Ik weet hoe ik het moet doen dat is het probleem niet, ben alleen zolang gewend geweest haast vetloos te eten dat het haast automatisme is, dus ik moet er echt op gaan letten. Over een aantal weken gewoon eens aankijken. Mijn vetpercentage heeft ze niets over gezegd, ik sport veel en het is ook wel mijn doel om er strak uit te zien, ik moet niet lager gaan nee dat niet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:53 schreef Novem het volgende:
[..]
Niet ongesteld worden komt deels door te weining onverzadigd vet in de voeding, maar ook door een te laag vetpercentage, hoe wil de dietiste dat je dat gaat verhogen icm met je training?
Het is belangrijk om gezonde vetten binnen te krijgen, dus (meervoudig) onverzadigde vetten. Die zitten in vis en olijfolie etc. Eigenlijk is tonijn of zalm in olijfolie erg goed als vetbron. Net als sommige noten trouwens (geen pinda's..)quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:58 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik weet hoe ik het moet doen dat is het probleem niet, ben alleen zolang gewend geweest haast vetloos te eten dat het haast automatisme is, dus ik moet er echt op gaan letten. Over een aantal weken gewoon eens aankijken. Mijn vetpercentage heeft ze niets over gezegd, ik sport veel en het is ook wel mijn doel om er strak uit te zien, ik moet niet lager gaan nee dat niet.
Dat weet ikquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:05 schreef the85mc het volgende:
[..]
Het is belangrijk om gezonde vetten binnen te krijgen, dus (meervoudig) onverzadigde vetten. Die zitten in vis en olijfolie etc. Eigenlijk is tonijn of zalm in olijfolie erg goed als vetbron. Net als sommige noten trouwens (geen pinda's..)
Ik eet in de zomer vaak pastasalade met spinazie, citroen en tonijn. Echt erg lekker en gezond! Maar dat zal je dietiste je ook wel eens aangeraden hebbenquote:
Ik eet regelmatig vis ja. En ik weet precies hoe het moet, dat is ook niet de reden waarom ik bij de dietiste ben. Ik heb gewoon een stukje begeleiding nodig omdat eten een tijd bij mij niet zo goed is gegaan. Ik ben er meer in verdiept dan je denkt en ik weet precies waar ik het vandaag moet halen, en ben bezig met het toe te passen!quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:10 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik eet in de zomer vaak pastasalade met spinazie, citroen en tonijn. Echt erg lekker en gezond! Maar dat zal je dietiste je ook wel eens aangeraden hebbenLust je wel vis btw?
Ehm nee, je functioneert niet fatsoenlijk. Je lijf kan een een zwangerschap niet handelen. Dat is niet normaal. Ben een jaar niet ongesteld geweest door teveel trainen en ik at wel de juiste vetten hoor. Gooide olijfolie door de kwark als het moest. Vetiësta!quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:52 schreef Siral het volgende:
Ik functioneer fatsoenlijk?Iedereen heeft wel hier en daar wat, en bij mij is dat dat ik wat meer vetten moet gaan toepassen in mijn voeding, en daar ben ik echt mee bezig. Ik breek mezelf echt niet af, ik ben juist 100% gezond bezig momenteel, fitter dan OOIT.
Ben sinds 3 maanden geleden ook compleet gestopt met de pil dus moet het even de kans geven.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Ehm nee, je functioneert niet fatsoenlijk. Je lijf kan een een zwangerschap niet handelen. Dat is niet normaal. Ben een jaar niet ongesteld geweest door teveel trainen en ik at wel de juiste vetten hoor. Gooide olijfolie door de kwark als het moest. Vetiësta!Door teveel krachttraining en een laag vetpercentage kwam er teveel stresshormoon vrij die ervoor zorgde dat het stopte. Jij moet eerst een balans zoeken dan volgen je hormonen vanzelf.
Je weet wat het met je lijf doet als je niet ongesteld wordt? En niet iedereen heeft hier en daar wel wat. Het is niet normaal als je cylcus stopt. Period! mweheheh
Dat dus.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:23 schreef Goodbye het volgende:
Pho!![]()
Minilot, wat eet je toch weer heerlijk!
Ik krijg anders het idee dat ze best wéét dat die menstruatie wel weer terug moet en dat dat ook op termijn weer de bedoeling is, maar als je jezelf net uit een eetstoornis gebattled hebt, dan gaat natuurlijk niet alles tegelijk. Beter goed eten en niet ongesteld dan niet eten en niet ongesteld.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Ehm nee, je functioneert niet fatsoenlijk. Je lijf kan een een zwangerschap niet handelen. Dat is niet normaal. Ben een jaar niet ongesteld geweest door teveel trainen en ik at wel de juiste vetten hoor. Gooide olijfolie door de kwark als het moest. Vetiësta!Door teveel krachttraining en een laag vetpercentage kwam er teveel stresshormoon vrij die ervoor zorgde dat het stopte. Jij moet eerst een balans zoeken dan volgen je hormonen vanzelf.
Je weet wat het met je lijf doet als je niet ongesteld wordt? En niet iedereen heeft hier en daar wel wat. Het is niet normaal als je cylcus stopt. Period! mweheheh
Precies.. momenteel gaat het echt super goed met me dus gewoon aankijken en verbeterenquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik krijg anders het idee dat ze best wéét dat die menstruatie wel weer terug moet en dat dat ook op termijn weer de bedoeling is, maar als je jezelf net uit een eetstoornis gebattled hebt, dan gaat natuurlijk niet alles tegelijk. Beter goed eten en niet ongesteld dan niet eten en niet ongesteld.
Succes Siral!
Jaaa, weet ik. Vanmorgen wél om zeven uur opgestaan om alvast de bouillon te laten trekken met uien en knoflook en steranijs en pepers en kaneelstokjes en en en en en nog veeeeel meer..quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:23 schreef Goodbye het volgende:
Pho!![]()
Minilot, wat eet je toch weer heerlijk!
Tijd geleden heeft ze hier ook gepost, daar hebben we een bepaald beeld aan overgehouden. Huidige gang van zaken met 6 dagen intensief sporten geeft te denken over hoe goed het nu gaat. Wel beter, maar nog neit goed.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik krijg anders het idee dat ze best wéét dat die menstruatie wel weer terug moet en dat dat ook op termijn weer de bedoeling is, maar als je jezelf net uit een eetstoornis gebattled hebt, dan gaat natuurlijk niet alles tegelijk. Beter goed eten en niet ongesteld dan niet eten en niet ongesteld.
Succes Siral!
Nee ik ben perfect? Ik vreet momenteel meer dan 2100 kcal per dag om mezelf te onderhouden, ik zie een dietiste, ik spreek regelmatig mijn huisarts. Ik ga duidelijk VOORUIT. Wat moet ik nog meer doen? Ik heb mijn probleem erkend en het kan niet meteen instant goed gaan! Ik ben 10 maanden verder en voel me GOED, klaar.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Tijd geleden heeft ze hier ook gepost, daar hebben we een bepaald beeld aan overgehouden. Huidige gang van zaken met 6 dagen intensief sporten geeft te denken over hoe goed het nu gaat. Wel beter, maar nog neit goed.
Ah zo ja, dan vind ik het nog wat anders want dat kan ook wel een grote rol spelen in je cyclus natuurlijk. Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:25 schreef Siral het volgende:
[..]
Ben sinds 3 maanden geleden ook compleet gestopt met de pil dus moet het even de kans geven.
Kan het ook door komen inderdaad, dus meer vetten eten en ff aankijkenquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Ah zo ja, dan vind ik het nog wat anders want dat kan ook wel een grote rol spelen in je cyclus natuurlijk. Dat wist ik niet.
Het komt op mij ook nog steeds tamelijk obsessief over, dat moge ook duidelijk zijn, maar wél heel wat minder destructief. Ik krijg ook de kriebels van zo'n keiharde focus op krachttraining, spiervorming en sport in het algemeen, maar de eetlijstjes die Siral post zijn in elk geval mijlenver bij een schadelijke eetstoornis vandaan en dat is op zich natuurlijk al hartstikke goed. Vind ik.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Tijd geleden heeft ze hier ook gepost, daar hebben we een bepaald beeld aan overgehouden. Huidige gang van zaken met 6 dagen intensief sporten geeft te denken over hoe goed het nu gaat. Wel beter, maar nog neit goed.
Sommige mensen vinden het ook lekker om uit te lokkenquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:32 schreef _aurum_ het volgende:
Siral als je geen feedback wil dan moet je hier gewoon niet posten. Ik lees enorme ergenis in je posten en je gaat ook enorm in de verdediging.
ik moet gelijk hier aan denken
[ afbeelding ]
Aye, bij mij gaan er ook een paar alarmbelletjes rinkelen. Niet dat ik niet zie dat er giga vooruitgang is geboekt hoor! Siral ziet er nu een stuk beter / gezonder uit. En tja, ik ken haar helemaal niet persoonlijk natuurlijk!quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:29 schreef loveli het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:34 schreef Novem het volgende:
Ik snap wel dat ze zo reageerd, ze heeft inderdaad grote stappen vooruit genomen en als men dan zegt (zoals het overkomt bij haar) dat ze nog steeds niet in orde is en dat haar gedrag obsessief en ongezond is komt dat gewoon heel kut over. Alsof alle moeite nooit goed genoeg is ofzo.
Jezus ja, die gozer! Die zag er zoveel beter uit toen hij nog dik was hequote:Op donderdag 15 maart 2012 16:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Aye, bij mij gaan er ook een paar alarmbelletjes rinkelen. Niet dat ik niet zie dat er giga vooruitgang is geboekt hoor! Siral ziet er nu een stuk beter / gezonder uit. En tja, ik ken haar helemaal niet persoonlijk natuurlijk!
Moest alleen ergens wel denken aan dat ene programma met Wendy van Dijk, met die dikke meneer die meedeed om af te vallen. Er viel alleen op dat hij feitelijk van de ene obsessie in de andere rolde - vroeger was hij een sportfanaat, toen werd hij verslaafd aan eten, toen weer aan sporten. Hij was tijdens het programma zo fanatiek bezig dat hij in het ziekenhuis belandde (wederom, ik zeg niet dat Siral ook zo bezig is) - na afloop was hij dus een boel gewicht kwijt. Een succes? Enerzijds wel, anderzijds had ik het idee dat de psychologische oorzaak niet weg was.
But what do I knowMisschien iets om over na te denken. Misschien ook niet
![]()
Als ik niet goed bezig was qua voeding of sport, was mijn lijf ook niet eens in staat om eruit te zien zoals het nu doet. Als het werkelijk desuctrief zou zijn.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:37 schreef minilot het volgende:
Eens met Novem. Ik denk dat een deel van de meiden het hier qua eetgewoontes, sportzin, gezondheid en sixpack bij lange na niet halen bij Siral, en bezorgheid over resterend obsessief gedrag is begrijpelijk en zo te zien ook best een beetje terecht, maar het kwam hier niet bepaald bezorgd of behulpzaam over - eerder een soort 'zie je wel, het is nog steeds ellende'-achtig en dat lijkt me in dit geval toch niet echt de waarheid.
Maar goed, ik snap dan stiekem ook nog steeds niet dat mensen iets te miepen hebben op mijn eetlijstjes, dus het ligt vast ook wel een beetje aan mij.![]()
Ik bedoelde het net ook niet als aanval ofzo, maar meer een tip. En aangezien je bij een dietiste komt weet je waarschijnlijk al veel over voeding. Ik heb veel dingen gehoord/geleerd van een vriendin die dietiek studeert en ik vind het handig om haar af en toe als klankbord te gebruiken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:36 schreef Siral het volgende:
Geloof me ik ben echt niet obsessief bezig en ik maak mijn lijf echt niet kapot qua sport. Het is gewoon een bepaalde sport dedication die ik ook al had VOOR mijn eetstoornis. En juist omdat ik er het beste uit wilde halen ook qua voeding rolde ik in die verrekte eetstoornis. Ik ben juist met alle kracht bezig om gezond te worden/blijven!
thanks
Ik ga even vis halen voor vanavond![]()
Ik krijg dat bij de combinatie van Mars+Cola. Glazuurkiller volgens mij.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef Novem het volgende:
Malthesers zijn zo zoet dat ik altijd gewoon tandpijn krijg als ik ze eet, ook bij Lions/Mars/Snickers trouwens!
Ha, nee hoor. Ik ga in elk geval één en soms twee keer per week naar de bios en dan leer je het al gauw af om steeds te willen snacken. Ik heb doorgaans gewoon een flesje water in mijn tas.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef the85mc het volgende:
Volgende keer een bak kwark en een kipfilet mee
Ach, als het gesmaakt heeft.. moet kunnen af en toe.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, nee hoor. Ik ga in elk geval één en soms twee keer per week naar de bios en dan leer je het al gauw af om steeds te willen snacken. Ik heb doorgaans gewoon een flesje water in mijn tas.
Gisteren was alleen geen regulier bioscoopbezoekje en ik dacht: ik haal eens een zak.
Klopt, voor mij in ieder geval wel. En dino wil wel aankomen geloof ik ja.. Hij eet tenminste een stuk meer dan ikquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:59 schreef Novem het volgende:
Ik raak gewoon steeds in de war tussen Dino en the85mc....85mc wil afvallen voor zeilen toch? En Dino aankomen en spieren opbouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |