Is alweer een jaar geleden, maar uit m'n hoofd gezegd betaalde ik ergens tussen de 250 en 300 euro om van JFK naar AMS te vliegen. Kan goedkoper, wat ik had dus een ticket geboekt met eten, seat selection en ruimbagage erbij. Weet alleen niet meer wat dat scheeldequote:Op maandag 27 juni 2016 11:15 schreef XL het volgende:
Wat kost dat, met een LCC over de Atlantische Oceaan?
JFK is overigens heel groot he! Volgens mij zijn er iets van 8 Terminals en de verschillen daartussen kunnen groot zijn.
Alle Amerikaanse vliegvelden zijn een ouderwetse bende. De prijzen voor LCC zijn dus eigenlijk helemaal niet overdreven laag. Ik zie airberlin en aer lingus regelmatig onder de 200 euro duiken en dat zijn wel prijsstunter, maar ze geven je wel eten/bagage enzovoorts incl. Snelle google laat Norwegian zonder vanaf 160 zien.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:21 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Is alweer een jaar geleden, maar uit m'n hoofd gezegd betaalde ik ergens tussen de 250 en 300 euro om van JFK naar AMS te vliegen. Kan goedkoper, wat ik had dus een ticket geboekt met eten, seat selection en ruimbagage erbij. Weet alleen niet meer wat dat scheelde
Was overigens ook een enkeltje en die zijn altijd relatief duur. Weet alleen niet of Norwegian wel retours verkoopt of net als Ryanair etc alleen aan enkeltjes doet.
En weet ik ja. Maar bijna iedereen die ik inmiddels over JFK gesproken heb vond het maar een ouderwetse bende
Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wanneer je boekt enzo. Ik boekte redelijk kort van te voren EN ik vloog in het hoogseizoen. Het was iig veruit de goedkoopste vlucht die ik kon krijgen. Wel alleen gezocht op vluchten naar Nederlandse vluchthavens trouwens, niet gekeken of ik goedkoper naar bijvoorbeeld Brussel had gekund.quote:Op maandag 27 juni 2016 11:36 schreef XL het volgende:
[..]
Alle Amerikaanse vliegvelden zijn een ouderwetse bende. De prijzen voor LCC zijn dus eigenlijk helemaal niet overdreven laag. Ik zie airberlin en aer lingus regelmatig onder de 200 euro duiken en dat zijn wel prijsstunter, maar ze geven je wel eten/bagage enzovoorts incl. Snelle google laat Norwegian zonder vanaf 160 zien.
Die checkin rij is geen beperkte logistiek. Dat is beleid. Daardoor spaar je op personeel en missen meer mensen hun vlucht. Dan heb je kans dat je extra tickets verkoopt voor herboekingen. Ben het met je eens dat ze de hekken voor de rij wat langer zouden kunnen maken.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:17 schreef Jinkx het volgende:
# Maatschappij - Vueling
# Traject - Amsterdam - Barcelona - Amsterdam
# Vertraging - Op de heenweg geen, op de terugweg bijna vier uur
# Vriendelijk personeel - Ongetwijfeld. Ik heb ze niet echt gesproken.
# Eten - Geen gebruik van gemaakt, je moet er voor betalen en we hadden zelf meegenomen.
# Entertainment - Niet van toepassing.
# Algehele indruk - Tja. Heen geen problemen gehad, buiten dat de medewerkers beroerd Engels spreken. Het praatje van de piloot was al helemaal onverstaanbaar, het is Engels met een dikke saus Spaans erdoor. Op de terugweg was er totaal geen informatie over waarom de vlucht vertraagd was en hoe laat we dan ongeveer wel zouden gaan. Al die tijd kwam er ook geen medewerker even vertellen wat er gaande was.
# Eventueel informatie over de luchthavens - Schiphol is bekend. Ik was nog nooit op het vliegveld vanBarcelona geweest, maar dat zag er goed en verzorgd uit. Qua logistiek kunnen ze overigens nog wel wat van Schiphol leren: bij de incheckbalie voor Vueling stond een rij van drie kwartier helemaal door de incheckhal heen.
WTFquote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:21 schreef XL het volgende:
[..]
Die checkin rij is geen beperkte logistiek. Dat is beleid. Daardoor spaar je op personeel en missen meer mensen hun vlucht. Dan heb je kans dat je extra tickets verkoopt voor herboekingen. Ben het met je eens dat ze de hekken voor de rij wat langer zouden kunnen maken.
Nul verantwoordelijkheid. De twee uur (en zo lang zal die rij niet duren) is een richttijd en dit soort maatschappijen geven die niet eens. Vueling zegt bijvoorbeeld niet eens twee uur (maar: with time to spare) en easyjet (with plenty of time).quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:48 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
WTF
Ik dacht dat bij vertraging bij inchecken de maatschappij verantwoordelijk was voor omboeken (en/of dat ze mensen die laat zijn voorrang geven om missen te voorkomen), hoewel je daarvoor als passagier ook wel moet aantonen dat je ~2u van tevoren op het vliegveld was zoals "moet"?
Zondagavond BA was weer heerlijk. 5-6 balies open en bijna geen klanten. Heb daar zo goed als nog nooit hoeven wachten.
Hoe dat financieel gezien uit kan, geen idee..
Bij Vueling is dit op dit moment niet de reden voor de lange rijen. Vueling heeft een probleem met de inzet van haar vliegtuigen en crew, men heeft meer vluchten verkocht dan het kan waarmaken, en ondanks de inzet van exotische maatschappijen met 747's, A340 en wat al niet meer waardoor ze vluchten kunnen samenvoegen zijn urenlange vertragingen, zeker in het toch al drukke zomerseizoen met relatief al meer passagiers per vliegtuig, op dit moment aan het orde van de dag.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:21 schreef XL het volgende:
[..]
Die checkin rij is geen beperkte logistiek. Dat is beleid. Daardoor spaar je op personeel en missen meer mensen hun vlucht. Dan heb je kans dat je extra tickets verkoopt voor herboekingen. Ben het met je eens dat ze de hekken voor de rij wat langer zouden kunnen maken.
Dit is wel herkenbaar, zo doet Transavia vanaf Barcelona vluchten op bepaalde dagen naar Rotterdam, Eindhoven en Amsterdam, en al die mensen staan in de rij, echter de vlucht die als eerste weg gaat daar mogen passagiers eerder naar voren komen waardoor je dus relatief lang in de rij staat. (Goed, keuze voor Transavia was noodgedwongen door de late vertrektijd naar Amsterdam die beter was dan de laatste KLM vlucht, maar dit gaan we dus nooit meer doen).quote:Op woensdag 6 juli 2016 09:49 schreef XL het volgende:
Zit jij echter op de eerste van vele vluchten en staan er veel mensen van de latere vluchten al in de rij, dan zul je actief moeten voordringen in de rij als je te laat aankomt. Je vlucht is anders weg en dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Op de grote vliegvelden waar ze fulltime personeel hebben kiezen ze er ook voor een klein aantal balies open te hebben. Deze medewerkers hebben altijd een rij en zitten niet te niksen, vervolgens hebben ze eigen personeel voor de gate. Het is voor die maatschappijen beter dat jij als klant 45 minuten in de rij staat dan dat er een medewerker is die 5 minuten niemand aan de balie heeft.
Ligt eraan of je in een oud of in een nieuw toestel vliegt.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:21 schreef ArannaeCor het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met China Airlines? Ik maak maandag mijn eerste lange vlucht (Amsterdam - Bangkok) en dat is met die maatschappij.
Als ik Seatguru moet geloven heb ik een A340-300.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:29 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ligt eraan of je in een oud of in een nieuw toestel vliegt.
Lijkt erop dat dat zo'n beetje de oudste toestellen zijn die ze hebben...quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:32 schreef ArannaeCor het volgende:
[..]
Als ik Seatguru moet geloven heb ik een A340-300.
Ik vind de cake juist wel lekker, en afhankelijk van het tijdstip krijg je soms ook een broodje. Wat wel minder is zijn de falafal wraps, zucht, die zijn niet te doen, of op de wat langere vluchten de warme met kaas en spinazie opgewarmde zooi.quote:Op dinsdag 27 september 2016 01:13 schreef 111210 het volgende:
Afgelopen week weer 2x met klm gevlogen (binnen Europa) blijf het toch altijd een beetje gierig vinden dat je een plakje droge cake krijgt terwijl je toch in verhouding een duur ticket hebt (in dit geval niet mn eigen geld, maar toch)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |