Ditquote:Op zondag 18 maart 2012 18:20 schreef Specularium het volgende:
Een hamer in je jaszak..
Wat denk je zelf?
Een mobiele telefoon op zak dragen, eventueel een Philips Diga.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:21 schreef Seaningo het volgende:
Ik weet het niet, daarom vraag ik het. Als dat dan niet zou mogen, wat mag dan nét wel?
Dan zie ze hem niet aankomenquote:Op zondag 18 maart 2012 18:22 schreef Innisdemon het volgende:
Wat wil jij met een scheel mesje doen?
Eindelijk iemand die mee kan/wil praten. Ik heb het gewoon op straat lopen.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Ligt eraan wat je doet/waar je bent.
Als je tijdens het uitgaan een hamer op zak hebt, zal de politie wel wat vragen hebben ja.
Er naast steken.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:22 schreef Innisdemon het volgende:
Wat wil jij met een scheel mesje doen?
No shit Sherlock.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:24 schreef Seaningo het volgende:
Laat ik het zo zeggen, als je een aardappelscheelmesje goed onderhoud en extra slijpt, is het een dodelijk wapen
Nee, tenzij APV.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:25 schreef Seaningo het volgende:
Ik loop op straat en ik heb een hamer in mijn jaszak, is dat verboden?
Als je niet kan uitleggen waarom je hem bij je hebt wel.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:25 schreef Seaningo het volgende:
Ik loop altijd op straat met een knuppel aan mijn zak.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:25 schreef Seaningo het volgende:
Ik ben 16 jaar.. Misschien dat dat iets meer geeft, maar ik bedoel ik loop gewoon over straat alleen of met vrienden maakt niet uit, maar de politie houd ons aan of controleert om een of andere reden, en ze vinden een hamer.. Gewoon een normale, zou ik dan een boete krijgen?quote:Op zondag 18 maart 2012 18:26 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Als je niet kan uitleggen waarom je hem bij je hebt wel.
Dat is meer waarover ik wil weten, want natuurlijk begrijp ik dat een knuppel niet mag, en dan mogen lange lemmets messen ook niet, waar zit de grens op legaliteit?quote:Op zondag 18 maart 2012 18:26 schreef koekwausss het volgende:
Denk het niet, als je aan het klussen bent mag je er ook meelopen.
Precies, WAAR ligt de grens?quote:Op zondag 18 maart 2012 18:28 schreef Joe-Momma het volgende:
Een hamer is je jaszak dat is moeilijk te verklaren.
Maar een zakmesje aan je sleutelbos om daar je 'appeltje' mee te schillen kun je beter verklaren.
Je zou ook van je honkbalknuppel een sleuthanger kunnen maken zodat je dat weer kan verklaren. ( maar of je ermee wegkomt is een 2de.)
En wat denken jullie van dit. Een kleine plantenspuit met zelfgemaakte pepperspray, zou dat verboden zijn??
Bij de wet en jurisprudentie.quote:
Ligt denk ik aan de dienstdoende politie agent. Zo liep ik eens de controle bij Ajax binnen met een stanley mes in mijn jaszak. Vergeten die eruit te halen bij mijn stage. Was verder geen probleem.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:29 schreef Seaningo het volgende:
[..]
Dat is meer waarover ik wil weten, want natuurlijk begrijp ik dat een knuppel niet mag, en dan mogen lange lemmets messen ook niet, waar zit de grens op legaliteit?
Als jij niet zegt goh agent ja want ik moet daar naar toe om een spijker in de muur te slaan, maar jah weet ik niet dan heb je heb een probleem. Als je tijdens een stapavond gepakt wordt dan heb je waarschijnlijk de verdachtmaking tegen je dat je iemand iets kwaads wil doen.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:27 schreef Seaningo het volgende:
[..]
Ik ben 16 jaar.. Misschien dat dat iets meer geeft, maar ik bedoel ik loop gewoon over straat alleen of met vrienden maakt niet uit, maar de politie houd ons aan of controleert om een of andere reden, en ze vinden een hamer.. Gewoon een normale, zou ik dan een boete krijgen?
Dat antwoord is toch al gegeven.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:31 schreef Seaningo het volgende:
Haha, maar kijk alles wat ik wil weten is of het wettelijk verboden is om met een hamer te lopen of met een klein mesje of iets dergelijks.
Goed, dan lees je gewoon geen posts van anderen.quote:
een hamer in je zak terwijl je met je maten aan het chillen bent op een pleintje, komt erg ongeloofwaardig over. Maar een stalen bonk/kogellager en een stevige katoenen doek weer vele malen minder. Zolang je ze niet bij elkaar hebt gevoegd.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:31 schreef Seaningo het volgende:
Haha, maar kijk alles wat ik wil weten is of het wettelijk verboden is om met een hamer te lopen of met een klein mesje of iets dergelijks.
Jij hebt helemaal geen verdere duidelijkheid nodig. Gewoon geen hamer meenemen als je niet hoeft te klussen.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:35 schreef Seaningo het volgende:
Ik lees ze wel!! Ik heb alleen meer duidelijkheid nodig aangezien van elke andere hoek andere antwoorden komen!
Ben je zo bang in rdam dat je met een hamer of buis wilt gaan lopen? Cewl.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:36 schreef Seaningo het volgende:
En als ik het heb over straat heb ik het over Rotterdam, misschien dat dat uitmaakt
Het is gewoon een vraag uit nieuwschierigheid, en ik wil het graag wetenquote:Op zondag 18 maart 2012 18:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik loop regelmatig rond met een hamer, moker, stanleymes en ander gereedschap in mijn tas. Dat heb je zo als je aan het klussen bent... geen haan die er naar kraait.
Zou ik dezelfde spullen meenemen naar de disco, ja, dan heb ik geheid een probleem.
Oftewel: afhankelijk van de omstandigheden.
Waarom wil je dit weten, TS?
Mocht je eea van plan zijn om je 'zekerder' te voelen of zo, hou dan in gedachten dat kwaadwillenden die hamer zó van je afpakken en tegen je kunnen gebruiken. Geen goed plan dus.
Sure thing.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik heb altijd een hamer bij me. Stel je voor dat er wat te timmeren valt en je hebt hem niet bij je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |