abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116839161
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:41 schreef keesshadow het volgende:

[..]

Pfffff. Dus jij zegt eigenlijk als iemand een moord heeft gepleegd, en hij zou zich een jaar aan de wet houden, moeten we als maatschappij zeggen zand erover??
Het feit dat je je al een jaar rustig houdt is iets waar de rechter rekening mee zal houden. Meer niet.
Je hebt gewoon een misdrijf gepleegd. 2 keer zeker, 3e keer is volgens jou niet te bewijzen.
Als je het niet gedaan had, had jenu geen ellende gehad. Punt uit.

3e qoute.:
Ook al is je advocaat zo goed, hij of zij kan het misdrijf niet uitpoetsen.
Zorg gewoon dat je je rustig houdt bij de zitting en w8 je straf af.
In beroep gaan kan altijd nog.
Maar ga niet lopen mauwen over dat je al een tijd niks meer gedaan hebt.
Als het mijn zusje was geweest dan had je nu waarschijnlijk niet meer kunnen typen, had je geen handjes meer gehad.
Snap je me??
Denk je eens in dat het jouw zusje geweest was waar een randdebieltje wat me uitghaald had, Zou je dan relaxed blijven of........
Nee voor moord geldt dit niet, maar ik ben nu al bijna een jaar op vrije voeten en heb in die tussentijd geen rottigheid uitgehaald. De rechters hebben me toen niet voor niets laten gaan, om mijn P te halen etc. en aan al die eisen heb ik voldaan nu.

Als ik nou 240 uur taakstraf krijg en in hoger beroep ga moet ik dan alsnog de taakstraf uitvoeren in de tussentijd of pas na mijn hoger beroep? Moet ik me dan ook nog steeds bij die reclasserings lui melden? Ik heb wel betere dingen te doen hoor. Ik stel de boel liever nog een jaar uit zodat ik het komende jaar rust aan m'n kop heb. Straks gaat mijn school er ook nog onder lijden :|W
  zondag 16 september 2012 @ 09:26:16 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116839179
Dat heet nu de consequenties dragen van je eigen stommiteiten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 16 september 2012 @ 09:41:10 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116839331
TS wil wel stoer doen, maar als zijn daden consequenties hebben is hij aan het piepen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116839338
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2012 09:26 schreef Copycat het volgende:
Dat heet nu de consequenties dragen van je eigen stommiteiten.
:Y jup.

maar 240 uur kan je toch verdelen over 1-2 jaar ofzo? of moet het alles ineens?
I want some NASTY !!!
pi_116839347
knip
I want some NASTY !!!
  zondag 16 september 2012 @ 09:43:30 #231
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116839355
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
TS wil wel stoer doen, maar als zijn daden consequenties hebben is hij aan het piepen.
En die instelling maakt TS een grote loser.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 16 september 2012 @ 09:50:37 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116839426
Maar goed, HBO techniek. Bij de overheid komt hij sowieso niet meer binnen en bij veel bedrijven ook niet.
TS heeft ook van zijn tijd in de lik niets geleerd en daar zijn agressieve gedrag verder geuit. TS zal waarschijnlijk voor een geweldsdelict veroordeeld worden, mede omdat hij een schadevergoeding moet betalen, aan het slachtoffer vermoed ik.
TS heeft niet echt spijt gezien zijn toon en dat zal de rechter meenemen in zijn overweging
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116839748
N.a.v. dit topic en aansluitende reacties is het misschien wel leuk om eens te kijken naar een item van PowNews van enkele dagen geleden (weet niet meer welke dag dat was) waar men liet zien hoe een aantal ontspoorde jongeren op een boot moesten leren samen te werken en hun leven te verbeteren.
De mooiste uitspraak die 1 van die jongeren gaf was: " Dit is voor mij een dagje uit,meer niet "

Dit laat dus zien hoe zinvol die opvoedkundige(slappe) manier van optreden in Nederland werkt. :(
pi_116842315
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 09:24 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Nee voor moord geldt dit niet, maar ik ben nu al bijna een jaar op vrije voeten en heb in die tussentijd geen rottigheid uitgehaald. De rechters hebben me toen niet voor niets laten gaan, om mijn P te halen etc. en aan al die eisen heb ik voldaan nu.

Als ik nou 240 uur taakstraf krijg en in hoger beroep ga moet ik dan alsnog de taakstraf uitvoeren in de tussentijd of pas na mijn hoger beroep? Moet ik me dan ook nog steeds bij die reclasserings lui melden? Ik heb wel betere dingen te doen hoor. Ik stel de boel liever nog een jaar uit zodat ik het komende jaar rust aan m'n kop heb. Straks gaat mijn school er ook nog onder lijden :|W
Ik gaf moord slechts als een voorbeeld. Had net zo goed iemand in elkaar slaan kunnen zijn of jou bij je strot grijpen. Snap je??
Die rechters hebben je laten gaan omdat ze het niet langer nodig vonden je in voorarrest te houden.
Dat je je dus ristig gehoudne hebt zal in je voordeel gaan spreken.

Als je in hoger beroep gaat dan is het vonnis niet meer aan de orde. Dan hoef je dus geen takstraf te doen en ook niet naar die reclassering.
Een hoger beroep heeft een opschortende werking.
Zou ook niet logisch zijn he, wel de straf uitvoeren ondertussne en wie weet in hoger beroep vrijspraak of een hele andere straf.
Dus w8 diezitting nu maar af en hoor het vonnis aan. Ben jij (of je advocaat ) het niet me thet vonnis eens, dan KAN je in hoger beroep.
Laat je advocaat daar maan over informeren.

Ben benieuwd naar je uitspraak deze week.
pi_116842636
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 09:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, HBO techniek. Bij de overheid komt hij sowieso niet meer binnen en bij veel bedrijven ook niet.
TS heeft ook van zijn tijd in de lik niets geleerd en daar zijn agressieve gedrag verder geuit. TS zal waarschijnlijk voor een geweldsdelict veroordeeld worden, mede omdat hij een schadevergoeding moet betalen, aan het slachtoffer vermoed ik.
TS heeft niet echt spijt gezien zijn toon en dat zal de rechter meenemen in zijn overweging
Van welke tijd dan ook in de lik leert niemand iets. Opsluiten is gewoon ervoor zorgen dat je een tijd van de straat bent en dus in de vrije maatschappij niks meer kan uithalen (tijdelijk).
Die schadevergoeding is een deel van het vonnis, heeft op zich niets met een specifiek delict te maken. Kan je voor heel veel verschilllende dingen opgelegd krijgen. ALS het slachtoffer daar ook om gevraagd heeft. Anders wordt er nooit een schadevergoeding opgelegd.
Dus het slachtoffer zal daarom verzocht hebben (al dan niet ingefluisterd door degeen die de aangifte behandelde).

Dat TS gen spijt heeft lees ik ook wel. Maar zolang hij in de rechtszaal dat niet laat blijken is er niks aan de hand voor hem.
Dat hij niet slim is door zich zo uit te laten deel ik. Maar zolang hij in de rechtszaal daar niets van laat blijken zal hem dat niet aangerekend worden.
pi_116842778
quote:
6s.gif Op zondag 16 september 2012 10:17 schreef Iwanius het volgende:
N.a.v. dit topic en aansluitende reacties is het misschien wel leuk om eens te kijken naar een item van PowNews van enkele dagen geleden (weet niet meer welke dag dat was) waar men liet zien hoe een aantal ontspoorde jongeren op een boot moesten leren samen te werken en hun leven te verbeteren.
De mooiste uitspraak die 1 van die jongeren gaf was: " Dit is voor mij een dagje uit,meer niet "

Dit laat dus zien hoe zinvol die opvoedkundige(slappe) manier van optreden in Nederland werkt. :(
A het was pownews. Dat zou al genoeg moeten zeggen.
B het was voor de camera, en daar wordt wel vaker stoer voor gedaan (anders had het niet eens uitgezonden geweest).
Dat een aantal uren dweilen of bomen zagen weinig indruk maakt op de meesten klopt.
Vrijwel elke taakstraffer ziet het als een pesterij, ingreep in hun vrije tijd.
Het is ook nooit bedoeld als een opvoedkundige maatregel.
Als iemand zijn straf moet uitzitten dan kost dat vrijwel altijd zijn/haar baan, of in het geval van TS zijn scholing.
Als het dus niet al te erg is wat je uitgevreten hebt is een taakstraf een mooie uitweg.
Kan je blijven werken of naar school gaan.
In de bajes zitten wordt niemand beter van.
pi_116845421
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:25 schreef keesshadow het volgende:

[..]

Van welke tijd dan ook in de lik leert niemand iets. Opsluiten is gewoon ervoor zorgen dat je een tijd van de straat bent en dus in de vrije maatschappij niks meer kan uithalen (tijdelijk).
Die schadevergoeding is een deel van het vonnis, heeft op zich niets met een specifiek delict te maken. Kan je voor heel veel verschilllende dingen opgelegd krijgen. ALS het slachtoffer daar ook om gevraagd heeft. Anders wordt er nooit een schadevergoeding opgelegd.
Dus het slachtoffer zal daarom verzocht hebben (al dan niet ingefluisterd door degeen die de aangifte behandelde).

Dat TS gen spijt heeft lees ik ook wel. Maar zolang hij in de rechtszaal dat niet laat blijken is er niks aan de hand voor hem.
Dat hij niet slim is door zich zo uit te laten deel ik. Maar zolang hij in de rechtszaal daar niets van laat blijken zal hem dat niet aangerekend worden.
Kijk jij snapt het tenminste. Een gevangenis maakt mensen echt niet beter hoor. Ik ben blij dat ik nu tussen normale mensen zit ipv die gestoorde gekken daar.

Ik heb gehoord dat de recidive bij taakstraffen op 40% ligt terwijl dit bij gevangenisstraf meer dan 75% is. Zo inefficiënt lijkt 't me nou ook weer niet :{w

Dus als ik in hoger beroep ga wordt het hele vonnis opgeschort? Hmm dat klinkt erg aantrekkelijk ja :9 Ik denk dat ik in hoger beroep ga als de taakstraf hoger uitvalt dan 100 uur.

En het feit dat ik hbo doe + mijn blanco strafblad betekent echt niet dat ik tot tuig behoor hoor. Ik heb gwn een slippertje gemaakt en ben nu weer op het juiste pad beland :W
pi_116845922
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 13:32 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Kijk jij snapt het tenminste. Een gevangenis maakt mensen echt niet beter hoor. Ik ben blij dat ik nu tussen normale mensen zit ipv die gestoorde gekken daar.

Ik heb gehoord dat de recidive bij taakstraffen op 40% ligt terwijl dit bij gevangenisstraf meer dan 75% is. Zo inefficiënt lijkt 't me nou ook weer niet :{w

Dus als ik in hoger beroep ga wordt het hele vonnis opgeschort? Hmm dat klinkt erg aantrekkelijk ja :9 Ik denk dat ik in hoger beroep ga als de taakstraf hoger uitvalt dan 100 uur.

En het feit dat ik hbo doe + mijn blanco strafblad betekent echt niet dat ik tot tuig behoor hoor. Ik heb gwn een slippertje gemaakt en ben nu weer op het juiste pad beland :W
Gast, je hebt geprobeerd iemand te WURGEN! Je snapt het echt niet he?
pi_116846228
quote:

[..]

Dat de recidive lager ligt bij taakstraffen dan bij gevangenisstraffen is heel simpel te verklaren. Taakstraf krijg je voor een relatief klein vergrijp/misdrijf.
In de gevangenis zit je tussen allereli "boefjes". Soort vakopleiding voor criminelen zeg maar. Want daar wordt echt niet over filosofie of klassieke muziek gesproken. Nee daar wisselt men ervaringen uit, geeft en ontvangt tips etc.
Komt ook nog bij dat je in die tijd een haat kan opbouwen naar de maatschappij.

Wat jij een slippertje noemt, wat je eerder al iets anders genoemd hebt, geeft nu precies aan waarom anderen hier op je zitten hakken. Je doet het af alsof je een scheet gelaten hebt in publiek.

Ook is je hbo+ geen verweer vind ik.
Wees blij dat je wel de hersens hebt om te leren, laat nu eens zien dat je ook de hersens hebt om te zien wat je gedaan hebt. Welke reden daar ook voor was.

Als je beslissing om in hoger beroep te gaan afhangt van het aantal uren begin ik aan je hersens te twijfelen.
Heb je al eens nagekeken of nagevraagd wat de maximum straf zou kunnen zijn voor wat je gedaan hebt???

Elke dag die je niet in de bajes door hoeft te brengen is winst.
Beter 240 uur in de regen takken en bomen zagen (voorbeeldje he) dan tussen die criminelen binnen door te brengen.
Dan ben je zowiezo 1 jaar studie kwijt.
Dat je een strafblad gaat krijgen zou je een rotzorg moeten zijn.
Er zijn mensen in de tweede kamer met een strafblad. So what.
Dat je niet meer bij justitie mag werken zou je eigenlijk blij om moeten zijn.
Daar werken (in mijn ogen) nu ook niet bepaald de meest goede mensen.
Ik zou liever op een sociale werkplaats werken met die mensen dan 1 uur met een agent optrekken bijv.
Maar dat is mijn mening en instelling.
Ik heb het niet zo op volk dat bij justitie werkt.
  zondag 16 september 2012 @ 14:02:11 #240
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116846505
quote:

[..]

Gast, je bent zelf een gestoorde gek. Net als die vriend van je. Je hoort daar thuis. Het probleem is niet dat jij er slechter uit komt, het probleem is dat kleine criminelen met malloten als jij in aanraking komen. Aan jou is toch niets meer te verpesten.
  zondag 16 september 2012 @ 15:14:00 #241
382871 ruktzichloos
oppervlakkig actief
pi_116848944
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Gast, je hebt geprobeerd iemand te WURGEN! Je snapt het echt niet he?
Dat is wat een officier van justitie je al heel snel aan zal wrijven als je iemand even bij z'n keel pakt. Waarbij vermeldt dat veel "slachtoffers" graag het aangedane letsel aandikken om de dader zoveel mogelijk extra te naaien.
pi_116850536
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 15:14 schreef ruktzichloos het volgende:

[..]

Dat is wat een officier van justitie je al heel snel aan zal wrijven als je iemand even bij z'n keel pakt. Waarbij vermeldt dat veel "slachtoffers" graag het aangedane letsel aandikken om de dader zoveel mogelijk extra te naaien.
TS heeft het zelf over 3 maal enkele seconden wurgen en over het balkon hangen.
Enkele seconden duren heeeeeel lang als je geen adem kunt halen.
pi_116851263
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 15:56 schreef mootie het volgende:

[..]

TS heeft het zelf over 3 maal enkele seconden wurgen en over het balkon hangen.
Enkele seconden duren heeeeeel lang als je geen adem kunt halen.
2 maal. Die 3e zijn leugens van de officier.
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2012 14:02 schreef Nobu het volgende:

[..]

Gast, je bent zelf een gestoorde gek. Net als die vriend van je. Je hoort daar thuis. Het probleem is niet dat jij er slechter uit komt, het probleem is dat kleine criminelen met malloten als jij in aanraking komen. Aan jou is toch niets meer te verpesten.
Ik een gestoorde gek? Als ik echt zo gek ben hadden ze me nooit laten gaan hoor :{w
En die maat van me komt volgend jaar vrij. Er zit toch wel wat verschil tussen ons tweeën hoor. HIj heeft zijn halve leven al vast gezeten, ik nog geen 4 maanden.
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:54 schreef keesshadow het volgende:

[..]

Dat de recidive lager ligt bij taakstraffen dan bij gevangenisstraffen is heel simpel te verklaren. Taakstraf krijg je voor een relatief klein vergrijp/misdrijf.
In de gevangenis zit je tussen allereli "boefjes". Soort vakopleiding voor criminelen zeg maar. Want daar wordt echt niet over filosofie of klassieke muziek gesproken. Nee daar wisselt men ervaringen uit, geeft en ontvangt tips etc.
Komt ook nog bij dat je in die tijd een haat kan opbouwen naar de maatschappij.

Wat jij een slippertje noemt, wat je eerder al iets anders genoemd hebt, geeft nu precies aan waarom anderen hier op je zitten hakken. Je doet het af alsof je een scheet gelaten hebt in publiek.

Ook is je hbo+ geen verweer vind ik.
Wees blij dat je wel de hersens hebt om te leren, laat nu eens zien dat je ook de hersens hebt om te zien wat je gedaan hebt. Welke reden daar ook voor was.

Als je beslissing om in hoger beroep te gaan afhangt van het aantal uren begin ik aan je hersens te twijfelen.
Heb je al eens nagekeken of nagevraagd wat de maximum straf zou kunnen zijn voor wat je gedaan hebt???

Elke dag die je niet in de bajes door hoeft te brengen is winst.
Beter 240 uur in de regen takken en bomen zagen (voorbeeldje he) dan tussen die criminelen binnen door te brengen.
Dan ben je zowiezo 1 jaar studie kwijt.
Dat je een strafblad gaat krijgen zou je een rotzorg moeten zijn.
Er zijn mensen in de tweede kamer met een strafblad. So what.
Dat je niet meer bij justitie mag werken zou je eigenlijk blij om moeten zijn.
Daar werken (in mijn ogen) nu ook niet bepaald de meest goede mensen.
Ik zou liever op een sociale werkplaats werken met die mensen dan 1 uur met een agent optrekken bijv.
Maar dat is mijn mening en instelling.
Ik heb het niet zo op volk dat bij justitie werkt.
Ok duidelijk verhaal van je.

Ik weet nu wat ik op het spel zet met mijn wandaden. Ik ben echt niet van plan nog eens zoiets in m'n hoofd te halen.

Op papier kan ik maximaal 15 jaar krijgen voor 3 keer poging doodslag. Mij kan nooit hoger dan de maximale voorwaardelijke en taakstaf opgelegd worden (2 jaar en 240 uur). Mijn school is een soort talisman in het proces geworden. Dat zullen ze me echt never nooit afpakken om weer te moeten gaan brommen. Als ik me tot aan m'n hoger beroep gwn aan de wet hou is de kans groot dat mijn straf verlaagd zal worden. Ik zal nog eens gaan overleggen met m'n advocaat ;)
  zondag 16 september 2012 @ 16:16:31 #244
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116851555
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:11 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

He toch, nog zo'n ambtenaar die je onheus bejegent. Wat een pech heb jij toch met het personeel dat je tegenkomt.

quote:
[..]

Ik een gestoorde gek? Als ik echt zo gek ben hadden ze me nooit laten gaan hoor :{w
En die maat van me komt volgend jaar vrij. Er zit toch wel wat verschil tussen ons tweeën hoor. HIj heeft zijn halve leven al vast gezeten, ik nog geen 4 maanden.

[..]

Serieus? Welkom in Nederland, waar we totaalmalloten loslaten op het publiek.
pi_116853770
quote:

[..]

[..]

[..]

Ok duidelijk verhaal van je.

Ik weet nu wat ik op het spel zet met mijn wandaden. Ik ben echt niet van plan nog eens zoiets in m'n hoofd te halen.

Op papier kan ik maximaal 15 jaar krijgen voor 3 keer poging doodslag. Mij kan nooit hoger dan de maximale voorwaardelijke en taakstaf opgelegd worden (2 jaar en 240 uur). Mijn school is een soort talisman in het proces geworden. Dat zullen ze me echt never nooit afpakken om weer te moeten gaan brommen. Als ik me tot aan m'n hoger beroep gwn aan de wet hou is de kans groot dat mijn straf verlaagd zal worden. Ik zal nog eens gaan overleggen met m'n advocaat ;)
Of die officier liegt weet ik niet. Ik ben geneigd je te geloven. Maar je geeft hier zelf toe dat het tweemaal is. Je hebt dus wel wat gedaan. Nu is poging tot doodslag roepen iets wat ze snel doen.
Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar je kan iemand tijdens een knokpartij de strot pakken of gewoon omdat je uit je plaat gaat. Zit ook verschil tussen he. Om over het balkon proberen te duwen maar niet te hebben. Is het 1 hoog of 12 hoog. Ook dat is een verschil.

Je hebt 4 maanden vastgezeten al??? Mocht het op 240 uren taakstraf uitkomen dan zal de rechter daar wel rekening mee houden. Ik kan me niet voorstellen dat die officier die 4 maanden niet genoemd heeft in zijn eis. Als hij dat niet heeft gedaan dan gaan die 4 maanden daar vanaf. Dus daar zal hij echt wel wat over gezegd hebben. Voorarrest wordt altijd verrekend.

Je vergist je nu ff. Die eis is iets wat de officier vind dat je zou moetne krijgen. De rechter kan je dus zomaar die door jou genoemd max. straf opleggen he. Niet dat dat waarschijnlijk is, je krijgt voor moord minder.
Maar hou wel ff in je achterhoofd dat de eis kan afwijken in je nadeel met de straf die een rechter geeft.
Je al niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die meer krijgt dan de eis.
Alles hangt af van hoe je je gedragen hebt bij de zittingen en hoe je je bij die uitspraak gedraagt.
Je hebt nogal een groot vertrouwen in de nederlandse rechtspraak als je denkt dat je school je talisman is.
Daar hebben ze echt schijt aan als ze vinden dat je iets gedaan hebt waar de maatschappij van geschokt is.
Als je al in hoger beroep gaat, dan nog is je school niet heilig.
Je komt dan voor een andere rechtbank en die kan ofwel milder zijn of strenger.
Is die schadevergoeding voor het slachtoffer voor echte schade of is het een geldbedrag voor wat ze doorgemaakt heeft??
Als het echte schade is dan zou het heel slim zijn om dat alvast aan haar te betalen. Dat zal de rechter dan echt wel waarderen.
Is het voor wat ze doorgemaakt heeft dan houdt een rechter daar wat de straf betreft geen rekening mee.

Wacht de uitspraak eerst maar af, je hebt dan 14 dagen de tijd om erover na te denken of je in beroep zult gaan.
Met een taakstraf komj e er denk ik goed vanaf. Ook al zou het 240 uur zijn.
Nogmaals denk je eens in, als het jouw zusje was en een randdebiel probeert haar te wurgen en over een balkon te gooien. Wat zou die gast dan moeten krijgen volgens jou???
pi_116854928
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 17:01 schreef keesshadow het volgende:

[..]

Of die officier liegt weet ik niet. Ik ben geneigd je te geloven. Maar je geeft hier zelf toe dat het tweemaal is. Je hebt dus wel wat gedaan. Nu is poging tot doodslag roepen iets wat ze snel doen.
Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar je kan iemand tijdens een knokpartij de strot pakken of gewoon omdat je uit je plaat gaat. Zit ook verschil tussen he. Om over het balkon proberen te duwen maar niet te hebben. Is het 1 hoog of 12 hoog. Ook dat is een verschil.

Je hebt 4 maanden vastgezeten al??? Mocht het op 240 uren taakstraf uitkomen dan zal de rechter daar wel rekening mee houden. Ik kan me niet voorstellen dat die officier die 4 maanden niet genoemd heeft in zijn eis. Als hij dat niet heeft gedaan dan gaan die 4 maanden daar vanaf. Dus daar zal hij echt wel wat over gezegd hebben. Voorarrest wordt altijd verrekend.

Je vergist je nu ff. Die eis is iets wat de officier vind dat je zou moetne krijgen. De rechter kan je dus zomaar die door jou genoemd max. straf opleggen he. Niet dat dat waarschijnlijk is, je krijgt voor moord minder.
Maar hou wel ff in je achterhoofd dat de eis kan afwijken in je nadeel met de straf die een rechter geeft.
Je al niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die meer krijgt dan de eis.
Alles hangt af van hoe je je gedragen hebt bij de zittingen en hoe je je bij die uitspraak gedraagt.
Je hebt nogal een groot vertrouwen in de nederlandse rechtspraak als je denkt dat je school je talisman is.
Daar hebben ze echt schijt aan als ze vinden dat je iets gedaan hebt waar de maatschappij van geschokt is.
Als je al in hoger beroep gaat, dan nog is je school niet heilig.
Je komt dan voor een andere rechtbank en die kan ofwel milder zijn of strenger.
Is die schadevergoeding voor het slachtoffer voor echte schade of is het een geldbedrag voor wat ze doorgemaakt heeft??
Als het echte schade is dan zou het heel slim zijn om dat alvast aan haar te betalen. Dat zal de rechter dan echt wel waarderen.
Is het voor wat ze doorgemaakt heeft dan houdt een rechter daar wat de straf betreft geen rekening mee.

Wacht de uitspraak eerst maar af, je hebt dan 14 dagen de tijd om erover na te denken of je in beroep zult gaan.
Met een taakstraf komj e er denk ik goed vanaf. Ook al zou het 240 uur zijn.
Nogmaals denk je eens in, als het jouw zusje was en een randdebiel probeert haar te wurgen en over een balkon te gooien. Wat zou die gast dan moeten krijgen volgens jou???
Ja dat bedoel ik. In totaal dus 730 - 104 dagen voorwaardelijk als ik nog eens iets flik.
Ik snap ook wel dat het maar een eis is, maar de rechters gaan zelden over de eis van de officier heen dus ik mag er van uit gaan dit het maximum is dat ik kan krijgen. En was die officier maar een man, die halen veel minder hard uit. Nee ik heb het weer getroffen met een heks die 30 kantjes vol heeft lopen tikken over hoe slecht het wel niet is wat ik gedaan heb.

Tijdens de zittingen heb ik me gwn rustig gehouden en geen domme dingen gezegd.

Waar staat dat het over een zij gaat? Maar goed het gaat om immateriële schade. Het opgelopen letsel is minimaal.

En toch mag ik mijn school nog steeds als een talisman beschouwen. Misschien is mijn hechtenis wel opgeheven dankzij dat tentamen dat ik nog moest maken. Ik snap best dat de wet voor iedereen geldt, maar als zelfs de officier met niks onvoorwaardelijks voor de boeg komt, hoef ik me niet meer druk te maken.
pi_116856887
Sorry ik dacht dat ik gelezne had dat het om een ze ging. Maar dat is niet zo belangrijk.
Die 4 maanden hebben ze dus in de eis verpakt.
Neem van mij aan dat het niet uitmaakt wie er in die jurk daar staat. Het zijn allemaal overdrijvers.
Als ze praten is het net of je een massa moordenaar bent.

Ik weet niet of ze rekening gehouden hebben met je school. hechtenis wordt opgeheven als het onderzoek is afgerond en er geen gevaar meer bestaat voor de maatschappij of ze denken dat de straf niet hoger zal uitvallen.
Sinds een aantal jaren zijn ze strenger gewordne en heeft het feit dat je naar school gaat of een baan hebt geen voorrang.
De roep uit de samenleving om hardere straffen lijkt de boventoon te voeren.

W8 de uitspraak maar af.
pi_116866835
quote:

[..]

[..]
Of dat bewijst dat je een hele goede acteur bent in de rechtszaal, kan ook ;)
quote:
Mijn school is een soort talisman in het proces geworden. Dat zullen ze me echt never nooit afpakken om weer te moeten gaan brommen.
Dat zou je nog wel eens heel vies tegen kunnen vallen, vooral de laatste tijd zijn ze een stuk strenger geworden, zeker bij geweldsdelicten. Dat je naar school gaat of een goede baan hebt maakt voor de rechter niet veel uit.

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 17:31 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

En was die officier maar een man, die halen veel minder hard uit. Nee ik heb het weer getroffen met een heks die 30 kantjes vol heeft lopen tikken over hoe slecht het wel niet is wat ik gedaan heb.
Dat maakt niets uit hoor, mannelijke OvJ's kunnen net zo erg zijn, soms zelfs erger.
quote:
Tijdens de zittingen heb ik me gwn rustig gehouden en geen domme dingen gezegd.
En wat versta jij onder domme dingen?
quote:
En toch mag ik mijn school nog steeds als een talisman beschouwen. Misschien is mijn hechtenis wel opgeheven dankzij dat tentamen dat ik nog moest maken. Ik snap best dat de wet voor iedereen geldt, maar als zelfs de officier met niks onvoorwaardelijks voor de boeg komt, hoef ik me niet meer druk te maken.
Ik vind wel dat je er heel gemakkelijk en nonchalant over denkt. Een aanklacht voor 2x poging tot doodslag is niet niks, daar zou ik niet te licht over denken.

Wat ik me nou afvraag...
Heb je überhaupt wel oprecht berouw over wat je gedaan hebt? En dan bedoel ik niet berouw omdat je jezelf in de problemen hebt gebracht maar berouw om wat je de ander hebt aangedaan?

Je berichten komen op mij zo over dat jij jezelf vooral het slachtoffer vind in deze zaak en dat je hetgeen wat je gedaan hebt afdoet alsof het eigenlijk maar iets heel onbenulligs is. Het klinkt bijna alsof het niet erger is dan stiekem een koekje uit moeder's koektrommel jatten. Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor en is het heel anders, zeg jij het maar.

Die wurging, was dat 2 maal achter mekaar of beide keren op hele verschillende momenten/plaatsen?
En wat was de aanleiding voor jou om iemand naar de strot te vliegen en diegene over het balkon te hangen?
OS: Win7 Ultimate x64, Mobo: ASRock X79 Extreme6, Processor: Intel Core i7 4820K 3.7GHz,
GFX: EVGA GeForce GTX 770 2.0GB GDDR5, Mem: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800,
HDD: Samsung 970 EVO 1TB
pi_116873484
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:16 schreef hh84 het volgende:

[..]

Of dat bewijst dat je een hele goede acteur bent in de rechtszaal, kan ook ;)

[..]

Dat zou je nog wel eens heel vies tegen kunnen vallen, vooral de laatste tijd zijn ze een stuk strenger geworden, zeker bij geweldsdelicten. Dat je naar school gaat of een goede baan hebt maakt voor de rechter niet veel uit.

[..]

Dat maakt niets uit hoor, mannelijke OvJ's kunnen net zo erg zijn, soms zelfs erger.

[..]

En wat versta jij onder domme dingen?

[..]

Ik vind wel dat je er heel gemakkelijk en nonchalant over denkt. Een aanklacht voor 2x poging tot doodslag is niet niks, daar zou ik niet te licht over denken.

Wat ik me nou afvraag...
Heb je überhaupt wel oprecht berouw over wat je gedaan hebt? En dan bedoel ik niet berouw omdat je jezelf in de problemen hebt gebracht maar berouw om wat je de ander hebt aangedaan?

Je berichten komen op mij zo over dat jij jezelf vooral het slachtoffer vind in deze zaak en dat je hetgeen wat je gedaan hebt afdoet alsof het eigenlijk maar iets heel onbenulligs is. Het klinkt bijna alsof het niet erger is dan stiekem een koekje uit moeder's koektrommel jatten. Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd hoor en is het heel anders, zeg jij het maar.

Die wurging, was dat 2 maal achter mekaar of beide keren op hele verschillende momenten/plaatsen?
En wat was de aanleiding voor jou om iemand naar de strot te vliegen en diegene over het balkon te hangen?
Van tevoren heb ik natuurlijk geoefend met mijn advocaat ;)

Ik snap best dat mannelijke OvJ net zo erg kunnen zijn (dat horen ze ook), maar ik vind een preek van een vrouw krijgen altijd harder aankomen dan in het geval van een man. Kan te maken hebben met school waar vroeger ik soms uitgefoeterd werd door de juffrouw.

Onder domme dingen versta ik: dingen bagatelliseren, teveel vanuit eigen perspectief praten, geen gebruik maken van het laatste woord en een ongeïnteresseerde houding tonen.

Of ik berouw heb van wat ik gedaan? Ja tuurlijk. Ik heb mezelf met dit gedoe heel diep in de problemen gewerkt en zal hier de rest van m'n leven mee moeten leven. Of ik me met die ander bezig hou? Nauwelijks. Dat doet bijna geen enkele verdachte trouwens. Mijn advocaat hamerde er tijdens de zitting ook al op dat ik me niet tot nauwelijks in kan leven in anderen en dus een gebrek aan empathie en een egocentrische manier van denken heb. Zo staat het ook in het rapport.

Dat was 2 keer achter elkaar in een tijdsbestek van nog geen 30 s. Er was sprake van een opwelling.
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 18:24 schreef keesshadow het volgende:
Sorry ik dacht dat ik gelezne had dat het om een ze ging. Maar dat is niet zo belangrijk.
Die 4 maanden hebben ze dus in de eis verpakt.
Neem van mij aan dat het niet uitmaakt wie er in die jurk daar staat. Het zijn allemaal overdrijvers.
Als ze praten is het net of je een massa moordenaar bent.

Ik weet niet of ze rekening gehouden hebben met je school. hechtenis wordt opgeheven als het onderzoek is afgerond en er geen gevaar meer bestaat voor de maatschappij of ze denken dat de straf niet hoger zal uitvallen.
Sinds een aantal jaren zijn ze strenger gewordne en heeft het feit dat je naar school gaat of een baan hebt geen voorrang.
De roep uit de samenleving om hardere straffen lijkt de boventoon te voeren.

W8 de uitspraak maar af.
Ja dat bedoel ik nou juist met stigmatiseren. Als je mensen maar lang genoeg blijft voorhouden dat ze door en door slecht zijn gaan ze daar op een gegeven moment zelf in geloven en zich de rest van hun leven als een crimineel gedragen.

Die indruk krijg ik ook ja. Gelukkig hebben we in dit land geen juryrechtspraak maar rechters.
pi_116873976
#Free dfdsdfds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')