Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar. Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Meteen mijn eigen vraag op de laatste pagina van het vorige topic opnieuw spammen:
Ik heb ná het lopen last van krakende voeten, vooral als ik een tijdje mijn voeten stil heb gehad. Het doet geen pijn, maar voelt alleen vreemd aan. Het lopen zelf gaat ook zonder pijn. Is dit iets om me zorgen over te maken?
Ik heb ná het lopen last van krakende voeten, vooral als ik een tijdje mijn voeten stil heb gehad. Het doet geen pijn, maar voelt alleen vreemd aan. Het lopen zelf gaat ook zonder pijn. Is dit iets om me zorgen over te maken?
Ik zou je een antwoord kunnen geven, maar aangezien ik er niet voor heb gestudeerd zou je je af kunnen vragen wat je er aan zou hebben
Dat is waar, maar wellicht zijn er ervaringsdeskundigen
Ik kraak ook weleens, maar dan is het de avond ervoor te laat en gezellig geweest... Maar gelukkig heb ik er verder ook geen ervaring mee. Ikzelf zou in zo'n geval erg op mijn gevoel af gaan. Als ik het idee heb dat het niet vertrouwd is zou ik er toch eens bij een fysio naar vragen.
Bedoel je kraken als in knakkende gewrichten? Dat heb ik ook best veel namelijk. M'n enkels knakken als een malle. En m'n heupen en knieën ook. Schijnt niets ernstigs te zijn, gewoon een soort luchtbubbeltjes tussen je kraakbeen ofzo.
6,75 erbij... mên wat is interval toch een lastig onderdeel... vooral na een voetbaltraining, pfffff
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
De kuit deed vanaf de donderdag voor de CPC al raar en bij de finish was het spul stijf. Daar een fysio naar laten kijken en vandaag een massage. As woensdag ga ik shiatsu laten uitvoeren (mss icm sportmassage) en ook een afspraak maken met de fysio/podoloog.
Voor de rest denk ik dat ik de trainingsarbeid verder ga terugschroeven naar 2x kracht en 2x lopen. Hilversum cityrun ga ik maar skippen. En dan kijken hoe de Golden Tenloop zal gaan.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Dat is jammer slacker. Die die ik namelijk wel :-)
Hij is op 22 april, maandje nog, zou de 10k gaan lopen daar, maar met m'n kuit weet ik niet of dat zo'n slim plan is. Al is er ook nog een 5k.. denk het niet
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
inderdaad, ik denk dat je daar een beter antwoord krijgt, al schijnt het wel herstellend en blesurrevoorkomend te werken.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op donderdag 15 maart 2012 22:32 schreef mjk86 het volgende: Bedoel je kraken als in knakkende gewrichten? Schijnt niets ernstigs te zijn, gewoon een soort luchtbubbeltjes tussen je kraakbeen ofzo.
Goed om te lezen dat het geen kwaad kan, ik heb het alleen bij mijn grote tenen. Die knakken erg vaak en dat hoor je ook .
Bedankt voor de reacties, ik ga het even héél goed in de gaten houden. Ik ben trouwens blij dat ik gisterochtend gelopen heb, en niet vanochtend aangezien het hier grafweer is.
Ik kom ook even binnenvallen met een vraag. Ik ga ook soms hardlopen, maar wat ik nu heb komt niet door het hardlopen, maar ik denk dat jullie hier wel wat van weten.
Eergisteren ben ik geweest skeeleren en gisteren in de loop van de dag kreeg ik pijn aan mijn achillespees van mijn linkervoet. 's Avonds was het weer wat minder. Vandaag had ik meteen met opstaan er al pijn aan en het is steeds erger geworden. Weten jullie wat ik hiermee moet doen? Rust houden, of juist blijven bewegen? Bepaalde oefeningen? Ik heb het idee dat het erger is geworden nu ik een tijdje stil achter mijn bureau heb gezeten.
Op vrijdag 16 maart 2012 11:10 schreef Luxuria het volgende: Ik kom ook even binnenvallen met een vraag. Ik ga ook soms hardlopen, maar wat ik nu heb komt niet door het hardlopen, maar ik denk dat jullie hier wel wat van weten.
Eergisteren ben ik geweest skeeleren en gisteren in de loop van de dag kreeg ik pijn aan mijn achillespees van mijn linkervoet. 's Avonds was het weer wat minder. Vandaag had ik meteen met opstaan er al pijn aan en het is steeds erger geworden. Weten jullie wat ik hiermee moet doen? Rust houden, of juist blijven bewegen? Bepaalde oefeningen? Ik heb het idee dat het erger is geworden nu ik een tijdje stil achter mijn bureau heb gezeten.