Wordt vaak gezegd maar is inderdaad niet helemaal waar. Er zijn dingen die in C legaal zijn maar in C++ niet mogen en er zijn zelfs dingen die in C een andere betekenis hebben dan in C++. Dat gezegd hebbende, er zijn wel erg veel overeenkomsten.quote:Veel mensen raden ook aan eerst C te leren, omdat C++ een superset van C zou zijn. De OP zegt eigenlijk van niet en ik heb er ook mijn twijfels bij.
Wat versta jij onder tutorial?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:48 schreef thenxero het volgende:
Volgens mij is het met uitsluitend tutorials op internet ook wel goed te doen.
Ik bedoel gewoon dat je zo'n beetje alles wel op internet kan vinden, zoals je zelf ook al een beetje aangeeft. Bedankt voor die link trouwensquote:Op zondag 5 augustus 2012 13:52 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Wat versta jij onder tutorial?
Een professor van mij heeft zelf een boek geschreven en deze staat ook gratis op internet
http://www.icce.rug.nl/documents/cplusplus/
Hebben we niet echt veel aan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:56 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon dat je zo'n beetje alles wel op internet kan vinden, zoals je zelf ook al een beetje aangeeft. Bedankt voor die link trouwens
Gelukkig bestaat er zoiets als Google om je over die zee van informatie te navigeren.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:00 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Hebben we niet echt veel aan.
Dan kan ik ook zeggen zo'n beetje alles wel op aarde te vinden is.
Maar google weet niet of iets ook waardevolle informatie bevat.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:01 schreef thenxero het volgende:
[..]
Gelukkig bestaat er zoiets als Google om je over die zee van informatie te navigeren.
hehe dat is nou net een site die foute informatie bevat...quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:06 schreef thenxero het volgende:
Ik vond dat deze site waardevolle informatie bevat, en die komt gewoon als eerste resultaat als je op c++ tutorial zoekt.
Dat zal wel, bijna iedere informatiebron bevat foute informatie.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:07 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
hehe dat is nou net een site die foute informatie bevat...
Heb veel C++ experts horen zeggen dat je daar echt niet veel aan hebt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:08 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat zal wel, bijna iedere informatiebron bevat foute informatie.
Check dit eensquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:07 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
hehe dat is nou net een site die foute informatie bevat...
Dat boek is kut, behandelt overerving geloof ik niet eens.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:59 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb dit boek thuis nog liggen (van mijn pa):
http://www.bol.com/nl/p/basiscursus-c/666842990/
Basiscursus C++ van L. Ammeraal uit 1997. Is er in de loop der tijd veel veranderd? Zou ik dit boek nog kunnen gebruiken?
Ah, leuk, jij studeert dus ook in Groningen? Als je de kans hebt, moet je echt de drie-delige C++ cursus van Brokken doen; die begint vast na de zomer weer. Heb ik dus ook gedaan.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:52 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Wat versta jij onder tutorial?
Een professor van mij heeft zelf een boek geschreven en deze staat ook gratis op internet
http://www.icce.rug.nl/documents/cplusplus/
In een basisboek lijkt dat me niet zo'n probleem. Als het de basis wel goed behandelt, lijkt het me nog geen kutboek. Maar nogmaals, ik ken het boek dus niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:22 schreef thabit het volgende:
Dat boek is kut, behandelt overerving geloof ik niet eens.
't Is op wel meer punten suboptimaal, dat je C++ op een verkeerde manier aanleert.quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:55 schreef GS42 het volgende:
[..]
Ah, leuk, jij studeert dus ook in Groningen? Als je de kans hebt, moet je echt de drie-delige C++ cursus van Brokken doen; die begint vast na de zomer weer. Heb ik dus ook gedaan.
[..]
In een basisboek lijkt dat me niet zo'n probleem. Als het de basis wel goed behandelt, lijkt het me nog geen kutboek. Maar nogmaals, ik ken het boek dus niet.
Wanneer heb jij die gedaan?quote:Op zondag 5 augustus 2012 14:55 schreef GS42 het volgende:
[..]
Ah, leuk, jij studeert dus ook in Groningen? Als je de kans hebt, moet je echt de drie-delige C++ cursus van Brokken doen; die begint vast na de zomer weer. Heb ik dus ook gedaan.
Ik heb de cursus in 2009-2010 gedaan. En ik studeer ook geen informatica hoor (en heb ook niet alle studiepunten voor de cursus erkend gekregen) maar dat is toch geen reden om een leuk vak niet te doen?quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:11 schreef t4rt4rus het volgende:
Wanneer heb jij die gedaan?
edit:
En ja ik studeer in Groningen maar geen informatica.
Oh, ik denk dat ik wel een compleet antwoord kan geven: ja, dat is mogelijk.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:25 schreef thenxero het volgende:
Ik verwacht geen compleet antwoord... maar is het voor een dummy mogelijk om een GUI te schrijven? Of moet je daar al aardig gevorderd voor zijn? Of is het beter om er niet aan te beginnen en het misschien met C# te doen?
Okequote:Op maandag 6 augustus 2012 18:37 schreef GS42 het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat ik wel een compleet antwoord kan geven: ja, dat is mogelijk.
Je hebt wel een pakket nodig dat de GUI-zaken voor je regelt, maar daarna is het gewoon gebruik maken van een interface. Het lastigste is misschien nog wel zo'n pakket installeren. Zelf heb ik wel met Qt gespeeld (nooit iets serieus mee gemaakt), maar als je dat installeert denk ik dat je binnen een uur een voorbeeld hebt aangepast en gecompileerd.
Programmeertechnisch is het niet ingewikkeld; je moet alleen wel willen leren te werken met een nieuw pakket.
Neequote:Op maandag 6 augustus 2012 20:03 schreef thenxero het volgende:
[..]
Oke. Maar is dat Qt niet alleen gericht op mobiele apps?
Dat snap ik niet helemaal. Ik dacht dat je in C++ dan die GUI moest programmeren. Hoe zit dat dan?quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:04 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Nee
Maar dit heeft niet veel met C++ te maken.
Ja je moet het inderdaad programmeren in C++ of andere taal.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:05 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal. Ik dacht dat je in C++ dan die GUI moest programmeren. Hoe zit dat dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |