Nou, het is ze vast een enorm genoegen. Waarschijnlijk waren ze een stuk blijer geweest als je gewoon je handen thuis gehouden had.quote:Op maandag 30 januari 2012 22:14 schreef dfdsdfds het volgende:
Het is niet zo dat ik het geld niet heb, het zit 'm meer emotioneel dat ik die lui het genoegen niet gun om mij te laten leegbloeden.
Erger: 40 dagen (en dat bovenop de 3 maanden die TS al gebromd heeft).quote:Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
Betaal gewoon eikel. Als je 20 dagen gaat zitten om niet te betalen mogen wij belastingbetalers die kosten betalen.
quote:Op maandag 30 januari 2012 22:21 schreef ColtZ40 het volgende:
Betaal gewoon eikel. Als je 20 dagen gaat zitten om niet te betalen mogen wij belastingbetalers die kosten betalen.
Klopt dat ligt bij het CJIB. En inderdaad inclusief dwangbevel, (loon) beslag e.d.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:07 schreef Argento het volgende:
Het gaat om een door de strafrechter toegewezen vordering benadeelde partij? De incasso daarvan zal bij het CJIB liggen (ik weet dat niet) en ik neem aan dat de gewone incassoregels gelden in die zin dat het uitgangspunt is dat de vordering volledig op de schuldenaar wordt verhaald. Dus inclusief beslagleggingen en dergelijke. Je denkt toch hopelijk niet dat je voordeel zou kunnen plukken uit de enkele weigering om de vordering te voldoen?
Wie zie je hem helpen dan?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:43 schreef Zeepvloertje het volgende:
Dus je mag hier ook vragen wat er gebeurt als je de wet omzeilt. Mooi om te weten.
Dat jullie die crimineel nog helpen jongens
En die schopt het terecht naar WGR, TS vraagt immers wat er gebeurt als hij weigert te betalen, en daar wordt antwoord op gegeven.quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:43 schreef Zeepvloertje het volgende:
Dus je mag hier ook vragen wat er gebeurt als je de wet omzeilt. Mooi om te weten.
Dit. Met het weigeren van betalen omzeilt hij de wet niet, doet hij niets frauduleus of iets anders. Sterker nog, van de wet mág hij weigeren, alleen staan daar wel consequenties tegenover. En dat is nou net hetgene wat TS vraagt, wat die consequenties dan zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
En die schopt het terecht naar WGR, TS vraagt immers wat er gebeurt als hij weigert te betalen, en daar wordt antwoord op gegeven.
TS heeft zijn straf uitgezeten en dus boete gedaan voor zijn daden aan de maatschappij, de genoegdoening naar het slachtoffer staat hier geheel buiten en zoals BrandX stelt doet hij niks fout met het stellen van deze vraag.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:43 schreef Zeepvloertje het volgende:
Daar is celstraf dan ook niet voor bedoeld.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:00 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Kennelijk waren die drie maanden brommen nog niet genoeg voor TS, want hij heeft dus totaal nog geen spijt of wat dan ook over wat hij zijn slachtoffer heeft aangedaan.
Dat je voor schelden geen drie maanden krijgt klopt, waar je het wel voor krijgt heb je echter geen idee van aangezien TS die info niet geeft, je begint dus al te loeien voordat je gemolken wordt...quote:Drie maanden krijg je echt niet voor een scheldpartijtje of zo.
Loser. Gewoon betalen!
Die dwangsom is onderdeel van de straf, dus náást de 3 maanden gevangenis. Totdat hij die 2k heeft betaald, heeft hij dus nog niet volledig boete gedaan lijkt me?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:11 schreef CutCake het volgende:
[..]
TS heeft zijn straf uitgezeten en dus boete gedaan voor zijn daden aan de maatschappij, de genoegdoening naar het slachtoffer staat hier geheel buiten en zoals BrandX stelt doet hij niks fout met het stellen van deze vraag.
Dat stuk had ik nog niet eens goed gelezen, wond me nogal op over de oordelende stukjes van de toetsenbordridders hier zonder enige kennis van wat er is gebeurd. Zoals TS later toevoegt is het idd onderdeel van de straf.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:18 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die dwangsom is onderdeel van de straf, dus náást de 3 maanden gevangenis. Totdat hij die 2k heeft betaald, heeft hij dus nog niet volledig boete gedaan lijkt me?
Hoe je het ook wendt of keert: je krijgt geen 3 maanden celstraf en een te betalen schadevergoeding omdat je iemand een klootzak hebt genoemd.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:22 schreef CutCake het volgende:
[..]
Dat stuk had ik nog niet eens goed gelezen, wond me nogal op over de oordelende stukjes van de toetsenbordridders hier zonder enige kennis van wat er is gebeurd. Zoals TS later toevoegt is het idd onderdeel van de straf.
Ik heb dit zelf ook op een vergelijkbare manier meegemaakt en ik weet hoe snel mensen hier een mening over hebben zonder dat ze weten wat er precies voorgevallen was en wat de aanleiding hiervoor was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |