abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107420260
Ik moet dus 2000,- lappen omdat ik iemand blijkbaar wat aan gedaan heb. Na 3 maanden brommen heb ik nu alle tijd om dat geld bij elkaar te schrapen.... maar wat als ik nu eens niet betaal?

Mijn advocaat vertelde me dat je dan voor 50,- p/dag mag zitten en daarna alsnog over de brug moet komen met het geld. Maar als ik dat dán nog steeds niet doe? Wat dan? Iemand ervaring hier mee?

Het is niet zo dat ik het geld niet heb, het zit 'm meer emotioneel dat ik die lui het genoegen niet gun om mij te laten leegbloeden.
  Boks-Chick maandag 30 januari 2012 @ 22:14:49 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_107420313
--> WGR
lolwut
  maandag 30 januari 2012 @ 22:17:27 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_107420443
Dus je hebt ook in de bak gezeten? En 2000 euro schadevergoeding? Wat heb je in godsnaam gedaan dan? Voor moord krijg je hier minder :')
pi_107420659
Betaal gewoon eikel. Als je 20 dagen gaat zitten om niet te betalen mogen wij belastingbetalers die kosten betalen. :r
pi_107423113
Als het CJIB de betalingen niet int voor het slachtoffer kan slachtoffer besluiten dat via een gerechtsdeurwaarder te doen. Dan komt er (derden) beslag enzo ..denk niet dat je dat leuk vindt. Betaal maar gewoon dus.
pi_107427352
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:14 schreef dfdsdfds het volgende:
Het is niet zo dat ik het geld niet heb, het zit 'm meer emotioneel dat ik die lui het genoegen niet gun om mij te laten leegbloeden.
Nou, het is ze vast een enorm genoegen. Waarschijnlijk waren ze een stuk blijer geweest als je gewoon je handen thuis gehouden had.
pi_107428384
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
Betaal gewoon eikel. Als je 20 dagen gaat zitten om niet te betalen mogen wij belastingbetalers die kosten betalen. :r
Erger: 40 dagen (en dat bovenop de 3 maanden die TS al gebromd heeft).

En verder wat k_man zegt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_107432086
Het gaat om een door de strafrechter toegewezen vordering benadeelde partij? De incasso daarvan zal bij het CJIB liggen (ik weet dat niet) en ik neem aan dat de gewone incassoregels gelden in die zin dat het uitgangspunt is dat de vordering volledig op de schuldenaar wordt verhaald. Dus inclusief beslagleggingen en dergelijke. Je denkt toch hopelijk niet dat je voordeel zou kunnen plukken uit de enkele weigering om de vordering te voldoen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_107432177
Gaan ze dan niet uiteindelijk gewoon zelf je bankrekening plunderen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_107436111
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
Playing guitar is a religion.
pi_107436251
Ja, 3 maanden in de bak gezeten hebben, maar geen idee hebben wat je nou helemaal uitgevreten hebt. Ik zou het gewoon op z'n beloop laten, misschien wordt het je dan duidelijk waarom je een schadevergoeding moet betalen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_107440731
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:07 schreef Argento het volgende:
Het gaat om een door de strafrechter toegewezen vordering benadeelde partij? De incasso daarvan zal bij het CJIB liggen (ik weet dat niet) en ik neem aan dat de gewone incassoregels gelden in die zin dat het uitgangspunt is dat de vordering volledig op de schuldenaar wordt verhaald. Dus inclusief beslagleggingen en dergelijke. Je denkt toch hopelijk niet dat je voordeel zou kunnen plukken uit de enkele weigering om de vordering te voldoen?
Klopt dat ligt bij het CJIB. En inderdaad inclusief dwangbevel, (loon) beslag e.d.
pi_107441310
Dus je mag hier ook vragen wat er gebeurt als je de wet omzeilt. Mooi om te weten.

Dat jullie die crimineel nog helpen jongens :')
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:44:49 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107441363
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:43 schreef Zeepvloertje het volgende:
Dus je mag hier ook vragen wat er gebeurt als je de wet omzeilt. Mooi om te weten.

Wie zie je hem helpen dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_107441400
Ironisch gezien de mod.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:46:51 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107441431
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:45 schreef Zeepvloertje het volgende:
Ironisch gezien de mod.
En die schopt het terecht naar WGR, TS vraagt immers wat er gebeurt als hij weigert te betalen, en daar wordt antwoord op gegeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_107441447
Dat zeg ik...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:56:49 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107441762
Ehm nee, jij claimt dat hij vraagt wat er gebeurt als hij de wet omzeilt, en hij omzeilt hem niet, hij weigert simpelweg aan z'n verplichtingen te voldoen, en er wordt antwoord gegeven op de vraag wat de gevolgen daarvan (zullen) zijn.

Vooralsnog is er niemand die helpt met het omzeilen van de wet of dat goedkeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Boks-Chick dinsdag 31 januari 2012 @ 15:00:40 #19
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_107441888
quote:

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

En die schopt het terecht naar WGR, TS vraagt immers wat er gebeurt als hij weigert te betalen, en daar wordt antwoord op gegeven.
Dit. Met het weigeren van betalen omzeilt hij de wet niet, doet hij niets frauduleus of iets anders. Sterker nog, van de wet mág hij weigeren, alleen staan daar wel consequenties tegenover. En dat is nou net hetgene wat TS vraagt, wat die consequenties dan zijn.

Anders had dit topic inderdaad allang op slot geweest en niet geschopt ;).
lolwut
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:00:41 #20
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_107441889
Kennelijk waren die drie maanden brommen nog niet genoeg voor TS, want hij heeft dus totaal nog geen spijt of wat dan ook over wat hij zijn slachtoffer heeft aangedaan. Drie maanden krijg je echt niet voor een scheldpartijtje of zo.

Loser. Gewoon betalen!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_107442144
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:47 schreef Zeepvloertje het volgende:
Dat zeg ik...
GAMMA?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107442237
quote:

TS heeft zijn straf uitgezeten en dus boete gedaan voor zijn daden aan de maatschappij, de genoegdoening naar het slachtoffer staat hier geheel buiten en zoals BrandX stelt doet hij niks fout met het stellen van deze vraag.
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Kennelijk waren die drie maanden brommen nog niet genoeg voor TS, want hij heeft dus totaal nog geen spijt of wat dan ook over wat hij zijn slachtoffer heeft aangedaan.
Daar is celstraf dan ook niet voor bedoeld.
quote:
Drie maanden krijg je echt niet voor een scheldpartijtje of zo.

Loser. Gewoon betalen!
Dat je voor schelden geen drie maanden krijgt klopt, waar je het wel voor krijgt heb je echter geen idee van aangezien TS die info niet geeft, je begint dus al te loeien voordat je gemolken wordt...
pi_107442467
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:11 schreef CutCake het volgende:

[..]

TS heeft zijn straf uitgezeten en dus boete gedaan voor zijn daden aan de maatschappij, de genoegdoening naar het slachtoffer staat hier geheel buiten en zoals BrandX stelt doet hij niks fout met het stellen van deze vraag.

Die dwangsom is onderdeel van de straf, dus náást de 3 maanden gevangenis. Totdat hij die 2k heeft betaald, heeft hij dus nog niet volledig boete gedaan lijkt me?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_107442577
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:18 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Die dwangsom is onderdeel van de straf, dus náást de 3 maanden gevangenis. Totdat hij die 2k heeft betaald, heeft hij dus nog niet volledig boete gedaan lijkt me?
Dat stuk had ik nog niet eens goed gelezen, wond me nogal op over de oordelende stukjes van de toetsenbordridders hier zonder enige kennis van wat er is gebeurd. Zoals TS later toevoegt is het idd onderdeel van de straf.

Ik heb dit zelf ook op een vergelijkbare manier meegemaakt en ik weet hoe snel mensen hier een mening over hebben zonder dat ze weten wat er precies voorgevallen was en wat de aanleiding hiervoor was.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:27:42 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107442731
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:22 schreef CutCake het volgende:

[..]

Dat stuk had ik nog niet eens goed gelezen, wond me nogal op over de oordelende stukjes van de toetsenbordridders hier zonder enige kennis van wat er is gebeurd. Zoals TS later toevoegt is het idd onderdeel van de straf.

Ik heb dit zelf ook op een vergelijkbare manier meegemaakt en ik weet hoe snel mensen hier een mening over hebben zonder dat ze weten wat er precies voorgevallen was en wat de aanleiding hiervoor was.
Hoe je het ook wendt of keert: je krijgt geen 3 maanden celstraf en een te betalen schadevergoeding omdat je iemand een klootzak hebt genoemd.

Daarbij gaat het om een schadevergoeding, geen smartengeld, dus de kosten van de schade van het slachtoffer zijn sowieso al minimaal dat bedrag.

Edit: my bad, er staat niet of het schadevergoeding of smartengeld is, misschien kan TS die vraag nog even beantwoorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')