Uitslag kwalificatiequote:Pos No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps
1 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.800 1:25.626 1:24.922 14
2 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:26.832 1:25.663 1:25.074 15
3 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:26.498 1:25.845 1:25.302 21
4 7 Michael Schumacher Mercedes 1:26.586 1:25.571 1:25.336 18
5 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:27.117 1:26.297 1:25.651 17
6 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:26.773 1:25.982 1:25.668 18
7 8 Nico Rosberg Mercedes 1:26.763 1:25.469 1:25.686 16
8 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:26.803 1:26.206 1:25.908 20
9 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:27.464 1:26.314 1:26.451 18
10 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:27.024 1:26.319 No time 16
11 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:26.493 1:26.429 12
12 5 Fernando Alonso Ferrari 1:26.688 1:26.494 12
13 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:26.182 1:26.590 12
14 19 Bruno Senna Williams-Renault 1:27.004 1:26.663 16
15 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:27.469 1:27.086 16
16 6 Felipe Massa Ferrari 1:27.633 1:27.497 16
17 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:26.596 11
18 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:27.758 9
19 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:28.679 7
20 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:29.018 8
21 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 1:30.923 10
22 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 1:31.670 9
DNQ 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:33.495 6
DNQ 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:33.643 6
Q1 107% Time 1:32.214
quote:Jenson Button was 'more than marginal' on fuel during the Australian Grand Prix
Jenson Button, McLarenMcLaren boss Martin Whitmarsh has revealed that his drivers could have been even quicker in the Australian Grand Prix if his team had not made a mistake with its fuel calculations.
Jenson Button dominated the first race of the season in Melbourne, with Lewis Hamilton coming third after losing a place to Sebastian Vettel under the safety car, but the pair had to limit their pace from early on because they were using more fuel than the team had calculated they would.
"We were more than marginal," revealed Whitmarsh. "Had we raced unfettered we would not have got to the finish line with either car, so from lap eight we were in severe fuel saving mode.
Nee, al wel elders gelezen. Het geeft de fan weer moedquote:
Nouja sterk, hij kegelde Grosjean royaal van de baanquote:En erg sneu voor Maldonado, hij reedt erg sterk. Verdiende de punten imo.
Mwah, meer Grosjean z'n eigen fout. Maldonado was er al royaal voorbij.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Geralt het volgende:
De TT moet deel 3 zijn
[..]
Nouja sterk, hij kegelde Grosjean royaal van de baan
Tja... En Barrichello deed niet onder voor hem. Zullen ze zich bij Williams al achter de oren krabben waarom ze in vredesnaam Senna hebben aangetrokken?quote:Op zondag 18 maart 2012 20:46 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Mwah, meer Grosjean z'n eigen fout. Maldonado was er al royaal voorbij.
Maldonado heeft zeker snelheid, die gekkigheid (die klapper in dit geval) moet er nog even uit, dan kan wel wat worden met m.
Om een goede auto te ontwikkelen heb je nog altijd geld nodig....quote:Op zondag 18 maart 2012 21:34 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja... En Barrichello deed niet onder voor hem. Zullen ze zich bij Williams al achter de oren krabben waarom ze in vredesnaam Senna hebben aangetrokken?
Maar op sommige plekken gaat ie weer naar het circuit die ze aan het opbouwen/afbreken zijn.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Het is echt niet terug te herkennenmuv de pits dan
![]()
http://maps.google.nl/map(...)p=12,328.01,,0,12.71
Het is ook echt een stratencircuit, kheb een paar maanden in Melbourne gewoond en ging regelmatig hardlopen rond het meer in Albert Parkquote:Op zondag 18 maart 2012 21:50 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Maar op sommige plekken gaat ie weer naar het circuit die ze aan het opbouwen/afbreken zijn.![]()
Hier bijvoorbeeld één stap verder en het is weer de gewone weg.
http://maps.google.nl/map(...)qi=2&ved=0CGUQ8gEwBA
Hij had ook nog een uitstap(je) ergens in de race, weet niet precies welke ronde het was.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:46 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Mwah, meer Grosjean z'n eigen fout. Maldonado was er al royaal voorbij.
Maldonado heeft zeker snelheid, die gekkigheid (die klapper in dit geval) moet er nog even uit, dan kan wel wat worden met m.
Redelijk in het begin, ronde 15 ofzo.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:22 schreef Nober het volgende:
Om 0:00 uur op BBC2 nog een herhaling van de race.
[..]
Hij had ook nog een uitstap(je) ergens in de race, weet niet precies welke ronde het was.
Hier nog meer: http://scarbsf1.wordpress.com/2012/03/16/mercedes-are-they-blowing-the-front-or-rear-wing/quote:Op maandag 19 maart 2012 21:15 schreef Marks het volgende:
Hier uitleg over de DUCT van de Mercedes http://www.formula1.com/news/technical/2012/864/945.html
Toch vraag ik me af waarom Alonso welhaast bejubeld wordt omdat hij ondanks die knakenbak toch nog een 5de stek kon rijden en dat het toch echt aan de auto ligt terwijl Kimi gewoon buiten getrapt werd toen Ferrari een klotewagen had en daar beter dan Alonso meer reed. In elk geval de 2de helft.quote:Crisisberaad Ferrari
Nadat de seizoensopener de slechte vorm waarin het team verkeert nogmaals onderstreepte, zijn Ferrari’s teambaas Stefano Domenicali en technisch directeur Pat Fry teruggekeerd naar Maranello voor ‘n spoedoverleg. Ondanks dat de eerstvolgende race komend weekend al zal plaatsvinden op het Maleisse Sepang, moet dit spoedberaad voor oplossingen zorgen voor met name de slechte kwalificatievorm.
Dat het team er niet goed voorstaat bewezen de 12e plaats voor Alonso en de 16e voor Massa tijdens de kwalificatie in het Australische Melbourne. Hoofdoorzaak hiervoor is het uitlaatsysteem wat niet naar behoren werkt. Hiervoor is ‘n compleet nieuw systeem in de maak, maar omdat hiervoor ook de side-pots gewijzigd moeten worden is ‘n nieuwe serie side-impact crashtest nodig.
Daardoor zal deze hernieuwde F2012 waarschijnlijk pas in Mei z’n opwachting kunnen maken. Kleinere updates, waarin de topsnelheid en tractie problemen aan bod komen, stonden gepland voor race 3 & 4 aldus Domenicali: "We hebben fundamentele problemen met de topsnelheid en tractie. In Maleisië zal de auto nog vrijwel identiek zijn, aangezien dit al volgend weekend is.
Maar we proberen ons nog wel te verbeteren qua set-up. Voor China en Bahrein staan de eerste updates gepland, hopelijk doen we ‘t dan beter.", maar zullen wellicht na dit crisisoverleg ijllings ingevlogen worden.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af waarom Alonso welhaast bejubeld wordt omdat hij ondanks die knakenbak toch nog een 5de stek kon rijden en dat het toch echt aan de auto ligt terwijl Kimi gewoon buiten getrapt werd toen Ferrari een klotewagen en daar beter dan Alonso meer reed.
Maargoed, ook dat zal Weltschmerz wel weer in zn eigen straatje recht geluld weten te krijgen, daar ben ik van overtuigd
Het is werkelijk waar verbazingwekkend hoe weinig verstand jij ook maar van iets hebt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af waarom Alonso welhaast bejubeld wordt omdat hij ondanks die knakenbak toch nog een 5de stek kon rijden en dat het toch echt aan de auto ligt terwijl Kimi gewoon buiten getrapt werd toen Ferrari een klotewagen had en daar beter dan Alonso meer reed. In elk geval de 2de helft.
Maargoed, ook dat zal Weltschmerz wel weer in zn eigen straatje recht geluld weten te krijgen, daar ben ik van overtuigd
We zullen wel zien. Die jankbal zullen ze waarschijnlijk wel niet buiten trappen. Ik hoop dat Kimi hoger eindigt dit jaar. Maar dat ligt dan natuurlijk volledig aan de Lotus en niet aan Kimi![]()
!!
Een keer of 5 a 6 gemiddeld, hoezo?quote:Vraagje, hoe vaak per dag val je gewoon even om?
Wel in 2007, niet in 2008 en (het eerste deel van) 2009.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Alonso was alweer een stuk sneller dan Massa, iets wat Raikkonen nooit gelukt is. Misschien lukt dat hem wel bij Grosjean.
Maar ligt dat aan Alonso of is Massa minder snel geworden na zijn koppertje?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Alonso was alweer een stuk sneller dan Massa, iets wat Raikkonen nooit gelukt is. Misschien lukt dat hem wel bij Grosjean.
Daar waren we het met 19 tegen 1 al over eensquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan Alonso of is Massa minder snel geworden na zijn koppertje?
Beide. Alonso laat Ferrari er beter uitzien dan het in werkelijkheid is, terwijl Massa na Duitsland 2010 duidelijk minder is gaan presteren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan Alonso of is Massa minder snel geworden na zijn koppertje?
Waar zit hem die duidelijkheid in dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Beide. Alonso laat Ferrari er beter uitzien dan het in werkelijkheid is, terwijl Massa na Duitsland 2010 duidelijk minder is gaan presteren.
Ow dat is wel duidelijk hoor. Die ene stem is natuurlijk gewoon van Fir3fly.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:57 schreef Schunckelstar het volgende:
Van wie zou die ene stem zijn? ()
Waar zit een andere duidelijkheid dan in?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar zit hem die duidelijkheid in dan?
Stem? Huh?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow dat is wel duidelijk hoor. Die ene stem is natuurlijk gewoon van Fir3fly.
Geralt beweerde dat iets "gewoon een feit" was, en maakte vervolgens een poll om dat te onderbouwen.....quote:
Massa ging tot die race in Duitsland steeds beter presteren, maar nadat hij Alonso voorbij had moeten laten gaan is hij niet meer in de buurt van een zege in een race geweest, terwijl Alonso nog wel het een en ander bij elkaar gereden heeft.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waar zit hem die duidelijkheid in dan?
'Het een en ander' is nogal een understatement, hij had eigenlijk gewoon het kampioenschap moeten winnen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Massa ging tot die race in Duitsland steeds beter presteren, maar nadat hij Alonso voorbij had moeten laten gaan is hij niet meer in de buurt van een zege in een race geweest, terwijl Alonso nog wel het een en ander bij elkaar gereden heeft.
Zal ik wel overheen gescrolled zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geralt beweerde dat iets "gewoon een feit" was, en maakte vervolgens een poll om dat te onderbouwen.....
Wat heeft dat met dat koppertje te maken dan?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Massa ging tot die race in Duitsland steeds beter presteren, maar nadat hij Alonso voorbij had moeten laten gaan is hij niet meer in de buurt van een zege in een race geweest, terwijl Alonso nog wel het een en ander bij elkaar gereden heeft.
Veel. Massa was net aan het terugkeren aan het front na die kopveer.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat heeft dat met dat koppertje te maken dan?
Mee eens dat hij daarna slechter is gaan presteren. Dat het zo'n dreun is geweest betekent imo ook dat 'ie mentaal te zwak is om een topcoureur te zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:15 schreef Fir3fly het volgende:
En ja, Massa heeft nogal een psychologische dreun gehad toen in Duitsland.
Massa heeft niet echt veel meer te zoeken in de F1, zoals qua snelheid als qua mentaliteit... Als hij zo slecht blijft presesteren komende races dan hoop ik echt dat hij wordt vervangenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef Fiorano het volgende:
Massa gewoon lekker bij Sauber knallen en de Kobayashi in de 2e Ferrari neer zetten. Zul je zien dat de verkoop van de personenwagens in Japan ook gelijk een boost krijgt.
Ook een manier om te zeggen dat ze niet blij met hem zijn !quote:#rtlgp Ferrari geeft Felipe Massa nieuw chassis voor GP Maleisie om er zeker van te zijn dat het slechte presteren niet de auto was.
Sinds 2008 heeft hij niet echt meer iets laten zien, en dit jaar begint ook niet echt fantastisch. Hij krijgt wel een nieuw chassis, dus het zou kunnen dat er een fout in het vorige chassis zat. We zullen het zondag zienquote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:45 schreef Dside het volgende:
Massa is helemaal geen slechte coureur, als het geluk meer aan z'n zijde was geweest, had hij in 2008 ook gewoon een welverdiende titel gehad.
Dat ongeluk uit 2009, heeft er zeker mee te maken gehad, dat hij nu slechter presteert. Als je nooit een zwaar ongeluk gehad hebt, dan voel je je onkwetsbaar, maar dit veranderd drastisch als je wel een zwaar ongeluk krijgt. Niet iedereen kan dit zo makkelijk van zich afzetten.
Misschien durft hij hierdoor, niet meer op het limiet te rijden. Zijn mindere prestaties kan verschillende / meerdere oorzaken hebben, wie zegt het.
absoluut. Ik denk alleen dat Massa voorlopig een kans heeft. Alonso in de grindbak in de kwalificatie in Australië was geen toeval, maar ligt aan de auto. Waar Alonso zijn stijl aan de auto aan kan passen ligt dat bij Massa veel gevoeliger, waardoor hij niet het maximale er uit kan halen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:51 schreef Meike26 het volgende:
Dit was een tweet van Olav eerder vandaag:
[..]
Ook een manier om te zeggen dat ze niet blij met hem zijn !
Hij zou dus echt moeten trappen of hij rijdt het seizoen niet meer uit !
Als jij weet hoe het zit, weet Massa het zelf ook en zal hij dat echt wel aan zijn team hebben gevraagd om een gewenste vering te ontwerpen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut. Ik denk alleen dat Massa voorlopig een kans heeft. Alonso in de grindbak in de kwalificatie in Australië was geen toeval, maar ligt aan de auto. Waar Alonso zijn stijl aan de auto aan kan passen ligt dat bij Massa veel gevoeliger, waardoor hij niet het maximale er uit kan halen.
Veel heeft te maken met de pull-rod voorvering en het gebrek aan downforce op lage snelheden, waardoor de auto instabiel is onder het remmen. Bij pull-rod voorvering heb je bij hobbels in de weg meer moeite om de bolide in het rechte spoor te houden dan bij push-rod voorvering. Zeker omdat door het gebrek aan downforce de achterzijde van de auto instabiel is. Met name dat laatste punt heeft Massa moeite mee en dat kan hem de kop kosten.
http://www1.skysports.com(...)2012-is-braking-down
Eerder Perez dan. Die heeft al banden met ze en is goed met de banden. Kunnen ze goed gebruiken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:05 schreef Fiorano het volgende:
Massa gewoon lekker bij Sauber knallen en de Kobayashi in de 2e Ferrari neer zetten. Zul je zien dat de verkoop van de personenwagens in Japan ook gelijk een boost krijgt.
Daar zal Massa wel weinig inbreng in hebben gehad. De top bij Ferrari eiste verandering en daardoor een radicaler ontwerp. En dat de ontwerp afdeling daardoor voor pullrod kiest ipv van pushrod, tja, we zullen zeggen dat meerdere wegen naar Rome leiden maar dat dit toch een omweg is. En als er eenmaal dat soort vering erop zit valt je chassis niet meer om te bouwen aan de voorzijde, en voor achter zou dan ook de versnellingsbak (of toch zeker een deel waar de bak verbonden zit met de achterwielen) moeten worden her-ontworpen. Dat gaat dus weer resulteren dat ze de bak moeten vervangen, en dan krijgen ze weer grid-straffen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:17 schreef Marks het volgende:
[..]
Als jij weet hoe het zit, weet Massa het zelf ook en zal hij dat echt wel aan zijn team hebben gevraagd om een gewenste vering te ontwerpen.
Allemaal waar, maar Alonso zat ook met de linkerkant op het gras, als je weet dat de auto instabiel is tijdens het aanremmen moet je maar een half metertje meer naar de apex zitten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alonso in de grindbak in de kwalificatie in Australië was geen toeval, maar ligt aan de auto.
Veel heeft te maken met de pull-rod voorvering en het gebrek aan downforce op lage snelheden, waardoor de auto instabiel is onder het remmen. Bij pull-rod voorvering heb je bij hobbels in de weg meer moeite om de bolide in het rechte spoor te houden dan bij push-rod voorvering. Zeker omdat door het gebrek aan downforce de achterzijde van de auto instabiel is.
http://www1.skysports.com(...)2012-is-braking-down
Maar euh... het valt me het hele weekend ook al op, wat is er opeens erg aan een coureur die spint?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:37 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Allemaal waar, maar Alonso zat ook met de linkerkant op het gras, als je weet dat de auto instabiel is tijdens het aanremmen moet je maar een half metertje meer naar de apex zitten.
Omdat ze bijna niet meer kunnen testen moet dit in de vrije trainingen gebeuren. er moet dan een heel programma gedraaid worden. Vroeger kon je nog weleens spinnen in de vrije trainingen, boeide niet zo, in de quali is natuurlijk nooit leuk geweest. Spins richting grindbak en sessie over "kosten" daarom nu meer. Tracktime is veel meer waard geworden.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:50 schreef Marks het volgende:
[..]
Maar euh... het valt me het hele weekend ook al op, wat is er opeens erg aan een coureur die spint?
Massa in de grindbak, ''zie je wel dat hij weg moet'', Alonso in de grindbak ''zie hoe slecht de Ferrari is''.
Spins en fouten horen bij de F1, gelukkig wel. In dat licht gezien is dit een mooi stukje, waar je altijd aan moet denken als iemand spint in een training of zelfs kwalificatie...
More than quarter of a century on from his death the name of Gilles Villeneuve is still revered among fans of the sport. The little French-Canadian had a relatively brief Formula 1 career but his spectacular driving style and refusal to admit defeat endeared him to millions.
Villeneuve’s unique talent was obvious from his very first Formula 1 test with McLaren. Numerous spins initially suggested that he may have been out of his depth but it was merely his novel way of finding the limit. Rather than build up to the ultimate speed a corner could be negotiated at he preferred to start by entering the corner far too quickly and then reducing his speed until he didn’t spin. His fearless approach had its roots in his early career, when he competed in the fearsome world of snowmobile racing.
Read more at Suite101: Gilles Villeneuve: A Formula 1 Icon Remembered | Suite101.com http://kevin-guthrie.suit(...)a52112#ixzz1pgyvSDgm
Dit + de switch naar Pirelliquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Massa ging tot die race in Duitsland steeds beter presteren, maar nadat hij Alonso voorbij had moeten laten gaan is hij niet meer in de buurt van een zege in een race geweest, terwijl Alonso nog wel het een en ander bij elkaar gereden heeft.
Tot Hockenheim 2010 ging het niet zo slecht. Daarna dramatisch. Dus of de Pirelli's het verschil maken, betwijfel ik.quote:
Nou, in het geval van Alonso kostte hem dat een goede kwalificatiequote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:50 schreef Marks het volgende:
[..]
Maar euh... het valt me het hele weekend ook al op, wat is er opeens erg aan een coureur die spint?
Massa in de grindbak, ''zie je wel dat hij weg moet'', Alonso in de grindbak ''zie hoe slecht de Ferrari is''.
Hij had na Hockenheim nog een paar goede races hoor, vanaf 2011 is het verschil met Alonso pas heel erg groot geworden. Afgelopen race moest hij ook weer als eerste naar binnen omdat zijn banden op waren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tot Hockenheim 2010 ging het niet zo slecht. Daarna dramatisch. Dus of de Pirelli's het verschil maken, betwijfel ik.
En met de mindere downforce door het verbod op de geblazen diffuser zul je meer coureurs van de baan af zien schieten tijdens kwalificatie en race.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:50 schreef Marks het volgende:
[..]
Maar euh... het valt me het hele weekend ook al op, wat is er opeens erg aan een coureur die spint?
Massa in de grindbak, ''zie je wel dat hij weg moet'', Alonso in de grindbak ''zie hoe slecht de Ferrari is''.
Spins en fouten horen bij de F1, gelukkig wel. In dat licht gezien is dit een mooi stukje, waar je altijd aan moet denken als iemand spint in een training of zelfs kwalificatie...
More than quarter of a century on from his death the name of Gilles Villeneuve is still revered among fans of the sport. The little French-Canadian had a relatively brief Formula 1 career but his spectacular driving style and refusal to admit defeat endeared him to millions.
Villeneuve’s unique talent was obvious from his very first Formula 1 test with McLaren. Numerous spins initially suggested that he may have been out of his depth but it was merely his novel way of finding the limit. Rather than build up to the ultimate speed a corner could be negotiated at he preferred to start by entering the corner far too quickly and then reducing his speed until he didn’t spin. His fearless approach had its roots in his early career, when he competed in the fearsome world of snowmobile racing.
Read more at Suite101: Gilles Villeneuve: A Formula 1 Icon Remembered | Suite101.com http://kevin-guthrie.suit(...)a52112#ixzz1pgyvSDgm
Ja en ? Vroeger spinde ook Senna wel eens in de kwalificatie hoor! Om maar iets te roepen. De fouten horen er gewoon bij en dat moet zo blijven en ga niet gelijk de coureur de SCHULD geven. Altijd moet iets of iemand tegenwoordig de schuldige zijn. Maldonado was zogenaamd de schuldige aan zijn crash. Ja natuurlijk, hij was het die de wagen bestuurde, maar het is gewoon racen op de limiet. De wagens zijn zo stijf als weet ik veel wat en een drift is bijna niet te controleren, het is geen toerwagen...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:50 schreef kepler het volgende:
[..]
Nou, in het geval van Alonso kostte hem dat een goede kwalificatieDat is best vervelend
Begin 2011 ging het anders nog wel goed met Massa. In de eerste drie races finishte hij 2x voor Alonso. Dus het ligt niet alleen aan de banden.quote:Op woensdag 21 maart 2012 03:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij had na Hockenheim nog een paar goede races hoor, vanaf 2011 is het verschil met Alonso pas heel erg groot geworden. Afgelopen race moest hij ook weer als eerste naar binnen omdat zijn banden op waren.
Ach bij Minardi zijn ze ooit eens in staat geweest om in de laatste ronde met elkaar te crashen waardoor ze buiten de punten eindigden. Het kan dus altijd nog erger.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:55 schreef Schunckelstar het volgende:
Tja, ik vind het mooi dat coureurs op de absolute limiet rondrijden, maar als je in een williams rondrijd op een plaats die je meer punten op zou leveren dan het hele vorige seizoen bij elkaar in de allerlaatste ronde, dan moet je dat ding gewoon over de streep brengen vind ik
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:50 schreef Marks het volgende:
[..]
Maar euh... het valt me het hele weekend ook al op, wat is er opeens erg aan een coureur die spint?
Massa in de grindbak, ''zie je wel dat hij weg moet'', Alonso in de grindbak ''zie hoe slecht de Ferrari is''.
Spins en fouten horen bij de F1, gelukkig wel. In dat licht gezien is dit een mooi stukje, waar je altijd aan moet denken als iemand spint in een training of zelfs kwalificatie...
More than quarter of a century on from his death the name of Gilles Villeneuve is still revered among fans of the sport. The little French-Canadian had a relatively brief Formula 1 career but his spectacular driving style and refusal to admit defeat endeared him to millions.
Villeneuve’s unique talent was obvious from his very first Formula 1 test with McLaren. Numerous spins initially suggested that he may have been out of his depth but it was merely his novel way of finding the limit. Rather than build up to the ultimate speed a corner could be negotiated at he preferred to start by entering the corner far too quickly and then reducing his speed until he didn’t spin. His fearless approach had its roots in his early career, when he competed in the fearsome world of snowmobile racing.
Read more at Suite101: Gilles Villeneuve: A Formula 1 Icon Remembered | Suite101.com http://kevin-guthrie.suit(...)a52112#ixzz1pgyvSDgm
prachtigquote:At Watkins Glen the same year Villeneuve showed his ability in the wet during a sodden practice session. Incredibly he lapped the circuit 11 seconds faster than anyone else. Many of the drivers elected to stand at the first corner and watch him as he sped by rather than try and compete with his times anymore.
Rood staat 'm in ieder geval niet slechtquote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Eerder Perez dan. Die heeft al banden met ze en is goed met de banden. Kunnen ze goed gebruiken.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:36 schreef Fiorano het volgende:
Doe eens linkje dan, want ik zie hem niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |