Boonen wintquote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:33 schreef Szura het volgende:
Bedankt.
Heb hem ook gezien nu, held. Hoop dat ie wint
Hij had toch nog gezegd dat hij niet op de Cipressa al zou gaan.quote:
Je geloofde hem toch niet serieus?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij had toch nog gezegd dat hij niet op de Cipressa al zou gaan.
Ik zat al te wachten, maar hij kwam nietquote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:35 schreef Steven184 het volgende:
Ik wil nu eigenlijk een bepaald filmpje posten.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:35 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ik zat al te wachten, maar hij kwam niet
Hilaire: niet voor de muur Johnny heb ik je gezegd.quote:
In een peloton wint ie ook niet. Als hij later was gegaan ook niet denk ik. Nu rijd tenminste in beeld.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:38 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Hij is een baas, maar wat denkt hij nou zelf dat hij dit gaat winnen? In elk geval straks weer even luisteren naar dat zeeuwse gebrabbel van hem.
Die zaten zeker al in het tweede peloton.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:39 schreef Zelva het volgende:
Geen Rabo's erbij, dat gebeurt niet vaak.
Niet zo erg, dan heeft hij misschien nog genoeg energie over om op de Poggio mee te gaan.quote:
Zie het elke keer weer voor me.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Over die vangrail heen met die lantaarnpaal
Ze laten weinig losquote:
quote:
Karl was vorig jaar zwaar over de zeik.quote:
Breschel gaat Roubaix winnen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:45 schreef Marcoss het volgende:
Mooi voor Rabo dat Breschel de vorm krijgt, is het niet voor vandaag, dan zeker voor de Belgische koersen de komende weken
Karl is een homoquote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Karl was vorig jaar zwaar over de zeik.
En?quote:
nog knapper danquote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij sterk, aangezien hij niet start.
Blijft een vreemde keuze.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij sterk, aangezien hij niet start.
Is geen klassiekerquote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tsja, Amstel Gold is belangrijker hè.
Parijs-Tours 2004.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:48 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Waar won dekker nou ook al weer door 2 maal weg te springen?
Toursquote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:48 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Waar won dekker nou ook al weer door 2 maal weg te springen?
Maar daar heb je bij AGR dan toch ook last van lijkt me.quote:
Kasseien zijn heel slecht daarvoor.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar daar heb je bij AGR dan toch ook last van lijkt me.
Joris vd Berg?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:53 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik kom net pas thuis, wie zit er bij de NOS bij Maarten?
Joris vd Bergquote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:53 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik kom net pas thuis, wie zit er bij de NOS bij Maarten?
Rabo controleert puur voor Renshaw.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gaat niet erg snel hoor, echt een bolletje dat peloton.
Dank je. Plezierige stem. Weer eens wat anders dan Herbert of Mart.quote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:55 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dank je. Plezierige stem. Weer eens wat anders dan Herbert of Mart.
Nee, Renshaw i.p.v. Tjallingii.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:55 schreef Marcoss het volgende:
Zijn de 5 voor Rabo niet gewoon Breschel, Martens, Boom, Tankink en Tjallingii?
Is ook gezegd toch?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:55 schreef Marcoss het volgende:
quote:
Volgens mij wel.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:55 schreef Marcoss het volgende:
quote:
Van mij mag iequote:
Beter te veel dan te weinig.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:57 schreef GotenSSJ het volgende:
Vacansoleil heeft ook wat vertrouwen getankt zeg
Zo onlogisch was dit niet toch?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:58 schreef marcodej het volgende:
Tactiek van Rabo is weer onovertroffen.
Zeker welquote:
Of hun materiaalquote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Standaard om de tactiek van Rabo te bekritiseren
Had niks uitgemaakt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:59 schreef Slobeend het volgende:
Johnny had nou niets gedaan op de Cipressa.
Elk jaar toch.quote:
Nou, lijkt me nog niet zekerquote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:03 schreef TheArt het volgende:
Het gaat tussen die 3.
Gerrans op weg naar de zege?
quote:1 - Gerrans
2 - Cancellara
3 - Nibali
4 - Sagan
5 - Degenkolb
6 - Pozzato
7 - Freire
8 - Ballan
9 - Oss
10 - Bennati
Wat moest Nibali anders?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:06 schreef Marcoss het volgende:
Liquigas dus alsnog de verkeerde tactiek, Nibali kon niet zoveel meer.
Hij heeft in de laatste 7 km 2 keer 20 meter op kop gereden.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:07 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Mwah hij ging mooi me op de poggio
Volgens mij is het Boonen iig niet.quote:
Zo te zien had hij de sprint makkelijk gewonnen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:08 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Tja, misschien niet meegaan. Dan kan hij de achtervolging doen voor Sagan.
Die reed echt bizar sterk.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens mij was die QS-renner Trentin.
Is ook ieder jaar hetzelfde.quote:
Ze doen elk jaar meer hun bestquote:
Yah. Het leek mij de logische tactiek om alles op Sagan te zetten. Heb het idee dat de ploegleiding van Liquigas niet alles meer onder controle heeft met die twee gastenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zo te zien had hij de sprint makkelijk gewonnen.
Als je ziet hoe Sagan de sprint van de achtervolgers wint, hadden ze beter vol op hem kunnen gokken. Maar goed, blijft achteraf natuurlijk, Nibali wilde wat sprinters lossen, lijkt me..quote:
Beetje adhd regie.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Kwalifteit van de beelden is sowieso jaren '90.
twitter:nicholasroche twitterde op zaterdag 17-03-2012 om 17:11:52Helicopter caused that crash! Wast at the 250m barrier!! Very stupid to fly so low!!!! Feel very sory for those who hit the deck! reageer retweet
Hij hoefde ook niet op kop te komen. De slimste wint altijd, niet de beste.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij heeft in de laatste 7 km 2 keer 20 meter op kop gereden.
quote:1 - Gerrans
2 - Cancellara
3 - Nibali
4 - Sagan
5 - Degenkolb
6 - Pozzato
7 - Freire
8 - Ballan
9 - Oss
10 - Bennati
11 - Florencio
12 - Paolini
13 - Geschke
14 - Gatto
15 - Goss
16 - Visconti
17 - Guarnieri
18 - Ventoso
19 - De Kort
20 - Hoogerland
21 - Renshaw
22 - Boonen
23 - Leukemans
24 - Modolo
25 - Boasson Hagen
26 - Marcato
27 - Geslin
28 - Lastras
29 - Gavazzi
30 - Löfkvist
31 - Breschel
32 - Boom
Ik vind het nog verbazingwekkend dat hij zich niet gewoon uit heeft laten zakken, toen bleek dat de podiumplekken weg waren.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al bij al maar een matige sprint van Freire, uiteindelijk ook maar 4e van zijn groepje, dat was vroeger anders. Al sprint Freire wel vaker minder als 't niet voor de eerste plaats is.
Renshaw is nog beter geëindigdquote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:22 schreef Marcoss het volgende:
Breschel zichzelf dus wat overschat op de Poggio. Hij zat bij de achtervolgende 3 op Cancellara/Nibali/Gerrans, maar op de top was hij al teruggezakt naar plaats 15 ofzo en uiteindelijk mist hij zelfs het achtervolgende groepje..
Breschel blies zichzelf enorm op om naar Nibali, Gerrans en Cance te rijden. Als hij dat aan iemand anders had gelaten, had hij kunnen sprinten voor plaats 4.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:22 schreef Marcoss het volgende:
Breschel zichzelf dus wat overschat op de Poggio. Hij zat bij de achtervolgende 3 op Cancellara/Nibali/Gerrans, maar op de top was hij al teruggezakt naar plaats 15 ofzo en uiteindelijk mist hij zelfs het achtervolgende groepje..
jammertwitter:VacansoleilDCM twitterde op zaterdag 17-03-2012 om 17:23:21#krisboeckmans crashed in descend Poggio #msr reageer retweet
Tja, wat kan hij er aan doen? Wat minder trainen, zodat hij weer kan winnen?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cancellara is gewoon te sterk, niemand wil nog met 'm meerijden, want ze zijn al blij dat ze in zijn wiel kunnen blijven.
Hij rijdt zichzelf daardoor wel vaak in het verlies de laatste jaren.
Hoezo? Vind Gerrans een prima naam op de erelijst. Alleen op deze manier kon hij winnen en dat heeft hij echt perfect gedaan. Hele slimme zege.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Toch een beetje teleurstellende winnaar na mooie sanremo
Gerrans is inderdaad een goede, sluwe renner.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo? Vind Gerrans een prima naam op de erelijst. Alleen op deze manier kon hij winnen en dat heeft hij echt perfect gedaan. Hele slimme zege.
Overigens snap ik die aanval van Nibali op de Poggio dus echt niet goed. Sagan zat er daar fluitend bij, waarom nog aanvallen? Je zet een treintje op na de afdaling met Nibali en Oss (en dan hadden de mannen van Katusha ook heus wel een helpende hand toegestoken) en Sagan had met 10 vingers in zijn neus gewonnen.
Na al dat werk van cance had ik hem liever zien winnen, dat is toch logisch?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo? Vind Gerrans een prima naam op de erelijst. Alleen op deze manier kon hij winnen en dat heeft hij echt perfect gedaan. Hele slimme zege.
Overigens snap ik die aanval van Nibali op de Poggio dus echt niet goed. Sagan zat er daar fluitend bij, waarom nog aanvallen? Je zet een treintje op na de afdaling met Nibali en Oss (en dan hadden de mannen van Katusha ook heus wel een helpende hand toegestoken) en Sagan had met 10 vingers in zijn neus gewonnen.
Het is niet onlogisch nee, maar je kan ook zeggen dat Cance heel dom heeft gereden. Waarom zo hard en lang op kop? Hij had ook Bennati daarachter nog zitten.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na al dat werk van cance had ik hem liever zien winnen, dat is toch logisch?
Minder show verkopen in "kleinere" voorbereidingswedstrijden zoals de E3 of de Strade Bianchi. Dat zijn van die dominante demonstraties waarbij je de tegenstand bijna suggereert dat ze al samen tegen hem moeten gaan rijden als ze 'm willen verslaan in de grote klassiekers.... wat ze dan ook prompt doen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:30 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Tja, wat kan hij er aan doen? Wat minder trainen, zodat hij weer kan winnen?
RVV vorig jaar ging 'ie te vroeg alleen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:34 schreef Ereinion het volgende:
Overigens valt dat nog wel een beetje mee. In de Ronde van Vlaanderen vorig jaar was hij sterk, maar was het vooral zijn eigen inzinking die hem de kop kostte. In Parijs-Roubaix was hij echt niet te sterk, hij kon daar Hushovd en Ballan op de kasseien eigenlijk nergens los rijden. Mendrisio was wel een gevalletje 'te sterk'.
Maar ik denk dat hij vandaag niet veel keuze had. Zonder overdrijven, als Gerrans op het einde vaker op kop was gekomen had die waarschijnlijk toch niet genoeg tempo kunnen maken om het groepje daarachter voor te blijven. Cancellara was de enige daar vooraan die op het vlakke zo'n tempo kan maken.
quote:Tien renners zetten al snel de vlucht van de dag op, maar hun voorsprong werd keurig gecontroleerd. Op 57 kilometer voor de finish werd de laatste vluchter teruggepakt. Het peloton werd per obstakel in het parkoers kleiner, maar de Raboploeg bleef met vijf man goed van voren. Precies op tijd namen zij de regie van de koers in handen. Net voor de Poggio reed de Rabotrein naar voren en op de klim controleerde de ploeg het peloton. Maar toen Nibali demarreerde en Gerrans en Cancellara meekreeg, moesten de Raborenners passen. In de afdaling zat Matti Breschel net achter een val, waardoor een korte klassering ook weg was.
Gemengde gevoelens
Ploegleider Frans Maassen keek daarom met gemengde gevoelens terug op de wedstrijd. "Ik heb echt een goede ploeg aan het werk gezien, maar je wordt uiteindelijk op het resultaat afgerekend. En dat was er vandaag dus niet," stelde hij na de finish. "Met de beste drie konden we niet mee, maar daarachter was alles mogelijk. Het gaatje naar de koplopers bleef immers erg klein. Matti zat goed bij die eerste achtervolgers, maar moest achter een val in de afdaling van de Poggio zijn voet aan de grond zetten. En toen was een dikke uitslag voor ons verkeken. "
Toch moet de ploeg volgens Frans Maassen vooral een goed gevoel meenemen naar de komende wedstrijden, hoewel balen om de uitslag natuurlijk terecht is. "We zaten namelijk vandaag constant goed in de koers. De sprintersploegen matten elkaar af en wij hoefden ons enkel op de Poggio te focussen. En we zijn allemaal heelhuids binnengekomen, terwijl dit altijd een risicovolle wedstrijd is. Dat zag je dus ook aan de val in de afdaling van de Poggio. Dat kostte ons helaas een goede uitslag, maar deze wedstrijd geeft echt wel vertrouwen voor de toekomst," sloot Maassen zijn analyse af.
Zou dat dezelfde valpartij zijn waarbij Boeckmans tegen de grond ging?quote:
Het is niet direct slim inderdaad, om daar zo te rijden, maar het maakt hem wel één van de aantrekkelijkste renners in het peloton. Los van het feit dat het leeuwendeel van het peloton het voor minder zou doen. E3 en Strade Bianchi zijn natuurlijk prachtige koersen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Minder show verkopen in "kleinere" voorbereidingswedstrijden zoals de E3 of de Strade Bianchi. Dat zijn van die dominante demonstraties waarbij je de tegenstand bijna suggereert dat ze al samen tegen hem moeten gaan rijden als ze 'm willen verslaan in de grote klassiekers.... wat ze dan ook prompt doen.
quote:Quintero houdt enkel sleutelbeenbreuk over aan val
De blessures van Carlos Quintero na zijn val in Milaan-San Remo vallen mee. Zijn ploeg Colombia - Coldeportes meldt dat de 26-jarige Colombiaan aan zijn val tijdens de lenteklassieker enkel een sleutelbeenbreuk heeft overgehouden.
Op weg naar San Remo kwam Quintero ten val en lag hij bewusteloos langs de kant van de weg. Met een ambulance werd hij naar het ziekenhuis gebracht en droeg hij uit voorzorg een nekbrace. Onderweg kwam hij opnieuw bij bewustzijn en herkende hij zijn ploegleider. Onderzoek in het ziekenhuis wees uit dat hij slechts breuk aan zijn linkersleutelbeen aan het incident over heeft gehouden.
Wielerflits
Sterker nog, het hele debuutjaar is al meer dan geslaagd!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:58 schreef Leatherface het volgende:
Het is wel een gedroomd voorjaar voor Greenedge. Al de ronde van hun land gewonnen en nu een echte topklassieker. Het voorjaar van Greenedge kan eigenlijk niet meer stuk.
En voor hetzelfde geldt loopt Cancellara dertig seconden uit en heb je alsnog niks.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:14 schreef wimderon het volgende:
Lekker dom gereden van Liquigas. Als Nibali gewoon bij Sagan blijft is hij net dat mannetje dat nodig was om het gat dicht te krijgen en had je Oss (heeft nu ook niet mee kunnen werken in de achtervolging) zelfs nog achter de hand gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |