Er zijn Nederlandse taal-packages voor Mintberry. Normaal kun je die downloaden via Rom Toolbox, Rom Manager--> Miui Mintberry --> Translation Packs. Voor de huidige versie 2.3.17 geloof ik, kun je de packs van 2.2.17 gebruiken. Helaas is de NL package dit keer niet via Rom Toolbox te downloaden (waarom weet ik niet). De pack bestaat wel, ergens in het Mintberry topic staat een link, misschien even zoeken op Dutch language pack. Die packs zijn ook gewoon ZIP's die je op dezelfde manier flashed als ROMs, alleen hoef je dan geen wipe's te doen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:17 schreef DAARHEID het volgende:
[..]
Ik had dit veel eerder moeten doen, in plaats van blijven klooien met Samsung-roms en shells zoals Launcherpro! Heb de telefoon nu bijna 2 jaar en wacht even tot de Galaxy S3 er is maar dan is het wel fijn dat mocht er iets met die telefoon gebeuren, ik nog altijd deze ouwe Galaxy S heb. Indertijd heb ik me ook nog een verzekering van ¤ 6,50 per maand laten aansmeren door BelCompany en dat doe ik dus ook niet weer!
Heb nog wel wat vraagjes bij MintBerry:
• Kan ik de taal ook naar Nederlands veranderen? Dat wil zeggen: word een beetje gek van de Engelse spellingcheck op mijn Nederlandse zinnen in sms of WhatsappOf gewoon die spellingcheck uitzetten. Maar waar
![]()
• En dan de meest vervelende: ik heb met Samsung Kies een tijdje geleden een back-up gemaakt ook van mijn contacten. En die ben ik dus kwijt op mijn telefoon. Maar ik ga er van uit dat MintBerry en Kies (verwijderd toen ik mijn foon ging flashen) niet samengaan? Enig idee hoe ik die contacten toch nog kan importeren?
Dat flashen is wel aanstekelijk en verslavend. Eigenlijk wil ik Blue Lightning ook wel eens proberen. Gewoon, omdat het kan![]()
P.S. en ik mis "Growl" als alarmtoon voor de wekker
BL is erg goed. Ik heb gisteren ook Miui v4 (de WeUI) geprobeerd. Supervette installer, maar als ROM duidelijk minder dan BL en minder mogelijkheden dan Mintberry. Ik heb snel BL er weer opgezet.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:26 schreef ElmoFan het volgende:
Ik ga nooit meer terug naar gingerbread met Blue Lightning, alles loop zo soepel en smooth
Ik heb eerst maar gewoon de autocorrectie enzo uitgezet, dat scheelt in elk geval al een hoop ergernis bij Whatsappquote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:43 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Er zijn Nederlandse taal-packages voor Mintberry. Normaal kun je die downloaden via Rom Toolbox, Rom Manager--> Miui Mintberry --> Translation Packs. Voor de huidige versie 2.3.17 geloof ik, kun je de packs van 2.2.17 gebruiken. Helaas is de NL package dit keer niet via Rom Toolbox te downloaden (waarom weet ik niet). De pack bestaat wel, ergens in het Mintberry topic staat een link, misschien even zoeken op Dutch language pack. Die packs zijn ook gewoon ZIP's die je op dezelfde manier flashed als ROMs, alleen hoef je dan geen wipe's te doen.
Heb je die contactenlijst nog wel ergens staan? .vcf file. Mogelijk ergens in de KIES-directory? Gewoon op je telefoon gooien en via de filemanager selecteren, volgens mij moet het dan werken.....
Ik ben ook aan het wachten op de S3. Tot die tijd hebben we een telefoon waar we ons niet voor hoeven te schamen!
Dat dacht ik in het begin ook, maar dat heeft ook te maken met het feit dat je er nu gewoon meer mee aan het spelen bent....quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:14 schreef DAARHEID het volgende:
Enige is dat de accuduur er niet echt op vooruit lijkt te zijn gegaan
Je blijft maar doorgaan met handige tips!quote:Op zondag 25 maart 2012 11:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat dacht ik in het begin ook, maar dat heeft ook te maken met het feit dat je er nu gewoon meer mee aan het spelen bent....
Maar, misschien helpt het om je accu opnieuw te calibreren, is soms nodig na het flashen. In de Market 'battery calibration' eens proberen.
Hehe.... Ik overweeg dat ook. Enige minpunt is waarschijnlijk dat de apps steeds zwaarder worden en dat de singlecore van de SGS gewoon niet meer voldoet. Maar goed, voor browsen, mailen en gewoon telefoon-gebruik is een SGS met Mintberry (of andere custom-rom) gewoon perfect.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:27 schreef DAARHEID het volgende:
[..]
Je blijft maar doorgaan met handige tips!App geïnstalleerd en morgenochtend met volle accu meteen aan het werk zetten
Misschien moet ik deze telefoon gewoon nog lekker een jaar houden op een SIM-only abonnement, dan kan ik ook de S3 overslaan en meteen door voor de S4
Ik ken bijna geen apps die die ene euro niet waard zijn. Heb je een toestel van 500 euro, maakt dat toch ook niet zoveel meer uit?quote:Op maandag 26 maart 2012 23:10 schreef Lydiaverdernix het volgende:
Waar kun je veel en gratis apps weghalen? Google Play moet je bijna overal voor betalen![]()
mischien dat hij geen CC heeft en er niet speciaal er een wil aanvragen voor google play ofzoquote:Op dinsdag 27 maart 2012 07:25 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik ken bijna geen apps die die ene euro niet waard zijn. Heb je een toestel van 500 euro, maakt dat toch ook niet zoveel meer uit?
Dat van die battery calibration was een goeie tipquote:Op zondag 25 maart 2012 17:26 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hehe.... Ik overweeg dat ook. Enige minpunt is waarschijnlijk dat de apps steeds zwaarder worden en dat de singlecore van de SGS gewoon niet meer voldoet. Maar goed, voor browsen, mailen en gewoon telefoon-gebruik is een SGS met Mintberry (of andere custom-rom) gewoon perfect.
Ik ben nu definitief overgestapt op Blue Lightning, is net effe wat soepeler in de schermovergangen. Ik ga pas weer terug naar Mintberry als ze overstappen op Android 4.
ff googlen kan je best helpen. Ooit van Piratebay gehoord? Of anders Blackmarket.apk zoeken.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:10 schreef Lydiaverdernix het volgende:
Waar kun je veel en gratis apps weghalen? Google Play moet je bijna overal voor betalen![]()
Hier zijn: Samsung Galaxy S2 #21 - Met gekke russische apps en nog geen ICS.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:39 schreef Purdey het volgende:
Ik heb momenteel een Blackberry torch, maar wil overstappen naar een Samsung Galaxy S2. Mijn abonnement loopt nog tot juli, en heeft blackberry internet. Kan ik met dat abonnement nog even voort in de Samsung voor ik ga overstappen naar Telfort sim only?
Cyanogenmod heeft voorlopig de strijd om een goede ICS-Rom verloren. De CM9-builds lopen hopeloos minder soepel dan anderen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
CM9 nightlies voor onze Galaxy S (met android 4.0.4).
http://download.cyanogenmod.com/?device=galaxysmtd
Welke heb je geflashed dan? Ook de nightly van 30 maart?quote:Op zondag 1 april 2012 18:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Cyanogenmod heeft voorlopig de strijd om een goede ICS-Rom verloren. De CM9-builds lopen hopeloos minder soepel dan anderen.
Nee, ik heb CM9 van Teamhacksung vanaf build 15 gevolgd (15, 16 en 17). De laatste CM9 Nightly heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben heel gelukkig met Infinitum black. Misschien volgend weekend eens proberen, die Nightly. Vooralsnog lees ik dat hij sneller is dan build 17, maar nog alles behalve foutloos.quote:Op zondag 1 april 2012 19:08 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Welke heb je geflashed dan? Ook de nightly van 30 maart?
Bij mij draait B17 op een clean wipe veel minder soepel dan Infinitum of zelfs Mintberry. Ik kan me niet herinneren of B16 beter was.quote:Op zondag 1 april 2012 20:23 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik draai al tijden teamhacksung B16, geen enkel probleem en prima vloeiend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |