Hydradenitis heb ik dan niet (althans, het lijkt erop maar is het niet..) ik heb maar 1 bult/streng in mijn lies gehad.. die bij hormonen schommelingen opspeelde.. Dus toen we begonnen met ivf was het heel erg (naar mijn idee is het toen ook begonnen).. gelukkig was ie 'open' dus wat erin zat kon eruit waardoor ik er relatief weinig last van had.
In mijn vorige zwangerschap helemaal geen last van, binnen een week na de bevalling zat ik echter op de SEH om hem open te laten snijden, was er ineens weer en deed zo'n zeer (dat je dan nog allemaal hechtingen hebt enzo daar helpt ook niet mee

echt, dat ding zonder verdoving doorsnijden

het was een opluchting maar ik beval nog liever, incl. knip

)
Daarna geen last meer van gehad, tot ik stopte met de borstvoeding.. et voila. Daar was ie weer. (toen open laten snijden was een stuk minder pijnlijk dan in mijn kraamweek eigk

) en sindsdien is ie weer weg. Ben benieuwd naar na de bevalling, ik vermoed zo dat ie er dan weer is

Maar het breid niet verder uit en is alleen dan. Hydradenitis lijkt me echt een hell

(overigens noemde mijn huisarts mijn ding een fistel, misschien daar eens op googlen, Phaidra? Misschien herken je het?)
Mijlpalen

Hebben we nog verse beebs vannacht??

*hoopvol kijkt*
Hier gaat ie soso, ik had gisteren het idee dat ik steeds harde buiken had

voelde niet comfortabel in elk geval. Straks even bellen met de poli om te door te geven. Op zich zou ik wel snappen waar het vandaan komt maar toch maar even melden...
Nou ja, hebben we dat ook maar eens gehad

vanmiddag even langs het werk en de Arbo.
Kwisted, wat ik belangrijke dingen vond: hebben ze vaste leidsters? Wat gebeurd er bij ziekte (vaste invallers?) Bij het rondkijken goed kijken of 'veiligheids'zaken goed zijn geregeld, hoe flexibel zijn ze met je kindje? Is er ruimte voor je kindjes eigen ritme, of moeten ze vanaf moment 1 zoveel mogelijk mee met de rest? Kijk goed naar je eigen gevoel, dat zegt vaak ook al een hoop. Gewoon naar het algemene beeld. Zo heb ik gevraagd naar het verloop binnen personeel

misschien een rare vraag, maar een opvang waar elke paar maanden weer mensen weg zijn en nieuwe leidsters worden aangenomen, dat hoefde voor mij niet

vastigheid vind ik erg belangrijk en het feit dat de leidsters hier zowat vanuit hun stage blijven plakken

vond ik een goed teken. Vraag bij mensen in je omgeving (buren?) die kinderen hebben waar ze hun kindjes op de opvang hebben en waarom ze specifiek voor die opvang hebben gekozen? Ik heb uiteindelijk juist een andere gevonden dan mijn buurvrouw en schoonzus, gewoon omdat ik andere punten belangrijk vond.
Als je er bent, kijk ook goed naar de andere kindjes.. Spelen die fijn? Geeft dat een goede indruk? (nou betekent het ook weer niet zoveel als net 2 kindjes elkaar de hersenen in slaan of alleen maar huilen, maar kijk gewoon naar het algemene gevoel, je begrijpt me denk ik wel

)
Wij werden tijdens het intake gesprek regelmatig onderbroken

en dat vond ik een goed teken. De kindjes werden niet 'aan de kant gezet' omdat er een papa en mama to be even kwamen kijken, maar wij werden 'in de wacht gezet'

vond ik een prima mentaliteit!