abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116873989
quote:
Op zondag 16 september 2012 22:55 schreef dfdsdfds het volgende:
Onder domme dingen versta ik: dingen bagatelliseren, teveel vanuit eigen perspectief praten, geen gebruik maken van het laatste woord en een ongeïnteresseerde houding tonen.
quote:
Op maandag 30 januari 2012 22:14 schreef dfdsdfds het volgende:
Ik moet dus 2000,- lappen omdat ik iemand blijkbaar wat aangedaan heb. Na 3 maanden brommen heb ik nu alle tijd om dat geld bij elkaar te schrapen.... maar wat als ik nu eens niet betaal?

Mijn advocaat vertelde me dat je dan voor 50,- p/dag mag zitten en daarna alsnog over de brug moet komen met het geld. Maar als ik dat dán nog steeds niet doe? Wat dan? Iemand ervaring hier mee?

Het is niet zo dat ik het geld niet heb, het zit 'm meer emotioneel dat ik die lui het genoegen niet gun om mij te laten leegbloeden.
  maandag 17 september 2012 @ 00:47:00 #252
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116877978
Gewoon dit topic uitprinten en de OP voorlezen als getuigenis. Vooral het stuk over de onmenselijke cipier.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_116878108
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:55 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Onder domme dingen versta ik: dingen bagatelliseren, teveel vanuit eigen perspectief praten, geen gebruik maken van het laatste woord en een ongeïnteresseerde houding tonen.
No offence, maar dat is dus precies wat je hier in dit topic wel steeds doet...

Ooit over nagedacht wat er gebeurt als de tegenpartij dit topic onder ogen krijgt?
Je hebt zelf een foto van je dossier geplaatst, dat dossier is altijd een kopie van het origineel. De OvJ hoeft dus alleen maar zijn exemplaar naar die foto van jou te leggen om te kunnen zien dat't om 't zelfde dossier gaat.
En al zou het gaan om een dossier wat zij niet hebben, een handschrift analyse is zo gemaakt.
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:16 schreef hh84 het volgende:
Heb je überhaupt wel oprecht berouw over wat je gedaan hebt? En dan bedoel ik niet berouw omdat je jezelf in de problemen hebt gebracht maar berouw om wat je de ander hebt aangedaan?
quote:
Of ik berouw heb van wat ik gedaan? Ja tuurlijk. Ik heb mezelf met dit gedoe heel diep in de problemen gewerkt en zal hier de rest van m'n leven mee moeten leven. Of ik me met die ander bezig hou? Nauwelijks. Dat doet bijna geen enkele verdachte trouwens.
Dat in reactie op mijn vraag zegt voor mij eigenlijk al genoeg.
Er zijn namelijk genoeg mensen (verdachten) die daar wel mee bezig zijn en wel berouw hebben over wat ze een ander hebben aangedaan, zeker wanneer dat in een opwelling is gebeurd want in een opwelling doe je juist sneller dingen waar je achteraf spijt van hebt.

quote:
Mijn advocaat hamerde er tijdens de zitting ook al op dat ik me niet tot nauwelijks in kan leven in anderen en dus een gebrek aan empathie en een egocentrische manier van denken heb. Zo staat het ook in het rapport.
En heeft dat een oorzaak? een autistische of aan autisme verwante stoornis o.i.d.? (CD, ADD, ODD...)
quote:
Ja dat bedoel ik nou juist met stigmatiseren. Als je mensen maar lang genoeg blijft voorhouden dat ze door en door slecht zijn gaan ze daar op een gegeven moment zelf in geloven en zich de rest van hun leven als een crimineel gedragen.
Ik ben het met je eens dat een mens niet beter wordt van een celstraf opzich. vooral omdat je ook alleen maar omgaat met (voornamelijk) mede-criminelen om het maar even zo te noemen, dat kan niet goed zijn. Maar door zo'n celstraf bedenk je je een volgende keer misschien wel één of twee keer voordat je weer iets doet waardoor je daar weer kunt komen te zitten.

En daarbij, celstraf is in eerste instantie niet bedoeld om een beter mens van je te maken, celstraf is bedoelt om je te straffen. Veel mensen denken wel dat het leven in de gevangenis helemaal zo slecht nog niet is, en dat je het kunt vergelijken met een hotel. En als je kijkt naar de gevangenissen in landen als bijvoorbeeld Colombia, Guatemala en Peru dan is het hier ook héél veel beter.
Maar ook de gevangenissen in Nederland zijn absoluut geen pretje hoor, daar zit je ook een groot deel van de dag tussen 4 muren en daar gaat de deur van je "slaapkamer" ook op slot, dag in dag uit hetzelfde ritueel, daar is niets leuks aan.
En daar is een celstraf ook voor bedoeld, als straf, iets wat je niet leuk vind en wat je niet meer wilt meemaken.
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_116882528
quote:

[..]

Van tevoren heb ik natuurlijk geoefend met mijn advocaat ;)

Ik snap best dat mannelijke OvJ net zo erg kunnen zijn (dat horen ze ook), maar ik vind een preek van een vrouw krijgen altijd harder aankomen dan in het geval van een man. Kan te maken hebben met school waar vroeger ik soms uitgefoeterd werd door de juffrouw.

Of ik berouw heb van wat ik gedaan? Ja tuurlijk. Ik heb mezelf met dit gedoe heel diep in de problemen gewerkt en zal hier de rest van m'n leven mee moeten leven. Of ik me met die ander bezig hou? Nauwelijks. Dat doet bijna geen enkele verdachte trouwens. Mijn advocaat hamerde er tijdens de zitting ook al op dat ik me niet tot nauwelijks in kan leven in anderen en dus een gebrek aan empathie en een egocentrische manier van denken heb. Zo staat het ook in het rapport.

Dat was 2 keer achter elkaar in een tijdsbestek van nog geen 30 s. Er was sprake van een opwelling.

[..]

Ja dat bedoel ik nou juist met stigmatiseren. Als je mensen maar lang genoeg blijft voorhouden dat ze door en door slecht zijn gaan ze daar op een gegeven moment zelf in geloven en zich de rest van hun leven als een crimineel gedragen.

Die indruk krijg ik ook ja. Gelukkig hebben we in dit land geen juryrechtspraak maar rechters.
Kijk je hebt het nu over het rapport. Bedoel je daarmee het reclasserings rapport dat ze hebben opgemaakt??
Als dat erin staat dan begrijp ik die eis voor die 2 jaar reclasserings contact.
Dan zul je in die 2 jaar echt blijk moetne geven van verandering van inzicht. Als zij vinden dat je dat onvoldoende doet dan kunnen ze je zo terug sturen naar de officier en dus een nieuwe zitting.

Laat je het ff wetne wat het gewordne is??
  maandag 17 september 2012 @ 18:13:37 #255
382871 ruktzichloos
oppervlakkig actief
pi_116898745
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:55 schreef hh84 het volgende:

Er zijn namelijk genoeg mensen (verdachten) die daar wel mee bezig zijn en wel berouw hebben over wat ze een ander hebben aangedaan, zeker wanneer dat in een opwelling is gebeurd want in een opwelling doe je juist sneller dingen waar je achteraf spijt van hebt.
Maar je weet toch niet waarom hij tot die daad is gekomen? Ik praat het niet goed, maar er zijn omstandigheden waarbij je echt wel iemand even z'n strot zou willen pakken en tussen dat willen en het doen ligt op dat moment maar een dunne scheidslijn.

Als je geluk hebt, dan drink je het samen af, als je pech hebt komt de politie erbij en wordt je door de molen gehaald met als doel straffen en scoren door het OM. Je bent dan de lul.
pi_116899026
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:13 schreef ruktzichloos het volgende:

[..]

Maar je weet toch niet waarom hij tot die daad is gekomen? Ik praat het niet goed, maar er zijn omstandigheden waarbij je echt wel iemand even z'n strot zou willen pakken en tussen dat willen en het doen ligt op dat moment maar een dunne scheidslijn.

Als je geluk hebt, dan drink je het samen af, als je pech hebt komt de politie erbij en wordt je door de molen gehaald met als doel straffen en scoren door het OM. Je bent dan de lul.
Ja misschien wel, maar als je dit topic zo leest krijg je niet echt die indruk.

Maar eh TS, waarom heb je eigenlijk gedaan wat je hebt gedaan?
Wat was de aanleiding voor jou om iemand naar de strot te vliegen?
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
pi_116901699
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:47 schreef GSbrder het volgende:
Gewoon dit topic uitprinten en de OP voorlezen als getuigenis. Vooral het stuk over de onmenselijke cipier.
Ik kan je verzekeren dat er verschil is tussen de ene cipier( bewaarder) en de andere. Er lopen idd een aantal steunzolen rond. Wat dat betreft kan TS wel eens gelijk hebben.
Ik spreek uit ervaring, ex bewaarder.
Maar goed dat geldt ook voor politie agenten en het OM.
Ik zou zelfs durven beweren dat de twee grootste criminele organisaties in dit land het OM en d epolitie zijn. Maar dit is geheel gebaseerd op eigen ervaringen en ondervindingen.
  maandag 17 september 2012 @ 20:05:25 #258
382871 ruktzichloos
oppervlakkig actief
pi_116904328
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:21 schreef keesshadow het volgende:

[..]

Ik zou zelfs durven beweren dat de twee grootste criminele organisaties in dit land het OM en d epolitie zijn. Maar dit is geheel gebaseerd op eigen ervaringen en ondervindingen.
Ik ga blind met je mee ^O^
pi_116908424
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 00:55 schreef hh84 het volgende:

[..]

No offence, maar dat is dus precies wat je hier in dit topic wel steeds doet...

Ooit over nagedacht wat er gebeurt als de tegenpartij dit topic onder ogen krijgt?
Je hebt zelf een foto van je dossier geplaatst, dat dossier is altijd een kopie van het origineel. De OvJ hoeft dus alleen maar zijn exemplaar naar die foto van jou te leggen om te kunnen zien dat't om 't zelfde dossier gaat.
En al zou het gaan om een dossier wat zij niet hebben, een handschrift analyse is zo gemaakt.

[..]

[..]

[..]

En heeft dat een oorzaak? een autistische of aan autisme verwante stoornis o.i.d.? (CD, ADD, ODD...)

[..]

Ik ben het met je eens dat een mens niet beter wordt van een celstraf opzich. vooral omdat je ook alleen maar omgaat met (voornamelijk) mede-criminelen om het maar even zo te noemen, dat kan niet goed zijn. Maar door zo'n celstraf bedenk je je een volgende keer misschien wel één of twee keer voordat je weer iets doet waardoor je daar weer kunt komen te zitten.

En daarbij, celstraf is in eerste instantie niet bedoeld om een beter mens van je te maken, celstraf is bedoelt om je te straffen. Veel mensen denken wel dat het leven in de gevangenis helemaal zo slecht nog niet is, en dat je het kunt vergelijken met een hotel. En als je kijkt naar de gevangenissen in landen als bijvoorbeeld Colombia, Guatemala en Peru dan is het hier ook héél veel beter.
Maar ook de gevangenissen in Nederland zijn absoluut geen pretje hoor, daar zit je ook een groot deel van de dag tussen 4 muren en daar gaat de deur van je "slaapkamer" ook op slot, dag in dag uit hetzelfde ritueel, daar is niets leuks aan.
En daar is een celstraf ook voor bedoeld, als straf, iets wat je niet leuk vind en wat je niet meer wilt meemaken.
Alsof die OvJ op FOK! zit :z Dan nog kun je me niks maken als je dit naar haar zou sturen. Ik zal nooit boven de 2 jaar (maximale) voorwaardelijk en 240 uur taakstraf uitkomen. Hooguit een pleidooi van 1 uur ipv 45 minuten over hoe slecht ik wel niet ben _O-

De mensen waar ik mee gesproken heb hebben mij nooit ook maar enige vorm van berouw getoond. En dat wil wat zeggen want ik heb gesproken met mensen die mensen neergeschoten hebben, levend verbrand, lichaamsdelen geämputeerd hebben etc. etc. De gevangenis is echt geen plek om berouw te tonen hoor. Laat staan dat je anderen wijst op hun gebrek aan berouw! Ik heb echt het idee dat de meeste verdachten alleen berouw tonen voor strafvermindering en het ze voor de rest een worst zal wezen allemaal.

Ja wat jij zegt. Weet niet meer wat er precies stond maar het kwam op een van die vormen neer ja.

Ah het bekende fabeltje kom weer boven water drijven! Gevangenisstraf werkt niet preventief. Ook niet als mensen al eerder gezeten hebben. Hoe ellendig je het voor mensen ook maakt in de bajes, ervoor terug deinzen doen ze niet. Kijk maar naar Amerika. De gevangenissen daar zijn onmenselijk maar nog steeds komt 2/3 terug. Sommigen komen zelfs terug om te bewijzen dat het niks met hun gedaan heeft. Zeker bij gelddelicten is het een kat en muis spel.
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 10:46 schreef keesshadow het volgende:

[..]

Kijk je hebt het nu over het rapport. Bedoel je daarmee het reclasserings rapport dat ze hebben opgemaakt??
Als dat erin staat dan begrijp ik die eis voor die 2 jaar reclasserings contact.
Dan zul je in die 2 jaar echt blijk moetne geven van verandering van inzicht. Als zij vinden dat je dat onvoldoende doet dan kunnen ze je zo terug sturen naar de officier en dus een nieuwe zitting.

Laat je het ff wetne wat het gewordne is??
Nee psychiatrisch rapport. Uitspraak is volgende week...
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:20 schreef hh84 het volgende:

[..]

Ja misschien wel, maar als je dit topic zo leest krijg je niet echt die indruk.

Maar eh TS, waarom heb je eigenlijk gedaan wat je hebt gedaan?
Wat was de aanleiding voor jou om iemand naar de strot te vliegen?
Dat vertel ik liever niet. Er is in ieder geval geen sprake van noodweer of voorbedachte rade.
pi_116909449
TS welke dag (datum) is de uitspraak? Dan kunnen wij op rechtspraak.nl meelezen, voor het geval dat je alsnog de bak in gaat (dat kan tenslotte, een vonnis hoger dan de eis).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_116913628
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:07 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Alsof die OvJ op FOK! zit :z Dan nog kun je me niks maken als je dit naar haar zou sturen. Ik zal nooit boven de 2 jaar (maximale) voorwaardelijk en 240 uur taakstraf uitkomen. Hooguit een pleidooi van 1 uur ipv 45 minuten over hoe slecht ik wel niet ben _O-

[..]

Nee psychiatrisch rapport. Uitspraak is volgende week...

De rechter kan echt wel en hogere straf uitspreken dan de eis, vergis je niet. Zal niet de 1e keer zijn.

Heeft je advocaat je niet gezegd dat je niet hoefde mee te werken aan rapportage, zowel psychiatrisch als reclassering??
Alles wat zij op papier zetten, ook al staat er dat ze de indruk hebben dat... is waarheid he.
Dat soort rapportages wegen zwaar he.
Die lui zijn er niet voor jou, ook al wekken ze wel die indruk. Ze zijn er voor de rechtbank om die inzicht te geven hoe jij denkt en in mekaar zit.
pi_116952105
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:24 schreef keesshadow het volgende:

[..]

De rechter kan echt wel en hogere straf uitspreken dan de eis, vergis je niet. Zal niet de 1e keer zijn.

Heeft je advocaat je niet gezegd dat je niet hoefde mee te werken aan rapportage, zowel psychiatrisch als reclassering??
Alles wat zij op papier zetten, ook al staat er dat ze de indruk hebben dat... is waarheid he.
Dat soort rapportages wegen zwaar he.
Die lui zijn er niet voor jou, ook al wekken ze wel die indruk. Ze zijn er voor de rechtbank om die inzicht te geven hoe jij denkt en in mekaar zit.
Tuurlijk heeft mijn advocaat mij dat mede gedeeld. We hebben vanaf het begin afgesproken om open te staan voor iedere voor van psychiatrisch onderzoek. Als ik had geweigerd hadden ze me zeker 7 weken in het PBC gehouden en was er vast en zeker iets veel slechters uitgekomen. Het weigeren van psychiatrisch onderzoek wordt een verdachte zwaar aangerekend. Ik heb zelfs gelezen dat een vrouw daardoor levenslang gekregen heeft.

Ja daar ben ik nu ook achter gekomen. Ze zien je echt als een soort natte doek waar ze net zolang aan gaan wringen totdat de laatste druppel water eruit gelopen is. Over mij hebben ze echt idiote dingen opgeschreven. Man man wat verachtte ik die gast. Het kostte me echt de grootste moeite om rustig te blijven. Hij bleef maar inhakken op dingen die ik gezegd heb tijdens verhoren. Je hele jeugd moet je vertellen, je scholen, alles alles alles willen die klootzakken van je weten :r

Mij hebben ze eigenlijk een mes tegen de keel gezet door te gaan dreigen met dat PBC. Ik moest alles vertellen, ook de dingen die al in het dossier stonden. Zo niet dan stond mij 7 weken PBC te wachten :X
pi_116952995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:47 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft mijn advocaat mij dat mede gedeeld. We hebben vanaf het begin afgesproken om open te staan voor iedere voor van psychiatrisch onderzoek. Als ik had geweigerd hadden ze me zeker 7 weken in het PBC gehouden en was er vast en zeker iets veel slechters uitgekomen. Het weigeren van psychiatrisch onderzoek wordt een verdachte zwaar aangerekend. Ik heb zelfs gelezen dat een vrouw daardoor levenslang gekregen heeft.

Ja daar ben ik nu ook achter gekomen. Ze zien je echt als een soort natte doek waar ze net zolang aan gaan wringen totdat de laatste druppel water eruit gelopen is. Over mij hebben ze echt idiote dingen opgeschreven. Man man wat verachtte ik die gast. Het kostte me echt de grootste moeite om rustig te blijven. Hij bleef maar inhakken op dingen die ik gezegd heb tijdens verhoren. Je hele jeugd moet je vertellen, je scholen, alles alles alles willen die klootzakken van je weten :r

Mij hebben ze eigenlijk een mes tegen de keel gezet door te gaan dreigen met dat PBC. Ik moest alles vertellen, ook de dingen die al in het dossier stonden. Zo niet dan stond mij 7 weken PBC te wachten :X
Maar wat was nou eigenlijk de aanleiding tot dit alles?
waarom vloog je iemand twee keer naar de strot en hing je hem over het balkon?
pi_116953089
...en zit TS inmiddels al in de bak? :')
Hallon!
pi_116953737
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:01 schreef BlueMage het volgende:
...en zit TS inmiddels al in de bak? :')
Nou hij heeft 15 minuten geleden nog gereageerd hier, dus dat lijkt me niet ;)
pi_116970930
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:47 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Als ze me thet PBC gedreigd heben, dan is er iets meer aan de hand.
Zeker als dit je 1e keer was.
Dan is er of iets heel ernstigs gebeurd, of ze hebben je onder druk gezet met die dreiging.
Dan ben je dus genaaid.

Maar goed , het kwaad is al geschied.

Ben benieuwd naar je uitspraak.
pi_116971802
ben ik nou de enige die denkt dat een onderzoekje bij het pbc wellicht gewoon op zn plek is? kolere man, ts spoort toch niet!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 19 september 2012 @ 10:59:42 #268
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_116972242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:45 schreef simmu het volgende:
ben ik nou de enige die denkt dat een onderzoekje bij het pbc wellicht gewoon op zn plek is? kolere man, ts spoort toch niet!
Nee hoor, er zijn er meer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:02:00 #269
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116972311
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:59 schreef StateOfMind het volgende:

Nee hoor, er zijn er meer.
Waaronder justitie, vermoed ik. Maar TS komt over als iemand die het allemaal geen zak kan schelen, zolang hij maar zo min mogelijk kleerscheuren aan zijn eigen fucked-up gedrag overhoudt. En natuurlijk zijn alle andere klootzakken en naaiers en is hij het grootste slachtoffer. Een pareltje voor de samenleving, zo'n knul.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 19 september 2012 @ 11:14:54 #270
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_116972789
TS, ik zou tegen de rechter zeggen dat die andere van het balkon dreigde te vallen en dat je hem hebt proberen op te vangen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:23:05 #271
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116973056
quote:
De overgrote meerderheid hier is het met je eens hoor.
TS vertoont geen enkele neiging tot spijt, inzicht in zijn gedrag, medeleven met slachtoffers of wat dan ook. Dat heet in mijn boekje gewoon op zijn minst een neiging tot het hebben van een antisociale persoonlijkheidsstoornis en dan is een onderzoek bij de pbc inderdaad volledig op zijn plaats.

Enne, TS... als je denkt dat Justitie niet meeleest, je zou je nog wel eens heel erg kunnen vergissen daarin.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116974424
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:15 schreef keesshadow het volgende:

[..]

Als ze me thet PBC gedreigd heben, dan is er iets meer aan de hand.
Zeker als dit je 1e keer was.
Dan is er of iets heel ernstigs gebeurd, of ze hebben je onder druk gezet met die dreiging.
Dan ben je dus genaaid.

Maar goed , het kwaad is al geschied.

Ben benieuwd naar je uitspraak.
Bij elke verdachte die onderzocht moet worden wordt er gedreigd met het PBC hoor. Kijk naar Volkert van de G. Die had ook nog nooit iets uitgevreten en hebben ze daar ook heen gestuurd. Ze willen gwn weten hoe je in elkaar zit en als je daar voor open staat is er weinig aan de hand. Ik heb ook maar 2 sessies gehad en ik stelde me erg coöperatief op volgens de deskundigen.
quote:
Hahaha ga vooral op Wilders stemmen dom kind _O- Ik ben dit btw op school aan het typen dus zo gestoord ben ik nou ook weer niet _O-
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:14 schreef TallMan het volgende:
TS, ik zou tegen de rechter zeggen dat die andere van het balkon dreigde te vallen en dat je hem hebt proberen op te vangen.
Het was geen balkon maar een trappengat.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

TS vertoont geen enkele neiging tot spijt, inzicht in zijn gedrag, medeleven met slachtoffers of wat dan ook. Dat heet in mijn boekje gewoon op zijn minst een neiging tot het hebben van een antisociale persoonlijkheidsstoornis en dan is een onderzoek bij de pbc inderdaad volledig op zijn plaats.

Enne, TS... als je denkt dat Justitie niet meeleest, je zou je nog wel eens heel erg kunnen vergissen daarin.
... die stoornis heb ik echt niet hoor :{w Staat ook niks over in het rapport

Hahaha alsof die lui daar tijd voor hebben _O- Mijn PC hebben ze wel een tijdje in beslag genomen voor onderzoek. Ik heb hun slapeloze nachten bezorgd met mijn "Three guys one hammer" filmpjes. Altijd leuk om die lui terug te pakken. Hadden ze maar met hun poten van m'n spullen af moeten blijven. En dit topic telt toch niet als bewijs. Dit is geen verhoor, alleen een paar trollen die mij aan het opnaaien zijn. Mijn advocaat kan hier gehakt van maken. Let maar op :7

[ Bericht 0% gewijzigd door dfdsdfds op 19-09-2012 17:58:15 ]
pi_116974466
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Of justitie meeleest zal mij persoonlijk een zorg zijn. Ik kan hier een aantal verhalen neerzetten waar je nekharen van overeind gaan staan en je doen inzien dat justitie 1 van de grootste criminele organisaties is.
Maar goed on topic.

Plaatsing in het PBC kost een godsvermogen. Dat gaan ze echt niet doen voor elke zaak.
Dan is er heel wat meer aan de hand dan iemand die na 4 maanden voorarrest weer op straat komt.
Dat er weinig blijk van spijt in het verhaal van TS blijkt, deel ik.
Maar wie weet had hij wel een goede reden voor wat hij gedaan heeft.
Zolang we hier niet weten wat er gespeeld heeft kunnen we wel gaan oordelen en veroordelen, maar dat zal alleen maar uiting zijn van onderbuik gevoelens.

Het feit dat hijna 4 maanden de lik mocht verlaten geeft aan dat de rechtbank een langer verblijf niet nodig vond, en dat wellicht zijn straf niet al te zwaar zal zijn.
Dan ga ik er vanuit dat het niet zo'n heftige zaak is. Anders hadden ze hem wel langer gehouden.
Als je een keer in een knokpartij verzeild raakt en je wodt daarvoor opgepakt, is de tenlastenlegging al heel gauw, poging tot doodslag, onevenredig geweld en zo.
Zij er meerderen bij betrokken, komt daar in vereniging bij. Dat is een strafverzwarende aanklacht.

Ik ken TS niet, weet niet in welke omstandigheden hij verzeild was.
Zolang ik dat niet weet ga ik niet oordelen of veroordelen.
Dat ik geen justitie of OM fan ben moge duidelijk zijn. Ik heb te vaak gezien hoe zij mensne total kapot gemaak thebben die achteraf onschuldig bleken te zijn.
FF ter info, ik heb als cipier gewerkt in o.a. het PBC en in een paar huizen van bewaring.
Ik praat dus wel degelijk uit eigen ervaring.
pi_116979716
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 12:00 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Bij elke verdachte die onderzocht moet worden wordt er gebreid met het PBC hoor. Kijk naar Volkert van de G. Die had ook nog nooit iets uitgevreten en hebben ze daar ook heen gestuurd. Ze willen gwn weten hoe je in elkaar zit en als je daar voor open staat is er weinig aan de hand. Ik heb ook maar 2 sessies gehad en ik stelde me erg coöperatief op volgens de deskundigen.

Dankzij de "efficiëntie" van ons justitieel apparaat is een bezoekje aan het PBC zo verschrikkelijk duur dat bij lange na niet elke verdachte daar naar binnen mag, daar moet wel een wat zwaarder delict voor gepleegd zijn. Het is niet zo gewoon als je denkt. Per jaar worden er ongeveer 220 verdachten onderzocht.

Daarnaast hoop ik toch niet dat je jezelf gelijk stelt met Volkert van der G. Iemand die op klaarlichte dag, met getuigen erbij vanuit het niets iemand twee kogels door zijn kop jaagt lijkt me niet een juist voorbeeld om aan te tonen dat jouw onderzoek niets voorstelt (tenzij je van mening bent dat jouw uitspatting er mee te vergelijken is)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_116983079
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:19 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dankzij de "efficiëntie" van ons justitieel apparaat is een bezoekje aan het PBC zo verschrikkelijk duur dat bij lange na niet elke verdachte daar naar binnen mag, daar moet wel een wat zwaarder delict voor gepleegd zijn. Het is niet zo gewoon als je denkt. Per jaar worden er ongeveer 220 verdachten onderzocht.

Daarnaast hoop ik toch niet dat je jezelf gelijk stelt met Volkert van der G. Iemand die op klaarlichte dag, met getuigen erbij vanuit het niets iemand twee kogels door zijn kop jaagt lijkt me niet een juist voorbeeld om aan te tonen dat jouw onderzoek niets voorstelt (tenzij je van mening bent dat jouw uitspatting er mee te vergelijken is)
Het PBC heeft een beperkt aantal plaatsen. Het potentiele aanbod is vele malen hoger. Dus wordt er al geselcteerd.
Dat heeft niets met een inefficient systeem of justitieel apparaat te maken.
Dat justitie inefficient is lijkt me evident.
Je moet echt wel iets meer uitvreten dan iemand op zijn gezicht slaan en bij de keel grijpen, om een plaatsing naar het PBC te krijgen.
Ook ben je als verdachte niet verplicht mee te werken aan een pschylogolisch onderzoek ( gesprekje met een pschych) of met de reclassering.
Die je dat wel dan weet je ook dat er stukken op papier komen te staan. Die stukken blijvne in je dossier.
Ook al schrijft iemand dat er de indruk bestaat dat... dan zal een OVJ het lezen als dat je ook zo bent.
Dat onderuit halen is vrijwel onmogelijk.
Mijn advies is dan ook werk nooit mee aan welk onerzoek dan ook.
Dat gaat je opbreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')