abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109441072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:02 schreef Impossibruuu het volgende:

Hoewel ik dit niet kan onderbouwen met concrete cijfers/feiten, heb ik ook daar mijn twijfels over. Laatst stonden ze hier op de randweg weer met maar liefst 27 (!) agenten een alcoholcontrole te houden. Pakweg 8 agenten waren bezig met automobilisten, de andere 19 stonden in groepjes bij elkaar geclusterd te niksen. Het leek wel zo'n kudde Prorail medewerkers, die worden ook vaak met z'n achten op pad gestuurd hetgeen uiteindelijk neerkomt op dat er één hard staat te werken, en de andere 7 druk met de koffie bezig zijn.
Dat zijn dan ook vrijwilligers...geen beroeps.

Edit: dit stond er al.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_109727905
Ik vraag me af wie Impossibruuu nu probeert te overtuigen, zichzelf of de rest...
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een baan bij de politie bestempeld als 'luizenbaantje'? Dan heb je geen enkel voorstellingsvermogen, WIL je gewoon niet aan de gedachte toegeven dat die baan best wat meer inhoudt dan beetje sporten in de baas z'n tijd (zeeeeeer uitzonderlijk mag ik wel zeggen, behoudens opleidingsjaren) en rondhangen bij een alcoholcontrole (goh, vraag en aanbod :?) óf je bent er zo 1 die een keer een bekeuring heeft gekregen en sindsdien geen goed woord over heeft voor de politie, want bekeuring *huil huil*.

Ik zou echt willen dat de burger de keus kreeg, een soort afmelding voor de politiediensten (ha, politie en diensten, ik zie ze toch nooit, ik los het zelf wel op, blabla). Vind je het allemaal maar niks? Lekker afgesloten van 112 en 0900-8844, even goede vrienden. Ik bedoel kritiek is niets mis mee, maar wel gefundeerd aub en niet op basis van onderbuikgevoelens, dat ene incident of 'ik heb wel eens gehoord dat'...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_109728277
Het is altijd lastig inschatten of iemands salaris redelijk is in verhouding tot het werk dat hij doet. Je kunt er eigenlijk niets zinnigs over zeggen zolang je een bepaalde baan zelf niet minstens een jaar of vijf hebt uitgeoefend.

Zelf hou ik het er altijd maar op dat wanneer er ruim voldoende animo voor een beroep is, het klaarblijkelijk voldoende betaalt, of er zijn andere voordelen die het lage salaris compenseren. En wanneer er fors te weinig animo is voor een beroep, betaalt het kennelijk te weinig of, als het wel voldoende lijkt te betalen, zijn er andere nadelen die zwaarder wegen dan het salaris.

Is er een tekort aan mensen die de politie-academie doen, is dus de vraag.
pi_109728625
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:04 schreef mcintosh het volgende:
Ik vraag me af wie Impossibruuu nu probeert te overtuigen, zichzelf of de rest...
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een baan bij de politie bestempeld als 'luizenbaantje'? Dan heb je geen enkel voorstellingsvermogen, WIL je gewoon niet aan de gedachte toegeven dat die baan best wat meer inhoudt dan beetje sporten in de baas z'n tijd (zeeeeeer uitzonderlijk mag ik wel zeggen, behoudens opleidingsjaren) en rondhangen bij een alcoholcontrole (goh, vraag en aanbod :?) óf je bent er zo 1 die een keer een bekeuring heeft gekregen en sindsdien geen goed woord over heeft voor de politie, want bekeuring *huil huil*.
Dan heb je zelf óf mijn posts selectief gelezen, of over de helft van m'n berichten heen gelezen. Als je wel even de moeite genomen had om de rest van het topic door te lezen, had je kunnen lezen dat ik die verhalen allemaal meekrijg van een goede maat van me, die inmiddels al bijna zo'n 6 jaartjes bij de politie werkt. Ik heb verder gewoon een 'modelburger' en heb nog nooit een bekeuring gehad van de politie, laat staan er mee in aanmerking te zijn geweest.

En vrijwel elke baan heeft zijn nadelen, risico's en zware kanten. Maar ik bedoel maar, voordelen genoeg wanneer je bij de politie werkt die veel andere mensen met nog wel veel zwaarder werk niet zullen krijgen.

Laatste post in dit topic trouwens. Heb mijn ¤ 0,02 al achtergelaten en hoef hier inderdaad niemand van iets te overtuigen. Derhalve tijdsverspilling.
pi_109728696
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:20 schreef ShadyLane het volgende:

Is er een tekort aan mensen die de politie-academie doen, is dus de vraag.
Dat zal voor veel beroepen gelden, maar helaas, vacatures bij politie, brandweer, ambulance.. nooit een tekort aan mensen, mensen voelen zich als het ware geroepen ;) Zal voor meer beroeppen gelden wellicht..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  zondag 1 april 2012 @ 14:23:17 #131
369523 Governo
You made my day!
pi_109762655
Ik wil ook graag bij de politie gaan (nu Havo 5) en ga dit op MBO niveau 4 doen. Niet omdat het zo veel verdient, maar gewoon omdat het een ontzettend mooi beroep is. En dat hoor ik van veel gemotiveerde jongeren hier.
pi_109763898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:08 schreef Pro_Shifty het volgende:
Hoeveel doden heeft een bouwvakker tijdens zijn werk gezien etc?
- Ik nu iets van 10.
Yeah right. Grootspraak allemaal. :')
pi_109814583
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:52 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Yeah right. Grootspraak allemaal. :')
Waarom?
pi_109821404
10 doden op bouwvakkersplaatsen? Kom op..

Dat zijn alleen bij hoogst uitzonderlijke incidenten, zoals de bijlmerramp, of de vuurwerkramp in Enschede, als er al een dode moet vallen.
  maandag 2 april 2012 @ 20:58:43 #135
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_109821850
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:53 schreef KeimpeHart het volgende:
10 doden op bouwvakkersplaatsen? Kom op..

Dat zijn alleen bij hoogst uitzonderlijke incidenten, zoals de bijlmerramp, of de vuurwerkramp in Enschede, als er al een dode moet vallen.
Lezen is ook een vak apart, blijkt wel weer.
Tics van je petten.
pi_109822395
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:58 schreef nattermann het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak apart, blijkt wel weer.
Ja, ik snap wel dat het in zijn bouwvaksperiode is, waarin er een dode kan vallen... opgeteld in zijn hele periode bij elkaar 10 doden.

Maar een dode tijdens je werk is al hoogst uitzonderlijk.. dan al 10 doden. Dus ik zeg: grootspraak.
  maandag 2 april 2012 @ 21:15:31 #137
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_109823226
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:05 schreef KeimpeHart het volgende:

[..]

Ja, ik snap wel dat het in zijn bouwvaksperiode is, waarin er een dode kan vallen... opgeteld in zijn hele periode bij elkaar 10 doden.

Maar een dode tijdens je werk is al hoogst uitzonderlijk.. dan al 10 doden. Dus ik zeg: grootspraak.
Gast :') Maak je nu een grapje? Lees het topic eens voordat je gaat reageren.
Tics van je petten.
pi_109829786
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:05 schreef KeimpeHart het volgende:
Ja, ik snap wel dat het in zijn bouwvaksperiode is,
8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')