekende was dat niet aan de orde, maar hopen mag altijd.
Je vergeet dat ze de kampioenswedstrijd al hebben gewonnen he, vraag maar aan Tuinkabouter Dries!quote:Op maandag 19 maart 2012 20:12 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die Wijnaldum wou voor het landskampioenschap gaan. Komt hij daar: zegt sanders :' 'we hoeven niet persé kampioen te worden'
Dat was hij dus wel. Samen met z'n mattie Lerra had hij al halverwege het seizoen besloten weg te gaan (via Skypequote:Op maandag 19 maart 2012 20:11 schreef Buitendam het volgende:
Welk gedraai dan precies? Hij was er nog niet uit en wilde gewoon niet bijtekenen, ik zie niet in wat daar zo ontzettend Judas-achtig aan is.
Was ook na die wedstrijd te zien aan de kop van Wijnaldumquote:Op maandag 19 maart 2012 20:13 schreef satecl het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze de kampioenswedstrijd al hebben gewonnen he, vraag maar aan Tuinkabouter Dries!
Laat maar zitten, helemaal geen zin om weer ellenlange discussie over te voeren.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat Wijnaldum tekende was dat niet aan de orde, maar hopen mag altijd.
[..]
Welk gedraai dan precies? Hij was er nog niet uit en wilde gewoon niet bijtekenen, ik zie niet in wat daar zo ontzettend Judas-achtig aan is. Hij had moeilijk kunnen zeggen: "Jongens, ik heb nog een jaar een contract maar ik zit eigenlijk te hopen op PSV of een andere grote club om dat ook in te zien en me hier weg te halen". Dat lijkt me nogal tactloos.
Het punt is dat Wijnaldum iedereen voorgelogen had door te zeggen dat hij pas aan het einde van seizoen zou beslissen, terwijl hij er al lang en breed uit was. En dan als extra zout in de wonden gaat hij ook nog eens naar PSV, juist die club waar hij een half jaar eerder met 10-0 van verloor en zogenaamd ontroostbaar was.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
[..]
Welk gedraai dan precies? Hij was er nog niet uit en wilde gewoon niet bijtekenen, ik zie niet in wat daar zo ontzettend Judas-achtig aan is. Hij had moeilijk kunnen zeggen: "Jongens, ik heb nog een jaar een contract maar ik zit eigenlijk te hopen op PSV of een andere grote club om dat ook in te zien en me hier weg te halen". Dat lijkt me nogal tactloos.
quote:Acht duels voor het einde van de competitie miste Ron Vlaar nog geen duel van Feyenoord (bekijk statistieken). De enige andere veldspeler in de eredivisie die nog geen minuut miste is volgens inspanningsfysioloog Raymond Verheijen Tadic van FC Groningen.
Verheijen haalde via twitter zijn gelijk over het belang van opbouw van trainingen. "Drie jaar achtereen had Vlaar twee knieblessures en vier hamstringblessures. Hem werd verteld dat zijn lichaam niet geschikt was voor topvoetbal. Vervolgens werkt hij een individueel programma af en kan hij elke week spelen en zijn team naar succes leiden."
"Net als Craig Bellamy en vele andere spelers was de aanvoerder van Feyenoord in het verleden slachtoffer van incompetente trainingsmethode. Wereldwijd is er een enorme behoefte aan een goede opleiding voor coaches om blessures te voorkomen."
Staat tegen Feuten helaas.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:18 schreef Paul-89 het volgende:
Vanavond maar weer eens VI kijken, ben benieuwd of ze de nadruk gaan leggen op het zwakke Twente en gelul van McClaren of dat ze meer richting het positieve van Feyenoord (Vilhena) gaan. Niet dat ik de meningen al te serieus neem maar ben toch altijd wel benieuwd wat ze nu weer verkondigen.
Ik ook, valt me ook op dat iedereen altijd het excuus gebruikt dat de tegenstanders van Feyenoord in de toppers altijd zo slecht zijn. Krijgen ook nooit het idee dat het misschien aan Feyenoord kan liggenquote:Op maandag 19 maart 2012 20:18 schreef Paul-89 het volgende:
Vanavond maar weer eens VI kijken, ben benieuwd of ze de nadruk gaan leggen op het zwakke Twente en gelul van McClaren of dat ze meer richting het positieve van Feyenoord (Vilhena) gaan. Niet dat ik de meningen al te serieus neem maar ben toch altijd wel benieuwd wat ze nu weer verkondigen.
5 spelers die komend seizoen onder contract staan bij Feyenoord.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:23 schreef Paul-89 het volgende:
Zoek de verschillen :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep; GEEN. Spelers aanspreken als je gedeeld 2e staatquote:Op maandag 19 maart 2012 20:26 schreef Lastpost het volgende:
Maar van een PSV'er kun je ook lastig anders verwachten, die lopen met een ander soort clubgevoel rond.
Martijn Krabbeman is er sowieso vanavond. Dus gaat het tenminste over Feyenoordquote:Op maandag 19 maart 2012 20:18 schreef Paul-89 het volgende:
quote:Op maandag 19 maart 2012 20:35 schreef Helpmefok het volgende:
TERINGdebiel Gijp, dat was dus ECHT WEL een penalty.
quote:Op maandag 19 maart 2012 20:38 schreef Helpmefok het volgende:
Pijnlijk voor Been
Been was meer bezig met een winkeltje openen en golfen dan wat anders, was een beetje lui.
Het liveverslag van VI over Feyenoord in het Feyenoordtopic door HMF?quote:Op maandag 19 maart 2012 20:41 schreef Helpmefok het volgende:
Gijp die maatje Been ALWEER niet wil afvallen!
Iesjh Feijenoordnieuwsquote:Op maandag 19 maart 2012 20:42 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het liveverslag van VI over Feyenoord in het Feyenoordtopic door HMF?
Dat laatste weet iedereen nu wel, dat Twente zo teleurstelde na de eerdere gala-voorstelling tegen PSV is verrassender.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:51 schreef Helpmefok het volgende:
Van der Gijp zeikt alweer over het kwaliteitsloze Twente i.p.v. het goede Feijenoord.
Ik vind het een alleraardigst stuk. Maar het blijven een hoop dingen in staan die ik als zijnde een mening typeer. Met name het laatste stukje over je vrouw die vreemdgaat. Het is en blijft werk, maar omdat jij kennelijk als Feyenoorder Feyenoord als je vrouw/kind/leven beschouwd is het een ander manier van kijken dan Wijnaldum blijkbaar doet.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:26 schreef Lastpost het volgende:
Zolang Buitendam de emoties, de sentimenten en de beleving niet begrijpt of meeneemt die gepaard gaan en het enkel rationeel bekijkt is de discussie sowieso een zinloze.
Voetbal en Feyenoord in het bijzonder is emotie, liefde, haat, kankeren, tranen van vreugde en verdriet, redenen dat spelers gefaald hebben en andere boven zichzelf uitstegen.
Spontane volksfeesten na een overwinning op de aardsrivaal, bestormingen uit pure woede en frustratie over het kapot maken van een club en de adoratie van spelers die onze club naar een hoger platform tillen.
Wijnaldum en Fer stonden voor die wederopstanding van de club, toptalenten van Varkenoord die onze trots er weer bovenop moesten helpen, jongens die in het seizoen voorafgaand aan dit debacle juist zelf faalden, onze uitschakeling betekende in de beker en Europa, ons een vernedering opleverde in Eindhoven waarbij diezelfde gasten huilend op het veld zaten, die jongens die aangaven nooit voor een andere Nederlandse club te spelen, dat konden ze zich niet voorstellen, die jongens van de club die zo'n geweldige band hadden met de supporters, de club zo mooi vonden maar direct met de noorderzon vertrokken zodra het kon en dat naar clubs die traditioneel gezien in ieder opzicht kleiner en minder zijn als onze club.
Die gasten zijn altijd geweldig behandeld door de club en door de supporters, ook wanneer ze weer als een natte krant speelden en juist op het moment dat ze op moesten staan en symbool konden en moesten staan voor het nieuwe Feyenoord vertrekken ze en dan nog naar teams die - met alle respect - een maatje kleiner zijn en het enkel sportief beter doen.
Emotie speelt nou eenmaal een rol, het is de reden dat spelers naar Feyenoord willen komen door de beleving, de passie en de levenswijze en tevens de reden dat veel tegenstanders met een rot gevoel naar De Kuip komen.
Emotie maakt het voetbal mooi, beetje vreemd dat spelers dan ineens vinden dat het niet moet worden meegenomen wanneer ze willen verkassen naar een concurrent en voor het gevoel een kleinere club, dat je van Groningen of Ado naar PSV of Ajax gaat kan ik prima begrijpen, dat is een logische stap, van Feyenoord een stapje hogerop maken behoort altijd een stap naar het buitenland te zijn.
En natuurlijk, Feyenoord stond vorig seizoen rond dezelfde plaatsen en deed zelfs onder voor die teams, maar ook hier hetzelfde eergevoel en de emotie om de hoek kijken, dat die jongens dat niet zagen aankomen is veelzeggend.
En dan heb ik het nog niet eens over de manier waarop die transfers tot stand zijn gekomen, dat is al helemaal misselijkmakend en zorgt voor nog meer woede en frustraties richting die gasten.
Logo's kussen, zeggen dat het allemaal zo lastig is om een keuze te maken, de lastigste uit hun leven en daarna dreigen met een transfervrij vertrek (Fer) en de ander die doodleuk meldt dat hij zich nooit voor een andere Nederlandse club ziet uitkomen en bij Feyenoord wil uitgroeien tot topspeler en enkele maanden later ineens weet te melden dat ie zich hier niet meer kan ontwikkelen, bij de nummer 1 in jeugdopleidingen, de club waar allerlei clubs ter wereld rondkijken om te zien hoe we spelers begeleiden, de club waar ie zich heeft ontwikkelt tot wie hij is geworden, bij 'zijn' cluppie.
Huilen na een historische nederlaag, zelf verantwoordelijk zijn voor een rampseizoen, persoonlijk zorgen dat je uit de beker en het Europese toernooi ligt en geen voldoende scoren in 3/4e seizoen.
Maarja, dat zijn allemaal emoties en die moet je niet meenemen, totdat je vrouw thuiskomt en zegt vreemd te gaan met iemand van wie ze meer liefde, geld en aandacht krijgt, dan is het andere koek en hoef je niet rationeel te zijn, terwijl voor veel supporters de liefde voor de club groter is dan ieder anders.
Maar van een PSV'er kun je ook lastig anders verwachten, die lopen met een ander soort clubgevoel rond.
quote:Op maandag 19 maart 2012 20:54 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Vraag 't me ook afDie Rene van der Gijp is een smerige pisvlek
De verwachting was dat hij er net zo naar keek als ons. DAT straalde hij uit, dat BEWEERDE hij ook en dan moet je je woord ook naleven.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind het een alleraardigst stuk. Maar het blijven een hoop dingen in staan die ik als zijnde een mening typeer. Met name het laatste stukje over je vrouw die vreemdgaat. Het is en blijft werk, maar omdat jij kennelijk als Feyenoorder Feyenoord als je vrouw/kind/leven beschouwd is het een ander manier van kijken dan Wijnaldum blijkbaar doet.
Terwijl hij jarenlang riep dat het veel meer voor hem was dan datquote:Is verder niks mis mee, maar daardoor is de overstap van Wijnaldum wel moeilijk te verklaren en accepteren dan wanneer je objectief vaststelt dat Feyenoord een werkgever is voor die jongen.
Idd. Op basis waarvan niet?quote:Op maandag 19 maart 2012 20:56 schreef Helpmefok het volgende:
Feijenoord wordt weer gebagetalliseerd door Derksen. Kanker op man, gewoon titelkandidaat
Plus als we nu ook eens leren renderen tegen de kleintjesquote:Op maandag 19 maart 2012 20:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Idd. Op basis waarvan niet?
- Elke week laten er wel kandidaten punten liggen tegen kleine ploegen
- Feyenoord heeft was tot nu toe in ALLE topper minstens gelijkwaardig en in het meerendeel gewoon beter.
quote:Op maandag 19 maart 2012 20:59 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Plus als we nu ook eens leren renderen tegen de kleintjes
Gewoon even de mentaliteit verbeteren en meer inzet.
Ja, lekker verwachtingen hebben, maar dat kun je die jongen dan niet aanrekenen, denk ik.quote:
Klopt helemaal en dat is nou net het punt, die jongen wekte de indruk dat ie ook echt begreep wat het is om Feyenoorder te zijn, geen werknemer van een betaald voetbal organisatie maar een 'ekte ekte' met clubliefde, een Feyenoord-hart, Rotterdammert en een clubman.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind het een alleraardigst stuk. Maar het blijven een hoop dingen in staan die ik als zijnde een mening typeer. Met name het laatste stukje over je vrouw die vreemdgaat. Het is en blijft werk, maar omdat jij kennelijk als Feyenoorder Feyenoord als je vrouw/kind/leven beschouwd is het een ander manier van kijken dan Wijnaldum blijkbaar doet.
Is verder niks mis mee, maar daardoor is de overstap van Wijnaldum wel moeilijk te verklaren en accepteren dan wanneer je objectief vaststelt dat Feyenoord een werkgever is voor die jongen.
Lees eens verder dan dat. Hij uitte zichzelf ook alsof Feijenoord de wereld voor 'm was.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, lekker verwachtingen hebben, maar dat kun je die jongen dan niet aanrekenen, denk ik.
En El Ahmadi erin. Die speelde echt geen sterke wedstrijd hoor. Vilhena stond er overigens wel in.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:04 schreef SjaakBauer het volgende:
Zijn die gasten bij VI stekeblind ofzo? Leerdam er in en geen Clasie of Vilhena?
Vilhena stond er niet in hoor! Schone op het midden, wie links stond weet ik eigenlijk niet eens meerquote:Op maandag 19 maart 2012 21:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En El Ahmadi erin. Die speelde echt geen sterke wedstrijd hoor. Vilhena stond er overigens wel in.
Zeker wel. El Ahmadi stond midden en Vilhena aan de zijkant ernaast.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:08 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Vilhena stond er niet in hoor! Schone op het midden, wie links stond weet ik eigenlijk niet eens meer
Dat begrijp ik, maar het komt steeds op hetzelfde neer. "Hij wekte de indruk, hij deed voorkomen alsof.." Ik denk dat je wat dat betreft mis zit, eerlijk gezegd. Da's toch interpreteren van en daar wordt ie nu op afgeknauwd.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:05 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Klopt helemaal en dat is nou net het punt, die jongen wekte de indruk dat ie ook echt begreep wat het is om Feyenoorder te zijn, geen werknemer van een betaald voetbal organisatie maar een 'ekte ekte' met clubliefde, een Feyenoord-hart, Rotterdammert en een clubman.
Een echte Feyenoorder zal nooit een overstap maken naar een dergelijke club, als je een echte Feyenoorder bent en een overstap wenst omdat de club niet meer op het niveau zit dat bij je ambitie past kies je een andere club in het buitenland om via een mooi lijstje uiteindelijk terug te keren en dan wordt je als held ontvangen.
Rationeel en met een bedrijfskijk op de zaken is het logisch, hoger podium, beter salaris, makkelijker de stap naar de absolute top maken, betere teamgenoten ... allemaal redenen die een collega begrijpt wanneer ik m'n spullen pak en naar een bedrijf ga dat beter staat aangeschreven, maar een no-go vanuit supporters oogpunt en de manier waarop helpt dan zeker niet.
En wat je eerder zei over transfervrije vertrekken, dat is allemaal prima wanneer je je jaren hebt ingezet voor de club en eens iets anders wil, niet wanneer je een toptalent bent uit de eigen vijver en vele miljoenen kunt opleveren omdat je absoluut nog niet aan je plafond zit en uiteindelijk gratis de deur uitwandeld zoals De Guzman, dat is gewoon een 'jodenstreek' en getuigd van weinig respect naar je club, dan ben je gewoon een broodvoetballer en ook dáar is niets mis mee, alleen niet doen alsof je een echte bent met clubhart en rood-wit bloed.
Je bent gekquote:Op maandag 19 maart 2012 21:09 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Zeker wel. El Ahmadi stond midden en Vilhena aan de zijkant ernaast.
Ik zet er 2 halve liters op!
Nee, Vilhena stond er niet inquote:Op maandag 19 maart 2012 21:09 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Gratis bierquote:Op maandag 19 maart 2012 21:09 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja echt joh wat een homoquote:Op maandag 19 maart 2012 21:12 schreef SjaakBauer het volgende:
Weet je waar ik trouwens ook echt schijtziek van van wordt, dat Derksen altijd voorop loopt als hij de vrouw van van Geel kan afzeiken en kan verkondigen waarom het o zo'n grote schande was dat Beenhakker weg moest. Maar je hoort hem nooit hoe fucking knap van Geel het heeft gedaan in die driekwart jaar dat hij er zit
NO WAY JOSE. 2 halve liters erop! Volgende week op te drinken!quote:Op maandag 19 maart 2012 21:11 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Je bent gekAhmadi stond rechts, 100% zeker. Niet gek, daar speelt hij ook. Iets minder bier drinken Kapitein
Écht niet Kapiteinquote:Op maandag 19 maart 2012 21:13 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Jawel, alleen krijg jij geen 2 halve liters als ik 't fout heb.
Anders pakken we een traininkje ofzo?quote:Op maandag 19 maart 2012 21:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
NO WAY JOSE. 2 halve liters erop! Volgende week op te drinken!![]()
100% vriend. 100%. Ik verwed m'n ballen er nog net niet op. Fotografisch geheugen.quote:
quote:Op maandag 19 maart 2012 21:13 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Anders pakken we een traininkje ofzo?
quote:Op maandag 19 maart 2012 21:15 schreef Helpmefok het volgende:
THEGREATHOOD IS TERUG OVER 1 UURTJE![]()
![]()
_o_ _o_ _o_
Ik zou dat SD-kaartje dan toch eens laten nakijken jongenquote:Op maandag 19 maart 2012 21:14 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
100% vriend. 100%. Ik verwed m'n ballen er nog net niet op. Fotografisch geheugen.Zodra ze het op die site zetten zal je het zien. En anders hebben we een gezellige avond/middag.
quote:Op maandag 19 maart 2012 21:14 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
100% vriend. 100%. Ik verwed m'n ballen er nog net niet op. Fotografisch geheugen.Zodra ze het op die site zetten zal je het zien. En anders hebben we een gezellige avond/middag.
Is niet nodig jongen. Deze man slaat woensdag en donderdag weer aan het hosselen. Vilhena erin.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik zou dat SD-kaartje dan toch eens laten nakijken jongen.
Ahmadi rechts, Schöne op het midden. Ik verwed er een wipbeurt met mn wijf op
Je hebt iig. de koppigheid van een vrouwquote:Op maandag 19 maart 2012 21:18 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Is niet nodig jongen. Deze man slaat woensdag en donderdag weer aan het hosselen. Vilhena erin.
Deze discussie ook.
Oh...dan heeft je vriendin er al helemaal geen problemen mee.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:18 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Je hebt iig. de koppigheid van een vrouw
Heuwh die volg ik niet?quote:Op maandag 19 maart 2012 21:20 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Oh...dan heeft je vriendin er al helemaal geen problemen mee.
Leerdam voerde een opdracht uit, namelijk Chadli niet te kort dekken. Dan maakt hij namelijk heel makkelijk een actie en is erlangs. Wat Leerdam deed was iets meer ruimte geven, zodat hij moest blijven lopen, niet snel af kon spelen en hoogstens zelf schieten vanuit een moeilijke hoek.quote:
O lolquote:Op maandag 19 maart 2012 21:21 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vrouw erbij --> vriendin heeft bi-seksuele neigingen --> er dus geen problemen mee
Ik moest lachenquote:Op maandag 19 maart 2012 21:15 schreef kapiteintje het volgende:
[..]Het bataljon krijgers wordt weer aangesterkt met Alfa-males.
KA-BOOOOOOOOM.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:42 schreef Merkie het volgende:
Vilhena zat niet in het elftal van de week.
Sorry kon 'm niet laten:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2012 21:45:42 ]
Mijn eigen ogenquote:
quote:Op maandag 19 maart 2012 21:45 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Sorry kon 'm niet laten:Dat zegt 'ie vanavond sowieso welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
.
Maar nee, die weddenschap win je ECHT niet.![]()
Die ja.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:45 schreef Merkie het volgende:
[..]
Mijn eigen ogen. Gaat toch over het Gillette-elftal van de week van VI?
Dat plaatje met die donkerblauwe achtergrond met het elftal van de week idd.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:45 schreef Merkie het volgende:
[..]
Mijn eigen ogen. Gaat toch over het Gilette-elftal van de week van VI?
... Schat, dat is het AD klassement. Het ging om het elftal uit VI.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:52 schreef kapiteintje het volgende:
Kleed je vriendin maar alvast uit HMF! Kapiteintje komt eraaaannn!!
Het gaat juist om het Gilette pro klassement bij VIquote:Op maandag 19 maart 2012 21:54 schreef kapiteintje het volgende:
Elftal van de week had ik het over he. Geen idee of dat van Gilette was. Gilette elftal van de week komt op VI niet eens voorbij dus we wisten allemaal waar we 't over hadden.
JA DAAAAAGquote:Op maandag 19 maart 2012 21:54 schreef kapiteintje het volgende:
Elftal van de week had ik het over he. Geen idee of dat van Gilette was. Gilette elftal van de week komt op VI niet eens voorbij dus we wisten allemaal waar we 't over hadden.
Elftal dat voorbij kwam in het programma natuurlijk man.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:54 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
... Schat, dat is het AD klassement. Het ging om het elftal uit VI..
KSSSSSST, kommaar op met dat bier
ELFTAL WAT SNAP JE ER NIET AAN.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:54 schreef PizzaGeit het volgende:
[..]
Het gaat juist om het Gilette pro klassement bij VI
HET GILETTE ELFTALquote:Op maandag 19 maart 2012 21:55 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Welk VI-elftal komt er voorbij dan in 't programma?
Wat snap je er niet aan?quote:Op maandag 19 maart 2012 21:46 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat plaatje met die donkerblauwe achtergrond met het elftal van de week idd.
quote:
ZIe ook deze opmerkingquote:Op maandag 19 maart 2012 21:04 schreef SjaakBauer het volgende:
Zijn die gasten bij VI stekeblind ofzo? Leerdam er in en geen Clasie of Vilhena?
Over deze natuurlijk! Ik zie heel de tijd dit plaatje voor me man met m'n fotografische geheugen. Dacht serieus dat dit altijd het Gilette elftal van de week was.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:57 schreef Helpmefok het volgende:
Jezus boeler, ik had het toch over "Leerdam in elftal van de week". Waar dacht je anders dat ik het over had?
Nah we houden 'm op een misverstandjequote:Op maandag 19 maart 2012 21:57 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Over deze natuurlijk! Ik zie heel de tijd dit plaatje voor me man met m'n fotografische geheugen. Dacht serieus dat dit altijd het Gilette elftal van de week was.
Je krijgt je bier wel hoor. Wees maar niet bang.
Ik wist waar ik 't over had, maar dacht serieus dat dat elftal bij dat klassement van gilette hoorde. Anyway...bier dus voor jou!quote:Op maandag 19 maart 2012 21:58 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Nah we houden 'm op een misverstandje. Bier gaan we sowieso doen
quote:Op maandag 19 maart 2012 21:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik wist waar ik 't over had, maar dacht serieus dat dat elftal bij dat klassement van gilette hoorde. Anyway...bier dus voor jou!Ben niet te flauw.
En pizzageit jij moet gewoon je waffel houden.
Sorry.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:59 schreef SjaakBauer het volgende:
Meer dan 2 pagina's gelul tussen kapiteintje en HMF
Omdat ik niet tegen m'n verlies kan. Ik was serieus in de veronderstelling dat dit bij dat Gilette klassement hoorde.quote:
Ik vond het zowaar nog amusant ookquote:Op maandag 19 maart 2012 21:59 schreef SjaakBauer het volgende:
Meer dan 2 pagina's gelul tussen kapiteintje en HMF
Nah, dat hoeft nietquote:Op maandag 19 maart 2012 22:01 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Omdat ik niet tegen m'n verlies kan. Ik was serieus in de veronderstelling dat dit bij dat Gilette klassement hoorde.Jij ook een biertje dan maar?
De 2 pimpmeesters, want zo rollen julliequote:Op maandag 19 maart 2012 22:03 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon de 2 troubadours van VBL.
Ben benieuwd of ze weer met zo'n wanstaltig concept-ontwerp komen.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:04 schreef Dekatria het volgende:
Is er trouwens al iets bekend over de shirts van komend seizoen? Vorig jaar was dat toch al eind Februari duidelijk?
HMF en ik gaan binnenkort serieus even pimpelen man. Feyenoord-trainingkie in de zon, terrasje. Balletje bij de Ballentent. Duikie nemen in de Maas. Heerlijk man.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:04 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De 2 pimpmeesters, want zo rollen jullie
Bamihap uit de muur, even op het dak. Moet kunnen, lekker laten gaan.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
HMF en ik gaan binnenkort serieus even pimpelen man. Feyenoord-trainingkie in de zon, terrasje. Balletje bij de Ballentent. Duikie nemen in de Maas. Heerlijk man.
ff op 't dak van Montevideo idd.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:08 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Bamihap uit de muur, even op het dak. Moet kunnen, lekker laten gaan.
Sure. Alleen zijn de avatars hier 50 x 50 ?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:10 schreef Typisch het volgende:
Iemand die van deze [ afbeelding ] van Guidetti en Schaken samen een avatar van 100 bij 100 kan maken?
Sure. Wil je 't hele lichaam of alleen de hoofden?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:10 schreef Typisch het volgende:
Iemand die van deze [ afbeelding ] van Guidetti en Schaken samen een avatar van 100 bij 100 kan maken?
Baas man, hoestie met je docu?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:11 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Sure. Alleen zijn de avatars hier 50 x 50 ?
quote:Op maandag 19 maart 2012 22:10 schreef Typisch het volgende:
Het zit een beetje vast door de winstpartij van Feijenoord. We herschreven alles van "Kampioenskandidaat" naar "kanshebber voor europees voetbal".quote:
Heel effe snel gepaintquote:Op maandag 19 maart 2012 22:15 schreef Typisch het volgende:
[..]
Heuj, bedankt. Fotosoep heb ik hier even niet, thanx.
quote:Op maandag 19 maart 2012 22:14 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Het zit een beetje vast door de winstpartij van Feijenoord. We herschreven alles van "Kampioenskandidaat" naar "kanshebber voor europees voetbal".
Nu moeten we weer meer terug naar plan 1.. Echt om moe van te worden. Daarnaast helpt de club niet echt mee
.
Maar je gaat van me horen zodra we een voice-over nodig gaan hebben
Happelquote:Op maandag 19 maart 2012 22:17 schreef FireFox1 het volgende:
- kom weer eens terug als je wat zinnigs te melden hebt -
quote:Op maandag 19 maart 2012 22:21 schreef Dekatria het volgende:
Welkom terug TGHzijn we nu overigens weer op volle oorlogssterkte? Stok missen we toch ook?
Thanks gastenquote:Op maandag 19 maart 2012 22:21 schreef PizzaGeit het volgende:
Mooi stukje,TheGreatHooD, zeker het slot
quote:Op maandag 19 maart 2012 22:22 schreef Insomnia_ het volgende:
Nu heb ik 'm wel kunnen lezen.
Goeden stuken.
Stok is heel lang weg iig.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:21 schreef Dekatria het volgende:
Welkom terug TGHzijn we nu overigens weer op volle oorlogssterkte? Stok missen we toch ook?
Ik vind het niet erg dat je het niet met me eens bent, en ik ben overigens ook de laatste die supporters van welke club dan ook eenzijdig probeert neer te zetten als pillenslikken/doorgesnoven.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:17 schreef TheGreatHooD het volgende:
Guess who's back
En over die Wijnaldem/Fer discussie…
Buitendam![]()
![]()
![]()
Wijnaldem geeft constant aan dat hij het er niet over uit is, blablabla, terwijl hij al lang rond is met PSV. Dat steekt mij in ieder geval. Het hele bedrag wat hij heeft opgeleverd komt helemaal niet door hem, nee door Martin van Geel () die 2x het maximale eruit haalt, 10M wtf
Fer eenzelfde verhaal, echter heb ik een zwak voor hem, hij heeft zo'n geniale speelstijl. Alleen is het zo jammer dat hij weg moest en zou. Ik rouw er niet om. 10M in totaal voor deze 2 spelers die wij zometeen weer easy opvangen voor wat jeugdspelertjes (Vilhena) en mensen van Excelsior die er natuurlijk nooit gaan komen omdat ze te klein zijn
(Basie
)
Ach maar voor een buitenstaander is het allemaal zo duidelijk enzo. De doorgesnoven, pillenslikkende, doorgedraaide, agressieve Feyenoorder heeft het niet allemaal goed in zijn hoofd zitten en heeft altijd ongelijk. TOP MAN!
En overigens ben ik godsgruwelijk blij dat Wijnaldem weg is, geen overzicht, koppig met zijn gezever over de nummer 10 positie. Nee ga maar weg voor 5M.
Het posten van een filmpje van een forumadmin die onzedelijke dingen uithaalt met een "handpop" (dolfijn) uit een poppenkast ook niet...quote:Op maandag 19 maart 2012 22:42 schreef Caland het volgende:
Die 14 kloons zullen ook niet hebben meegeholpen.
Dit is zo'n gelul altijd hequote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:40 schreef Smoofie het volgende:
Sorry voor deze reactie gasten.
Maar win van AZ en jullie maken Ajax weer kampioen...misschien.
Ik ben niet de persoon die huilde hoor.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:16 schreef Happel het volgende:
Kijk eens aan, TC03. Weer aangepast. Nu niet meer huilen, hè.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 00:40 schreef Smoofie het volgende:
Sorry voor deze reactie gasten.
Maar win van AZ en jullie maken Ajax weer kampioen...misschien.
Doet het er ook toe. Ziet er toch mooier uit dan wat tekst tussen wat [code]-tags?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ben niet de persoon die huilde hoor.
quote:KNVB eist Vilhena op voor Oranje -17; mist zondag De Graafschap - Feyenoord
20 maart 2012
De Telegraaf meldt dat de KNVB Tonny Vilhena opeist voor de eliteronde van de EK-kwalificatie in eigen land van Oranje onder 19. Op 22, 24 en 27 maart speelt het Nederlands elftal tegen Albanië, Ierland en Servië. Hij mist daardoor het duel van het eerste elftal van Feyenoord komende zondag tegen De Graafschap.
Volgens de krant heeft Koeman vrede met het afstaan. Hij vindt de internationale duels met Oranje onder 17 ook goed voor de ontwikkeling van de speler en wil geen roofbouw op hem plegen door hem voor De Graafschap op te vragen.
Van Hanegem over Vilhenaquote:Ik hoef voor niemand te verbloemen dat ik Feyenoord graag zie winnen. Maar het is tegenwoordig vooral vanwege de jeugd in die ploeg dat ik gelukkig kan worden van een overwinning van ze. Ik geloof dat er een beetje paniek in de Kuip was omdat Bakkal zijn contract nog niet verlengd heeft.
Nou, hebben we Vilhena gezien tegen FC Twente? Hij is 17 jaar maar wat was hij aanwezig zeg, wat een talent. Dat middenveld van Feyenoord, met van die vastberaden jonkies als Clasie en Vilhena, het is om je vingers bij af te likken.
Prachtig om ze te zien winnen tegen een FC Twente waar McClaren zijn spelers loopt te sparen en voorzichtigheid predikt. De overwinning van Feyenoord was een overwinning van het aanvallende, dappere en optimistische voetbal en daarom zullen ook niet-Feyenoorders er blij mee zijn.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:35 schreef Helpmefok het volgende:
Godverdomme waarom moet dat jochie dan naar het EK-17? Ja, Bakkal is weer terug maar toch. Pleur toch op met al die jeugdtyfuszooi.
En wie de fuck ben jij dan? Serieus, users die hier niet komen die alleen reageren met een ':')' in plaats van een reden geven wáárom mijn opmerking onzin is mogen ook oprotten.quote:
Ik postte hier al vóór jou hoor vriend, maar goed. Wil je je reden? Het is toch beter dat Vilhena jeugdwedstrijden speelt dan dat ie straks weer op de bank zit omdat Bakkal terug is? Verder was dequote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:41 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
En wie de fuck ben jij dan? Serieus, users die hier niet komen die alleen reageren met een ':')' in plaats van een reden geven wáárom mijn opmerking onzin is mogen ook oprotten.
En ja, ik ben met het verkeerde been uit bed gestapt.
Ik mis Kapiteintje.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:46 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ik postte hier al vóór jou hoor vriend, maar goed.
En dan raakt Bakkal geblesseerd en OEI... heb je niemand achter de hand die op zijn positie uit de voeten kan.quote:Wil je je reden? Het is toch beter dat Vilhena jeugdwedstrijden speelt dan dat ie straks weer op de bank zit omdat Bakkal terug is? Verder was devoor je kleurrijke taalgebruik
Wat is je originele account dan? Kijken of ik je herken. Maar nee, ik post hier inderdaad niet m'n hele levensverhaal en alles, dus kan zijn dat je me niet zo vaak tegenkomt hier. Als Bakkel geblesseerd raakt is Vilhena er volgende week toch weer? Interlands zijn maar tot de 27e.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:49 schreef Helpmefok het volgende:
[..]Dit is mijn zoveelste kloon, ik zit al op Fok! sinds 2003. Dat ga jij met je 190.000-zoveel account niet redden.
. Daarnaast heb ik je nog NOOIT hier zien posten, maar goed.
[..]
En dan raakt Bakkal geblesseerd en OEI... heb je niemand achter de hand die op zijn positie uit de voeten kan..
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:52 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Wat is je originele account dan? Kijken of ik je herken. Maar nee, ik post hier inderdaad niet m'n hele levensverhaal en alles, dus kan zijn dat je me niet zo vaak tegenkomt hier. Als Bakkel geblesseerd raakt is Vilhena er volgende week toch weer? Interlands zijn maar tot de 27e.
Komend weekend moeten we spelen tegen de Graafschap. Wat nou als Bakkal komende week tijdens de trainingen uitvalt, of in de wedstrijd zelf. Wie ga je dan op de plaats van Bakkal zetten?quote:De Telegraaf meldt dat de KNVB Tonny Vilhena opeist voor de eliteronde van de EK-kwalificatie in eigen land van Oranje onder 19. Op 22, 24 en 27 maart speelt het Nederlands elftal tegen Albanië, Ierland en Servië. Hij mist daardoor het duel van het eerste elftal van Feyenoord komende zondag tegen De Graafschap.
Dickyquote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:56 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
[..]
Komend weekend moeten we spelen tegen de Graafschap. Wat nou als Bakkal komende week tijdens de trainingen uitvalt, of in de wedstrijd zelf. Wie ga je dan op de plaats van Bakkal zetten?
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:49 schreef Helpmefok het volgende:
[..]Dit is mijn zoveelste kloon, ik zit al op Fok! sinds 2003. Dat ga jij met je 190.000-zoveel account niet redden.
. Daarnaast heb ik je nog NOOIT hier zien posten, maar goed.
Het interesseert me niet wat jij er van denkt, enkele users die hier langer zitten weten welke twee accounts ik hiervoor had (o.a. TC03 had dat al uitgevogeld). Is verder ook totaal niet interessant. Zullen we het weer over de mooiste club van Nederland hebben? Mooit. Dagt.quote:
quote:Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar staat – in Schijndel en Venray – vanaf 22 maart drie belangrijke wedstrijden te wachten. In de eliteronde staat kwalificatie op het spel voor het EK in Slovenië. Tegen Albanië, Ierland en Servië telt alleen plek nummer één, want alleen dán maakt het team van KNVB-coach Albert Stuivenberg kans op prolongatie van de titel. Europees kampioenen Nathan Aké, Thom Haye en Tonny Trindade de Vilhena blikken terug én vooruit.
,,We moeten van wedstrijd naar wedstrijd leven en niet te ver vooruit kijken. Gewoon vol erin klappen en die wedstrijden over de streep trekken.” En daarbij heeft ieder zijn eigen inbreng, achtergrond en kwaliteiten. Zo heeft Trindade de Vilhena bij zijn club Feyenoord al gedebuteerd in de hoofdmacht, om precies te zijn in de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo. ,,Ja, fantastisch natuurlijk. Na ongeveer een uur zei onze coach Ronald Koeman dat ik moest gaan warmlopen. Hij wisselde vervolgens twee keer iemand anders, maar ik bleef hopen op een invalbeurt. Koeman voerde steeds overleg met zijn assistenten over wie hij nog meer zou inbrengen. En ja hoor, ik mocht het veld op. Echt een unieke ervaring.”
De 17-jarige stond in het voorbije weekend tegen FC Twente zelfs in de basis van Feyenoord. Eerder al tekende hij met Onder 17 in de EK-finale tegen Duitsland (5-2) voor twee goals. ,,Die waren extra bijzonder omdat we twee keer achter hadden gestaan. Al met al zijn het prachtige ervaringen.” De veelzijdige middenvelder vindt zichzelf nu een van de jongens die het Onder 17-team op sleeptouw moet nemen. ,,Ik kom niet anders binnen omdat ik al bij Feyenoord 1 heb gespeeld. Ik ben gewoon dezelfde Tonny. Maar ik voel wel de verantwoordelijkheid om andere spelers beter te laten spelen. Met mijn balvastheid, loopvermogen en inzicht hoop ik belangrijk voor het elftal te kunnen zijn.”
Wie nam die plek in toen Vilhena nog niet in aanmerking kwam voor de selectie? Van Haaren lijkt mij?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:56 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
[..]
Komend weekend moeten we spelen tegen de Graafschap. Wat nou als Bakkal komende week tijdens de trainingen uitvalt, of in de wedstrijd zelf. Wie ga je dan op de plaats van Bakkal zetten?
Ja, alhoewel het nauwelijks tot niet voorgekomen is dat - bij uitvallen van Bakkal - een man op zijn plek werd teruggebracht. Meestal kwam er dan een extra verdediger bij.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:03 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Wie nam die plek in toen Vilhena nog niet in aanmerking kwam voor de selectie? Van Haaren lijkt mij?
Tja ik snap je beredenatie, maar ik zie een talent dan liever met en tegen andere toptalenten voetballen dan op de bank zitten en eventueel meedoen of invallen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:04 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja, alhoewel het nauwelijks tot niet voorgekomen is dat - bij uitvallen van Bakkal - een man op zijn plek werd teruggebracht. Meestal kwam er dan een extra verdediger bij.
Als de enige man die je achter de hand hebt bierpensje Van Haaren is... Dan kan je dus beter Vilhena op de bank houden.
Kunnen tegen de Graafschap misschien wel een keer 4-4-2 spelen met Cisse en Guidetti in de spits?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:04 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja, alhoewel het nauwelijks tot niet voorgekomen is dat - bij uitvallen van Bakkal - een man op zijn plek werd teruggebracht. Meestal kwam er dan een extra verdediger bij.
Als de enige man die je achter de hand hebt bierpensje Van Haaren is... Dan kan je dus beter Vilhena op de bank houden.
Ik niet, zeker nu we volop in de race zijn voor zowel EL als misschien zelfs het landskampioenschap wil ik gewoon de volle selectie erbij hebben 'voor het geval dat'.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:09 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Tja ik snap je beredenatie, maar ik zie een talent dan liever met en tegen andere toptalenten voetballen dan op de bank zitten en eventueel meedoen of invallen.
Als je zonder Vilhena niet van De Graafschap wint, win je ook met hem niet hoor!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:11 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik niet, zeker nu we volop in de race zijn voor zowel EL als misschien zelfs het landskampioenschap wil ik gewoon de volle selectie erbij hebben 'voor het geval dat'.
Ik zou persoonlijk gaan voor de volgende optie:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kunnen tegen de Graafschap misschien wel een keer 4-4-2 spelen met Cisse en Guidetti in de spits?
Want? Heb je die jongen gezien tegen Twente? Gaf steeds nét de beslissende pass in de tweede helft de 'open' ruimte in.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:14 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Als je zonder Vilhena niet van De Graafschap wint, win je ook met hem niet hoor!
quote:Leroy Fer maakte een turbulente transfer van Feyenoord naar FC Twente. Maar onder Co Adriaanse in Enschede had de 22-jarige middenvelder de wind opnieuw even tegen. Inmiddels ziet de wereld er anders uit. Peter Wekking interviewde Fer die tegenwoordig basisspeler bij de Tukkers is. 'Feyenoord is een grotere club, maar hier was ik aan toe. Lekker rust, geen gedoe eromheen.'
Mooie is dat de ene site dit uitlegt als 'Kuyt wil bij Liverpool blijven' en Fok! sport bijvoorbeeld het de andere kant op draait: 'Kuyt wil weg bij Liverpool'.quote:Bij zijn afscheid als speler van Feyenoord zei Dirk Kuyt dat hij dolgraag terug zou willen keren in De Kuip. Inmiddels is de hardwerkende aanvaller daar anders over gaan denken
Kuyt (31) heeft dit seizoen tot zijn teleurstelling geen vaste basisplaats bij Liverpool. 'Ik wil elke wedstrijd spelen. Als ik op de bank zit, zoals bijvoorbeeld in de finale van de Carling Cup, ben ik teleurgesteld', zegt Kuyt in de Daily Mirror.
'Ik voel me fysiek uitstekend. Ik heb me nog nooit zo sterk gevoeld als nu. Ik ben er klaar voor om elke wedstrijd van het seizoen te spelen. Het is aan mij om de manager te overtuigen om me vaker op te stellen dan hij momenteel doet.'
Kuyt verloor zijn plek als rechtermiddenvelder aan zomeraankoop Jordan Henderson. Manager Kenny Dalglish laat de Nederlander vaak in belangrijke wedstrijden op de bank beginnen.
'Ik zie mezelf wel de rest van mijn carrière op Anfield Road spelen', zegt Kuyt desondanks. 'Zo lang ik veel aan spelen toe kom en het niveau haal dat ik wil halen. Als er een moment komt waarop ik niet meer elke wedstrijd in actie kom, dan zal ik een andere keuze moeten maken. Maar op dit moment wil ik daar helemaal niet over nadenken.'
Jongens die niet tegen druk kunnen.. Die hebben wij niet nodig. Daar win je geen oorlog mee.quote:
Vilhena speelde een leuke wedstrijd, dat je verwacht dat ie dat nu wel iedere keer zal laten zien is een beetje kortzichtig. Wijnaldum al vergeten? Die begon ook zo sterk..quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:16 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Want? Heb je die jongen gezien tegen Twente? Gaf steeds nét de beslissende pass in de tweede helft de 'open' ruimte in.
Tegen Graafschap ga je tegen een 'muur' van verdedigers oplopen. Je moet daarin dus de vrije ruimtes doen ontstaan door de bal rond te spelen, én je moet een speler hebben die in die vrije ruimte loopt (Guidetti). Maar nóg belangrijker dan iemand die de vrije ruimtes inloopt, is iemand die hem daar GEEFT.
Vilhena en Clasie zijn daarvoor geschikte spelers, Vilhena - op basis van die éne wedstrijd - is daar zelfs beter in dan Bakkal.
Een held van de club verliest zojuist zijn status compleet.quote:'Ik zie mezelf wel de rest van mijn carrière op Anfield Road spelen', zegt Kuyt desondanks. 'Zo lang ik veel aan spelen toe kom en het niveau haal dat ik wil halen. Als er een moment komt waarop ik niet meer elke wedstrijd in actie kom, dan zal ik een andere keuze moeten maken. Maar op dit moment wil ik daar helemaal niet over nadenken.'
Precies, mentaal dus gewoon ongeschikt voor Feyenoord.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:21 schreef satecl het volgende:
[..]
Jongens die niet tegen druk kunnen.. Die hebben wij niet nodig. Daar win je geen oorlog mee.
Ik zou niet teveel waarden hechten aan zulke interviews.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:21 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Een held van de club verliest zojuist zijn status compleet.
Zoek 't maar uit Dirk. We hebben je niet meer nodig. Van Geel vindt wel een betere spits voor de helft van het geld met dubbel het talent
Je ziet niet de 'op basis van die éne wedstrijd'?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vilhena speelde een leuke wedstrijd, dat je verwacht dat ie dat nu wel iedere keer zal laten zien is een beetje kortzichtig. Wijnaldum al vergeten? Die begon ook zo sterk..
Gewoon lekker rustig brengen die jongen en af en toe wat mee laten spelen. Niet verwachten dat ie er week in week uit zal staan en gelijk al een speler als Bakkal kan vervangen.
Maar Wijnaldum begon anders leuk, trucjes,dribbels enz.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Vilhena speelde een leuke wedstrijd, dat je verwacht dat ie dat nu wel iedere keer zal laten zien is een beetje kortzichtig. Wijnaldum al vergeten? Die begon ook zo sterk..
Gewoon lekker rustig brengen die jongen en af en toe wat mee laten spelen. Niet verwachten dat ie er week in week uit zal staan en gelijk al een speler als Bakkal kan vervangen.
Nee maar Kuijt heeft het natuurlijk wel langer laten afweten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:23 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik zou niet teveel waarden hechten aan zulke interviews.
Vilhena heeft op een ándere positie hetzelfde 'oog' als Clasie. Hij leek echt oog te hebben voor twee dingen:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:25 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar Wijnaldum begon anders leuk, trucjes,dribbels enz.
Maar Vilhena liet zondag zien dat hij enorm veel spelinzicht heeft en dat is imo veel meer waard.
Kuijt geeft gewoon antwoord wat de lezer/kijker wil horen, was het Feyenoord Magazine geweest dan had hij wel iets gezegd dat hij nog altijd hoopt op een terugkeer, was het Utrechts dagblad geweest dan had hij gezegd dat hij Utrecht nog altijd prachtig vindt, en nu is het een Britse krant dus zegt hij iets positiefs over Liverpool.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:25 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Nee maar Kuijt heeft het natuurlijk wel langer laten afweten.
Tuurlijk, prachtig dat zijn dochtertje 'helemaal niets in Amsterdam' zingt () en dat zijn hele huis vol met Feijenoord-vaantjes hangt. Het is alleen jammer dat hij nooit meer voor de club zal komen spelen.
Misschien is mijn oordeel iets te hard. Kuijt, je bent een heldMaar het is jammer dat je onze club nooit bij de hand zal nemen en zal leiden naar een grote prijs.
.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:24 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Je ziet niet de 'op basis van die éne wedstrijd'?. Als je mijn postgeschiedenis hier een beetje volgt dan zie je júíst dat ik steeds kantekeningen leg bij het feit dat Clasie nu al té belangrijk moet zijn, dat Leerdam door zijn hoeven zakte op de RB-positie omdat de druk te groot werd, dat er téveel verwacht wordt van Guidetti.
Maar... Fucking hell. Clasie stáát er gewoon. Leerdam stáát er gewoon. Guidetti stáát er gewoon. En ja, dat zijn jongens die - grotendeels - al meerdere seizoenen ervaring hebben (Guidetti niet maar die traint mee bij City, dat kan je wel gelijkstellen aan spelen in de Eredivisie denk ik zo).
Het is niet onaannemelijk om te zeggen dat Vilhena óók meerwaarde zou kunnen hebben tegen De Graafschap.
Het zag er inderdaad goed uit zondag. Bedoel alleen maar te zeggen dat er de afgelopen jaren al vaker is geroepen dat er nu ECHT een goudhaantje gaat doorbreken, maar dat later toch wat tegen bleek te vallen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:25 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Maar Wijnaldum begon anders leuk, trucjes,dribbels enz.
Maar Vilhena liet zondag zien dat hij enorm veel spelinzicht heeft en dat is imo veel meer waard.
Met alle respect maar... we hebben nogal wat goudhaantjes gehad bij de club. Jammer genoeg is daar door faalbeleid niet altijd een klinkende munt uitgekomen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Het zag er inderdaad goed uit zondag. Bedoel alleen maar te zeggen dat er de afgelopen jaren al vaker is geroepen dat er nu ECHT een goudhaantje gaat doorbreken, maar dat later toch wat tegen bleek te vallen.
quote:Na de overwinning op FC Twente in Enschede (0-2) zijn enkele Feyenoorders al druk aan het speculeren over een aanstaand kampioenschap. Vooral het scenario van 1993 komt veel ter sprake. In dat jaar sloegen de Rotterdammers op de valreep toe en werden ze kampioen.
Een van de spelers in dat team was John de Wolf. De stoere verdediger, zoals het AD hem omschrijft, gelooft ook nu in een spectaculair slot van de competitie. "Natuurlijk zie ik treffende vergelijkingen met het elftal dat in 1993 de titel pakte. Toen hield in feite ook niemand rekening met ons, maar we hielden wel al die tijd koploper PSV in het vizier. En toen ze slordig werden, sloegen wij toe."
"Als Feyenoord zondag tegen De Graafschap geen schade oploopt, dan gaat er tegen NAC thuis iets gebeuren. Dat wordt een orkaan van steun. De concurrenten laten steken vallen. En als die kans er is, waarom die dan niet gewoon pakken?"
Coolsingel
Mocht het echt zo ver komen dat Feyenoord het kampioenschap in de wacht sleept staat De Wolf vooraan op de Coolsingel. "Als Feyenoord er echt in zou slagen om de titel te pakken, sta ik op de Coolsingel. Dat mag een Feyenoorder niet missen. Maar zo ver is het nog niet."
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:37 schreef De_kromme het volgende:
Ik wist niet dat we zo'n zwaar programma hadden nog. Dit kan wel eens nacompetitie worden.
Waarom quote je wat uit een ander topic? Reageer lekker daar.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]Die gasten gingen toch Europa in ofzo?
. Tweede ring enzo.
Sorry voor de troll mods maar ik moest héél hard lachen.
Waarom ga ik hier serieus op inquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:48 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Waarom quote je wat uit een ander topic? Reageer lekker daar.
Lachen manquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:50 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Waarom ga ik hier serieus op in.
Omdat De_Kromme alle Feijenoorders hier zo'n beetje bezweerde dat ADO de EL in zou gaan.
Deze opmerking is dan ook erg grappig, iets waar meerdere Feijenoorders dus om zullen moeten gniffelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |