abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109034376

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

Uitbetalingen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Betaalmaand Datum overschrijving door ING-bank

januari 2012 19 januari 2012
februari 2012 21 februari 2012
maart 2012 21 maart 2012
april 2012 19 april 2012
mei 2012 21 mei 2012
juni 2012 21 juni 2012
juli 2012 19 juli 2012
augustus 2012 21 augustus 2012
september 2012 20 september 2012
oktober 2012 21 oktober 2012
november 2012 21 november 2012
december 2012 20 december 2012 

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort

De OP is hier te vinden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 15:51:46 #2
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_109050993
Ik bestel regelmatig wel eens wat via internet, dus mijn vaste pakketbezorger zie ik ook regelmatig. Maar hij is altijd zo ongelooflijk chagrijnig en onaardig. Het is net alsof ik hem met een hele grote en ondraagbare last opzadel door iets via internet te bestellen. Ik ga me er haast schuldig door voelen.
Jullie krijgen toch niet zweepslagen voor elk pakketje dat bezorgd moet worden ofzo toch? :'(
My mama didn't raise no fool
pi_109051149
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:51 schreef La_Vita het volgende:
Ik bestel regelmatig wel eens wat via internet, dus mijn vaste pakketbezorger zie ik ook regelmatig. Maar hij is altijd zo ongelooflijk chagrijnig en onaardig. Het is net alsof ik hem met een hele grote en ondraagbare last opzadel door iets via internet te bestellen. Ik ga me er haast schuldig door voelen.
Jullie krijgen toch niet zweepslagen voor elk pakketje dat bezorgd moet worden ofzo toch? :'(
Hij kijkt zo boos omdat hij bijna vrijwilligerswerk doet :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 maart 2012 @ 15:57:48 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109051238
kwam deze net tegen. Altijd fijn, zo'n nieuwe collega ;)

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109051277
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
kwam deze net tegen. Altijd fijn, zo'n nieuwe collega ;)

[ afbeelding ]
Huh, wat?
pi_109051314
Ik snap het ook niet?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 maart 2012 @ 16:17:22 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109052026
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik snap het ook niet?
een fotosoep met voormalig PSV-trainer Fred Rutten die al nieuw werk heeft gevonden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109052064
:') Aha
pi_109053004
Ik moet bekennen dat ik ook twee of drie keer de post 's avonds heb bezorgd. Was in mijn eerste paar weken toen ik al gelijk lange dagen moest maken/niets gewend was/dramatische conditie had en bovenal; nog hockeyde.
Liep toen ook wel een beetje met het schaamrood op de kaken maar ik kon er alle keren niet echt iets aan doen omdat ik al vanaf half 8 aan het sorteren was tot een uur of twee, toen even ging eten, toen nog wat kon lopen maar daarna al weer door moest naar hockey.
Na de tweede keer aankaarten + vermoedelijke klacht is alles beter geregeld en ligt alles er ruim op tijd in.
Wel toen een keer wat woorden gehad met een oud-postbode aan de deur die er niet bepaald over te spreken was dat ik nu nog post kwam bezorgen hahaha, echt een ':')' momentje.
pi_109053085
Ik liep op z'n laatst om 17.15 een wijk weg, dat was in het begin en toen deed ik gelijk 3 uur over 1 wijk :')
pi_109053163
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 15:51 schreef La_Vita het volgende:
Als het een zzp'er is of een subcontractor is/voor een subcontractor rijdt snap ik dat hij chagrijnig is. De werkdruk voor die mensen ligt erg hoog en je krijgt er een onzeker bestaan voor als beloning.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:44:46 #12
342418 VKV
Plausibel
pi_109053169
Ik ben ooit een keer om half 6 pas klaar geweest, in de zomer, want ja "dan is er heel weinig post en dan kan je makkelijk 3 wijken lopen". Beetje jammer dat er 1. redelijk wat post was en 2. de wijken alledrie minstens 1,5 uur waren en 3. ik de wijken niet kende. Uiteraard kon ik er pas laat de straat mee op.

Ik vond het echt niet leuk om zo laat klaar te zijn :') (en dan is het nog geeneens laat vergeleken met wat ik hier voorbij zie komen)
pi_109053335
In de zomer vind ik het juist niet erg om laat klaar te zijn. In december als het om half 5 al donker begint te worden, dat is klote.

Laatste wat ik ooit op straat heb gelopen zal half 8 geweest zijn, in een kerstperiode waarin de ene na de andere medewerker uitviel.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:03:36 #14
342418 VKV
Plausibel
pi_109053906
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:48 schreef lololo het volgende:
In de zomer vind ik het juist niet erg om laat klaar te zijn. In december als het om half 5 al donker begint te worden, dat is klote.

Laatste wat ik ooit op straat heb gelopen zal half 8 geweest zijn, in een kerstperiode waarin de ene na de andere medewerker uitviel.
Ik vind het al erg als ik na half 3 klaar ben :') Mja ik begin dan ook om 6 uur.
pi_109054374
Bij mij is het laatst om 17:15 geweest dat ik nog buiten was. Was op dag 3 dat ik liep en meteen voor elk huis post had (afvalkalender). Was in november en dus al donker. :').

Geen V&D hier! Laten we hopen dat ze ook niet meer komen. :P
pi_109058288
Nou had ik vandaag alweer een tas vol pakjes die echt niet door de brievenbus pasten. Ook niet door die gewone standaard-dingen. Dus overal aanbellen, wachten... lang niet iedereen thuis natuurlijk.

Daar zijn toch maximum afmetingen voor, of worden de subco's nu ook al te duur?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 19:18:54 #17
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109059112
Ik liep een keer rond 18:40 nog buiten rond, je kent het wel ...
Een teamcoach die een wijkje over heeft, niet al te groot en je krijgt een plattegrond mee en dan tot de conclusie komen rond een uur of 3 dat er 9 tassen voor staan, de wijk totaal niet overeenkomt met de plattegrond en je je de tering loopt.

Was helemaal verrot en toen ik 's avonds geïrriteerd thuis kwam bleek m'n vriendin zich te willen verloven met me ... en maar wachten met al die kaarsjes aan. _O- :@
pi_109059442
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:18 schreef Lastpost het volgende:
Ik liep een keer rond 18:40 nog buiten rond, je kent het wel ...
Een teamcoach die een wijkje over heeft, niet al te groot en je krijgt een plattegrond mee en dan tot de conclusie komen rond een uur of 3 dat er 9 tassen voor staan, de wijk totaal niet overeenkomt met de plattegrond en je je de tering loopt.
Dat hoor ik wel vaker ja :')
Gelukkig nog niet meegemaakt en een klein wijkje is ook echt een klein wijkje.

quote:
Was helemaal verrot en toen ik 's avonds geïrriteerd thuis kwam bleek m'n vriendin zich te willen verloven met me ... en maar wachten met al die kaarsjes aan. _O- :@
Wat lief O+
pi_109065804
Ik heb zo vaak in het donker gelopen, was gewoon normaal bij ons. Was nog voor er echt veel postbezorgers waren.
Achteraf eigenlijk stom dat ik dat heb gedaan, niemand weet nog dat jij je best hebt gedaan, je moet toch weg, en die mensen die de post hebben gekregen zal het ook aan hun reet roesten.
pi_109069613
Net de belastingaangifte gedaan, PostNL heeft geen loonheffing voor mij afgedragen in 2011. Teveel moeite waarschijnlijk? Voordeel is dat ik niet op voorhand hoefde in te leveren natuurlijk.

Ander mooi voordeel van mijn slavernijsalaris; ik word voor de wet niet aangemerkt als ''jeugdige'' omdat ik getrouwd ben + hypotheek heb. Dat houd in dat ik met dat kleine beetje wat ik verdien eigenlijk in de min kom te staan. Ik KRIJG dus 1000 euro zonder ervoor gewerkt te hebben :D

Oh zaterdag laatste werkdag :W Ik blijf wel lurken hoor
pi_109070076
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:26 schreef Poesopstokje het volgende:

Het was kort maar krachtig :D
pi_109070102
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:26 schreef Poesopstokje het volgende:
Net de belastingaangifte gedaan, PostNL heeft geen loonheffing voor mij afgedragen in 2011. Teveel moeite waarschijnlijk? Voordeel is dat ik niet op voorhand hoefde in te leveren natuurlijk.

Ander mooi voordeel van mijn slavernijsalaris; ik word voor de wet niet aangemerkt als ''jeugdige'' omdat ik getrouwd ben + hypotheek heb. Dat houd in dat ik met dat kleine beetje wat ik verdien eigenlijk in de min kom te staan. Ik KRIJG dus 1000 euro zonder ervoor gewerkt te hebben :D

Waarom zou je ook loonheffing willen afdragen?
pi_109076586
Jammer, Poesopstokje! ;)

Ik ben benieuwd of het morgen (vandaag eigenlijk al) een rustig dagje word. De afgelopen paar woensdagen was het hier wat drukker.
pi_109079933
Jaja, over ongeveer twee maanden gaat mijn vestiging dicht..
Raar idee eigenlijk.
  woensdag 14 maart 2012 @ 09:51:25 #25
342418 VKV
Plausibel
pi_109080078
Bij ons gaat het voor of na de kerst gebeuren. Vervelend dat dat nog steeds niet duidelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')