Overigens is er wat mij betreft wel een verschil tussen "naar je kamer gaan" of "gaan slapen". EN ik snap heel goed dat je ouders ook wel eens samen willen zijnquote:Op maandag 19 maart 2012 18:46 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik op deze manier slaaptekort zal hebben, om half 9 doordeweeks voor een 18-jarige lijkt me meer dan vroeg genoeg. Het is toen puur uit de hand gelopen door de combinatie te laat thuis komen en slechte school. Het mom van "de vrijheid niet aankunnen" heb ik ook gehoord dus dat komt erg in de buurt wat u schrijft. Wat dat betreft heb ik het goed uitgemeten gekregen.
Mijn moeder komt altijd wel kijken of ik om pakweg 20.45 uur het licht uit heb. Slaap vatten kan dan inderdaad nog wel een uurtje duren, maar ja.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Overigens is er wat mij betreft wel een verschil tussen "naar je kamer gaan" of "gaan slapen". EN ik snap heel goed dat je ouders ook wel eens samen willen zijn
Hier is de stelregel nu ook : 20.30 naar boven, de oudste moet om 21.00 zijn licht uit en de jongste is daar iets vrijer in (die kan met 6 uur slaap toe) Door die stelregel heb ik ook even echt tijd voor mezelf.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Overigens is er wat mij betreft wel een verschil tussen "naar je kamer gaan" of "gaan slapen". EN ik snap heel goed dat je ouders ook wel eens samen willen zijn
Ja, niet zo streng hoor.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:47 schreef Muks het volgende:
Hoor nu trouwens van mijn 12 jarige dat ik 'heel streng ben' want hij moet eerst huiswerk maken voor ie mag gamen
Bij een 18 jarige ?? Dan heb je het wel heel bont gemaakt.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:53 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Mijn moeder komt altijd wel kijken of ik om pakweg 20.45 uur het licht uit heb. Slaap vatten kan dan inderdaad nog wel een uurtje duren, maar ja.
Of je hebt gewoon heel veel slaap nodig. Ik ga regelmatig ook rond 9 uur naar bed en ik ben meer dan 10 jaar ouderquote:Op maandag 19 maart 2012 18:55 schreef Muks het volgende:
[..]
Bij een 18 jarige ?? Dan heb je het wel heel bont gemaakt.
Ja ik ook hoor maar ja ik nader de 40 dus tjaquote:Op maandag 19 maart 2012 18:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Of je hebt gewoon heel veel slaap nodig. Ik ga regelmatig ook rond 9 uur naar bed en ik ben meer dan 10 jaar ouder
Natuurlijk doen heel veel meisjes die dingen ook, daar gaat het stuk ook helemaal niet om.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:05 schreef Bleie het volgende:
Leuk stuk, maar geldt heeeeeeeel veel ervan niet ook voor meisjes? De mijne springt in elk geval regelmatig op de bank, voetbalt in de woonkamer, geeft (meestal) geen krimp als ze valt (behalve als t heel zachtjes was, dan schreeuwt ze moord en brand), en we wonen naast een enorm braakliggend terrein, dus als ze nog een beetje groter is, kan ze daar helemaal los gaan.
Daar is ook veel ruzie over geweest. Ik dacht alles te kunnen gaan doen maar daar verkeek ik me op. Toen heb ik schamper gelachen om de te nemen maatregelen. Dat namen ze niet natuurlijk.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:55 schreef Muks het volgende:
[..]
Bij een 18 jarige ?? Dan heb je het wel heel bont gemaakt.
Van welke leeftijd zijn uw leerlingen dan?quote:Op maandag 19 maart 2012 18:54 schreef Muks het volgende:
[..]
Hier is de stelregel nu ook : 20.30 naar boven, de oudste moet om 21.00 zijn licht uit en de jongste is daar iets vrijer in (die kan met 6 uur slaap toe) Door die stelregel heb ik ook even echt tijd voor mezelf.
Van veel van mijn leerlingen weet ik dat ze structureel tot laat (als in na 23.30-24.00) wakker zijn en zitten dus vrijwel altijd gapend in de lessen. Ook elkaar midden in de nacht Pingen schijnt erg leuk te zijn.... mobieltjes liggen hier dus vanaf 20.30 uit op de kast.
Foei ! Ik ben geen Uquote:Op maandag 19 maart 2012 19:07 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Van welke leeftijd zijn uw leerlingen dan?
Dat is een mooie leeftijd om les te geven zeker?quote:Op maandag 19 maart 2012 19:17 schreef Muks het volgende:
[..]
Foei ! Ik ben geen UIk heb leerlingen tussen de 14 en 18 ongeveer
Enne als je idd zo omgaat met je ouders, dan was je bij mij ook de PIEP geweest, wie niet horen wil, juist die moet voelendenk dat je ouders het niet zo heel gek doen en dat jij nu aan zet bent
Ja dat had je bij mij niet gehad en bij jou ook niet he Troel !quote:Op maandag 19 maart 2012 19:32 schreef Troel het volgende:
Ach je mag van geluk spreken dat je op Fok! mag zitten en überhaupt nog vrije tijd hebt
Ja, daar ben ik wel blij om in ieder geval. Echter nu nog tot 8 uur, dan is het weer tijd voor uitkleden, tandenpoetsen en bedje in.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:32 schreef Troel het volgende:
Ach je mag van geluk spreken dat je op Fok! mag zitten en überhaupt nog vrije tijd hebt
Proestquote:Op maandag 19 maart 2012 19:36 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik wel blij om in ieder geval. Echter nu nog tot 8 uur, dan is het weer tijd voor uitkleden, tandenpoetsen en bedje in.
Streng hoor. Ik kan zien dat je les geeft.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:34 schreef Muks het volgende:
[..]
Ja dat had je bij mij niet gehad en bij jou ook niet he Troel !
Het valt me mee dat je niet eerst je huiswerk moet laten controleren, ergens geven ze je dan toch nog wel ruimtequote:Op maandag 19 maart 2012 19:36 schreef RoadrunnerX het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik wel blij om in ieder geval. Echter nu nog tot 8 uur, dan is het weer tijd voor uitkleden, tandenpoetsen en bedje in.
Dat is in het begin zeker het geval geweest, moest zelfs extra leren in de zwakkere vakken. Nu is het inzien in mijn agenda meestal genoeg.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Het valt me mee dat je niet eerst je huiswerk moet laten controleren, ergens geven ze je dan toch nog wel ruimte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |