abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2016 @ 10:41:01 #226
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163334712
[1/2]

# Maatschappij
Air Canada, Embraer 175 (al kan het ook een 190 zijn geweest, weet niet meer :@ )

# Traject
YYZ - LGA

# Vertraging

Geen

# Vriendelijk personeel
Ja, prima in orde

# Eten
Ondanks dat het een vlucht van een uurtje was, kreeg ik een blik cola en een zakje pretzels. Prima in orde dus.

# Entertainment
Zoals hievoor gezegd was het een vlucht van slechts een uurtje, maar ik had gewoon mijn persoonlijke IFE-systeem :D 1 aflevering van The Bang Theory gekeken

# Algehele indruk

Uitstekend. Ondanks de korte vlucht een blik drinken, pretzels en een persoonlijk IFE-systeem. Modern, schoon en net afgewerkt vliegtuig. Ook had ik zonder ervoor te betalen een exitrow toegewezen gekregen.
De stewardess kwam nog persoonlijk naar me toe om te vragen of ik er problemen mee had om in geval van een noodsituatie de deur te openen en legde dat persoonlijk uit, ipv dat alleen in de algemene safety-informatie uit te leggen. Al met al een prima ervaring!

Bonuspunten voor de approach naar LGA, waar je een prachtig uitzicht hebt over Manhattan. Maar dat ligt natuurlijk niet aan Air Canada :P

# Eventueel informatie over de luchthavens
In Toronto was er een aparte terminal voor vluchten naar de USA. Was niet druk, dus ik was snel door de security heen. Wel moest ik m'n handbagage uitpakken, omdat ze de oplader van mijn scheerapparaat en mijn powerbank er verdacht uit vonden zien op de scanner, terwijl dat op alle andere vluchten die ik die zomer maakte geen enkel probleem was. Maar ach, better safe than sorry nietwaar? :D
Na de security was er een erg mooie terminal, met meer dan genoeg eten en drinken. Alleen Starbucks blijkt echt smakeloze troep te zijn :P

Er was sprake van de TSA-precheck in Toronto, waardoor ik als binnenlandse vlucht op LGA landde. Geen ellenlange rijen voor de douane dus, maar koffer van de band halen en binnen kwartier buiten staan. Prima!
  maandag 27 juni 2016 @ 10:55:28 #227
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163334963
[2/2]

# Maatschappij
Norwegian, Boeing 787-8 (JFK - ARN) + Boeing 737-800 (ARN - AMS)

# Traject
JFK - AMS, met overstap op ARN

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel

Prima. Op JFK - ARN zelfs nog met een Nederlandse stewardess gevlogen.

# Eten
Norwegian is een LCC, dus je moet betalen voor eten en drinken, ook op transatlantische vluchten. Ikzelf had het op-een-na-goedkoopste ticket. Dat was maar een paar tientjes duurder, maar daarvoor kreeg ik seat selection, 1 maaltijd met drinken en ruimbagage. De maaltijd was iets met rundvlees in tomatensaus. Het was niet vies. Daarbij kreeg ik ook een blikje cola. De rest van de vlucht was dus betalen, wat ik overigens niet gedaan heb. Het was een nachtvlucht, dus heb ik voornamelijk geslapen.

Op ARN-AMS kreeg ik helemaal niks, maar dat is niet erg op zo'n korte vlucht.

# Entertainment
Eigen IFE-systeem op JFK - ARN. Vrij uitgebreid zelfs. Je kan ook eten en drinken via het systeem bestellen, allerlei soorten interactieve kaarten bekijken en een aantal dingen.

Op ARN - AMS was het vliegtuig voorzien van gratis WiFi (niet op JFK - ARN), maar verder niks. Je kon via de wifi overigens wel films bekijken via een soort homepage van Norwegian, maar ik heb vooral geïnternet.

# Algehele indruk

Wel aardig. Zo'n Dreamliner is een prachtig vliegtuig, het personeel was aardig, de vluchten waren op tijd en het was de eerste keer dat ik Wifi had tijdens een vlucht. Aan de andere kant is eten en drinken wel het minste dat ik op een Transatlantische vlucht zou verwachten. Toch zou ik best nog een keer met Norwegian vliegen. Het ticket was spotgoedkoop en als ik dan zelf mijn eten moet betalen, dan moet dat maar. Het blijft nog altijd goedkoper dan een ticket bij een fullservicemaatschappij.


# Eventueel informatie over de luchthavens

Ik als luchtvaartfan (maar niet héél ervaren luchtreiziger) had heel wat verwacht van JFK. Het is echter een lelijk, oud vliegveld waar nauwelijks iets te doen is. Dat viel dus tegen. Check-in en security gingen echter wel heel snel en ook een full body scan gehad :P

Op ARN had ik een wachttijd van 5,5 uur op de volgende vlucht. Op zich wel uit te houden, al waren er niet heel veel gelegenheden om wat te eten en ook niet echt comfortabele stoelen. Gelukkig wel Wifi, maar als ik niet net een nachtvlucht vanuit JFK achter de rug had gehad, had ik Stockholm in gegaan.
AMS lijkt me bekend.
  maandag 27 juni 2016 @ 11:15:34 #228
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163335371
Wat kost dat, met een LCC over de Atlantische Oceaan?
JFK is overigens heel groot he! Volgens mij zijn er iets van 8 Terminals en de verschillen daartussen kunnen groot zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 27 juni 2016 @ 11:21:09 #229
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163335490
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:15 schreef XL het volgende:
Wat kost dat, met een LCC over de Atlantische Oceaan?
JFK is overigens heel groot he! Volgens mij zijn er iets van 8 Terminals en de verschillen daartussen kunnen groot zijn.
Is alweer een jaar geleden, maar uit m'n hoofd gezegd betaalde ik ergens tussen de 250 en 300 euro om van JFK naar AMS te vliegen. Kan goedkoper, wat ik had dus een ticket geboekt met eten, seat selection en ruimbagage erbij. Weet alleen niet meer wat dat scheelde :P
Was overigens ook een enkeltje en die zijn altijd relatief duur. Weet alleen niet of Norwegian wel retours verkoopt of net als Ryanair etc alleen aan enkeltjes doet.

En weet ik ja. Maar bijna iedereen die ik inmiddels over JFK gesproken heb vond het maar een ouderwetse bende :D
  maandag 27 juni 2016 @ 11:36:40 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163335842
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Is alweer een jaar geleden, maar uit m'n hoofd gezegd betaalde ik ergens tussen de 250 en 300 euro om van JFK naar AMS te vliegen. Kan goedkoper, wat ik had dus een ticket geboekt met eten, seat selection en ruimbagage erbij. Weet alleen niet meer wat dat scheelde :P
Was overigens ook een enkeltje en die zijn altijd relatief duur. Weet alleen niet of Norwegian wel retours verkoopt of net als Ryanair etc alleen aan enkeltjes doet.

En weet ik ja. Maar bijna iedereen die ik inmiddels over JFK gesproken heb vond het maar een ouderwetse bende :D
Alle Amerikaanse vliegvelden zijn een ouderwetse bende. De prijzen voor LCC zijn dus eigenlijk helemaal niet overdreven laag. Ik zie airberlin en aer lingus regelmatig onder de 200 euro duiken en dat zijn wel prijsstunter, maar ze geven je wel eten/bagage enzovoorts incl. Snelle google laat Norwegian zonder vanaf 160 zien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 27 juni 2016 @ 11:50:44 #231
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163336244
quote:
99s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:36 schreef XL het volgende:

[..]

Alle Amerikaanse vliegvelden zijn een ouderwetse bende. De prijzen voor LCC zijn dus eigenlijk helemaal niet overdreven laag. Ik zie airberlin en aer lingus regelmatig onder de 200 euro duiken en dat zijn wel prijsstunter, maar ze geven je wel eten/bagage enzovoorts incl. Snelle google laat Norwegian zonder vanaf 160 zien.
Ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wanneer je boekt enzo. Ik boekte redelijk kort van te voren EN ik vloog in het hoogseizoen. Het was iig veruit de goedkoopste vlucht die ik kon krijgen. Wel alleen gezocht op vluchten naar Nederlandse vluchthavens trouwens, niet gekeken of ik goedkoper naar bijvoorbeeld Brussel had gekund.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:17:12 #232
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_163528991
# Maatschappij - Vueling
# Traject - Amsterdam - Barcelona - Amsterdam
# Vertraging - Op de heenweg geen, op de terugweg bijna vier uur
# Vriendelijk personeel - Ongetwijfeld. Ik heb ze niet echt gesproken.
# Eten - Geen gebruik van gemaakt, je moet er voor betalen en we hadden zelf meegenomen.
# Entertainment - Niet van toepassing.
# Algehele indruk - Tja. Heen geen problemen gehad, buiten dat de medewerkers beroerd Engels spreken. Het praatje van de piloot was al helemaal onverstaanbaar, het is Engels met een dikke saus Spaans erdoor. Op de terugweg was er totaal geen informatie over waarom de vlucht vertraagd was en hoe laat we dan ongeveer wel zouden gaan. Al die tijd kwam er ook geen medewerker even vertellen wat er gaande was.
# Eventueel informatie over de luchthavens - Schiphol is bekend. Ik was nog nooit op het vliegveld vanBarcelona geweest, maar dat zag er goed en verzorgd uit. Qua logistiek kunnen ze overigens nog wel wat van Schiphol leren: bij de incheckbalie voor Vueling stond een rij van drie kwartier helemaal door de incheckhal heen.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:21:04 #233
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163529039
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:17 schreef Jinkx het volgende:
# Maatschappij - Vueling
# Traject - Amsterdam - Barcelona - Amsterdam
# Vertraging - Op de heenweg geen, op de terugweg bijna vier uur
# Vriendelijk personeel - Ongetwijfeld. Ik heb ze niet echt gesproken.
# Eten - Geen gebruik van gemaakt, je moet er voor betalen en we hadden zelf meegenomen.
# Entertainment - Niet van toepassing.
# Algehele indruk - Tja. Heen geen problemen gehad, buiten dat de medewerkers beroerd Engels spreken. Het praatje van de piloot was al helemaal onverstaanbaar, het is Engels met een dikke saus Spaans erdoor. Op de terugweg was er totaal geen informatie over waarom de vlucht vertraagd was en hoe laat we dan ongeveer wel zouden gaan. Al die tijd kwam er ook geen medewerker even vertellen wat er gaande was.
# Eventueel informatie over de luchthavens - Schiphol is bekend. Ik was nog nooit op het vliegveld vanBarcelona geweest, maar dat zag er goed en verzorgd uit. Qua logistiek kunnen ze overigens nog wel wat van Schiphol leren: bij de incheckbalie voor Vueling stond een rij van drie kwartier helemaal door de incheckhal heen.
Die checkin rij is geen beperkte logistiek. Dat is beleid. Daardoor spaar je op personeel en missen meer mensen hun vlucht. Dan heb je kans dat je extra tickets verkoopt voor herboekingen. Ben het met je eens dat ze de hekken voor de rij wat langer zouden kunnen maken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_163529403
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:21 schreef XL het volgende:

[..]

Die checkin rij is geen beperkte logistiek. Dat is beleid. Daardoor spaar je op personeel en missen meer mensen hun vlucht. Dan heb je kans dat je extra tickets verkoopt voor herboekingen. Ben het met je eens dat ze de hekken voor de rij wat langer zouden kunnen maken.
WTF :D

Ik dacht dat bij vertraging bij inchecken de maatschappij verantwoordelijk was voor omboeken (en/of dat ze mensen die laat zijn voorrang geven om missen te voorkomen), hoewel je daarvoor als passagier ook wel moet aantonen dat je ~2u van tevoren op het vliegveld was zoals "moet"?

Zondagavond BA was weer heerlijk. 5-6 balies open en bijna geen klanten. Heb daar zo goed als nog nooit hoeven wachten. ^O^

Hoe dat financieel gezien uit kan, geen idee.. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:46:25 #235
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163531403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:48 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

WTF :D

Ik dacht dat bij vertraging bij inchecken de maatschappij verantwoordelijk was voor omboeken (en/of dat ze mensen die laat zijn voorrang geven om missen te voorkomen), hoewel je daarvoor als passagier ook wel moet aantonen dat je ~2u van tevoren op het vliegveld was zoals "moet"?

Zondagavond BA was weer heerlijk. 5-6 balies open en bijna geen klanten. Heb daar zo goed als nog nooit hoeven wachten. ^O^

Hoe dat financieel gezien uit kan, geen idee.. :)
Nul verantwoordelijkheid. De twee uur (en zo lang zal die rij niet duren) is een richttijd en dit soort maatschappijen geven die niet eens. Vueling zegt bijvoorbeeld niet eens twee uur (maar: with time to spare) en easyjet (with plenty of time).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 5 juli 2016 @ 15:59:20 #236
414785 sirdanilot
pi_163536576
Als je bagage hebt gewoon op tijd zijn, en anders gewoon altijd online in checken. Lijkt me logisch.

Is een reden waarom ik vaak zonder checked luggage vlieg. (bivendien is dat meestal goedkoper )
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:27:01 #237
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_163538850
# Maatschappij
Transavia (HV739/740)
B737-800

# Traject
Amsterdam - Antalya - Amsterdam

# Vertraging
Iets later dan schematijd vertrokken, maar beide vluchten voor schematijd geland

# Vriendelijk personeel
Niets op aan te merken.

# Eten
De cola en stroopwafels waren lekker. Wel aan de prijzige kant. Alleen te betalen met gepast geld of credit card. Per vlucht deden ze 2 rondjes drank- en etenverkoop.

# Entertainment
Geen.

# Algehele indruk
Prima vlucht. Vind de flight safety instruction wel erg amateuristisch.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam behoeft geen uitleg. De nieuwe Lounge 2 is erg mooi geworden :)

Antalya. 1 woord: vreselijk. Aankomst was prima, het was rustig bij de paspoortcontrole en de beambtes hadden zowaar een glimlach op hun gezicht. Bij de terugvlucht waren er 2 balies open voor een B737-800. Heb ongeveer een uur in de rij gestaan om een koffer in te checken. Er heerste - ondanks de terreurdreiging - geen angstige sfeer hoewel er wel zichtbaar extra maatregelen waren genomen (er stonden bijvoorbeeld militairen buiten). Eten na de douane duur en slecht.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 20:38:50 #238
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163542545
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:21 schreef XL het volgende:

[..]

Die checkin rij is geen beperkte logistiek. Dat is beleid. Daardoor spaar je op personeel en missen meer mensen hun vlucht. Dan heb je kans dat je extra tickets verkoopt voor herboekingen. Ben het met je eens dat ze de hekken voor de rij wat langer zouden kunnen maken.
Bij Vueling is dit op dit moment niet de reden voor de lange rijen. Vueling heeft een probleem met de inzet van haar vliegtuigen en crew, men heeft meer vluchten verkocht dan het kan waarmaken, en ondanks de inzet van exotische maatschappijen met 747's, A340 en wat al niet meer waardoor ze vluchten kunnen samenvoegen zijn urenlange vertragingen, zeker in het toch al drukke zomerseizoen met relatief al meer passagiers per vliegtuig, op dit moment aan het orde van de dag.
Vueling doet dan ook nog eens aan het verkopen van connecties, waar men dus ook verantwoordelijk voor is, en dus heb je veel mensen in de rij voor de incheck balie die op vervangende vluchten moeten worden gezet.

Vueling heeft het dit jaar echter nog bonter gemaakt dan andere jaren, en dat is een 'archievement' want men dacht dat ze vorig jaar een dieptepunt bereikt hadden. Ze moeten zich overigens nu ook melden bij de verantwoordelijke voor het luchtverkeer in Spanje.
Veel gaat dat niet uithalen, het aantal ingeplande vluchten kan simpelweg niet gehaald worden met eigen middelen, en er is beperkte capaciteit om extra toestellen + bemanning te huren in het zomerseizoen omdat Vueling niet de enige is die deze vraag heeft, dat zijn ook de andere chartermaatschappijen in Europa.

Voor mij persoonlijk geen probleem, ik zal nimmer met Iberia (high cost no service) danwel low cost tak Vueling (still high cost no service) vliegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 6 juli 2016 @ 09:49:54 #239
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163551580
Dat neem ik graag van je aan. Vueling, Easyjet en er zijn er nog een paar zijn echter niet de partijen die actief beleid voeren om een rij op het vliegveld te voorkomen. Vaak plannen ze veel vluchten in in een kleine tijdspanne vanaf 1 vliegveld. Ze doen weinig balies kort open en hebben daardoor minimale personeelskosten (het balie personeel gaat daarna naar de gate).

Zit jij echter op de eerste van vele vluchten en staan er veel mensen van de latere vluchten al in de rij, dan zul je actief moeten voordringen in de rij als je te laat aankomt. Je vlucht is anders weg en dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Op de grote vliegvelden waar ze fulltime personeel hebben kiezen ze er ook voor een klein aantal balies open te hebben. Deze medewerkers hebben altijd een rij en zitten niet te niksen, vervolgens hebben ze eigen personeel voor de gate. Het is voor die maatschappijen beter dat jij als klant 45 minuten in de rij staat dan dat er een medewerker is die 5 minuten niemand aan de balie heeft.

Ik ben daar net als Ozzietukker. Zo'n maatschappij sla ik over. Ik maak eigenlijk sowieso heel weinig gebruik van dit soort diensten. Het is echter de mentaliteit van zo'n bedrijf die je in alle lagen van de organisatie tegenkomt. Ik wil gewoon voorkomen dat ik ooit service van zo'n bedrijf nodig heb. Ik vlieg zakelijk en weet dus vaak niet lang van tevoren waar ik naartoe moet. Die maatschappijen zijn ook op korte termijn vaak goedkoper, maar niet meer dan 30 of 40 euro. Ze moeten wel met extreem gunstige tijden en luchthavens op de proppen komen wil ik ze voor zo'n klein prijsverschil boeken.

Als ik nu in mijn telefoon kijk (schatting: 100 boarding passes) zie ik 1x Easyjet en 4x Germanwings. Easyjet was naar Gatwick (perfect verbinding naar London Bridge) en Germanwings kom ik vanaf mijn luchthaven (DUS) niet altijd aan voorbij.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 6 juli 2016 @ 20:23:38 #240
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_163565947
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2016 09:49 schreef XL het volgende:

Zit jij echter op de eerste van vele vluchten en staan er veel mensen van de latere vluchten al in de rij, dan zul je actief moeten voordringen in de rij als je te laat aankomt. Je vlucht is anders weg en dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Op de grote vliegvelden waar ze fulltime personeel hebben kiezen ze er ook voor een klein aantal balies open te hebben. Deze medewerkers hebben altijd een rij en zitten niet te niksen, vervolgens hebben ze eigen personeel voor de gate. Het is voor die maatschappijen beter dat jij als klant 45 minuten in de rij staat dan dat er een medewerker is die 5 minuten niemand aan de balie heeft.

Dit is wel herkenbaar, zo doet Transavia vanaf Barcelona vluchten op bepaalde dagen naar Rotterdam, Eindhoven en Amsterdam, en al die mensen staan in de rij, echter de vlucht die als eerste weg gaat daar mogen passagiers eerder naar voren komen waardoor je dus relatief lang in de rij staat. (Goed, keuze voor Transavia was noodgedwongen door de late vertrektijd naar Amsterdam die beter was dan de laatste KLM vlucht, maar dit gaan we dus nooit meer doen).

Aan de andere kant, als je met KLM of partners vliegt op zaterdagochtend vanaf Schiphol, de rij bij de normale economy klasse check in voor intercontinentale vluchten rond 08:00 uur, ik loop daar regelmatig voorbij en dan schrik ik toch elke keer dat je daar maar in zou moeten staan. Gelukkig is het bij de Business en Sky Priority balies wel rustig, maar ook bij reguliere maatschappijen kan het ook druk zijn op sommige momenten, al is dat wel wat minder structureel.

Het wordt overigens tijd dat Vueling een hoge boete gaat krijgen, want het wanbeleid dat Vueling voert kan namelijk echt niet. Willens en wetens worden vluchten gepland met minimale omdraaitijden en wordt ook de bemanning maximaal ingepland op deze vluchten, als er in die vluchtuitvoering ook maar 15 minuten vertraging zit dan zal de crew al over maximum hours heengaan en moet er voor de laatste vluchten andere bemanning gevonden worden welke niet voorhanden is.
Naast boetes vanuit overheidswege moet elke passagier gaan claimen als de vertraging langer is dan 3 uur of vluchten welke geannuleerd zijn. Alleen dit zal ervoor zorgen dat men een ander beleid gaat voeren, financiële motivatie werkt altijd het beste.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_163802555
# Maatschappij

Turkish Airlines

# Traject

IST - MLN

# Vertraging

9min

# Vriendelijk personeel

Ja de meeste

# Eten

Super 9/10

# Entertainment

Nieuw vliegtuig +6 maanden oud (777 ER) super touchscreen met live tv

# Algehele indruk

Eerste keer met TK en zeer goed meegevallen.

# Eventueel informatie over de luchthavens

Ataturk op kerstavond; Gewoon één groot dierencircus. Alles zat stamp vol.
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:21:06 #242
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_163905650
Hoe zijn de ervaringen met China Airlines? Ik maak maandag mijn eerste lange vlucht (Amsterdam - Bangkok) en dat is met die maatschappij.
pi_163905826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:21 schreef ArannaeCor het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met China Airlines? Ik maak maandag mijn eerste lange vlucht (Amsterdam - Bangkok) en dat is met die maatschappij.
Ligt eraan of je in een oud of in een nieuw toestel vliegt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:32:07 #244
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_163905884
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:29 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ligt eraan of je in een oud of in een nieuw toestel vliegt.
Als ik Seatguru moet geloven heb ik een A340-300.
pi_163905975
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 14:32 schreef ArannaeCor het volgende:

[..]

Als ik Seatguru moet geloven heb ik een A340-300.
Lijkt erop dat dat zo'n beetje de oudste toestellen zijn die ze hebben...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 25 juli 2016 @ 20:29:44 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_164006376
China Airlines is nooit bijzonder geweest...

Vroeger was het positieve aan de vlucht dat dit een 747 was en derhalve relatief snel vloog. Als deze vloog, want de laatste jaren heeft China Airlines vooraf veel vluchten geannuleerd omdat toestellen niet vol genoeg zaten en dan moest je op een andere vlucht mee...

China Airlines heeft het toestel nu vervangen door de langzame Airbus 340 zodat je vlucht minimaal 1 uur langer duurt.
Voedsel aan boort is vliegtuigvoer, nooit echt goed, KLM doet het beter. Daarnaast is het qua entertainment in de langzame Airbus 340 niet echt goed.

Het is wel een rechtstreekse vlucht, en je overleeft het wel, verwacht er niet teveel van.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165592959
Afgelopen week weer 2x met klm gevlogen (binnen Europa) blijf het toch altijd een beetje gierig vinden dat je een plakje droge cake krijgt terwijl je toch in verhouding een duur ticket hebt (in dit geval niet mn eigen geld, maar toch)
  dinsdag 27 september 2016 @ 20:33:23 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_165609625
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 01:13 schreef 111210 het volgende:
Afgelopen week weer 2x met klm gevlogen (binnen Europa) blijf het toch altijd een beetje gierig vinden dat je een plakje droge cake krijgt terwijl je toch in verhouding een duur ticket hebt (in dit geval niet mn eigen geld, maar toch)
Ik vind de cake juist wel lekker, en afhankelijk van het tijdstip krijg je soms ook een broodje. Wat wel minder is zijn de falafal wraps, zucht, die zijn niet te doen, of op de wat langere vluchten de warme met kaas en spinazie opgewarmde zooi.

Wat een grotere kostenbesparing is voor KLM, is dat vroegâh na de broodjes en drankservice nog een koffieronde volgt, nu volgt die koffieronde nog wel op de vluchten welke een daadwerkelijke vliegtijd van 2 uur of langer hebben, maar op de 1,5 uur vluchten niet meer, daarbij optellende dat men de blikjes gehalveerd heeft is het aanbod inderdaad wat karig. Dat gezegd hebbende, je kreeg vroeger als je het niet aangaf alleen maar een bekertje, ik vroeg standaard het blikje, en nu 2 kleintjes, want mijn dorst op een vlucht is niet opeens minder geworden...
Wat ik wel mooi vind om te zien, ik drink zelf geen koffie, is dat mensen wel wat mondiger zijn geworden en dus koffie apart gaan vragen met de call button, dat zien andere mensen zodat men zich gek loopt om mensen apart te bedienen, het geklaag wat ik daar over hoor bij het cabinepersoneel, daar geniet ik van, want dat is de enige manier dat een dergelijk beleid weer aangepast kan worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_165612540
# Maatschappij

Air Namibia

# Traject

Frankfurt - Windhoek

# Vertraging

geen

# Vriendelijk personeel

zeer vriendelijk en attent

# Eten

dinner was goed, ontbijt was matig. maar ook erg vroeg.

# Entertainment

Redelijk standaard

# Algehele indruk

Goed, vriendelijk crew op grond en in het vliegtuig. Degelijk en schoon vliegtuig, weer een vooroordeel kwijt.

# Eventueel informatie over de luchthavens

Frankfurt is een functioneel vliegveld, weinig charme. Windhoek, klein vliegveld, zelden apron boarding zonder bos gehad op een internationale vlucht.
Alle mensen die ik had ontmoet in Namibië waren zo vriendelijk, alleen de immigrations ambtenaren op het vliegveld, tering wat een sacharijnen.
pi_165653788
Passengers flying with Cathay Pacific and Dragonair to Hong Kong will have to pay a fuel surcharge of HK$109 a trip starting from September 15 after a wrong-way bet on oil prices by their parent company, the airlines announced on Monday.

Cathay Pacific Airways said the surcharge was applicable to inbound passengers only. Outbound passengers would not be subject to the policy as the Civil Aviation Department had suspended surcharges for outbound passengers in February on the back of low oil prices.

The move came after the company reported a worse than expected 82 per cent slump in first-half net profit as its passenger business was hurt by cuts in corporate travel and a HK$4.49 billion loss from placing wrong-way bets on fuel prices. The hedging tactic aimed at minimising the unpredictable nature of fuel costs locked the carrier into higher prices.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')