quote:Op maandag 12 maart 2012 07:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En zie hier de samenwerking tussen BigPharma en BigFood met hun destructieve aspartaam.
Becel zeker. Of is het het pink slime in McDonald hamburgers.
[..]
Niks cirkelredenatie.
Het is hem 't juist het is 'normaal' medicatie gebruik....dat maakt je al dodelijk ongezond.
Er is absoluut geen gezond bigpharma medicijn er is wel effectief homeopathie.
quote:Op maandag 12 maart 2012 10:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
Wauw, volgens mij had iemand zijn paranoia hoed op toen dit geschreven werd. Vertel, hoe zou GM voedsel nou precies voor al deze punten moeten zorgen?
quote:Op maandag 12 maart 2012 12:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Komop zeg!! LEES eens wat. Educate yourself. Met dit soort reacties ben je veterstrikdiploma niet eens waardig.
quote:Op maandag 12 maart 2012 13:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Misschien moet je voor de gein eens wat onderbouwen? Just a thought...
quote:Op maandag 12 maart 2012 13:36 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Kansloze reactie weer.
Met een bedrijf als Monsanto is er weinig paranoïde aan. Het is de bittere realiteit. Voel je vrij om je eens te verdiepen in hun werk. Ik adviseer de documentaire De wereld volgens Monsanto.
http://www.thepeoplesvoic(...)ink-between-dangerou
http://zaplog.nl/zaplog/a(...)ndup_neemt_sterk_toe
http://www.bloomberg.com/(...)tigation-widens.html
[..]
http://www.i-sis.org.uk/MonsantovsFarmers.php
quote:Op maandag 12 maart 2012 16:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog de meest voor de hand liggende van die 4 punten ja. GM mais wat overslaat (ondanks de maatregelingen die daartegen worden getroffen) om het normale mais in het veld er naast. En de andere 3 punten?
En dan nu een reactie op die laatste. Ik heb je die punten nog niet uit zien leggen en/of zien onderbouwen. Daarom vraag ik er ook naar. Kruisbesmetting met een ander nauw verwant ras kan ik best begrijpen. De andere punten lijken mij dan weer veul verder gezocht. Gemuteerde insecten bijvoorbeeld...quote:Op maandag 12 maart 2012 18:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Context begrijpen.
Het wordt een beetje langdradig om iedere keer bijvoorbeeld het alfabet voor je uit te leggen.
Misschien handig om dan eerst duidelijk te maken wat men hier verstaat onder 'gemuteerde' insecten.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:24 schreef ATuin-hek het volgende:
De andere punten lijken mij dan weer veul verder gezocht. Gemuteerde insecten bijvoorbeeld...
quote:Op maandag 12 maart 2012 23:24 schreef ATuin-hek het volgende:
Bij deze, en algemeen topic over GM food, om een ander topic schoon te houden.
Uit dat topic:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En dan nu een reactie op die laatste. Ik heb je die punten nog niet uit zien leggen en/of zien onderbouwen. Daarom vraag ik er ook naar. Kruisbesmetting met een ander nauw verwant ras kan ik best begrijpen. De andere punten lijken mij dan weer veul verder gezocht. Gemuteerde insecten bijvoorbeeld...
zo duidelijk!quote:If you thought Monsanto’s lack of testing on their current GMO crops was bad before, prepare to now be blown away by the latest statement by the USDA. Despite links to organ damage and mutated insects, the USDA says that it is changing the rules so that genetically modified seed companies like Monsanto will get ‘speedier regulatory reviews’. With the faster reviews, there will be even less time spent on evaluating the potential dangers. Why? Because Monsanto is losing sales with longer approval terms.
bron
De "gemuteerde" insecten zijn simpelweg het gevolg van evolutie gestuurd door een veranderde omgeving.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:24 schreef ATuin-hek het volgende:
Bij deze, en algemeen topic over GM food, om een ander topic schoon te houden.
Uit dat topic:
[..]
En dan nu een reactie op die laatste. Ik heb je die punten nog niet uit zien leggen en/of zien onderbouwen. Daarom vraag ik er ook naar. Kruisbesmetting met een ander nauw verwant ras kan ik best begrijpen. De andere punten lijken mij dan weer veul verder gezocht. Gemuteerde insecten bijvoorbeeld...
quote:
Ah dus toch. Dat heeft toch geen drol te maken met GM? Dat is iets waar je met elke pesticide last van hebt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:48 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
De "gemuteerde" insecten zijn simpelweg het gevolg van evolutie gestuurd door een veranderde omgeving.
In de basis lijkt veredelen inderdaad erg op GM, echter is gaat het bij GM om een veel groter scala aan variaties, die in de natuur nooit zouden voorkomen, en die via de bekende veredelingstechnieken ook niet kunnen. Denk aan stukjes DNA van een zoetwater-alg toevoegen aan een zoutwater bacterie om zo 3rd gen biobrandstof te maken, etc etc. Dat is toch echt wel de overtreffende trap van veredelen wat mij betreft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:01 schreef Resistor het volgende:
Wat is nou eigenlijk het gevaar van GM in voedsel? Alles wat als voedsel bedoeld is wordt toch verteerd in de maag.
Het enige probleem is dat de organismen in de natuur terecht komen, buiten de hekken van het veld waar ze gepoot zijn of de kooien waarin ze horen te zitten, en daar voor schade kunnen zorgen. (verdrukking oorspronkelijke soorten)
Ben ik nou vreemd als ik genetische manipulatie een zegen vind? Gewassen die meer opleveren, tegen extremere omstandigheden kunnen, beter resistent zijn tegen ziekten... gewoon dagelijks voer voor iedereen.
We doen trouwens al eeuwen aan genetische selectie, dat noemen de alleen 'veredeling'. En enten is eigenlijk ook een soort van manipulatie.
Er zullen ongetwijfeld grote voordelen aan GM voedsel zitten. Waar ik vooral problemen mee heb is de werkwijze van Monsanto. Het aanklagen van boeren, levende dieren patenteren, boeren dwingen nieuwe zaden te kopen. Dat soort zaken vind ik gewoon te ranzig voor woorden. Monsanto is in mijn opinie het probleem, niet zo zeer GM voedsel. Ik weet ook niet hoe onze lichamen reageren op dat voedsel, dus daar ga ik geen uitspraken over doen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
In de basis lijkt veredelen inderdaad erg op GM, echter is gaat het bij GM om een veel groter scala aan variaties, die in de natuur nooit zouden voorkomen, en die via de bekende veredelingstechnieken ook niet kunnen. Denk aan stukjes DNA van een zoetwater-alg toevoegen aan een zoutwater bacterie om zo 3rd gen biobrandstof te maken, etc etc. Dat is toch echt wel de overtreffende trap van veredelen wat mij betreft.
Maar als je ziet dat men dankzij GM uit de melk van 1 GM geit, evenveel antistollingsmedicijn kan halen als ~90.000 bloeddonaties, dan is het niet een techniek die we als mensheid maar links moeten laten liggen. De voordelen zijn er ook wel degelijk, en dan niet alleen in de vorm van geld voor Monsanto en vergelijkbare bedrijven in Azië.
GM zaden = Monsanto, maar er is met GM techniek nog veel meer mogelijk, nu en in de toekomst. Alle bedrijven en mogelijkheden automatisch afserveren omdat 1 bedrijf af en toe wat uit de bocht vliegt, is net zo kortzichtig als Monsanto die zoveel mogelijk geld willen binnen harken voordat in 2014 hun eerste GM patenten verlopen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:18 schreef HyperViper het volgende:
Goed topic tuinhek.
[..]
Er zullen ongetwijfeld grote voordelen aan GM voedsel zitten. Waar ik vooral problemen mee heb is de werkwijze van Monsanto. Het aanklagen van boeren, levende dieren patenteren, boeren dwingen nieuwe zaden te kopen. Dat soort zaken vind ik gewoon te ranzig voor woorden. Monsanto is in mijn opinie het probleem, niet zo zeer GM voedsel. Ik weet ook niet hoe onze lichamen reageren op dat voedsel, dus daar ga ik geen uitspraken over doen.
Ja en? Ik bedoel dat de boeren de zaden niet mogen bewaren.quote:
Wie doet dat dan? En af en toe wat uit de bocht vliegen? Please.quote:Alle bedrijven en mogelijkheden automatisch afserveren omdat 1 bedrijf af en toe wat uit de bocht vliegt,
Dat is niet meer dan logisch.quote:is net zo kortzichtig als Monsanto die zoveel mogelijk geld willen binnen harken voordat in 2014 hun eerste GM patenten verlopen.
Oeps, ik zie het ja. Dat is niet goed meegenomen met het quoten. Het gaat om deze post:quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:11 schreef Resonancer het volgende:
Om welke 3 punten gaat het nu eigenlijk ? Kan dat niet uit de OP halen.
Jammer dat er geen inhoudelijke reactie komt op die imo grensverleggende info uit dit doodgebloede topic:
Genetische oorlogsvoering Fun-Vac
quote:Op maandag 12 maart 2012 06:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee ze vernietigen onomkeerbaar samen met BigAgri Monsanto en Bill Gates (die is padje af na MS verlaten te hebben. de smerige uber prikfacsist).
http://www.wanttoknow.nl/(...)ief-virus-opgelopen/
Wauw, volgens mij had iemand zijn paranoia hoed op toen dit geschreven werd. Vertel, hoe zou GM voedsel nou precies voor al deze punten moeten zorgen?quote:... wat er toe leidde dat enkele landen zijn liefdadigheid afwezen vanwege de hoge risico’s op:
• Het ontstaan van nieuwe ziekteoverbrengers
• Gemuteerde pesticide-resistente insecten
• Resistent ‘superonkruid’
• Contaminatie van omliggende niet-GG gewassen
Ik denk dat in het oorspronkelijke artikel het zinnetje "regulate the expression of our genes" een belangrijke nuancering is. Het in de bloedbaan gekomen (evt gemodificeerd) miRNA kan dus de uitdrukking van een gen reguleren, maar doet dat dus zonder het gen zelf aan te passen?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:51 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oeps, ik zie het ja. Dat is niet goed meegenomen met het quoten. Het gaat om deze post:
[..]
[..]
Wauw, volgens mij had iemand zijn paranoia hoed op toen dit geschreven werd. Vertel, hoe zou GM voedsel nou precies voor al deze punten moeten zorgen?
Jij schrijft precies wat ik ook al de hele tijd denk als ik dit soort topics lees .quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:01 schreef Resistor het volgende:
Wat is nou eigenlijk het gevaar van GM in voedsel? Alles wat als voedsel bedoeld is wordt toch verteerd in de maag.
Het enige probleem is dat de organismen in de natuur terecht komen, buiten de hekken van het veld waar ze gepoot zijn of de kooien waarin ze horen te zitten, en daar voor schade kunnen zorgen. (verdrukking oorspronkelijke soorten)
Ben ik nou vreemd als ik genetische manipulatie een zegen vind? Gewassen die meer opleveren, tegen extremere omstandigheden kunnen, beter resistent zijn tegen ziekten... gewoon dagelijks voer voor iedereen.
We doen trouwens al eeuwen aan genetische selectie, dat noemen de alleen 'veredeling'. En enten is eigenlijk ook een soort van manipulatie.
Vergeet niet dat de boeren die de producten van Monsanto niet gebruiken kapot gemaakt worden door Monsanto als er ook maar een zaadje op hun land gevonden wordt. Dit gebeurd regelmatig, zonder dat de boeren er ook maar iets aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:01 schreef Resistor het volgende:
Dat is inderdaad prima. Alleen kan ik nergens duidelijk vinden wat voor een effect dat voedsel heeft op ons lichaam.quote:Ben ik nou vreemd als ik genetische manipulatie een zegen vind? Gewassen die meer opleveren, tegen extremere omstandigheden kunnen, beter resistent zijn tegen ziekten... gewoon dagelijks voer voor iedereen.
Klopt. Als het het niet schadelijk is voor onze gezondheid is het niets minder dan een zegen.quote:We doen trouwens al eeuwen aan genetische selectie, dat noemen de alleen 'veredeling'. En enten is eigenlijk ook een soort van manipulatie.
plus ziektes-DNA, menselijke DNa patenteren. Je kunt vast wel raden wat er mee gedaan wordt?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:18 schreef HyperViper het volgende:
Goed topic tuinhek.
[..]
Er zullen ongetwijfeld grote voordelen aan GM voedsel zitten. Waar ik vooral problemen mee heb is de werkwijze van Monsanto. Het aanklagen van boeren, levende dieren patenteren, boeren dwingen nieuwe zaden te kopen. Dat soort zaken vind ik gewoon te ranzig voor woorden. Monsanto is in mijn opinie het probleem, niet zo zeer GM voedsel. Ik weet ook niet hoe onze lichamen reageren op dat voedsel, dus daar ga ik geen uitspraken over doen.
Ik ben bang dat ik je niet helemaal volg, waar refereer je naar? Ik ben niet bekend met de zaken die jij nu noemt. Menselijke DNA patenteren?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
plus ziektes-DNA, menselijke DNa patenteren. Je kunt vast wel raden wat er mee gedaan wordt?
Hier het linkje naar het echte oorspronkelijke artikel:quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik denk dat in het oorspronkelijke artikel het zinnetje "regulate the expression of our genes" een belangrijke nuancering is. Het in de bloedbaan gekomen (evt gemodificeerd) miRNA kan dus de uitdrukking van een gen reguleren, maar doet dat dus zonder het gen zelf aan te passen?
Dit gaat zo te zien inderdaad om gen expressie.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Hier het linkje naar het echte oorspronkelijke artikel:
http://www.nature.com/cr/journal/v22/n1/full/cr2011158a.html
Ontstaan nieuwe ziektebrengers;quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:51 schreef ATuin-hek het volgende:
quote:Practically all genetically engineered crops contain genetic material from viruses. Research has shown that these virus genes may combine with genes from infecting viruses. The serious thing is that experimental evidence indicates the new viruses created in this way may be more infectious, may cause more serious diseases, and may have a tendency to cross species borders.
It has been scientifically established that new viruses may result from recombination with virus parts existing in GE organisms.
http://www.saynotogmos.org/virus_hazard.htm
quote:Horizontal gene transfer across species barriers is a rare event in nature, especially in multi-cellular organisms. Foreign genetic material is largely broken down or otherwise put out of action. And even after it has become inserted into the genome, it can still be thrown out.
Genetic engineering consists to a large extent, of artificial horizontal gene transfer. New combinations of genetic material from different species are made (recombined) in the laboratory. The artificial constructs are designed to cross all species barriers and to jump into genomes. They are also structurally unstable, consisting of many weak links, and tend to break and rejoin incorrectly, or to join up with genetic material from other genomes. In other words, the process of genetic engineering has greatly enhanced the potential for uncontrolled horizontal gene transfer.
http://www.i-sis.org.uk/FAQ.php
Slaat eigenlijk wel op alle punten.quote:Disease is a major health worry with regards to GM foods. Given that some of the crops modified are done so with DNA from a bacterium or virus, there is concern that a new disease may occur in humans who consume the GM food. With some GM crops having antibiotic-resistant marker genes, there is also the worry that these genes could be passed on to microbes that cause disease and health problems in humans. With widespread antibiotic resistance currently already occurring, any new resistance could prove disastrous.
http://www.geneticallymod(...)ncerns-gm-foods.html
Dat kan. Het drinken van koffie methyleert het DNA bijvoorbeeld ook (overigens op een gelijke manier als sporten dat doetquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik denk dat in het oorspronkelijke artikel het zinnetje "regulate the expression of our genes" een belangrijke nuancering is. Het in de bloedbaan gekomen (evt gemodificeerd) miRNA kan dus de uitdrukking van een gen reguleren, maar doet dat dus zonder het gen zelf aan te passen?
Dat is zo goed als zeker.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dit gaat zo te zien inderdaad om gen expressie.
Ander RNA en vervolgens andere eiwitten komen dan wel/niet tot expressie. Die vervolgens weer het DNA kunnen in- of uitschakelen. Die vervolgens weer...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:48 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat is zo goed als zeker.
http://blogs.discovermaga(...)ter-gene-expression/
Maar wat zijn daar dan weer de gevolgen van ?
quote:
quote:Many crop plants are already engineered to be Roundup-resistant, and heavy use of the herbicide appears to have fueled the evolution of dozens of Roundup-resistant weed strains.
http://www.wired.com/wiredscience/2011/07/engineered-bluegrass/
quote:“Superweeds” resistant to the herbicide glyphosate, the active ingredient in Roundup, have infested millions of hectares of cropland through much of the U.S. and areas of southwestern Ontario.
http://www.emfacts.com/20(...)-gmo-field-near-you/
quote:Genetic engineering has failed to increase the yield of any food crop but has vastly increased the use of chemicals and the growth of "superweeds", according to a report by 20 Indian, south-east Asian, African and Latin American food and conservation groups representing millions of people.
http://www.guardian.co.uk(...)uperweeds-pesticides
Tja, de advocaat van de duivel zal wel zeggen dan hadden de boeren die GMO zaden maar niet moeten kopen en dan hadden ze maar geen Roundup moeten spuiten. De oorzaak ligt bij de boeren.quote:Sales took off in the late 1990s, after Monsanto created its brand of Roundup Ready crops that were genetically modified to tolerate the chemical, allowing farmers to spray their fields to kill the weeds while leaving the crop unharmed. Today, Roundup Ready crops account for about 90 percent of the soybeans and 70 percent of the corn and cotton grown in the United States.
But farmers sprayed so much Roundup that weeds quickly evolved to survive it. “What we’re talking about here is Darwinian evolution in fast-forward,” Mike Owen, a weed scientist at Iowa State University, said.
http://www.nytimes.com/20(...)ent/04weed.html?_r=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |