Uitslag kwalificatiequote:Pos No Driver Team Q1 Q2 Q3 Laps
1 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:26.800 1:25.626 1:24.922 14
2 3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:26.832 1:25.663 1:25.074 15
3 10 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:26.498 1:25.845 1:25.302 21
4 7 Michael Schumacher Mercedes 1:26.586 1:25.571 1:25.336 18
5 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:27.117 1:26.297 1:25.651 17
6 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:26.773 1:25.982 1:25.668 18
7 8 Nico Rosberg Mercedes 1:26.763 1:25.469 1:25.686 16
8 18 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:26.803 1:26.206 1:25.908 20
9 12 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:27.464 1:26.314 1:26.451 18
10 16 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:27.024 1:26.319 No time 16
11 17 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:26.493 1:26.429 12
12 5 Fernando Alonso Ferrari 1:26.688 1:26.494 12
13 14 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:26.182 1:26.590 12
14 19 Bruno Senna Williams-Renault 1:27.004 1:26.663 16
15 11 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:27.469 1:27.086 16
16 6 Felipe Massa Ferrari 1:27.633 1:27.497 16
17 15 Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:26.596 11
18 9 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:27.758 9
19 20 Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:28.679 7
20 21 Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:29.018 8
21 24 Timo Glock Marussia-Cosworth 1:30.923 10
22 25 Charles Pic Marussia-Cosworth 1:31.670 9
DNQ 22 Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:33.495 6
DNQ 23 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:33.643 6
Q1 107% Time 1:32.214
quote:Jenson Button was 'more than marginal' on fuel during the Australian Grand Prix
Jenson Button, McLarenMcLaren boss Martin Whitmarsh has revealed that his drivers could have been even quicker in the Australian Grand Prix if his team had not made a mistake with its fuel calculations.
Jenson Button dominated the first race of the season in Melbourne, with Lewis Hamilton coming third after losing a place to Sebastian Vettel under the safety car, but the pair had to limit their pace from early on because they were using more fuel than the team had calculated they would.
"We were more than marginal," revealed Whitmarsh. "Had we raced unfettered we would not have got to the finish line with either car, so from lap eight we were in severe fuel saving mode.
Nee, al wel elders gelezen. Het geeft de fan weer moedquote:
Nouja sterk, hij kegelde Grosjean royaal van de baanquote:En erg sneu voor Maldonado, hij reedt erg sterk. Verdiende de punten imo.
Mwah, meer Grosjean z'n eigen fout. Maldonado was er al royaal voorbij.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Geralt het volgende:
De TT moet deel 3 zijn
[..]
Nouja sterk, hij kegelde Grosjean royaal van de baan
Tja... En Barrichello deed niet onder voor hem. Zullen ze zich bij Williams al achter de oren krabben waarom ze in vredesnaam Senna hebben aangetrokken?quote:Op zondag 18 maart 2012 20:46 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Mwah, meer Grosjean z'n eigen fout. Maldonado was er al royaal voorbij.
Maldonado heeft zeker snelheid, die gekkigheid (die klapper in dit geval) moet er nog even uit, dan kan wel wat worden met m.
Om een goede auto te ontwikkelen heb je nog altijd geld nodig....quote:Op zondag 18 maart 2012 21:34 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja... En Barrichello deed niet onder voor hem. Zullen ze zich bij Williams al achter de oren krabben waarom ze in vredesnaam Senna hebben aangetrokken?
Maar op sommige plekken gaat ie weer naar het circuit die ze aan het opbouwen/afbreken zijn.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Het is echt niet terug te herkennenmuv de pits dan
![]()
http://maps.google.nl/map(...)p=12,328.01,,0,12.71
Het is ook echt een stratencircuit, kheb een paar maanden in Melbourne gewoond en ging regelmatig hardlopen rond het meer in Albert Parkquote:Op zondag 18 maart 2012 21:50 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Maar op sommige plekken gaat ie weer naar het circuit die ze aan het opbouwen/afbreken zijn.![]()
Hier bijvoorbeeld één stap verder en het is weer de gewone weg.
http://maps.google.nl/map(...)qi=2&ved=0CGUQ8gEwBA
Hij had ook nog een uitstap(je) ergens in de race, weet niet precies welke ronde het was.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:46 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Mwah, meer Grosjean z'n eigen fout. Maldonado was er al royaal voorbij.
Maldonado heeft zeker snelheid, die gekkigheid (die klapper in dit geval) moet er nog even uit, dan kan wel wat worden met m.
Redelijk in het begin, ronde 15 ofzo.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:22 schreef Nober het volgende:
Om 0:00 uur op BBC2 nog een herhaling van de race.
[..]
Hij had ook nog een uitstap(je) ergens in de race, weet niet precies welke ronde het was.
Hier nog meer: http://scarbsf1.wordpress.com/2012/03/16/mercedes-are-they-blowing-the-front-or-rear-wing/quote:Op maandag 19 maart 2012 21:15 schreef Marks het volgende:
Hier uitleg over de DUCT van de Mercedes http://www.formula1.com/news/technical/2012/864/945.html
Toch vraag ik me af waarom Alonso welhaast bejubeld wordt omdat hij ondanks die knakenbak toch nog een 5de stek kon rijden en dat het toch echt aan de auto ligt terwijl Kimi gewoon buiten getrapt werd toen Ferrari een klotewagen had en daar beter dan Alonso meer reed. In elk geval de 2de helft.quote:Crisisberaad Ferrari
Nadat de seizoensopener de slechte vorm waarin het team verkeert nogmaals onderstreepte, zijn Ferrari’s teambaas Stefano Domenicali en technisch directeur Pat Fry teruggekeerd naar Maranello voor ‘n spoedoverleg. Ondanks dat de eerstvolgende race komend weekend al zal plaatsvinden op het Maleisse Sepang, moet dit spoedberaad voor oplossingen zorgen voor met name de slechte kwalificatievorm.
Dat het team er niet goed voorstaat bewezen de 12e plaats voor Alonso en de 16e voor Massa tijdens de kwalificatie in het Australische Melbourne. Hoofdoorzaak hiervoor is het uitlaatsysteem wat niet naar behoren werkt. Hiervoor is ‘n compleet nieuw systeem in de maak, maar omdat hiervoor ook de side-pots gewijzigd moeten worden is ‘n nieuwe serie side-impact crashtest nodig.
Daardoor zal deze hernieuwde F2012 waarschijnlijk pas in Mei z’n opwachting kunnen maken. Kleinere updates, waarin de topsnelheid en tractie problemen aan bod komen, stonden gepland voor race 3 & 4 aldus Domenicali: "We hebben fundamentele problemen met de topsnelheid en tractie. In Maleisië zal de auto nog vrijwel identiek zijn, aangezien dit al volgend weekend is.
Maar we proberen ons nog wel te verbeteren qua set-up. Voor China en Bahrein staan de eerste updates gepland, hopelijk doen we ‘t dan beter.", maar zullen wellicht na dit crisisoverleg ijllings ingevlogen worden.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af waarom Alonso welhaast bejubeld wordt omdat hij ondanks die knakenbak toch nog een 5de stek kon rijden en dat het toch echt aan de auto ligt terwijl Kimi gewoon buiten getrapt werd toen Ferrari een klotewagen en daar beter dan Alonso meer reed.
Maargoed, ook dat zal Weltschmerz wel weer in zn eigen straatje recht geluld weten te krijgen, daar ben ik van overtuigd
Het is werkelijk waar verbazingwekkend hoe weinig verstand jij ook maar van iets hebt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af waarom Alonso welhaast bejubeld wordt omdat hij ondanks die knakenbak toch nog een 5de stek kon rijden en dat het toch echt aan de auto ligt terwijl Kimi gewoon buiten getrapt werd toen Ferrari een klotewagen had en daar beter dan Alonso meer reed. In elk geval de 2de helft.
Maargoed, ook dat zal Weltschmerz wel weer in zn eigen straatje recht geluld weten te krijgen, daar ben ik van overtuigd
We zullen wel zien. Die jankbal zullen ze waarschijnlijk wel niet buiten trappen. Ik hoop dat Kimi hoger eindigt dit jaar. Maar dat ligt dan natuurlijk volledig aan de Lotus en niet aan Kimi![]()
!!
Een keer of 5 a 6 gemiddeld, hoezo?quote:Vraagje, hoe vaak per dag val je gewoon even om?
Wel in 2007, niet in 2008 en (het eerste deel van) 2009.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Alonso was alweer een stuk sneller dan Massa, iets wat Raikkonen nooit gelukt is. Misschien lukt dat hem wel bij Grosjean.
Maar ligt dat aan Alonso of is Massa minder snel geworden na zijn koppertje?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Alonso was alweer een stuk sneller dan Massa, iets wat Raikkonen nooit gelukt is. Misschien lukt dat hem wel bij Grosjean.
Daar waren we het met 19 tegen 1 al over eensquote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan Alonso of is Massa minder snel geworden na zijn koppertje?
Beide. Alonso laat Ferrari er beter uitzien dan het in werkelijkheid is, terwijl Massa na Duitsland 2010 duidelijk minder is gaan presteren.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar ligt dat aan Alonso of is Massa minder snel geworden na zijn koppertje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |