Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!_________________________________________________________________________________________________
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
_________________________________________________________________________________________________
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BVWebsite:
www.autoreset.nlLogin:
http://www.autoreset.nl/aj-login.phpAantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.HikersAbout2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
dery1990, hiker regio Groningen
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Franknfurter, hiker regio Utrecht
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
joppie_saus, hiker regio Groningen
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset)
RangeRover, hiker regio Leiden
Riddah, hiker regio Apeldoorn
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
S-RS, hiker regio Zwolle
-tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset)
tw4n, hiker regio Nijmegen
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem
Jorian29, (tijdelijk) ex-hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
PrivechauffeursBetweenTheRays, privéchauffeur regio Amsterdam/Utrecht
invine, privéchauffeur regio Amsterdam
Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht
Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.
Laatste 5 nuttige posts
quote:
Op maandag 12 maart 2012 16:27 schreef joppie_saus het volgende:Dat is inderdaad een groot heikel punt. Jongen die ik ken had bij zowel EW als AR gesolliciteerd en beide bedrijven wisten dat donders goed van elkaar op de een of andere manier.
quote:
Op maandag 12 maart 2012 16:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:Vandaag lekker dagje gehad

het was lekker weer, de auto was best fijn (C4 Picasso diesel automaat met cruise control) dus lekker onderuit gezakt gereden, koffie van de BP erbij, zonnetje, prachtig.
quote:
Op maandag 12 maart 2012 16:57 schreef joppie_saus het volgende:Nou, ik heb één rit morgen, een wereldreis naar Steenwijk. Moet er ook nog eens voor half tien zijn, dus mooi op tijd mijn nest uit.
quote:
Op maandag 12 maart 2012 17:14 schreef RangeRover het volgende:Opzich prima dagje. Moest voor de groene uit Meerkerk een relatief nieuwe Scénic (Bose uitvoering) van Haarlem naar een particulier in Renswoude brengen. Vanaf daar een huurtoeran naar Veenendaal. Beetje balen alleen dat ik een krasje over het oog heb gezien en de particulier er op stond dat ik het wel noteerde. Benieuwd of het gevolgen heeft voor m'n eigen risico.
quote:
Op maandag 12 maart 2012 17:21 schreef Irritatie100 het volgende:Wat betreft weinig werk: nergens last van in regio Rotterdam. Maar mij vinden ze dan ook heel aardig natuurlijk

Ik heb vandaag gewerkt op de vestiging van de voormalig Oranje, in Rotterdam NW. Was weer prima uit te houden, niet erg druk qua transporten en ik mocht om 16.00 alweer naar huis.
Lijkt me wel erg leuk werk in de zomervakantie maar het salaris valt een beetje tegen.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Zelfkennis. Altijd +1.
#26 || Luciano da Silva
Weet je hoe leuk het is om een vrouw te zijn?
Je kunt werkelijk waar álles gillen want je kunt het óf afschuiven op je hormonen en anders heeft sowieso niemand er aandacht aan besteed
quote:
Op maandag 12 maart 2012 17:44 schreef Franknfurter het volgende:Weet je hoe leuk het is om een vrouw te zijn?
Je kunt werkelijk waar álles gillen want je kunt het óf afschuiven op je hormonen en anders heeft sowieso niemand er aandacht aan besteed

ik kan wel meer dingen verzinnen wat voor voordelen vrouwen hebben
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Waarom moet dat nou weer zo.
#26 || Luciano da Silva
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Ik kom nooit vrouwen tegen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Is hier van iemand wel eens het eigen risico van 75,- ingehouden?
quote:
Ja maar dat kwam omdat ik ergens tegenaan gereden was
Morgen toch nog een ritje, Volvo V50. En ik kan nog mooi uitslapen ook
.
quote:
Hij postte in het vorige topic dat hij bij de inname een kras over het hoofd had gezien en dat de klant waar hij de auto afleverde per se wilde dat die kras nog genoteerd werd.
Ik 1 keertje, alleen dat was iets anders. Ik moest de auto ophalen bij een garage en afleveren bij een particulier. Voor die rit hoefde je alleen geen transportformulieren mee te nemen, maar kreeg je van die garage een uitgifteformulier met daarop de schades die die garage geconstateerd had. Dat moest je dan laten tekenen en terugsturen per post. Alleen zij hadden ook een paar krassen niet genoteerd (gebruikerskrassen waren dat, die je vaak rond de deurhendels ziet). Dat wilde die man per se erop hebben staan, dus dat had hij genoteerd.
Ik heb er verder nooit meer wat van gehoord trouwens.
Ik had een keer een deuk in het dak die ik niet heb genoteerd. Klant was het met me eens dat ik die er nooit in had kunnen rijden, maar hij wilde (logisch) het wel op het formulier. Even gebeld en het was bekend bij de maatschappij, dan is het geen probleem.