Al zou het zo zijn, dan sterven deze beesten dus kennelijk aan ziektes, dus je vraag is eigenlijk al beantwoord.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef KabulCuisine het volgende:
Ik keek de speech van dr. Michio Kaku, 'The World in 2030', waarin hij uitlegde dat er dieren zijn die nooit sterven aan leeftijd, zoals krokodillen en alligators, maar sterven aan ziekte.
Is het dus echt zo dat ze eeuwig kunnen levenZo ja, hoe staat het ervoor
Leeftijd zegt voor veel dodelijke ziektes helemaal niks...iemand die 4 is kan toch ook kanker krijgen? Iemand die 20 is kan net zo snel een hartaanval krijgen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:52 schreef Semisane het volgende:
[..]
Al zou het zo zijn, dan sterven deze beesten dus kennelijk aan ziektes, dus je vraag is eigenlijk al beantwoord.
Daarbij vind ik het een vreemde stelling, vooral gezien het feit dat het krijgen van die ziektes en leeftijd toch iets met elkaar te maken heeft?
Wellicht bedoelt dr. Kaku dat er geen gevallen bekent zijn van krokodillen die in gevangenschap aan ouderdom zijn overleden?
Ze kunnen wel erg oud worden overigens...en dat komt deels doordat ze koudbloedig zijn.
Heeft het m.i. ookquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:52 schreef Semisane het volgende:
[..]
Daarbij vind ik het een vreemde stelling, vooral gezien het feit dat het krijgen van die ziektes en leeftijd toch iets met elkaar te maken heeft?
Gemiddelde leeftijd telt voor de krokodil. En die is vast geen 1000.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:54 schreef I. het volgende:
De precieze 'maximale' leeftijd is niet bekend, net als die van de mens. Dan is het alleen wel erg makkelijk om er het labeltje 'eeuwig leven' aan te hangen.
Dat klopt, enkel zijn dat meer uitzonderingen op de regel. Normaal gesproken wordt ons immuun systeem slechter na mate we ouder worden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:54 schreef QBay het volgende:
[..]
Leeftijd zegt voor veel dodelijke ziektes helemaal niks...iemand die 4 is kan toch ook kanker krijgen? Iemand die 20 is kan net zo snel een hartaanval krijgen.
Hier een lijst met de oudste gewervelde dieren die bekent zijn:quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:55 schreef kornuitbuffel het volgende:
[..]
Gemiddelde leeftijd telt voor de krokodil. En die is vast geen 1000.
Ook is er volgens mij nog nooit een krokodil ouder dan 100 jaar ontdekt.
Correct me if i'm wrong.
Dit zijn dan wel geen gemiddelden, maar het lijkt me dat het toch wel bekent zou zijn als krokodillen veel ouder zouden worden dan deze leeftijden?quote:Macaws (A parrot that can live up to 80-100 years in captivity)
koi (A Japanese species of fish, 200+ years, though generally not exceeding 25) Hanako was reportedly 226 years old upon her death.[14][15]
Greenland Sharks (A species of shark native to the North Atlantic, believed to be about 200 years)
tortoises (Galįpagos tortoise) (190 years)[16]
tuataras (a New Zealand reptile species, 100-200+ years[17])
eels, the so called Brantevik eel (Swedish: Branteviksålen) is thought to have lived in a water well in southern Sweden since 1859, which makes it over 150 years old.[18]
whales (Bowhead Whale) (Balaena mysticetus about 200 years)
Bron
quote:One species of jellyfish, Turritopsis nutricula, reverts to a sexually immature stage after reproducing, rather than dying as in other jellyfish. Consequently the species is considered biologically immortal and has no maximum lifespan.
There may be no natural limit to the Hydra's life span, but it is not yet clear how to estimate the age of a specimen.
Prachtig die kwal.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:09 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hier een lijst met de oudste gewervelde dieren die bekent zijn:
[..]
Dit zijn dan wel geen gemiddelden, maar het lijkt me dat het toch wel bekent zou zijn als krokodillen veel ouder zouden worden dan deze leeftijden?
En kennelijk zijn er toch soorten die biologisch onsterfelijk zijn, volgens dezelfde wiki.
[..]
Kaku kakelt er vaak maar wat op los.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef KabulCuisine het volgende:
Ik keek de speech van dr. Michio Kaku, 'The World in 2030', waarin hij uitlegde dat er dieren zijn die nooit sterven aan leeftijd, zoals krokodillen en alligators, maar sterven aan ziekte.
Is het dus echt zo dat ze eeuwig kunnen levenZo ja, hoe staat het ervoor
Telomeren heten die dingen, en die hebben krok's ook;)quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:30 schreef stbabylon het volgende:
Dat moet dan te maken hebben met dat lontje dat wij in onze (stam)cellen hebben. Weert niet meer precies hoe het zit, maar die regelt de leeftijd in mensen, op een gegeven moment komen er steeds meer fouten bij de celdeling. Daardoor worden we vatbaarder. Misschien heeft de krokodil dit niet?
Je sterft aan iets en dat is valt toch allemaal onder ziekte alhoewel er natuurlijk kwalen zijn die wel heel veel te maken hebben met gewoon heel oud worden zoals b.v. verminderde pompfunctie van het hart...maar ook dat valt uiteindelijk ook onder hart- en vaatziektes.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:17 schreef Euribob het volgende:
Het is trouwens toch sowieso onmogelijk om aan "ouderdom" te sterven? Als je ouder wordt wordt je inderdaad een stuk vatbaarder voor ziektes, maar dan sterf je dus aan de ziekte, en niet door de ouderdom?
Ja, maar de dood zit bij vrijwel alle dieren, inclusief de mens, hardwired ingebakken in je lichaam zeg maar. Dat heeft te maken met dna strengen(?) die telkens wat slechter worden bij elke celdeling. Hoe het precies zit weet ik niet.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:42 schreef periwink het volgende:
Hahaha waar slaat dit op?! Iedereen kan oneindig leven, tenzij ze dood gaan natuurlijk!
Het zelfde als dat ik tegen mijn opdrachtgever zeg: "Ja, ik heb de concepten die u vroeg... ik moet ze alleen nog bedenken."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |