Het belaste rentebestanddeel = waarde KEW minus betaalde premies. Als de premies de waarde overtreffen, dan is het (belaste) rentecomponent 0.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:05 schreef Bayswater het volgende:
Kew van 2003 uit box 1 die vrijvalt vanwege verkoop van de woning (gaat niet mee naar volgende woning). Totaal aan betaalde premies (inclusief arbeidsongeschiktheidverzekering) is meer dan uitbetaling (inderdaad een Delta Lloyd woekerpolis). Kan ik toch gewoon 0 opgeven voor de rente ?
Bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Tsja, wat is het? Heb je dat dit jaar aan winst gemaakt? Ik zou zeggen gewoon onder overige reserves (is onderdeel van het eigen vermogen).
Yep.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:23 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
Dit jaar aan winst gemaakt: 1000 euro
Dit jaar aan omzet gedraaid: 2000 euro
Dit jaar begonnen met 0 euro.
Ingevuld:
Onder "Overzicht Activa", Liquide Middelen: 1000 euro.
Onder "Overzicht Passiva", Ondernemingsvermogen, Eigen Vermogen: 1000 euro.
Ik heb geen leningen, voorzieningen, schulden en dat soort dingen.
Dat lijkt me toch te kloppen?
Zoals hierboven gezegd, yep!quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:23 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
Dit jaar aan winst gemaakt: 1000 euro
Dit jaar aan omzet gedraaid: 2000 euro
Dit jaar begonnen met 0 euro.
Ingevuld:
Onder "Overzicht Activa", Liquide Middelen: 1000 euro.
Onder "Overzicht Passiva", Ondernemingsvermogen, Eigen Vermogen: 1000 euro.
Ik heb geen leningen, voorzieningen, schulden en dat soort dingen.
Dat lijkt me toch te kloppen?
quote:
Bedankt!quote:
Waren jullie wel fiscaal partner? Op grond waarvan?quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je nu niet meer samenwoont, ben je wel nog over 2011 fiscaal partner. Maar moet je dan ook tegelijk (dwz op een en hetzelfde formulier) aangifte doen? Of hoeft dat niet? Zij wil uitstel aanvragen en ik niet. En is het genoeg als we elkaars jaaropgave weten?
Samenwonen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waren jullie wel fiscaal partner? Op grond waarvan?
Samen een huis hebben dan. Incl. samenlevingscontract.quote:
Heb je daarbij ook de notaris gespekt? Dat is sinds 2011 een eis om hier nog voor in aanmerking te komen.quote:
Nope... geen fiscaalpartner.quote:
volgens mij ben je verplicht fiscaal partner.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even een andere vraag: als je getrouwd bent, ben je dan verplicht fiscaal partner? Of is het dan ook mogelijk om los van elkaar belastingaangifte te doen?
Hoeft niet, kan ook los van elkaar.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Even een andere vraag: als je getrouwd bent, ben je dan verplicht fiscaal partner? Of is het dan ook mogelijk om los van elkaar belastingaangifte te doen?
Dat wordt me toch een partijtje ingewikkeldquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
volgens mij ben je verplicht fiscaal partner.
Ik haal niet uit deze bron dat het niet hoeft...quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:41 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Hoeft niet, kan ook los van elkaar.
Zie: Bdienst
Je bron zegt niet dat je apart van elkaar aangifte kunt doen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:41 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Hoeft niet, kan ook los van elkaar.
Zie: Bdienst
Het kan wel maar dan moet je aan de voorwaarden voldoen zo kan het zijn dat als je samen woont per 21-03-2011 met geregistreerd partnerschap ervoor kiezen om fiscale partner voor het hele jaar te worden gezien of apart van elkaar voor een deel van het jaar.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat wordt me toch een partijtje ingewikkeld![]()
[..]
Ik haal niet uit deze bron dat het niet hoeft...
2011 is hiervoor (voor mij) niet relevant, ik denk nu aan (de aangifte over) 2012.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:49 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Het kan wel maar dan moet je aan de voorwaarden voldoen zo kan het zijn dat als je samen woont per 21-03-2011 met geregistreerd partnerschap ervoor kiezen om fiscale partner voor het hele jaar te worden gezien of apart van elkaar voor een deel van het jaar.
Geen idee hoe het zit met 2012...quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
2011 is hiervoor (voor mij) niet relevant, ik denk nu aan (de aangifte over) 2012.
Volgens http://www.visservaneck.nl/fiscaal-partnerschap.html ben je inderdaad "verplicht" fiscaal partner als je trouwt.
Ik ga er vanuit dat 2012 dezelfde regels gaat hebben. Omdat ik 1-1-2012 al samenwoonde, ben ik bij trouwen dus verplicht heel 2012 fiscaal partner. (http://www.belastingdiens(...)fiscaal_partnerschap)quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:54 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Geen idee hoe het zit met 2012...
Mbt 2011: Ligt aan het moment van trouwen: Voor 2011 getrouwd dan fiscaal partner, tijdens 2011 getrouwd dan heb je de keuze.
Edit: niet goed gekeken:quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat 2012 dezelfde regels gaat hebben. Omdat ik 1-1-2012 al samenwoonde, ben ik bij trouwen dus verplicht heel 2012 fiscaal partner. (http://www.belastingdiens(...)fiscaal_partnerschap)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |