abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115416404
Inmiddels is de koof dicht, alles strak en waterpas. Moet ook wel want met de glazen douchewand kunnen we niets stellen.

Ook de rand voor de douchebak is gesteld.

Aarde draad voor de aardmat en de verwarming ligt klaar.

Oja en dan het bosje pijpen wat boven op zolder uit de vloer komt. Elctra moet nog netter op de muur gezet worden.

Zit er aan te denken om de riool ontluchting aan te sluiten op de pvc 110 boven de afzuiging van de badkamer. Met een 110 50 110 45 gr. Zo eentje maar dan op de kop. Scheelt weer een pijpje op het dak.

Jeroentje.
pi_115777465
Inmiddels ligt de vloer er in en dus zouden we kunnen tegelen. Helaas had de stukadoor pas eind deze week tijd om de wanden uit te vlakken. Wandtegels zijn 60 bij 30 cm dus je hebt wel hele vlakke wanden nodig.

Vandaag een doorvoer doosje uit het plafond verwijderd en de buisjes doorgevoerd. Ach plaatjes zeggen meer dan tekst.
Je ziet de vorm van het doorvoerdoosje nog in de beton.

Ter versteviging maar een dikke buis langs opengesneden er om heen gezet.

Beide buisjes even met tyerripjes aan elkaar gemaakt.

Nu nog even de gaatjes opvullen met zand cement.

Inmiddels het gat dicht gesmeerd en de nieuwe leiding in de muur.

Om aan te kunnen sluiten op de oude centraaldoos even de bodem uit een nieuwe centraaldoos gezaagd en met twee m4 boutje op de oude gemonteerd.

[ Bericht 10% gewijzigd door jpajs op 20-08-2012 16:51:22 ]
Jeroentje.
pi_116014784
Gister morgen de stukadoor op de koffie gehad. Nu geduld hebben tot alles droog is.

Pistache groen.

Ook de andere kant droogt al goed gelukkig. Links komt het kastje, daarnaast de dubbele WCD en het pijpje voor de verlichting op de spiegel.
Jeroentje.
pi_116014853
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 08:26 schreef jpajs het volgende:

Zit er aan te denken om de riool ontluchting aan te sluiten op de pvc 110 boven de afzuiging van de badkamer. Met een 110 50 110 45 gr. Zo eentje maar dan op de kop. Scheelt weer een pijpje op het dak.

Is dat een systeem dat continu afzuigt? Anders kan er misschien rioollucht uit de ventilatieopening komen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_116014974
quote:
quote:
17s.gif Op zondag 26 augustus 2012 08:29 schreef blomke het volgende:

[..]

Is dat een systeem dat continu afzuigt? Anders kan er misschien rioollucht uit de ventilatieopening komen.
Dat is een goede. Even snel rondgekeken en volgens mij gaat een Nedeco vlinderklep de oplossing geven.
Jeroentje.
pi_116556093
De ITHO ventilator na al het stof wat er doorheen was gegaan met slopen maar even schoongemaakt.

En alles opnieuw gemonteerd. Voor de standleiding van het riool (rechts grijs) uiteindelijk gekozen om die door het dakbeschot tot onder de pannen te doen. Pijp is keurig afgekit aan het dakbschot. Dus gescheiden in plaats van bij elkaar op wat eerst mijn idee was. Moeten nog een paar klembeubels om de felxibele leidingen.

Als voorbereiding op het tegelen maar even wat kimband in de belangrijkste hoekjes geplakt.

Inmiddels is dit hoekje ook betegeld.

Op de ombouw koker na is het bovenste deel ook betegeld. Alu/Rvs strip word tegen aan getegeld en later vervangen door de glasplaat.

De hooekstopkraantjes voor de wasbak gelijk maar even gemonteerd.

De douchebak en de vloertegels nog niet gekit en gevoegd.

RVS hoekstripje bij de vensterbank.

Jeroentje.
pi_116556551
Ga je rechtstreeks op de multiplex tegelen van je toilet?

Zo ja, dan moet je wel een watervast verlijmde hebben anders loop je kans dat je doorbloeding krijgt in je voegen.

Ziet er vanaf hier verder wel erg netjes uit :Y
met een koekje
pi_116603985
Vanmiddag definitief besloten om voor een spiegel te gaan tussen de tegels.

Voorstelling hoe het gaat worden.

Afmetingen van de bestelde spiegel inclusief sparing voor de lamp

quote:
Ga je rechtstreeks op de multiplex tegelen van je toilet?

Zo ja, dan moet je wel een watervast verlijmde hebben anders loop je kans dat je doorbloeding krijgt in je voegen.
Inderdaad 18 mm wbp Okumé plaat. Dus stevig genoeg en ook goed op te tegelen. Zit trouwens ook nog voorstrijk tussen.
Jeroentje.
pi_116707939
Vandaag de laatste zwarte tegel er in, weer een mijlpaal in een enorme lijst met klussen.

Bij zwarte tegels horen zwarte afstandhoudertjes.

Waren makkelijk te snijden, alhoewel we de meeste gezaagd hebben.

Detail.

En het eindresultaat van de hele wand.

Nu eerst een feestje van de vrouw die toegetreden is tot de wijze vrouwen, deze week. Zaterdag feestje en veel volk over de vloer. Volgende week vakantie dus even niet klussen. Vrijdag komt wel DE spiegel, kunnen we maandag weer vol aan de bak.
Jeroentje.
pi_116729916
heb je die U goot voor het glas alleen ingelijmd of zitten er ook nog wat schroeven in (hopelijk dat tweede)?
pi_116729970
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 06:39 schreef _VoiD_ het volgende:
heb je die U goot voor het glas alleen ingelijmd of zitten er ook nog wat schroeven in (hopelijk dat tweede)?
Ugoot wordt niet gebruikt. Was alleen als mal bedoeld om de tegels tegen aan te zetten. Glas komt gekit tussen de tegels te staan omdat de afmetingen van een standaard douchewand te groot zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door jpajs op 13-09-2012 08:44:47 ]
Jeroentje.
pi_116731970
Bij ons zit de glasplaat volgensmij in de U-goot gekit, misschien kan je dat nog overwegen?
  donderdag 13 september 2012 @ 09:54:16 #38
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_116732197
Ziet er goed uit hoor! ^O^

Ik zit alleen nog een keer op een badkamerverbouwing te wachten waarbij men eens geen (RVS) kwartrondjes profiel gebruikt voor uitwendige tegelhoeken, maar een keer een Quadec of Jolly profiel.

pi_116753041
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:45 schreef usernaamvergeten het volgende:
Bij ons zit de glasplaat volgensmij in de U-goot gekit, misschien kan je dat nog overwegen?
De afweging om het te doen zonder U-Goot is dat je met een douche bak niet weg komt met standaard afmetingen glas.
Wij hebben een douchebak van 900x900. Als je daar een ruit met hoek op zou zetten kom je voorbij de douchebak. Dus bewust er voor gekozen om de glasplaat in de tegel te laten verzinken en af te kitten.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:54 schreef ueberduitser het volgende:
Ziet er goed uit hoor! ^O^

Ik zit alleen nog een keer op een badkamerverbouwing te wachten waarbij men eens geen (RVS) kwartrondjes profiel gebruikt voor uitwendige tegelhoeken, maar een keer een Quadec of Jolly profiel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die vond ik ook mooier. Maar de mening van de vrouw en beschikbaarheid van dit stripje gaf de doorslag voor een "standaard" kwart rondje.

[ Bericht 0% gewijzigd door jpajs op 13-09-2012 20:19:46 ]
Jeroentje.
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:01:09 #40
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_116770306
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:06 schreef jpajs het volgende:

[..]

Die vond ik ook mooier. Maar de mening van de vrouw en beschikbaarheid van dit stripje gaf de doorslag voor een "standaard" kwart rondje.
^O^
De mening van de vrouw moet je altijd aanhoren!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116773964
Ga je de topictitel nog een keer aanpassen ?
Je bent de verbouwing niet meer aan het "voorbereiden" hé _O-
pi_116774559
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:01 schreef bluemoon23 het volgende:
Ga je de topictitel nog een keer aanpassen ?
Je bent de verbouwing niet meer aan het "voorbereiden" hé _O-
Elke dag bereid ik mij voor om aan deze mega klus te beginnen. Maar kan ik zelf de toptitels aanpassen, heb al even gezocht maar kon dat knopje niet vinden. Of moet ik Vonkeboer lief aankijken of hij het wil aanpassen in "de mooiste badkamer". ^O^
Jeroentje.
  maandag 17 september 2012 @ 01:24:40 #43
368818 denman1710
Druk druk in een verbouwing
pi_116878394
quote:
En alles opnieuw gemonteerd. Voor de standleiding van het riool (rechts grijs) uiteindelijk gekozen om die door het dakbeschot tot onder de pannen te doen. Pijp is keurig afgekit aan het dakbschot. Dus gescheiden in plaats van bij elkaar op wat eerst mijn idee was. Moeten nog een paar klembeubels om de felxibele leidingen.

Hoi jpajs,

Heb jij verlopen op de ITHObox gezet?
Waar heb jij deze flexibele buize gekocht?

Ik stoei namelijk met de 125mm aluminium buizen, deze scheuren steds, wil et nu gewoon goed aanpakken.

Alvast bedankt!
pi_116879394
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 01:24 schreef denman1710 het volgende:

[..]

Hoi Jeroentje,

Heb jij verlopen op de ITHO box gezet?
Waar heb jij deze flexibele buizen gekocht?

Ik stoei namelijk met de 125mm aluminium buizen, deze scheuren steeds, wil et nu gewoon goed aanpakken.

Alvast bedankt!
Zijn de meest goedkope flexibele buizen die te koop zijn in de bouwmarkt. Het is vrij dun plastic met een spiraal er in.
Bij ons zit alleen de badkamer op de box. Als de hele huis installatie er op zou zitten zou ik het wel iets steviger willen hebben.

Die verloop bovenop heb ik zelf even gemaakt met een PVC buis rond 125. Even warm gemaakt en een spie van een een ander hulpstuk er in gedrukt. Buis warm gemaakt met een verfföhn, kwestie van gelijkmatig verwarmen en dan proberen.
Had de flexibele buis, een restje, te kort. Dan maar zo klooien. :D
Jeroentje.
pi_117025519

[ Bericht 34% gewijzigd door jpajs op 20-09-2012 18:35:38 ]
Jeroentje.
pi_117034121
Ziet er goed uit!
pi_117328586
Inmiddels alle tegels op de plek. Alle voegen gevoegd. Plafond er in wachten op de stukadoor komt zaterdagmiddag even kijken en heeft over anderhalve week pas weer tijd. Hardsteen komt woensdag aanstaande. Kitter moeten we nog afspraken mee maken. Zijn nu aan de schilder geslagen.

Vanavond samen eens gekeken hoe hoog de wastafel komt. Bovenkant bak staat op de foto op 92 cm. Eigenlijk vinden we het samen wel erg laag. Neiging om naar de 95 cm te gaan.
Hoe hoog is normaal eigenlijk ???

Jeroentje.
pi_117332923
Bovenkant bak is gelijk aan onderkant zak _O-
pi_117341732
Meubel is bij mij 92 hoog, bovenkant bak is 102.

Speciaal voor jou gemeten na het tandenpoetsen :Y

c_/
met een koekje
pi_117342145
gangbaar is om, als je met je hand langs je zij staat, de onderkant van de wasbak met je vingertoppen aan te kunnen raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')