abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109065103
Ik moet dus over een tijdje voor het gerecht verschijnen voor iets wat ik maanden geleden gedaan heb en waarvoor ik ook gezeten heb maar nog niet voor veroordeeld ben. Op dit moment heb ik nog steeds geen strafblad *) , maar daar komt dus binnenkort verandering in :{ Nu mijn vragen:

- ik studeer over een paar jaar af op hbo techniek. Is mijn strafblad daarbij een probleem?
- wordt er rekening gehouden met ontoerekeningsvatbaarheid bij een strafblad? Een maat van me was volledig ontoerekeningsvatbaar voor wat hij gedaan heeft. Ik ben verminderd toerekeningsvatbaar verklaard. Wordt dit vermeld?
- kan ik ooit nog gevangenisdirecteur worden? Ik heb een bewaarder wraak gezworen door te zeggen dat ik hem ga ontslaan als ik daar later directeur ben. Hij lachte me uit door te zeggen dat je met een strafblad nooit meer bij justitie mag gaan werken.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:07:47 #2
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_109065227
Ligt er aan. Men zal toch wel anders naar je kijken als je vast zat voor een wietplantage, dan voor geweldigpleging, moord of verkrachting.
Maar je moet wel rekening houden dat 90% van de bedrijven een "Nee"-policy hebben tegen mensen met een strafblad, en bij de algehele overheid zal je ook niet kunnen werken. Mits je bij de PVV eindigt.
pi_109065301
Bij aanvraag van een VOG wordt tot 4 jaar terug gekeken bij lichte misdrijven, en 8 jaar bij zware.

Over 4-8 jaar (weet niet wat je op je kerfstok hebt) zou je volgens mij dus gewoon weer een VOG kunnen krijgen en carriére gaan maken bij justitie.

http://www.rijksoverheid.(...)-het-gedrag-vog.html

[ Bericht 19% gewijzigd door Teeno op 13-03-2012 21:18:54 ]
pi_109065959
Ik denk niet dat je veel kans maakt op een carriere bij justitie met een strafblad. Ligt uiteraard wel aan het soort functie en aan het gepleegde strafbare feit. Je kan dan wel weer een VOG krijgen, maar afhankelijk van de functie zullen ze ongetwijfeld nog wel verder onderzoek doen.
pi_109066006
Laten we beginnen met: Die bewaker had meer verstand dan jij had.
En dan heb ik het nog niet over het feit dat je uberhaupt iets strafbaars hebt gedaan :')

- ik studeer over een paar jaar af op hbo techniek. Is mijn strafblad daarbij een probleem?
Dat is afhankelijk van je werkgever. Als er een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) nodig is zal het afhankelijk zijn van je vergrijp en de baan of je deze krijgt. Iemand met een fraudeveroordeling zal bijvoorbeeld niet een VOG krijgen voor het omgaan met geld.

- wordt er rekening gehouden met ontoerekeningsvatbaarheid bij een strafblad? Een maat van me was volledig ontoerekeningsvatbaar voor wat hij gedaan heeft. Ik ben verminderd toerekeningsvatbaar verklaard. Wordt dit vermeld?
Geen idee. Laten we hopen voor je van niet, want dat geeft wel een indicatie van je emotionele gesteldheid.

- kan ik ooit nog gevangenisdirecteur worden? Ik heb een bewaarder wraak gezworen door te zeggen dat ik hem ga ontslaan als ik daar later directeur ben. Hij lachte me uit door te zeggen dat je met een strafblad nooit meer bij justitie mag gaan werken.
Allereerst; wat is het voor kinderachtig gedrag om een bewaker wraak te zweren? Je bent gepakt, je moet de cel in, en die man heeft als baan om jou eten te brengen en te zorgen dat je niet wegloopt.
Kortom; een stuk eerzamer dan die types aan de andere kant van de tralies.
En inderdaad, met een strafblad worden de kansen dat je nog bij justitie aan de slag kan een stuk kleiner. Bij justitie wordt namelijk nog wel iets meer integriteit verwacht dan een reguliere werkgever. Ik weet dat je als advocaat/rechter bijvoorbeeld geen strafblad mag hebben, en ik gok dat je gevangenisdirecteur ook wel op je buik kan schrijven.
Overigens; hoe dacht je gevangenisdirecteur te worden met een HBO techniek? :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:25:15 #6
302853 themole
graaft totaal door.
pi_109066079
Wat was de aard van het delict?
Niet altijd serieus
pi_109066426
TS is een kneus.

Oh en die bewaker heeft vast op je eten gespuugd.
pi_109066524
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:07 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Ligt er aan. Men zal toch wel anders naar je kijken als je vast zat voor een wietplantage, dan voor geweldigpleging, moord of verkrachting.
Maar je moet wel rekening houden dat 90% van de bedrijven een "Nee"-policy hebben tegen mensen met een strafblad, en bij de algehele overheid zal je ook niet kunnen werken. Mits je bij de PVV eindigt.
Mits? :')
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:33:07 #9
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109066539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:05 schreef dfdsdfds het volgende:

Ik lach je ook uit. Word je nu bankdirecteur?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zihuatanejo op 13-03-2012 21:37:11 (stupid -t) ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_109066658
Wat heb je uitgespookt TS? :)
pi_109067205
Veel commerciële werkgevers vragen niet om een VOG. Daar zul je dus ook geen last hebben van je strafblad. Als je bij de overheid wil werken ligt het een stuk lastiger, en justitie kun je voorlopig wel helemaal op je buik schrijven.
PWBF
pi_109067398
Je komt meer als een VMBO'er over dan iemand die afstudeert op HBO niveau.
pi_109067423
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:50 schreef Bombshell het volgende:
Je komt meer als een VMBO'er over dan iemand die afstudeert op HBO niveau.
Dat wel ja.
PWBF
pi_109067443
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:35 schreef fratsman het volgende:
Wat heb je uitgespookt TS? :)
Gezien de leeftijd van TS, z'n gedrag jegens de bewaker en z'n voornemen om even gevangenisdirecteur te worden met de gedachte "dan ontsla ik hem gewoon eventjes" en het feit dat hij "gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar" is gok ik op mishandeling.
Mijn UI is:
pi_109067445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:24 schreef destrovel het volgende:
Laten we beginnen met: Die bewaker had meer verstand dan jij had.
En dan heb ik het nog niet over het feit dat je uberhaupt iets strafbaars hebt gedaan :')

Dat is afhankelijk van je werkgever. Als er een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) nodig is zal het afhankelijk zijn van je vergrijp en de baan of je deze krijgt. Iemand met een fraudeveroordeling zal bijvoorbeeld niet een VOG krijgen voor het omgaan met geld.

Geen idee. Laten we hopen voor je van niet, want dat geeft wel een indicatie van je emotionele gesteldheid.

Allereerst; wat is het voor kinderachtig gedrag om een bewaker wraak te zweren? Je bent gepakt, je moet de cel in, en die man heeft als baan om jou eten te brengen en te zorgen dat je niet wegloopt.
Kortom; een stuk eerzamer dan die types aan de andere kant van de tralies.
En inderdaad, met een strafblad worden de kansen dat je nog bij justitie aan de slag kan een stuk kleiner. Bij justitie wordt namelijk nog wel iets meer integriteit verwacht dan een reguliere werkgever. Ik weet dat je als advocaat/rechter bijvoorbeeld geen strafblad mag hebben, en ik gok dat je gevangenisdirecteur ook wel op je buik kan schrijven.
Overigens; hoe dacht je gevangenisdirecteur te worden met een HBO techniek? :')
Ik had vanaf dag één al stampij met die gast. Begon te zeuren over een heleboel dingen en te dreigen mijn telefoontje af te kappen als ik geen andere taal aan wou slaan. Anderen gingen nog verder: een maat van me had ook stampij met hem en vertelde keer op keer dat ie hem koud zou maken met zijn pen. Een verwaande klootzak was het.
Geen idee wat je daarvoor nodig hebt. Laat ik hopen dat ik later veel geld heb zodat ik via een omweg hem alsnog terug kan pakken.
pi_109067545
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:51 schreef destrovel het volgende:

[..]

Gezien de leeftijd van TS, z'n gedrag jegens de bewaker en z'n voornemen om even gevangenisdirecteur te worden met de gedachte "dan ontsla ik hem gewoon eventjes" en het feit dat hij "gedeeltelijk ontoerekeningsvatbaar" is gok ik op mishandeling.
Hahaha lees hier maar wat ik gedaan heb Vraag over een schadevergoeding die ik moet betalen...

Die schadevergoeding vind ik nog steeds het ergste van alles :X
pi_109067587
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:51 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Ik had vanaf dag één al stampij met die gast. Begon te zeuren over een heleboel dingen en te dreigen mijn telefoontje af te kappen als ik geen andere taal aan wou slaan. Anderen gingen nog verder: een maat van me had ook stampij met hem en vertelde keer op keer dat ie hem koud zou maken met zijn pen. Een verwaande klootzak was het.
Geen idee wat je daarvoor nodig hebt. Laat ik hopen dat ik later veel geld heb zodat ik via een omweg hem alsnog terug kan pakken.
:')

Ik zal vast niet de eerste zijn die het tegen je zegt, maar je komt me nogal zwakbegaafd over
pi_109067639
quote:

[..]

Je hebt niet veel geleerd van je bajestijd hè? ;(
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_109067705
quote]0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:39 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Vooruit dan maar: werd verdacht van poging moord/doodslag. Heb iemand een paar s gewurgd en vervolgens een paar s over een balustrade gehouden. Het gaat vooral om immateriële schade. Het opgelopen letsel is minimaal. Mijn hechtenis is 2 maanden geleden opgeheven dus ben nog niet veroordeeld. Moet over een paar maanden naar de rechtbank om mijn straf aan te horen. Het risico bestaat dat ik dan alsnog de bak in moet :X En lang ook. Ga er maar vanuit dat die officier minstens een jaar gaat eisen. Dat mens is echt razend en gaat nu haar gram halen maar ik maar me niet druk: heb een topadvocaat (Zuketto) die ook nog eens pro deo werkt dus hoger beroep kost me geen cent. Alles heeft de staat mogen lappen: mijn detentie die 700,- p/dag kostte (JMC), mijn advocaat dus enz. enz. Hadden ze me maar moeten laten gaan. Alsof je een beter mens wordt als je iemand dag in dag uit met criminelen om laat gaan... 8)7
[/quote]
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_109067715
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:54 schreef trovey het volgende:

[..]

Je hebt niet veel geleerd van je bajestijd hè? ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:53 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

:')

Ik zal vast niet de eerste zijn die het tegen je zegt, maar je komt me nogal zwakbegaafd over
Hoezo? Ik vertel mensen ook altijd dat ik over een paar jaar wel eventjes hun baas zal worden en ze per direct op straat ga zetten :')

Nee, TS is duidelijk niet gehinderd door enige vorm van rechtskennis, ondanks dat hij er toch wel ondertussen meer van zou moeten weten met z'n praktijkervaring :')_!
Mijn UI is:
  dinsdag 13 maart 2012 @ 21:59:35 #21
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_109067968
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:55 schreef Gravedigger het volgende:
quote][ afbeelding ] Op vrijdag 3 februari 2012 11:39 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

Vooruit dan maar: werd verdacht van poging moord/doodslag. Heb iemand een paar s gewurgd en vervolgens een paar s over een balustrade gehouden. Het gaat vooral om immateriële schade. Het opgelopen letsel is minimaal. Mijn hechtenis is 2 maanden geleden opgeheven dus ben nog niet veroordeeld. Moet over een paar maanden naar de rechtbank om mijn straf aan te horen. Het risico bestaat dat ik dan alsnog de bak in moet :X En lang ook. Ga er maar vanuit dat die officier minstens een jaar gaat eisen. Dat mens is echt razend en gaat nu haar gram halen maar ik maar me niet druk: heb een topadvocaat (Zuketto) die ook nog eens pro deo werkt dus hoger beroep kost me geen cent. Alles heeft de staat mogen lappen: mijn detentie die 700,- p/dag kostte (JMC), mijn advocaat dus enz. enz. Hadden ze me maar moeten laten gaan. Alsof je een beter mens wordt als je iemand dag in dag uit met criminelen om laat gaan... 8)7
[/quote]

Bron?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_109067984
blabla van onbesproken gedrag blabla verklaring omtrent het gedrag blabla

Mag niet? Dan doen we het toch met WAPENS .
pi_109068021
quote:
Anderen gingen nog verder: een maat van me had ook stampij met hem en vertelde keer op keer dat ie hem koud zou maken met zijn pen.
Tuurlijk, die man heeft wellicht twee jonge kinderen thuis zitten en doet gewoon netjes zijn werk, dus die verdient het helemaal om met de dood bedreigd te worden!

Tering hee, wat een kankertrieste maten heb jij :')

Zelf ben je trouwens ook van een niet al te hoog niveau. HBO Techniek lijkt me dan ook hoax.
PWBF
  dinsdag 13 maart 2012 @ 22:08:28 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109068530
quote:
- kan ik ooit nog gevangenisdirecteur worden? Ik heb een bewaarder wraak gezworen door te zeggen dat ik hem ga ontslaan als ik daar later directeur ben.
Seriously? :')

En hoe had je trouwens gedacht om met een hbo techniek gevangenisdirecteur te worden?
pi_109068583
Uit het andere topic:

quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 22:08 schreef dfdsdfds het volgende:

[..]

En ja ik ben verminderd toerekeningsvatbaar verklaard. Hij had het over een 'beginnend schyzofreen beeld', een gebrek aan empathie etc. etc. Een hele waslijst aan kwalen. [...] Mocht ik nog een keer de bak in draaien dan zou het voor fraude zijn of zo niet voor geweldsdelicten. Iets wat tenminste iets oplevert.[...]
En dan wil TS nog ook maar iets doen in een vertrouwenspositie? Ik zou je nog weghouden bij m'n boodschappenlijstje :X
Beginnend schizofreen, geeft al aan dat ie in het vervolg "hooguit nog vermogensdelicten" zal plegen en dat ie een totaal gebrek aan empathie heeft. Succes met je carriere als gevangenisdirecteur :')
Mijn UI is:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')