abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109158083
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109158094
Och Coco, wat vreselijk... ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109158122
Coco, wat ontzettend klote! Sterkte voor jullie.. :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_109158131
He jemig, Coco, wat naar! :*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 16 maart 2012 @ 07:37:56 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109158143
Oh wat kut, Coco! Dikke :*.
Niet meer actief op Fok!
pi_109158258
Thx O+

Vandaag ga ik mezelf verwennen met cola en bloederige biefstuk!

De keukenmeneren zijn al hier. Beetje irritant want uitgerekend vandaag kan ik niet vrij door mn huis heen banjeren. Aan de andere kant, zoals martijn net zei: nu kunnen we vanavond alle biefstukken maken die je maar wilt! O+
pi_109158265
Tussendoor mag ik wel even klagen over mijn pijnlijke rug door het karten toch?
Was wel tof overigens. *)
Nu alleen wel moe en ga vanavond alweer op pad. En morgen alweer!

Ik ben bijna toe aan vakantie!
Doe wat je niet durft.
pi_109158273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 07:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Thx O+

Vandaag ga ik mezelf verwennen met cola en bloederige biefstuk!

De keukenmeneren zijn al hier. Beetje irritant want uitgerekend vandaag kan ik niet vrij door mn huis heen banjeren. Aan de andere kant, zoals martijn net zei: nu kunnen we vanavond alle biefstukken maken die je maar wilt! O+
Vanavond lekker genieten van een hele nieuwe keuken met allerlei nieuwe speeltjes. :Y
pi_109158287
Oh Coco, nee toch... :'( . Verdomme. Heel veel sterkte, lieverd.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_109158295
Ah Coco nee ;(
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_109158309
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 07:53 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Tussendoor mag ik wel even klagen over mijn pijnlijke rug door het karten toch?
Was wel tof overigens. *)
Nu alleen wel moe en ga vanavond alweer op pad. En morgen alweer!

Ik ben bijna toe aan vakantie!
Altijd leuk om weer in een auto te stappen na het karten. Het sturen gaat dan zo heerlijk licht en soepel met stuurbekrachtiging. :)

Morgen nog steeds als een ekte bikkel spinnen? :o
pi_109158339
Coco :*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109158349
Sterkte coco! -O-
pi_109158355
he gatver coco...wat kut. :*
  Vis een optie? vrijdag 16 maart 2012 @ 08:07:17 #15
70532 loveli
N
pi_109158384
coco :*
crap in = crap out
pi_109158446
Wat ik nu vooral klote vind, is dat mijn ouders vandaag een weekje op vakantie gaan (vanmorgen vertrokken).

En aan de ene kant heb ik zoiets van, ik vertel ze het wel als ze terug zijn. Ook zo'n bagger nieuws op vakantie. Maar ja, ik ken mijn moeder. Die gaat me gegarandeerd dagelijks bellen/sms'en hoe het gaat. Ik kan haar toch niet voorliegen dan? Of valt dat onder de noemer een leugentje voor eigen (hun) bestwil? Nee, dat kan ik niet maken. Maar vind het zo sneu om ze dit op vakantie te moeten zeggen -O-
  Vis een optie? vrijdag 16 maart 2012 @ 08:19:32 #17
70532 loveli
N
pi_109158536
Gewoon zeggen :*
crap in = crap out
pi_109158561
Coco :*
Ja doei.
pi_109158600
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat ik nu vooral klote vind, is dat mijn ouders vandaag een weekje op vakantie gaan (vanmorgen vertrokken).

En aan de ene kant heb ik zoiets van, ik vertel ze het wel als ze terug zijn. Ook zo'n bagger nieuws op vakantie. Maar ja, ik ken mijn moeder. Die gaat me gegarandeerd dagelijks bellen/sms'en hoe het gaat. Ik kan haar toch niet voorliegen dan? Of valt dat onder de noemer een leugentje voor eigen (hun) bestwil? Nee, dat kan ik niet maken. Maar vind het zo sneu om ze dit op vakantie te moeten zeggen -O-
Gewoon zeggen inderdaad :*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:27:16 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109158605
Coco toch, wat enorm kut.
Zal het wel vertellen.

Boh, heel veel sterkte
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109158665
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 07:58 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Altijd leuk om weer in een auto te stappen na het karten. Het sturen gaat dan zo heerlijk licht en soepel met stuurbekrachtiging. :)

Morgen nog steeds als een ekte bikkel spinnen? :o
Ik hoefde alleen maar in te stappen en mee te rijden, dus daar had ik geen last van. Mijn collega zag de snelweg wel als een kartbaan. :D

Morgenvroeg spinnen zit ook nog steeds in de planning. Uurtje later gaan wordt m ook niet want ik moet en ik zal kaartjes voor Sigur Ros bestellen om 10 uur. >:O

Owja, en Coco, ik zou het idd gewoon vertellen. :Y
Straks gaat ze allemaal babysokjes kopen enzo en dan krijg je pas echt een vervelende situatie.
Doe wat je niet durft.
pi_109158670
Ja, dat zal ik dan maar doen, ja.

Ik denk dat ik vraag of Martijn straks een slagroomtaart voor me gaat kopen. Een troosttaart O+
pi_109158690
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, en Coco, ik zou het idd gewoon vertellen. :Y
Straks gaat ze allemaal babysokjes kopen enzo en dan krijg je pas echt een vervelende situatie.
Oh nee, gelukkig is mn moeder net zo nuchter als ik. Dus dat zou ze nooit doen tot ik 12 weken ben. Dat scheelt wel. Mama is een heel lief en zorgzaam, klein vrouwtje, maar wel sterk als het op tegenslagen tegenkomt. Dat laatste heb ik gelukkig ook, we zijn redelijk nuchter en relativeren snel :)

En echt lang ben ik ook niet te noemen. Dus ik heb nog wel meer van haar :+
pi_109158729
Coco :{
Maar weet je al zeker dat t echt helemaal mis is?
Be someone that makes you happy
pi_109158763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:39 schreef Nallie het volgende:
Coco :{
Maar weet je al zeker dat t echt helemaal mis is?
Ja. Heb alle klachten die ik de vorige keer ook had, alleen nog niet zo heftig (zit in het beginstadium). Ik zou mezelf graag nog een beetje hoop gunnen, maar dan zou ik mezelf voor de gek houden, helaas.

Maar geeft niet, ook al is het wel kut, het zal een reden hebben en uiteindelijk komt het wel goed :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')