abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 19:38:43 #1
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109022121
Fransozen zijn volgens veel mensen arrogant. Ik heb het idee dat het wel meevalt mits je Frans probeert te spreken.

Maar wat zijn jullie ervaringen ? En als je de Fransozen arrogent vindt: heb je dan ook een idee waarom ze dat zijn ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 12 maart 2012 @ 19:40:13 #2
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_109022197
Geen idee in hoeveel wereldoorlogen je precies een pak rammel moet krijgen voor je ophoudt arrogant te zijn.

Aan de andere kant, wel een wereldtitel voetbal in 98.
'Cos boys don't cry.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:41:28 #3
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_109022259
Ik vind het wel meevallen. Ik denk dat mensen ze arrogant vinden omdat ze geen Engels (willen) spreken.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  maandag 12 maart 2012 @ 19:41:59 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109022287
Ik vind ze arrogant wanneer je geen Frans tegen ze spreekt. Wat ik wat vreemd vind want het land leeft deels op toerisme, en als deze mensen jouw taal niet spreken en jij die van hun niet, dan probeer je toch om in een gemeenschappelijke taal te communiceren om plaats van stug Frans blijven praten? :{
  maandag 12 maart 2012 @ 19:42:45 #5
369563 danieldepaniel
I feel a need a need for speed
pi_109022315
Oh man. Ik heb met 3 franse chicks geleefd in sydney in een huisje. Had daar een kamertje.. wat een achterlijk omhooggevallen dozen waren dat zeg. Overal die kut franse vlag ophangen en dan zeggen dat frankrijk alles is. ik heb een hekel aan die klote fransen
pi_109022441
De jongere generaties fransen zijn best bereid om engels te spreken, maar meestal kunnen ze het gewoon niet zo goed :P .

Verder vind ik Frankrijk wel een erg chauvinistisch land. In mijn ervaring weten ze ontzettend weinig over andere landen en culturen en vinden ze dat ook totaal niet interessant. Op het franse nieuws is meestal ook heel weinig buitenlands nieuws te zien, bijvoorbeeld. Maar ik denk niet dat dat hetzelfde is als arrogantie.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_109022534
Fransen zijn niet zozeer arrogant maar eerder chauvinistisch.. Iets dat ons in Nederland totaal vreemd is overigens en omdat het ons zo vreemd is benoemen wij het tot arrogantie.. De Fransen hebben een rijke geschiedenis en houden zo nu en dan van traditie en daar hoort misplaatste grootheidswaanzin ook een beetje bij. Dat hebben de Engelsen ook.

Duitsland heeft dat om begrijpelijke redenen een stuk minder :)
pi_109022540
niet arroganter dan nederlanders

ze houden hun klep alleen wat vaker
Jusqu'ici tout va bien...
pi_109023007
Ik vind de Fransen niet arrogant. In het noorden en richting de Pyreneeen zijn ze wat vriendelijker, in Bretagne een beetje stug, en aan de Riviera rascistisch.
pi_109023052
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:47 schreef iGiorni het volgende:
Fransen zijn niet zozeer arrogant maar eerder chauvinistisch.. Iets dat ons in Nederland totaal vreemd is overigens en omdat het ons zo vreemd is benoemen wij het tot arrogantie.. De Fransen hebben een rijke geschiedenis en houden zo nu en dan van traditie en daar hoort misplaatste grootheidswaanzin ook een beetje bij. Dat hebben de Engelsen ook.

Duitsland heeft dat om begrijpelijke redenen een stuk minder :)
Nederlanders zijn ook wel chauvinistisch volgens mij, alleen wel wat minder dan fransen. Belgen daarentegen lijken totaal niet trots op hun land.. dat idee heb ik in ieder geval.
pi_109023540
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:55 schreef miep63 het volgende:
Ik vind de Fransen niet arrogant. In het noorden en richting de Pyreneeen zijn ze wat vriendelijker, in Bretagne een beetje stug, en aan de Riviera rascistisch.
de beknopte samenvatting
Jusqu'ici tout va bien...
pi_109023969
Op reis heb ik met redelijk wat fransen contact gehad. Vond de vrouwen toch wel erg vriendelijk en met grappig accent. Vaak erg knap ook. Franse gasten opzich wel ok maar minder contact meegehad.

Fransen zelf gaven aan dat het vooral mensen uit parijs zijn die zich arrogant opstellen.
pi_109024124
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:13 schreef Bombshell het volgende:
Fransen zelf gaven aan dat het vooral mensen uit parijs zijn die zich arrogant opstellen.
Ja, dat zeggen veel fransen inderdaad :Y. Les parisiens zouden een volk apart zijn.
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 20:20:39 #14
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109024366
Overigens heb ik nog een theorietje: veel mensen denken dat Fransozen arrogant zijn en benaderen ze dus ook alsof ze arrogent zullen zijn. Op 1 of andere manier pikt de Fransoos waarmee die persoon communiceert dat op en doet daarom (wellicht onbedoeld) arrogant. Self fulfilling prophecy dus.
pi_109024567
heeft niets met arrogantie te maken, ze spreken gewoon geen andere taal.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:14:34 #16
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_109037071
Fransen zijn zeer gehecht aan beleefde omgangsvormen. Voor een Fransman is het ondenkbaar dat je bij de bakker naar binnen stapt zonder bonjour te zeggen en zonder afscheid te nemen met au revoir. Dat geldt ook voor de receptie van een camping, een hotel waar je binnen stapt enzovoort. Voor Nederlanders ligt dat anders. De plicht tot beleefd groeten is in Nederland veel minder sterk. En ziedaar de kloof: de Nederlanders stapt zonder iets te zeggen binnen bij de Franse bakker, de Franse bakker denkt: wat een onbeschofte proleet, keurt de Nederlander nauwelijks nog een blik waardig en is in Nederlandse ogen opeens een arrogante kwal.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 13 maart 2012 @ 08:30:50 #17
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109040069
ach ik kan Fransen wel waarderen, ze houden gewoon vast aan hun rijke cultuur en doen lekker hun ding. Ik kan meer ergeren aan die arrogante, egocentrische randstedelingen :')
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 13:42:56 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_109047142
Is er iets buiten de randstad Amsterdam dan?

Qua arrogantie heb ik niet veel meegemaakt in Frankrijk. Ze zijn vooral trots op hun eigen regio en daarna op Frankrijk. Alles wat daarbuiten zich afspeelt, is de ver van mijn bed show. Maar dat geldt ook voor veel Nederlanders. In mijn ervaring met Fransen is het inderdaad gewoon een kwestie van beleefd zijn en als je oprecht geïnteresseerd bent in wat ze doen, zullen ze je altijd vriendelijk te woord staan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 16:43:45 #19
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_109053122
Met hun beheersing van de Engelse taal heeft het in ieder geval niets te maken.

Ook al doen Fransen hun uiterste best om vooral geen Engels te beheersen, zij zijn daarin niet de enigen. Spanjaarden spreken wellicht nog vaker alleen hun moedertaal. En die worden vrijwel nooit als 'arrogant' bestempeld.
Reageren Spanjaarden echter met vraagtekens boven hun hoofd, wanneer je ze in het Engels zou aanspreken (ze verstaan je immers niet), reageren Fransen vooral verontwaardigd. Fransen hebben heel weinig met de Engelse taal, ook al verstaan ze er waarschijnlijk wel íets van.

Uit ervaring weet ik overigens dat een Fransoos in Parijs een stuk vriendelijker reageert als je eerst in het Spaans tegen ze begint te praten en eventueel daarna pas in het Engels. Verbazingwekkend veel Fransen spreken prima Spaans.
pi_109053382
Ik ervaar op vakantie in Frankrijk meer arrogante Nederlanders dan Fransozen. Wanneer je je gewoon beleefd opstelt zijn de Fransen wel te hebben, of gewoon erg aardig. Klootzakken heb je overal, maar naar mijn mening meer onder de Hollandse toeristen dan onder de Franse bevolking.
pi_109054326
Nederlanders op de camping in Frankrijk zijn meestal niet zo'n succes, vooral lekker lopen klagen dat men er geen Nederlands spreekt en pas om 8 uur 's avonds eet. :r :r :r

Paar jaar geleden was ik eens aan het BBQen op een gezamelijke BBQ plek op een camping, begint er een Fransman tegen me te praten en hij vraag waar ik vandaan kom, ik antwoord dat ik uit Nederland bent, meteen een zuur gezicht, ik vervolg mijn verhaal met dat ik 1 km van de grens met Belgie woon en hij ging glimlachen.

Hij vertelde later nog dat hij het aan het accent van mij en mijn vader kon horen dat we meer Belg dan Nederlander waren. Ze hebben het daar niet zo op de echte kakker. :)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:18:13 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109054387
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:16 schreef Mandéra het volgende:
Nederlanders op de camping in Frankrijk zijn meestal niet zo'n succes, vooral lekker lopen klagen dat men er geen Nederlands spreekt en pas om 8 uur 's avonds eet. :r :r :r

Paar jaar geleden was ik eens aan het BBQen op een gezamelijke BBQ plek op een camping, begint er een Fransman tegen me te praten en hij vraag waar ik vandaan kom, ik antwoord dat ik uit Nederland bent, meteen een zuur gezicht, ik vervolg mijn verhaal met dat ik 1 km van de grens met Belgie woon en hij ging glimlachen.

Hij vertelde later nog dat hij het aan het accent van mij en mijn vader kon horen dat we meer Belg dan Nederlander waren. Ze hebben het daar niet zo op de echte kakker. :)
Volgens mij staan de echte kakkers niet op een camping.. Maar zijn het vooral de Henk & Ingrids die daar staan en weigeren om een andere taal dan Nederlands te spreken.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 19:51:24 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109060859
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Is er iets buiten de randstad Amsterdam dan?

Qua arrogantie heb ik niet veel meegemaakt in Frankrijk. Ze zijn vooral trots op hun eigen regio en daarna op Frankrijk. Alles wat daarbuiten zich afspeelt, is de ver van mijn bed show. Maar dat geldt ook voor veel Nederlanders. In mijn ervaring met Fransen is het inderdaad gewoon een kwestie van beleefd zijn en als je oprecht geïnteresseerd bent in wat ze doen, zullen ze je altijd vriendelijk te woord staan.
Dan zouden ze toch wel meer in auto's van een Frans merk rijden toch ? 2 jaar terug was ik in Parijs bij een museum wat eigendom was van Citroën (het automerk ja). We kregen toen een rondleiding van iemand die aan kwam rijden in een afgetrapte VW golf die aan elkaar hing met plakband ...
pi_109074471
ze zijn gewoon terughoudend tegen Henk & Ingrid types.

gezien negatieve ervaring met Nederlanders in Spanje/Noorwegen.

Ik vind Frankrijk prachtig land :p
pi_109075021
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:51 schreef 2cv het volgende:

[..]

Dan zouden ze toch wel meer in auto's van een Frans merk rijden toch ? 2 jaar terug was ik in Parijs bij een museum wat eigendom was van Citroën (het automerk ja). We kregen toen een rondleiding van iemand die aan kwam rijden in een afgetrapte VW golf die aan elkaar hing met plakband ...
:{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')