Nederlanders zijn ook wel chauvinistisch volgens mij, alleen wel wat minder dan fransen. Belgen daarentegen lijken totaal niet trots op hun land.. dat idee heb ik in ieder geval.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:47 schreef iGiorni het volgende:
Fransen zijn niet zozeer arrogant maar eerder chauvinistisch.. Iets dat ons in Nederland totaal vreemd is overigens en omdat het ons zo vreemd is benoemen wij het tot arrogantie.. De Fransen hebben een rijke geschiedenis en houden zo nu en dan van traditie en daar hoort misplaatste grootheidswaanzin ook een beetje bij. Dat hebben de Engelsen ook.
Duitsland heeft dat om begrijpelijke redenen een stuk minder
de beknopte samenvattingquote:Op maandag 12 maart 2012 19:55 schreef miep63 het volgende:
Ik vind de Fransen niet arrogant. In het noorden en richting de Pyreneeen zijn ze wat vriendelijker, in Bretagne een beetje stug, en aan de Riviera rascistisch.
Ja, dat zeggen veel fransen inderdaadquote:Op maandag 12 maart 2012 20:13 schreef Bombshell het volgende:
Fransen zelf gaven aan dat het vooral mensen uit parijs zijn die zich arrogant opstellen.
Volgens mij staan de echte kakkers niet op een camping.. Maar zijn het vooral de Henk & Ingrids die daar staan en weigeren om een andere taal dan Nederlands te spreken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:16 schreef Mandéra het volgende:
Nederlanders op de camping in Frankrijk zijn meestal niet zo'n succes, vooral lekker lopen klagen dat men er geen Nederlands spreekt en pas om 8 uur 's avonds eet.![]()
![]()
![]()
Paar jaar geleden was ik eens aan het BBQen op een gezamelijke BBQ plek op een camping, begint er een Fransman tegen me te praten en hij vraag waar ik vandaan kom, ik antwoord dat ik uit Nederland bent, meteen een zuur gezicht, ik vervolg mijn verhaal met dat ik 1 km van de grens met Belgie woon en hij ging glimlachen.
Hij vertelde later nog dat hij het aan het accent van mij en mijn vader kon horen dat we meer Belg dan Nederlander waren. Ze hebben het daar niet zo op de echte kakker.
Dan zouden ze toch wel meer in auto's van een Frans merk rijden toch ? 2 jaar terug was ik in Parijs bij een museum wat eigendom was van Citroën (het automerk ja). We kregen toen een rondleiding van iemand die aan kwam rijden in een afgetrapte VW golf die aan elkaar hing met plakband ...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Is er iets buiten de randstad Amsterdam dan?
Qua arrogantie heb ik niet veel meegemaakt in Frankrijk. Ze zijn vooral trots op hun eigen regio en daarna op Frankrijk. Alles wat daarbuiten zich afspeelt, is de ver van mijn bed show. Maar dat geldt ook voor veel Nederlanders. In mijn ervaring met Fransen is het inderdaad gewoon een kwestie van beleefd zijn en als je oprecht geïnteresseerd bent in wat ze doen, zullen ze je altijd vriendelijk te woord staan.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan zouden ze toch wel meer in auto's van een Frans merk rijden toch ? 2 jaar terug was ik in Parijs bij een museum wat eigendom was van Citroën (het automerk ja). We kregen toen een rondleiding van iemand die aan kwam rijden in een afgetrapte VW golf die aan elkaar hing met plakband ...
Parijs is dan ook de uitzondering op alles. Ik kom graag in Frankrijk, maar om Parijs rij ik met een grote boog.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:51 schreef 2cv het volgende:
Dan zouden ze toch wel meer in auto's van een Frans merk rijden toch ? 2 jaar terug was ik in Parijs bij een museum wat eigendom was van Citroën (het automerk ja). We kregen toen een rondleiding van iemand die aan kwam rijden in een afgetrapte VW golf die aan elkaar hing met plakband ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |