abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 maart 2012 @ 08:45:55 #1
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_109040232
quote:
RHENEN - Bewoners van het centrum in Rhenen lopen kans dat hun huizen rond Koninginnedag worden doorzocht door de politie. Dat heeft de gemeente donderdagavond gezegd op een informatiebijeenkomst over het bezoek van de Koninklijke familie aan Rhenen en Veenendaal.

Sommige bewoners zetten de koffie klaar voor de agenten, maar niet iedereen is even blij met de mogelijke politiecontroles aan huis. Burgemeester Van Oostrum waarschuwde de tegenstanders van de huiszoekingen om mee te werken, omdat ze anders gearresteerd kunnen worden.

Verder mogen bewoners dagenlang hun auto niet in het centrum neerzetten. Ook brommers moeten weg. Fietsen mag tot kort voor de aankomst van de Koninklijke familie nog wel. Rhenen plaatst camera's in het centrum en alle vrijwilligers worden gescreend.

Volgens burgemeester Van Oostrum zijn de strenge veiligheidsmaatregelen nodig, gezien het drama in Apeldoorn. In 2009 werd daar een aanslag gepleegd op de Koninklijke familie. Daardoor kwamen acht omstanders om het leven.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)oorzocht-op-30-april

De boel moet natuurlijk veilig zijn als Frau Fuhrer arriveert.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 08:46:10 #2
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_109040238
Deel #2 overigens.
pi_109040283
Bewoners kan gevraagd worden of het huis bekeken mag worden, nergens zegt de burgemeester of het artikel dat ieder huis binnen het cordon ook daadwerkelijk bekeken gaat worden. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 08:50:07 #4
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_109040290
Gedwongen huiszoekingen zonder enige reden aan de voet van de Grebbeberg. Tja.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 08:52:07 #5
3928 Ulx
pi_109040323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:49 schreef fruityloop het volgende:
Bewoners kan gevraagd worden of het huis bekeken mag worden, nergens zegt de burgemeester of het artikel dat ieder huis binnen het cordon ook daadwerkelijk bekeken gaat worden. ;)
Agent: "U heb de keuze mee te werken."
Burger: "Dan werk ik niet mee."
Agent: "Dan bent U gearresteerd."

Da's lekker vrijwillig!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_109040325
Ik zie het probleem niet eigenlijk maarja makkelijk voer voor de koningshuisbashers
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 08:54:46 #7
3928 Ulx
pi_109040365
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zie het probleem niet eigenlijk maarja makkelijk voer voor de koningshuisbashers
De politie heeft per definitie uit jouw en mijn huis te blijven. Als ze binnen willen komen zonder mijn toestemming halen ze maar een huiszoekingsbevel bij de rechter-commissaris of wie dat soort papiertjes ook uitgeeft.
pi_109040424
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

De politie heeft per definitie uit jouw en mijn huis te blijven. Als ze binnen willen komen zonder mijn toestemming halen ze maar een huiszoekingsbevel bij de rechter-commissaris of wie dat soort papiertjes ook uitgeeft.
Tja dan ben ik maar een goedlul, als ik niks te verbergen heb dan komen ze maar kijken.

Of dacht je dat als de hele straat niet thuis is dat ze dan huis voor huis met de stormram naar binnen gaan?

Dit is gewoon een voorzorgsmaatregel voor mochten ze iets verdachts zien (raam open ofzo) dat ze kunnen controleren of het terecht is. Het gaat om de veiligheid van een staatshoofd en daar mag wat mij betreft zorgvuldig mee omgesprongen worden
pi_109040437
quote:
Wat ze dus gaan halen op het moment dat je weigert. Dus waarom die moeite dan nog doen? :')
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 09:04:10 #10
3928 Ulx
pi_109040522
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:58 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Tja dan ben ik maar een goedlul, als ik niks te verbergen heb dan komen ze maar kijken.
Prima, het staat je vrij. Als je niks te verbergen hebt ben je wat mij betreft een zo saai als een dood vogeltje, maar goed. Een politieagent die op straat een alcoholcontrole houdt weet over het algemeen ook wel boetes uit te delen als er verder iets lulligs niet in orde is met je auto.
Maar dwing mij mij niet om mee te werken met dit soort onzin.

quote:
Of dacht je dat als de hele straat niet thuis is dat ze dan huis voor huis met de stormram naar binnen gaan?

Dit is gewoon een voorzorgsmaatregel voor mochten ze iets verdachts zien (raam open ofzo) dat ze kunnen controleren of het terecht is. Het gaat om de veiligheid van een staatshoofd en daar mag wat mij betreft zorgvuldig mee omgesprongen worden
Eind April het raam open hebben staan is verdacht?
pi_109040535
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Wat ze dus gaan halen op het moment dat je weigert. Dus waarom die moeite dan nog doen? :')
Denk hetzelfde als de reden waarom asielzoekers hun uitzetting vertragen met procedure op procedure, gewoon omdat het kan dus :')

Maarja als ze bij mij komen staat de koffie klaar en film ik alles :9
pi_109040541
en dat maakt het minder erg?
Er is nog een derde mogelijkheid: het bezoek van de vorstin cancellen.. Ze zal het belang van de burgers zeker begrijpen.
De gemeente begrijpt natuurlijk ook dat het geen pas heeft om in een rechtstaat zomaar huizen mensen te gaan doorzoeken van mensen die nergens van verdacht worden.
Normaal gesproken moet hier toch een gerechtelijk bevel voor worden gegeven, met een deugdelijke reden waarom.. Dit soort uitzonderingen kan een nare precedent scheppen.

quote:
pi_109040549
quote:

[..]

Wat een onzin. Als ze de veiligheid van het mens zo interessant vinden zouden ze d'r verbieden om het huis uit te gaan. Het is zo vreemd om iedereen maar direct als verdachte te zien, en je kunt jezelf blijkbaar verdedigen door je privacy af te geven. Dat is zeer kwalijk omdat je je als burger in eerste instantie op het legaliteitsbeginsel kunt beroepen en ten tweede hebben deze mensen nooit gevraagd om een route langs hun huis.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 maart 2012 @ 09:05:59 #14
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_109040559
Dit is normaal en wordt al 100000 jaar gedaan. Opgelost slotje.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:08:18 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109040598
Dan had ze van mij lekker weg mogen blijven :N Gelukkig woon ik niet in Rhenen.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 maart 2012 @ 09:09:26 #16
80791 crew  Paul
pi_109040618
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:08 schreef kwiwi het volgende:
Dan had ze van mij lekker weg mogen blijven :N Gelukkig woon ik niet in Rhenen.
:') !!
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 maart 2012 @ 09:09:42 #17
80791 crew  Paul
pi_109040625
quote:
pi_109040630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Prima, het staat je vrij. Als je niks te verbergen hebt ben je wat mij betreft een zo saai als een dood vogeltje, maar goed. Een politieagent die op straat een alcoholcontrole houdt weet over het algemeen ook wel boetes uit te delen als er verder iets lulligs niet in orde is met je auto.
Maar dwing mij mij niet om mee te werken met dit soort onzin.

[..]

Eind April het raam open hebben staan is verdacht?
Wat heeft dat met saai te maken? Van mij mogen ze in mijn sexkelder snuffelen, mijn vuurwapen zien (waar ik gewoon een vergunning voor heb) of zien hoe ik het afval niet scheidt

Als ik saai ben omdat ik geen xtc lab, weedplantage of kleine meisjes bunker in mijn huis heb.... So be it :')

En wat betreft het raam. Als er een verordering geldt dat ramen in een bepaald gebied niet open mogen staan (wat mij logisch lijkt) dan is dat gek ja als jij wel een raam open hebt staan en dus een goede reden om even aan te kloppen ;)
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 09:11:39 #19
3928 Ulx
pi_109040654
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat mogen ze dan lekker proberen op een nationale feestdag. Hebben ze zo'n papiertje komen ze maar binnen. Zonder niet. Straks staat er elke week een of ander net opgeleid agentje voor mijn deur om "gewoon even rond te kijken". Ik heb daar helemaal geen zin in. Redenen zijn er altijd wel te verzinnen. Geloof me, ik zuig ook binnen vijf minuten een aantal valide redenen voor huiszoekingen bij willekeurige mensen uit mijn duim.

Men mag lekker op papier zetten waarom men binnen wil komen. Mocht die reden zijn dat mijn zolderraam op een kier stond staat die brief binnen twee minuten met naam en toenaam van degene die dat ondertekende op het internet.
pi_109040658
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:05 schreef Paul het volgende:
Dit is normaal en wordt al 100000 jaar gedaan. Opgelost slotje.
Oh vertel! :P
pi_109040665
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 08:50 schreef Ulx het volgende:
Gedwongen huiszoekingen zonder enige reden aan de voet van de Grebbeberg. Tja.
Beter valt de teloorgang van dit land inderdaad niet te omschrijven...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 maart 2012 @ 09:13:39 #22
80791 crew  Paul
pi_109040691
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh vertel! :P
Nou ik heb begrepen dat ze dit ook in andere steden deden andere jaren
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:14:33 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109040708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:09 schreef Paul het volgende:

[..]

:') !!
Ik zit echt niet op een huiszoeking te wachten alleen maar omdat de koningin langskomt :') Dan blijft ze maar weg en kan iedereen lekker in alle rust van z'n beetje privacy genieten dat nog over is.
pi_109040718
quote:

[..]

Je snapt het concept van een nood-verordening op basis van de APV, welke gedekt wordt door een aantal wetten niet helemaal? Ik meen dat toen dit handhavingsgereedschap werd toegevoegd aan de wetgeving dit uit ten treure is behandeld door oa de raad van state etc etc.

Als ze onder die nood-verordening bij je willen binnenkomen is dat dus rechtsgeldig, en heb jij je er naar te voegen, of zoniet, de consequenties van dat weigeren te ondergaan.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109040733
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:13 schreef Paul het volgende:

[..]

Nou ik heb begrepen dat ze dit ook in andere steden deden andere jaren
Dat is onzin anders werden er nu geen kamervragen over gesteld
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_109040742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:14 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zit echt niet op een huiszoeking te wachten alleen maar omdat de koningin langskomt :') Dan blijft ze maar weg en kan iedereen lekker in alle rust van z'n beetje privacy genieten dat nog over is.
Dan had je beter op moeten letten toen dit aan de APV werd toegevoegd in je woonplaats. Daar kan je nl bezwaar tegen maken, maar dat vereist wel een zekere interesse in het politieke proces.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 maart 2012 @ 09:16:14 #27
80791 crew  Paul
pi_109040746
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan heb ik het verkeerd begrepen :D
pi_109040753
quote:
De burgemeester heeft ook het volgende gezegd:

quote:
‘Ik snap uw emotie, maar ik raad u aan zich daar niet tegen te verzetten. Want als u dat doet, dan denk ik dat u met Koninginnedag niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de gemeente Utrecht, te Houten,’ zegt Van Oostrum op een bijeenkomst voor bewoners.
Bron inclusief video waar hij het zegt: http://www.elsevier.nl/we(...)or-Koninginnedag.htm

Ik verbaas me er over dat veel mensen dit vanzelfsprekend lijken te vinden. Als dit écht nodig is om koninginnedag te kunnen blijven vieren, wat ik betwijfel, dan moeten we maar weer terug naar een défilé i.p.v. dit soort gestapo-tactieken te gebruiken (=niet bedoeld als koningshuis-bashen, wel om deze burgemeester te bashen).
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 09:16:50 #29
3928 Ulx
pi_109040755
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:10 schreef admiraal_anaal het volgende:

En wat betreft het raam. Als er een verordering geldt dat ramen in een bepaald gebied niet open mogen staan (wat mij logisch lijkt) dan is dat gek ja als jij wel een raam open hebt staan en dus een goede reden om even aan te kloppen ;)
Dan bellen ze aan, zeggen dat, en ik doe het raam dicht. Maar mijn huis komen ze niet in.

Als ik een aanslag zou willen plegen is uiteraard het glas in de nacht ingegooid door kwajongens. En je weet hoe het gaat op een nationale feestdag hè. Geen glazenmaker te vinden. Bovendien mag die toch niet bij je huis parkeren.
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 09:19:08 #30
3928 Ulx
pi_109040789
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:14 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je snapt het concept van een nood-verordening op basis van de APV, welke gedekt wordt door een aantal wetten niet helemaal? Ik meen dat toen dit handhavingsgereedschap werd toegevoegd aan de wetgeving dit uit ten treure is behandeld door oa de raad van state etc etc.

Als ze onder die nood-verordening bij je willen binnenkomen is dat dus rechtsgeldig, en heb jij je er naar te voegen, of zoniet, de consequenties van dat weigeren te ondergaan.
De noodtoestand is uitgeroepen wegens k'dag? Jeez.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 maart 2012 @ 09:20:50 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_109040817
quote:

[..]

Wait wait what?

Als iemand een raam open heeft gezet zou dat een valide reden zijn tot razzia?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_109040871
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

De noodtoestand is uitgeroepen wegens k'dag? Jeez.
Je snapt het echt niet of wel? Je onderbuik praat poep, een nood-verordening is iets compleet anders dan de noodtoestand die men lokaal/landelijk uit kan roepen bij natuurrampen, grote calamiteiten, of zeg een aanval op ons grondgebied. :N
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 09:23:38 #33
3928 Ulx
pi_109040874
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:20 schreef JeMoeder het volgende:

Als iemand een raam open heeft gezet zou dat een valide reden zijn tot razzia?
Als dat zo is is er dus reden om bij iedereen naar binnen e stormen. Als een open raam als een indicatie is dat je van plan bent met je auto door een mensenmenigte te scheuren....

Stel dat je een zak waxinelichtjes in de hal naast de voordeur hebt staan. Pakken ze je gelijk wegens verboden wapenbezit.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:24:37 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109040889
quote:
Dit is gewoon een voorzorgsmaatregel voor mochten ze iets verdachts zien (raam open ofzo) dat ze kunnen controleren of het terecht is.
Weet je wel wat je zegt? Raam open = verdacht _O- _O- _O-

Wat mij betreft wordt die hele koninklijke poppenkast afgeschaft. In Delft was het ook altijd zo: iemand dood ==> alle studentenfietsen van de stations verwijderd, en wie hem niet binnen 2 weken ophaalde was hem kwijt, ze werden verscheept naar Afrika!
Een kuil graven was dagenlang verboden in heel Delft (ik weet niet hoe andere begrafenissen dat dan moesten doen). Vuilnisbakken verwijderd, auto's verwijderd... Blijkbaar mag het koninklijk huis niet weten dat normale mensen niet per paard/koets reizen maar per auto/fiets? Da's wel heel erg middeleeuws hoor!
Anyway, ik ben blij dat die zottigheid niet hier voor de deur is.
censuur :O
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 09:27:40 #35
3928 Ulx
pi_109040936
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Weet je wel wat je zegt? Raam open = verdacht _O- _O- _O-

Wat mij betreft wordt die hele koninklijke poppenkast afgeschaft. In Delft was het ook altijd zo: iemand dood ==> alle studentenfietsen van de stations verwijderd, en wie hem niet binnen 2 weken ophaalde was hem kwijt, ze werden verscheept naar Afrika!
Een kuil graven was dagenlang verboden in heel Delft (ik weet niet hoe andere begrafenissen dat dan moesten doen). Vuilnisbakken verwijderd, auto's verwijderd... Blijkbaar mag het koninklijk huis niet weten dat normale mensen niet per paard/koets reizen maar per auto/fiets? Da's wel heel erg middeleeuws hoor!
Anyway, ik ben blij dat die zottigheid niet hier voor de deur is.
Dat vind ik nog normale veiligheidsmaatregelen. Niets op tegen in zo'n geval. Maar het is voor mij anders als de politie de mogelijkheid krijgt willekeurig huizen te doorzoeken zonder een valide reden. En een open raam is geen reden.
pi_109040951
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal onzin. In Weert werd vorig jaar ook achterlijk labiel opgetreden door de gemeente. Zo mochten mensen die aan de route woonden van 8 uur 's ochtend tot dat de koningin weer weg was niet thuis zijn. Als ze wel thuis waren mochten ze hun huis niet meer uit. Ook de ramen mochten hier niet open, geen auto in je eigen garage en zwervers kregen te horen dat ze maar beter ver uit de route konden blijven.
pi_109041010
Een burgemeester mag zo'n noodverordening alleen afgeven als er acuut gevaar dreigt.

Dat gevaar is er niet en zeker niet acuut.
Immers ze plannen al maanden dat de dag daar gehouden zal worden.

Ik zou weigeren, me laten arresteren en desnoods tot het europese gerechtshof procederen.

Als je als burger aan dit soort dingen mee gaat werken ben je niet goed snik wat mij betreft.
En totaal geen besef of benul wat ze met je basis burgerrechten doen.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:32:47 #38
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109041012
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan had je beter op moeten letten toen dit aan de APV werd toegevoegd in je woonplaats. Daar kan je nl bezwaar tegen maken, maar dat vereist wel een zekere interesse in het politieke proces.
Wanneer is dit ongeveer ingevoerd dan? Grote kans dat ik toen nog niet eens meerderjarig was :P Want ik kan me niet voorstellen dat dat pas vanaf dit jaar gebeurt.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:37:55 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109041091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou weigeren, me laten arresteren en desnoods tot het europese gerechtshof procederen.
Dan krijg je dezelfde advocaat als de "damschreeuwer" en de "waxinelichtjeshoudergooier" en kom je waarschijnlijk nooit meer vrij. Incl. TBS.
censuur :O
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 09:38:05 #40
3928 Ulx
pi_109041094
quote:
‘Ik snap uw emotie, maar ik raad u aan zich daar niet tegen te verzetten. Want als u dat doet, dan denk ik dat u met Koninginnedag niet in Rhenen bent, maar in het arrestantencomplex van de gemeente Utrecht, te Houten,’ zegt Van Oostrum op een bijeenkomst voor bewoners.
Ik vraag me af waarom de burgemeester zo'n dreigement uit. Hij zegt niet dat je niet mag weigeren. Hij zegt dat ze je kunnen arresteren. Maar niets concreet.

Nou betwijfel ik of de politie je voor het oog van alle cameras, honderden toeschouwers op straat en de koningin zelf met veel misbaar gaat arresteren omdat je toevallig een raam openzet....ALs de verantwoordelijke voor de veiligheid zal de burgemeester dan namelijk direct k'dag moeten annuleren en de koningin in veiligheid moeten brengen. Anders geeft hij toe dat zijn maatregelen zwaar over de top zijn geweest. Als het voor de veiligheid van de koningin is moet je tenslotte niet een paar uur later even gaan praten met de bewoner. Die moet je direct oppakken. Want wat als hij toch een wapen heeft?

Maar doet hij dat mag hij 's avonds op TV gaan uitleggen waarom koninginnedag in het water viel....Hij zal dan niet lang meer burgemeester zijn denk ik. Een motie van wantrouwen lijkt me dan wel op z'n plek.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:42:12 #41
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109041176
quote:

Geen goedlul maar een suffe lamlul :Y

quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 10:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat voor suffe lamlul moet je wel niet zijn om niks te verbergen te hebben.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109041208
quote:

[..]

Dat is ook prima. Jij maakt jouw afweging tav wie je binnenlaat en wie niet. Dat staat echter volledig los van de discussie want die gaat over de verplichting mensen binnen te laten zonder dat die over een daartoe strekkend bevel of andere rechtvaardiging beschikken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:14 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Jij snapt het woord dus niet?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:52:13 #43
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109041395
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:10 schreef admiraal_anaal het volgende:

Wat heeft dat met saai te maken? Van mij mogen ze in mijn sexkelder snuffelen, mijn vuurwapen zien (waar ik gewoon een vergunning voor heb) of zien hoe ik het afval niet scheidt
Ik vind het raar dat jij zomaar wildvreemde mensen toegang geeft tot je woning om al dat moois te komen bezichtigen. Maar goed.... iedereen heeft zijn mening en als het vrijwillig gebeurt zie ik het probleem ook niet. Ik zie wel een probleem als de overheid dit gaat afdwingen zonder dat daarvoor een goede reden te noemen is. Het feit dat de koningin langskomt vind ik geen enkele aanleiding om de privacy van brave burgers te schenden.

quote:
Als ik saai ben omdat ik geen xtc lab, weedplantage of kleine meisjes bunker in mijn huis heb.... So be it :')
Kijk.... als de politie aanleiding daartoe had mochten ze van mij opsporing doen naar dit soort zaken maar meestal is het juist dat de politie faalt om dat soort zaken op te sporen. Om de illusie in stand te houden dat men toch nog ergens toe in staat is gaat men liever brave burgertjes pesten... zo werkt dat bij de politie... veel geblaat maar weinig wol :7

quote:
Goed... ik kan er nog mee leven dat je even je ramen niet mag openzetten, zoiets is geen invasie van je privacy.

[ Bericht 0% gewijzigd door ComplexConjugate op 13-03-2012 09:58:30 ]
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 13 maart 2012 @ 09:53:40 #44
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109041416
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Beter valt de teloorgang van dit land inderdaad niet te omschrijven...
QFT :{
  dinsdag 13 maart 2012 @ 10:01:05 #45
241662 Jian
Well, well, well
pi_109041565
Een gemeenteraad en/of burgemeester die het schenden van het recht op privacy van haar burgers op deze manier zomaar accepteert, ten faveure van zo'n zgn "feestelijk optochtje", moet gewoon per direct opstappen/oprotten. Het is hier gvd Noord-Korea niet :{w
  dinsdag 13 maart 2012 @ 10:01:53 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_109041589
quote:
Het probleem is natuurlijk dat dit 0,0 nut heeft en eerder een vals gevoel van veiligheid geeft. Want hoe groot is de kans dat iemand die iets slechts wil doen op die dag uit Rhenen komt?

"Jongens we hebben alle huizen in Rhenen doorzocht! De koningin is helemaal veilig!"

En dan pleegt er iemand een aanslag uit een dorp verderop :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_109041623
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wanneer is dit ongeveer ingevoerd dan? Grote kans dat ik toen nog niet eens meerderjarig was :P Want ik kan me niet voorstellen dat dat pas vanaf dit jaar gebeurt.
Dit is volgens mij geweest toen ook de discussie over het preventief fouilleren speelde in de grotere steden, en waarvoor landelijke wetgeving gemaakt/aangepast moest worden. Maar dit soort dingen kan een gemeente individueel toevoegen aan een APV volgens mij, en die APV wordt regelmatig geupdate met diverse dingen, ik denk zelfs wel jaarlijks in veel gemeenten.
pi_109041777
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 09:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is ook prima. Jij maakt jouw afweging tav wie je binnenlaat en wie niet. Dat staat echter volledig los van de discussie want die gaat over de verplichting mensen binnen te laten zonder dat die over een daartoe strekkend bevel of andere rechtvaardiging beschikken.

[..]

Jij snapt het woord dus niet?
Een nood-verordening is rechtsgeldig, aangezien deze bekrachtigt dient te worden door de gemeenteraad, de gekozen volksvertegenwoordigers op stedelijk niveau, en dit wettelijk is geregeld in artikel 176 van de Gemeentewet.

Een verzoek op basis van die noodverordening door de politie om de woning te betreden, zal dat dan ook zijn, mits ze voldoen aan de in de verordening gestelde eisen aan zo'n verzoek.
pi_109041814
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:01 schreef Jian het volgende:
Een gemeenteraad en/of burgemeester die het schenden van het recht op privacy van haar burgers op deze manier zomaar accepteert, ten faveure van zo'n zgn "feestelijk optochtje", moet gewoon per direct opstappen/oprotten. Het is hier gvd Noord-Korea niet :{w
Ik stel voor dat je bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen hier je stemrecht voor gebruikt. ^O^ Je (of je stemmende ouders) hebt de gemeenteraad immers zelf gekozen.. ;)
pi_109041842
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen hier je stemrecht voor gebruikt. ^O^ Je (of je stemmende ouders) hebt de gemeenteraad immers zelf gekozen.. ;)
:')_!!!!!
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 10:14:16 #51
3928 Ulx
pi_109041846
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een nood-verordening is rechtsgeldig, aangezien deze bekrachtigt dient te worden door de gemeenteraad, de gekozen volksvertegenwoordigers op stedelijk niveau, en dit wettelijk is geregeld in artikel 176 van de Gemeentewet.

Een verzoek op basis van die noodverordening door de politie om de woning te betreden, zal dat dan ook zijn, mits ze voldoen aan de in de verordening gestelde eisen aan zo'n verzoek.
Maar wat zijn de consequenties als men alsnog weigert op het moment dat de koningin door de straat loopt? Een arrestatie waarschijnlijk, maar omdat dat impliceert dat de koningin zich in een onveilige situatie bevindt, moet zij direct in veiligheid worden gebracht.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 13 maart 2012 @ 10:16:13 #52
80791 crew  Paul
pi_109041882
Hoe zit het met Veenendaal eigenlijk?
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 10:17:09 #53
3928 Ulx
pi_109041900
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:16 schreef Paul het volgende:
Hoe zit het met Veenendaal eigenlijk?
Daar is Beatrix vogelvrij.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 maart 2012 @ 10:20:16 #54
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_109041948
Oh ja, van leden van het koningshuis mag je als burger geen fotootje schieten, maar ondertussen mogen ze voor een scheet en een zucht je huis overhoop halen? Er klopt hier iets niet...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_109041967
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om een verzoek maar om een verplichting. De discussie gaat nu juist over het feit dat de gemeente dit niet mag doen, dan is een verwijzing naar de procedures van de gemeente uiteraard geen argument. Dat je altijd weer graag een gooi doet naar de prijs voor de meest brave gehoorzame burger moet je zelf weten, maar op deze manier kom je ook in aanmerking voor de prijs van de meest klepelloze gelegenheidsjurist die niet beseft wat hij er niet aan begrijpt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Overall beste user 2022 dinsdag 13 maart 2012 @ 10:22:02 #56
3928 Ulx
pi_109041974
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:20 schreef JeMoeder het volgende:
Oh ja, van leden van het koningshuis mag je als burger geen fotootje schieten, maar ondertussen mogen ze voor een scheet en een zucht je huis overhoop halen? Er klopt hier iets niet...
Nou ja, voor hetzelfde geld ben je zo'n persoon die een camera in z'n telefoon heeft. Daar kan je niet voorzichtig genoeg mee zijn.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 maart 2012 @ 10:23:42 #57
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_109042009
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou ja, voor hetzelfde geld ben je zo'n persoon die een camera in z'n telefoon heeft. Daar kan je niet voorzichtig genoeg mee zijn.
Of zo iemand die geen portret van de koningin boven de schouw of keukentafel heeft hangen. Das kann doch nicht oder was?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 13 maart 2012 @ 10:31:37 #58
241662 Jian
Well, well, well
pi_109042178
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 10:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Over het zomaar toestaan van razzia's stond niets in het verkiezingsprogramma }:|
pi_109042268
quote:
Je hebt natuurlijk niets te verbergen...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 13 maart 2012 @ 10:37:59 #60
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_109042298
Dat niemand in de zaal aan die burgemeester heeft gevraagd of hij het normaal vindt zijn burgers zo te intimideren en bedreigen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')