abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109225220
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Is het wel niet zo dat je het dan alleen fiscaal van je behaalde winsten mag aftrekken of kun je het zo boekhouden dat je deze aftrek over je omzet kan aftrekken.

Als het over de omzet is zou dus iedere particulier eigenlijk na 30 jaar hra een eigen beheer bv moeten opzetten en op die manier toch hun hele leven lang aftrek kunnen behouden.
Dat laatste is dus wat in landen waar geen HRA is ook gebeurt :)
Financieringsrente aftrekken, onderhoud aftrekken, alle lasten aftrekken, pand afschrijven.
Daartegenover moet de beheer bv een huur aan je berekenen, maar zoals iedereen die voorbij derde klas lagere school rekenen is gekomen kan berekenen is de huursom een stuk lager dan de aftrekposten - ja, meneer de inspecteur, de markt he....- . Dus goed mixen tussen eigen vermogen en geleend, en je creeert je eigen rente aftrek (en meer).

Dat is dus wat er gebeurt als de HRA wordt afgeschaft.
Vandaar dat geen HRA kennelijk ook geen rem zet op huizenprijzen in vergelijkbare regio's in het buitenland. Het gebrek aan huurbescherming en geen rem op de huurprijzen (en vooral particuliere huur) maakt dat de prijzen daar hoger zijn dan in NL.
pi_109225390
Dino zou je eens een voorbeeld berekening hier kunnen neer zetten met die beheer constructie in NL. Ik ben wel benieuwd naar wat concrete cijfers daarin en ben zelf niet van de financiele cijfertjes. Ben al te lui om mijn belastingaangifte zelf in te vullen. ;)
  zondag 18 maart 2012 @ 10:51:11 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109225515
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 10:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zet het op een tegeltje, en hang het aan de muur!

Kun je op de rest van de post ook even ingaan, zijn die huizenbezitters nou grote graaiers, of wat?
Huurders die huursubsidie krijgen zijn ook geen graaiers , maar ik ben tegen iedere vorm van subsidie
nee het is een fout van de politiek dat die HRA nog bestaat, die had in 2000 al weg moeten zijn, maar de afbouw zal nu wel snel plaatsvinden

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 18-03-2012 10:57:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109226231
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 10:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Huurders die huursubsidie krijgen zijn ook geen graaiers , maar ik ben tegen iedere vorm van subsidie
nee het is een fout van de politiek dat die HRA nog bestaat, die had in 2000 al weg moeten zijn, maar de afbouw zal nu wel snel plaatsvinden
HRA is geen subsidie.

quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 10:42 schreef Basp1 het volgende:
Dino zou je eens een voorbeeld berekening hier kunnen neer zetten met die beheer constructie in NL. Ik ben wel benieuwd naar wat concrete cijfers daarin en ben zelf niet van de financiele cijfertjes. Ben al te lui om mijn belastingaangifte zelf in te vullen. ;)
Dat kan, een idee welke aannames ik moet inbouwen voor onderhoud en andere kosten?
  zondag 18 maart 2012 @ 11:32:40 #105
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109226311
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 11:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat kan, een idee welke aannames ik moet inbouwen voor onderhoud en andere kosten?
Daar kan je toch juist in een BV-constructie heel creatief mee zijn? Dus: als hoge onderhoudskosten gunstig zijn doe je dat, en omgekeerd.
censuur :O
  zondag 18 maart 2012 @ 11:34:13 #106
323876 michaelmoore
pi_109226347
quote:

[..]

HRA is geen subsidie.
[..]
Nee landbouwsubsidie en WW ook niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 18 maart 2012 @ 11:34:26 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109226352
quote:

[..]

HRA is geen subsidie.

En huursubsidie bestaat niet.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 18 maart 2012 @ 11:35:27 #108
323876 michaelmoore
pi_109226372
quote:
14s.gif Op zondag 18 maart 2012 11:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En huursubsidie bestaat niet.
Het is beter om de HRA en de huurtoeslag te vervangen door een zeer beperkte Woontoeslag
pi_109226401
quote:

[..]

HRA is geen subsidie.

[..]

Realistische. ;)

Uitgaande van een woning van 225.000 een gezinsinkomen van 60000 lijkt me een redelijk modale berekening. Lenen beheerbv's tegen hypotheekrentes of iets goedkoper. Zetten beheerbv's deze rentes voor langere tijd vast.

Het hoeft niet zo complex te worden dat deze beheerbv de renteriscos met swaps gaat afdekken zoals vestia dat doet.
  zondag 18 maart 2012 @ 12:39:02 #110
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_109227945
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Realistische. ;)

Uitgaande van een woning van 225.000 een gezinsinkomen van 60000 lijkt me een redelijk modale berekening. Lenen beheerbv's tegen hypotheekrentes of iets goedkoper. Zetten beheerbv's deze rentes voor langere tijd vast.

Het hoeft niet zo complex te worden dat deze beheerbv de renteriscos met swaps gaat afdekken zoals vestia dat doet.
Je zou eens bij tno bouw kunnen kijken hoe de NHC is opgebouwd.
Uit mijn hoofd rekenen die met 0,8% van de nieuwbouw waarde voor jaarlijkse instandhouding.
En afschrijven zonder tussentijdse renovatie in 30 jaar.
(En vergeet de overhead kosten niet ;) )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 18 maart 2012 @ 16:52:08 #111
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_109238835
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een ton aan de gemeente betaald dat betekend dat je grond ter waarde van een ton gekocht hebt in dat opzicht kan ik me de woede onder particuliere huurders dan wel voorstellen als je met je hra ook de complete grondaankoop terug krijgt zoals je hier in je verhaaltje schetst. ;)
Dat kan, maar de gemeente heeft het voor duizend euro onteigend, dus de overheid heeft 99.000 in haar zak gestoken.

De gemeente heeft aangegeven dat ze er geen winst opmaakten, omdat de andere helft van de grond tegen een veel lagere prijs naar de WBV is gegaan.Kortom, als koper betaal je dik voor ondankbare huurders als CC die daarnaast ook nog een uitkering krijgen van mijn geld......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 19 maart 2012 @ 07:51:04 #112
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109263166
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:52 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat kan, maar de gemeente heeft het voor duizend euro onteigend, dus de overheid heeft 99.000 in haar zak gestoken.

De gemeente heeft aangegeven dat ze er geen winst opmaakten, omdat de andere helft van de grond tegen een veel lagere prijs naar de WBV is gegaan.
Dus de WBV krijgt 98.000 euro toe voor dat kaveltje? Ze weten het leuk te draaien :X
pi_109263473
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:52 schreef Arnold_fan het volgende:

En de gemeente heeft de grond niet bouwrijp gemaakt, infrastructuur aangelegd en groen voorzieningen gemaakt in de buurt van je huis?
  maandag 19 maart 2012 @ 08:55:33 #114
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_109263870
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En de gemeente heeft de grond niet bouwrijp gemaakt, infrastructuur aangelegd en groen voorzieningen gemaakt in de buurt van je huis?
Absoluut, van mijn geld, en de WBV krijgt de grond bijna gratis zodat ze er huurhuizen kunnen neerzetten. Belachelijk dat kopers het zo voor huurders moeten betalen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_109263901
quote:

[..]

Nee joh, dat is toch allemaal voor niks? :+
  maandag 19 maart 2012 @ 09:00:08 #116
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109263925
quote:

[..]

Ik kwam juist gisteren weer langs een rijtje vrij nieuwe huizen. Er loopt een gravelweg naartoe en het kijkt uit een een enorm modderveld. Ik denk niet dat de gemeente een ton per huis uitgeeft aan infrastructuur en groen... De huizen zelf zijn deels gebouwd van golfplaten.
pi_109264127
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Absoluut, van mijn geld, en de WBV krijgt de grond bijna gratis zodat ze er huurhuizen kunnen neerzetten. Belachelijk dat kopers het zo voor huurders moeten betalen.
Dat is een assumptie dat de WBV die grond bijna gratis krijgt, hiervan zou ik graag een bron zien ipv het populitisch gezever van je daar over wat net zo vervelend is als het populistisch gezever van de verzuurde huurders. :P
pi_109264166
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 09:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik kwam juist gisteren weer langs een rijtje vrij nieuwe huizen. Er loopt een gravelweg naartoe en het kijkt uit een een enorm modderveld. Ik denk niet dat de gemeente een ton per huis uitgeeft aan infrastructuur en groen... De huizen zelf zijn deels gebouwd van golfplaten.
Fijn dat je geemigreerd bent naar zuid afrika, waarom maak je je dan nog druk om de nederlandse huizenmarkt. :D

En nu serieus overheden leggen meestal pas de uiteindelijke wegen aan als de nieuwbouw klaar is, anders zouden er weer mensen gaan zeuren dat wegen kapot gemaakt worden door het bouwverkeer en dubbel aangelegd moeten worden. ^O^
pi_109265479
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 09:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is een assumptie dat de WBV die grond bijna gratis krijgt, hiervan zou ik graag een bron zien ipv het populitisch gezever van je daar over wat net zo vervelend is als het populistisch gezever van de verzuurde huurders. :P
In het bestemmingsplan waar ik ooit eens grond mocht kopen, kreeg de WBV deze voor minder dan de helft. Da's niet voor niks, maar zoals ik het kon inschatten wel onder de kostprijs van de gemeente (die inderdaad een veelvoud is van de kale grondprijs). Ofwel: de WBV werd indirect gesubsidieerd met gelden verkregen uit de verkoop van grond aan particulieren. All in the game, dacht ik toen, en dacht ik nu. Ik vond en vind dat het toch een goede koop was :)
  maandag 19 maart 2012 @ 10:39:18 #120
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109266131
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

In het bestemmingsplan waar ik ooit eens grond mocht kopen, kreeg de WBV deze voor minder dan de helft. Da's niet voor niks, maar zoals ik het kon inschatten wel onder de kostprijs van de gemeente (die inderdaad een veelvoud is van de kale grondprijs). Ofwel: de WBV werd indirect gesubsidieerd met gelden verkregen uit de verkoop van grond aan particulieren. All in the game, dacht ik toen, en dacht ik nu. Ik vond en vind dat het toch een goede koop was :)
kantorengrond is ook goedkoper, op kavels valt nu eenmaal meer te verdienen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_109287382
wat vinden jullie van dit verhaal van Maarten van Ham?

Ik vind dat hij de spijker op zijn kop slaat, echter gaat wat hij wil niet snel gebeuren omdat de babyboom generatie gewoon meer stemrecht heeft.

Deze feiten die wel waar zijn, zullen helaas blijven ben ik bang maar geen goed effect op de maatschappij hebben, met daarbij een scala aan neerwaartse druk op de jongere generaties waardoor deze op persoonlijk, maar dus ook nationaal en internationaal niveau minder zullen presteren; oftewel slecht voor de concurrentie positie van Nederland op de lange termijn.

Jammer, de hebzuchtige mens denkt meer aan de bevrediging van zijn eigen materiële behoeften als aan de toekomst van het land, roofbouw en zelfs kannibalisering van de eigen 'stam' zijn daarbij meer gemeengoed als uitzondering.
Wat zijn de verhalen van Dik Trom toch mooi, toen was er slechts 1 vrek in het hele dorp, nu lijkt deze ziekte zich te hebben uitgebreid tot een pandemie.
pi_109289328
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:28 schreef Artimunor het volgende:
wat vinden jullie van dit verhaal van Maarten van Ham?

Ik vind dat hij de spijker op zijn kop slaat, echter gaat wat hij wil niet snel gebeuren omdat de babyboom generatie gewoon meer stemrecht heeft.

Deze feiten die wel waar zijn, zullen helaas blijven ben ik bang maar geen goed effect op de maatschappij hebben, met daarbij een scala aan neerwaartse druk op de jongere generaties waardoor deze op persoonlijk, maar dus ook nationaal en internationaal niveau minder zullen presteren; oftewel slecht voor de concurrentie positie van Nederland op de lange termijn.

Jammer, de hebzuchtige mens denkt meer aan de bevrediging van zijn eigen materiële behoeften als aan de toekomst van het land, roofbouw en zelfs kannibalisering van de eigen 'stam' zijn daarbij meer gemeengoed als uitzondering.
Wat zijn de verhalen van Dik Trom toch mooi, toen was er slechts 1 vrek in het hele dorp, nu lijkt deze ziekte zich te hebben uitgebreid tot een pandemie.
Vroeger was de belastingdruk ook tot 72%, incluis spaarrente etc + vermogensbelasting, als je een beetje pech had hield je 20% over. Hij is nogal selectief in zijn verhaal als ie het over 'profiteren' heeft. Dan kun je beter kijken naar netto belastingafdracht, en ik denk niet dat de 'huidige' generatie dan iets te klagen heeft.

Dat laatste ben ik wel met je eens, maar daar is deze topic reeks een mooi voorbeeld van :)
Zelfreflectie, enzo :)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 07:47:10 #123
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109302719
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dan kun je beter kijken naar netto belastingafdracht, en ik denk niet dat de 'huidige' generatie dan iets te klagen heeft.
Je realiseert je dat elke "bejaarde" een half tot 1 miljoen kost aan uitkeringen en medische zorg? En dat de huidige jongeren daar in de verre toekomst, lang nadat die bejaarden er niet meer zijn, nog voor mogen afbetalen omdat het met geleend geld wordt betaald? Geld wat o.a. van de pensioenfondsen geleend wordt, oftewel wat tegen die tijd direct weer aan de bejaarden moet worden betaald?
Of vergelijk die enorme kosten aan bejaarden eens met de minieme uitgaven aan scholing voor jongeren... Iets wat al zeker 20 jaar elk jaar verder kapotbezuinigd wordt. Kinderen komen van school zonder te kunnen rekenen, en zonder fatsoenlijk te kunnen schrijven. De (ouderen)zorg daarentegen wordt jaar na jaar 4 miljard per jaar duurder.
Nee, die generatie gaat niet vrijuit! Niet per persoon persoonlijk, wel collectief. O.a. het opbouwen van massale schulden en ikke ikke heeft er nu voor gezorgd dat jongeren geen huis meer kunnen kopen maar wel voor hun kosten mogen opdraaien.
Dus ja, deze hoogleraar stedelijke vernieuwing heeft gelijk. Jongeren worden genaaid.
pi_109303084
quote:

[..]

Vroeger was de belastingdruk ook tot 72%, incluis spaarrente etc + vermogensbelasting, als je een beetje pech had hield je 20% over. Hij is nogal selectief in zijn verhaal als ie het over 'profiteren' heeft. Dan kun je beter kijken naar netto belastingafdracht, en ik denk niet dat de 'huidige' generatie dan iets te klagen heeft.

Dat laatste ben ik wel met je eens, maar daar is deze topic reeks een mooi voorbeeld van :)
Zelfreflectie, enzo :)
Het is natuurlijk wel zo dat vroeger huizen op 1 salaris gekocht konden worden en tegenwoordig het bij huizen meestal niet echt meer mogelijk is. Verder vergeet je de premie A woningen tijd, de onbeperkte rente aftrek, het kunnen gebruiken van overwaarde voor consumptie die die oudjes ook hebben kunnen plegen. Maar daarintegen hadden ze in die oude tijden meestal alleen maar solide hypotheekconstructies zoals annuitair of liniear aflossende.

Maar we moeten natuurlijk altijd wel wat te klagen hebben. :Y)
pi_109303106
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 07:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je realiseert je dat elke "bejaarde" een half tot 1 miljoen kost aan uitkeringen en medische zorg? En dat de huidige jongeren daar in de verre toekomst, lang nadat die bejaarden er niet meer zijn, nog voor mogen afbetalen omdat het met geleend geld wordt betaald? Geld wat o.a. van de pensioenfondsen geleend wordt, oftewel wat tegen die tijd direct weer aan de bejaarden moet worden betaald?
Of vergelijk die enorme kosten aan bejaarden eens met de minieme uitgaven aan scholing voor jongeren... Iets wat al zeker 20 jaar elk jaar verder kapotbezuinigd wordt. Kinderen komen van school zonder te kunnen rekenen, en zonder fatsoenlijk te kunnen schrijven. De (ouderen)zorg daarentegen wordt jaar na jaar 4 miljard per jaar duurder.
Nee, die generatie gaat niet vrijuit! Niet per persoon persoonlijk, wel collectief. O.a. het opbouwen van massale schulden en ikke ikke heeft er nu voor gezorgd dat jongeren geen huis meer kunnen kopen maar wel voor hun kosten mogen opdraaien.
Dus ja, deze hoogleraar stedelijke vernieuwing heeft gelijk. Jongeren worden genaaid.
Ow ja, da's waar, vroeger zetten we onze ouderen gewoon bij het oud vuil.

Jouw post schreeuwt juist 'ikke ikke'.

Minimale uitgaven aan scholing? Reken maar buitenlandse bedragen dan.
Kinderen komen in Nederland als regel van school af als analfabeet en zonder te kunnen rekenen? Echt waar? :D
pi_109303138
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ow ja, da's waar, vroeger zetten we onze ouderen gewoon bij het oud vuil.

Nou hadden we vroeger niet de technieken om levens maar heel lang te rekken, en dat gebeurd tegenwoordig wel, waardoor zorg opeens een stuk duurder wordt voor de gehele maatschappij. ;)
pi_109303148
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat vroeger huizen op 1 salaris gekocht konden worden en tegenwoordig het bij huizen meestal niet echt meer mogelijk is. Verder vergeet je de premie A woningen tijd, de onbeperkte rente aftrek, het kunnen gebruiken van overwaarde voor consumptie die die oudjes ook hebben kunnen plegen. Maar daarintegen hadden ze in die oude tijden meestal alleen maar solide hypotheekconstructies zoals annuitair of liniear aflossende.

Maar we moeten natuurlijk altijd wel wat te klagen hebben. :Y)
Het is zo dat vroeger er veelal maar 1 inkomen was. Kip en ei?

Vroeger hadden ze trouwens allesbehalve solide hypotheekconstructies hoor. Veel met verplichte levensverzekering. DSB was er niks bij. Ja, al vanaf de jaren '50 :)
pi_109303210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou hadden we vroeger niet de technieken om levens maar heel lang te rekken, en dat gebeurd tegenwoordig wel, waardoor zorg opeens een stuk duurder wordt voor de gehele maatschappij. ;)
Ik zeg zou zeggen: wie daar op tegen is, spuit die maar eerst zijn eigen ouders af, dan praten we verder.

Wat een egoistisch harteloos gelul. In het kwadraat.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 08:36:59 #129
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_109303292
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zeg zou zeggen: wie daar op tegen is, spuit die maar eerst zijn eigen ouders af,
Met daarbij natuurlijk een bindend contract dat zodra die persoon zelf zorgbehoevend wordt hij ook een spuitje krijgt.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_109303309
quote:

[..]

Ik zeg zou zeggen: wie daar op tegen is, spuit die maar eerst zijn eigen ouders af, dan praten we verder.

Mijn oma lag in het ziekenhuis in heerlen na een hersenbloeding en had een wilsverklaring getekend om euthanasie te kunnen laten plaatsvinden als er zoiets zou gebeuren, helaas was het een katholiek ziekenhuis en hebben ze dat oude voor 3/4 verlamde vrouwtje toch nog 2 weken aan onderzoeken bloot gesteld om te kijken of er toch niet nog iets te redden zou zijn. Toen ze weer naar huis kon gaan is de huisarts langs gekomen om haar rustig te laten inslapen.

Egoistisch harteloos gelul my ass. We hebben de limieten van de medische wetenschap nog lang niet bereikt, maar we kunnen niet zo doorgaan met de zorgkosten harder te laten stijgen dan de groei van de normale economie, dat kan iedereen begrijpen. De zorgsector zou in economische termen flink moeten innoveren om de kosten wat meer te drukken en toch de grenzen zonder bijkomende kosten op te rekken.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 08:45:30 #131
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109303387
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:38 schreef Basp1 het volgende:
Egoistisch harteloos gelul my ass. We hebben de limieten van de medische wetenschap nog lang niet bereikt, maar we kunnen niet zo doorgaan met de zorgkosten harder te laten stijgen dan de groei van de normale economie
^^ Dat dus. Ik zou graag niet 5 jaarsalarissen (in mijn gezonde jaren!) afdragen aan medische zorg, als daar tegenover staat dat de laatste 6 maanden lijdensweg om het ziekenhuis te spekken niet hoeven. Gewoon op je 80e een hartaanval en dan niet meer reanimeren om nog een tijdje in het ziekenhuisbed te liggen.
Om dat "harteloos" te noemen is een mooie dooddoener, en juist dat soort dooddoeners zorgen ervoor dat de zorgkosten exploderen, aan de onderkant van de zorg alle vergoedingen (lees: kruimels) worden wegbezuinigd, en enige discussie erover niet mogelijk is.

Kostenstijgingen > economie:
pi_109303391
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn oma lag in het ziekenhuis in heerlen na een hersenbloeding en had een wilsverklaring getekend om euthanasie te kunnen laten plaatsvinden als er zoiets zou gebeuren, helaas was het een katholiek ziekenhuis en hebben ze dat oude voor 3/4 verlamde vrouwtje toch nog 2 weken aan onderzoeken bloot gesteld om te kijken of er toch niet nog iets te redden zou zijn. Toen ze weer naar huis kon gaan is de huisarts langs gekomen om haar rustig te laten inslapen.

Egoistisch harteloos gelul my ass. We hebben de limieten van de medische wetenschap nog lang niet bereikt, maar we kunnen niet zo doorgaan met de zorgkosten harder te laten stijgen dan de groei van de normale economie, dat kan iedereen begrijpen. De zorgsector zou in economische termen flink moeten innoveren om de kosten wat meer te drukken en toch de grenzen zonder bijkomende kosten op te rekken.
Verkeerde ziekenhuis dan, want ik heb hele andere ervaringen. Tot aan weigeren behandeling omdat het te duur zou zijn, waarna iemand naar Belgie uitweek en vervolgens de behandeling wel kreeg en genezen is (persoon in kwestie was trouwens midden '40)

Als iemand het koppelt aan het kunnen kopen van een goedkoop huis, vind ik dat ontzettende bullshit (het harteloze gelul was niet zozeer aan jou gericht, al quote ik je wel). Ik zou nog wel een stapje verder willen gaan dan Whuzz in dat geval.
pi_109303411
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat dus. Ik zou graag niet 5 jaarsalarissen (in mijn gezonde jaren!) afdragen aan medische zorg, als daar tegenover staat dat de laatste 6 maanden lijdensweg om het ziekenhuis te spekken niet hoeven. Gewoon op je 80e een hartaanval en dan niet meer reanimeren om nog een tijdje in het ziekenhuisbed te liggen.
Om dat "harteloos" te noemen is een mooie dooddoener, en juist dat soort dooddoeners zorgen ervoor dat de zorgkosten exploderen, aan de onderkant van de zorg alle vergoedingen (lees: kruimels) worden wegbezuinigd, en enige discussie erover niet mogelijk is.
Verhuis naar de USA. Gegarandeerd dat je daar niet geholpen wordt als je je credit card niet trekt.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 08:49:01 #134
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109303447
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Als iemand het koppelt aan het kunnen kopen van een goedkoop huis
Het ging over de generatie die enorm geprofiteerd heeft, en dat nog steeds doet, terwijl alle kosten op anderen worden afgewenteld. Dat beperkt zich niet tot huizen, daar hoort de oudedagsvoorziening ook bij. Om het over het plunderen van pensioenen van jongeren door ouderen maar niet te hebben :X
pi_109303484
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 08:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Verkeerde ziekenhuis dan, want ik heb hele andere ervaringen. Tot aan weigeren behandeling omdat het te duur zou zijn, waarna iemand naar Belgie uitweek en vervolgens de behandeling wel kreeg en genezen is (persoon in kwestie was trouwens midden '40)

Als iemand het koppelt aan het kunnen kopen van een goedkoop huis, vind ik dat ontzettende bullshit (het harteloze gelul was niet zozeer aan jou gericht, al quote ik je wel). Ik zou nog wel een stapje verder willen gaan dan Whuzz in dat geval.
Nee het staat los van het goedkope huis, maar je moet toch toegeven dat de zorgkosten niet sneller zouden mogen groeien als het BNP omdat we anders een nog ernstigere probleem met de staats financiering gaan krijgen.

Ach als ik een wilsverklaring dat men mij bij de eerst grote ziekte verschijnselen euthanaseert na mijn 80e zou mogen teken met een garanatie erbij dat ik bijvoorbeeld wel vanaf heden gratis tandartszorg en fysiotherapie enz zou krijgen zou ik het wel doen denk ik. :D
pi_109305840
Ter verdediging van de boomers lezen wij:

quote:

Ahem, vraagje... Welke generatie betaalde 72% belasting, en zodat welke andere generatie lekker lang mocht studeren?

Enne... dat toptarief... dat werd afgeschaft toen welke generatie begon te verdienen?
pi_109306954
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:41 schreef Istrilyin het volgende:
Ter verdediging van de boomers lezen wij:

[..]

Ahem, vraagje... Welke generatie betaalde 72% belasting, en zodat welke andere generatie lekker lang mocht studeren?

Enne... dat toptarief... dat werd afgeschaft toen welke generatie begon te verdienen?
Ik 'verdedig' niemand hoor, jullie maken er een 'wij en hun' discussie van. Een beetje als Calimero bovendien (zij zijn groot, en ik is klein; nou, boterhammen pindakaas eten dan).

In 1992 werd het belastingstelsel omgegooid meen ik, en kregen we de huidige schijvenindeling. Derhalve toen mijn generatie ging verdienen, en ik ben allesbehalve een babyboomer :-)
pi_109307594
quote:

[..]

Man, doe rustig aan. We gaan helemaal niemand afspuiten.

Wat we wel zouden moeten doen is een open discussie over de kwantiteit van het leven versus de kwaliteit. Ik persoonlijk zou er niet op zitten te wachten als ik op mijn 75ste een zware beroerte krijg, dat ze me dan nog het leven redden om me vervolgens nog 5 jaar in een incontinentie luier in een verzorgingshuis te laten wegrotten. Laat me dan maar lekker op mijn 75ste gaan.

Volgens mij zijn we tegenwoordig teveel gericht op de kwantiteit terwijl we niet de financiele middelen hebben om iedereen een goede kwaliteit van leven te kunnen aanbieden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109309791
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Man, doe rustig aan. We gaan helemaal niemand afspuiten.

Wat we wel zouden moeten doen is een open discussie over de kwantiteit van het leven versus de kwaliteit. Ik persoonlijk zou er niet op zitten te wachten als ik op mijn 75ste een zware beroerte krijg, dat ze me dan nog het leven redden om me vervolgens nog 5 jaar in een incontinentie luier in een verzorgingshuis te laten wegrotten. Laat me dan maar lekker op mijn 75ste gaan.
Niemand verplicht je toch?

quote:
Volgens mij zijn we tegenwoordig teveel gericht op de kwantiteit terwijl we niet de financiele middelen hebben om iedereen een goede kwaliteit van leven te kunnen aanbieden.
bijvoorbeeld 3 miljoen iPad's op dag 1 zegt me dat we teveel geld hebben om op een ook maar enigzins zinnige manier op te maken.

Maar misschien dat de definitie van 'kwaliteit' wel enigzins aan verandering onderhevig is. Zoals vroeger zelfstandige woonruimte al heel wat was, en nu het nu toch zeker wel drie- of liever vierkamer moet zijn (ja, ik chargeer, maar ik zou Nederland allesbehalve armlastig willen betitelen)
pi_109309900
van hebzucht naar zorg in een huizenmarkt topic :)

wat ik vind over zorg:

de winst-laag moet eruit, familie moet verantwoordelijk gesteld worden, een burger heeft rechten, maar ook plichten. (en niet alleen financiele)

ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen tot het 21e levensjaar, en kinderen voor hun ouders vanaf het pensioen.

mocht er geen familie zijn die zorg kan dragen dan kan de overheid bijspringen, mocht de familie het af laten weten, dan kan deze in een speciale belastingschaal geplaatst worden :Y +5% ofzo (op een bijstands trekker kan je niet alle zorgkosten verhalen maar je kan hem wel korten en door het in niet-aftrekbare belasting te verwerken zullen rijke mensen het wel uit hun hoofd laten de zorg naar de overheid te laten vallen)

verder kan je natuurlijk niet iemand die nog leven wil dit ontnemen, dat soort opmerkingen zijn toch zulke dood-doeners ;)

zorg, met name 'vergoede zorg' moet gedownscaled worden en in de handen van de overheid om teveel overhead eruit te halen, terug naar de basis pricipes.
natuurlijk blijft er een stukje commerciele zorg voor de meer vermogende, maar hier gaat de belastingbetaler niet voor betalen.
zelfs medicijn productie moet in eigen handen genomen worden, dan kan tegen een lage kostprijs het best mogelijke medicijn toegepast worden

->insert hier stukje over copyright misstanden en hoe we die gewoon zouden moeten negeren als het om zaken als gezondheid en organische structuren gaat<-

als men gewoon de wil had om dingen beter te maken, het systeem te verbeteren was er zoveel mogelijk, maar het lijkt alsof de huidige politiek vergaan is tot 'verbandjes plakken' altijd uitgaande van de bestaande situatie steeds kleine dingen veranderen.
in de software development is dat een recept tot een uiteindelijk compleet onlogisch en ondoorgrondelijk systeem, waar kleine dingen aan repareren veel tijd en moeite kosten, en enorm veel overbodige kennis voor nodig is.

kortom het recept voor een gedrocht.
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:55:52 #141
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109355053
Huizenprijzen beginnen nu toch echt serieus te dalen, de vraagprijzen worden steeds realistischer maar zitten nog ver boven het werkelijke marktniveau.... voorlopig dus nog een lange periode van dalende huizenprijzen, dalende verkopen, dalende salarissen en een stijgende werkeloosheid. -einde bericht-
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109355958
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
Huizenprijzen beginnen nu toch echt serieus te dalen, de vraagprijzen worden steeds realistischer maar zitten nog ver boven het werkelijke marktniveau.... voorlopig dus nog een lange periode van dalende huizenprijzen, dalende verkopen, dalende salarissen en een stijgende werkeloosheid. -einde bericht-
3% jaar op jaar
http://www.ed.nl/nieuws/a(...)-3-procent-lager.ece

Serieus? Gaap. -einde bericht-

Zullen we maar weer een poll doen wiens salaris in dit topic gedaald is, en wie op de keien gegooid is? :D
pi_109356529
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

3% jaar op jaar
http://www.ed.nl/nieuws/a(...)-3-procent-lager.ece

Serieus? Gaap. -einde bericht-

Zullen we maar weer een poll doen wiens salaris in dit topic gedaald is, en wie op de keien gegooid is? :D
En niet te vergeten bij wie van de huurders de huur wel verhoogd is. ;)
pi_109359564
quote:
-8% daling hier... en contract voor niet bepaalde tijd gekregen...
pi_109359925
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En niet te vergeten bij wie van de huurders de huur wel verhoogd is. ;)
Mijn salaris gaat er netto een paar procent op achteruit en de huur stijgt flink, huur scheef.
Maar hoeveel weet ik niet exact, het vrouwke doet het papierwerk.
Wel pogen wij twee duizend per maand te sparen.
pi_109360116
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:24 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wel pogen wij twee duizend per maand te sparen.
^O^
pi_109360740
quote:

[..]

21-22% stijging hier dit jaar in salaris. 1,3% huurverhoging, zorgkosten zijn hoger, diverse verzekeringen zijn iets hoger, fitness is hoger, leasen is duurder geworden enz. Bij mij is alles omhoog gegaan, behalve het internet, ben overgegaan naar een nieuwe provider met alle problemen van doen :')
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:57:07 #148
323876 michaelmoore
pi_109361356
quote:
12s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:15 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

-8% daling hier... en contract voor niet bepaalde tijd gekregen...
ik heb al 30 jaar een contract voor niet bepaalde tijd, nog 5 jaar dan loopt van rechtswege af als ik niet de pijp uit ga voor die tijd :)
  woensdag 21 maart 2012 @ 20:40:49 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109363530
De afgelopen 3 jaar 0,33% loonstijging per jaar!

(In principe dan, in werkelijkheid ben ik toevallig 15% vooruit gegaan)
The End Times are wild
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 20:50:03 #150
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_109364031
paar maanden niet in dit topic gekeken, en alles is bij hetzelfde gebleven :D

:')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_109364133
tsja, duidelijk massawerkloosheid en crashende salarissen (not)

ow, verkocht: http://www.funda.nl/koop/(...)85534-oudenmolen-10/
laatste restje van het failliet van Easy Life. Duurde ff, maar verkocht. Heeft iemand de koper verteld dat zijn salaris gedecimeerd gaat worden? ;)
pi_109364176
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
tsja, duidelijk massawerkloosheid en crashende salarissen (not)

ow, verkocht: http://www.funda.nl/koop/(...)85534-oudenmolen-10/
laatste restje van het failliet van Easy Life. Duurde ff, maar verkocht. Heeft iemand de koper verteld dat zijn salaris gedecimeerd gaat worden? ;)
Vraag me af voor welke prijs uiteindelijk
pi_109364294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Vraag me af voor welke prijs uiteindelijk
Daar kan ik wel achterkomen denk ik. Zal wel een dikke korting op de vraagprijs zitten, vermoed ik. Was eigendom van de hypotheekbank trouwens, als ik goed geinformeerd ben :) Ik meen dat die er een miljoen of 3 hypotheek op had zitten :D Taxatiefoutje, de groeten van John Wolbers
pi_109364611
Wat vinden we hiervan trouwens:

quote:
Spies wil nieuw soort contract huurders

DEN HAAG/AMSTERDAM - Mensen die in de nabije toekomst een sociaal huurhuis in Amsterdam betrekken, lopen de kans een 'doorstroomcontract' te moeten tekenen.

Minister Liesbeth Spies (Wonen) wil samen met de gemeente Amsterdam en de woningcorporaties daar een proef nemen om het scheefwonen tegen te gaan. Scheefwonen is het wonen in een sociaal huurhuis dat te goedkoop voor je is geworden. Dat doen er nogal wat, waardoor minder draagkrachtigen naar een huis kunnen fluiten
In de doorstroomcontracten, een idee van D66, worden individuele afspraken gemaakt. De huurders kiezen: bij een hoger inkomen of meer huur betalen of verhuizen. Volgens het departement voelt de minister ervoor het contract te laten 'mee-ademen' met het inkomen van de huurder: als die in inkomen terugvalt, zou de huur ook nog omlaag moeten kunnen.

In april worden de koppen bij elkaar gestoken en gekeken in welke wijken en bij welke woningcorporaties de proef zal plaatshebben. D66-Kamerlid Kees Verhoeven is erg blij dat het idee wordt opgepikt.

''Nederland heeft 2,4 miljoen corporatiehuizen, maar kampt toch met jarenlange wachtlijsten in steden van Amsterdam tot Arnhem. Voor sociale huurders die nu op een wachtlijst geparkeerd staan, biedt het scheefwoonplan ruimte.''
bron: http://www.nu.nl/economie(...)ntract-huurders.html
pi_109364827
Meer en complexere regulering om de negatieve effecten van bestaande overregulering te beperken. Mocht het onzalige plan worden doorgevoerd en heeft het effect dan zal er over vijf jaar nieuwe regulering moeten worden doorgevoerd om scheefdoorstroomcontracten te voorkomen. Mocht het onzalige plan worden doorgevoerd en heeft het geen effect dan zal er over vijf jaar nieuwe regulering moeten worden doorgevoerd om het bestaande 'probleem' op te lossen.
Wat we ook doen, we gaan maar een kant op: Meer en complexere regulering waardoor markten steeds slechter functioneren.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_109364930
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Heerlijk, die vrijheid die huurders hebben, vind je ook niet?
pi_109365047
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij heeft in dit overbevolkte rijke land niemand vrijheid. Althans niet tegen de gewenste prijs :)

Begrijp overigens niet hoe ze dat plan zouden moeten uitvoeren.
pi_109365166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:05 schreef iehlaak het volgende:
Meer en complexere regulering om de negatieve effecten van bestaande overregulering te beperken. ...
Dat dus :Y

Al kan het natuurlijk niemand verbazen, er is volgens mij nog nooit een regulering geschrapt omdat deze niet bleek te werken.
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 21:20:29 #159
16180 crew  CoolGuy
pi_109365662
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

das ook al zoiets wat maanden geleden ook al werd geroepen. Ik heb net ff een paar pagina's terug gelezen. Er is helemaal niks verandert. Behalve dan dat ik sommige namen niet/nauwelijks meer zie voorkomen.
pi_109367442
quote:

[..]

Minder spaargeld voor een huis, markt blijft op slot.
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:02:49 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109367726
quote:
Meer en complexere regulering om de negatieve effecten van bestaande overregulering te beperken. \
Dit vind ik ook.

Alle maatregelen op de huizenmarkt lossen helemaal niets van het eventuele (kwalitatieve) tekort op. Het verandert hooguit de verdeelsleutel. Als je 90 huizen hebt en 100 huizenzoekenden, dan kun je met allerlei maatregelen wel bepalen wie van de 100 die huizen krijgt, maar je houdt altijd 10 huizen tekort over. De oplossing is natuurlijk eenvoudig.

Verder ga ik wellicht eind dit jaar verhuizen naar Duitsland. Eens kijken hoe het daar is.
The End Times are wild
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:03:34 #162
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_109376299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:02 schreef LXIV het volgende:

Verder ga ik wellicht eind dit jaar verhuizen naar Duitsland. Eens kijken hoe het daar is.
Veeeeeel beter natuurlijk! RemcoDelft en Xenofobia zijn al verhuisd geloof ik, want die waren ook zo te spreken over Duitsland! :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:17:44 #163
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_109376450
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Alle maatregelen op de huizenmarkt lossen helemaal niets van het eventuele (kwalitatieve) tekort op. Het verandert hooguit de verdeelsleutel. Als je 90 huizen hebt en 100 huizenzoekenden, dan kun je met allerlei maatregelen wel bepalen wie van de 100 die huizen krijgt, maar je houdt altijd 10 huizen tekort over. De oplossing is natuurlijk eenvoudig.
zodra er 20 mensen gaan samenwonen is het opgelost. In vrijwel alle huizen in Nederland kunnen 2 mensen wonen dus dat is eenvoudig toe te passen.
pi_109376631
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:17 schreef malleable het volgende:

[..]

zodra er 20 mensen gaan samenwonen is het opgelost. In vrijwel alle huizen in Nederland kunnen 2 mensen wonen dus dat is eenvoudig toe te passen.
In het kader van de individualisering van de samenleving doen we daar in NL niet aan. :P
pi_109376711
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Veeeeeel beter natuurlijk! RemcoDelft en Xenofobia zijn al verhuisd geloof ik, want die waren ook zo te spreken over Duitsland! :D
Als ze niet verhuisd zijn, zijn ze weer te laat. Zehn zent und erster rang und so.

quote:
Duitse huizenmarkt schreeuwt om maatregelen

Voor de tweede keer binnen drie maanden konden Europese banken extreem goedkoop voor langere tijd lenen bij de Europese Centrale Bank (ECB). Echter, niet iedereen is even blij met deze regeling van de ECB. Vooral de president van de Duitse Bundesbank, Jens Weidmann, uitte zijn zorgen over de risico's die de ECB loopt.

Daarbij ging het vooral over de versoepeling van onderpandeisen voor banken die bij de ECB lenen, want banken mochten in ruil voor de goedkope ECB-leningen ook slechte kredieten in onderpand geven.

Duitse huizenprijzen
De Duitse zorgen over de ECB hebben echter ook een binnenlandse reden, zo meldt zakenkrant The Wall Street Journal maandag. Door de goedkoop-geldpolitiek van de ECB zijn commerciële rentes in Duitsland lager dan ze zouden moeten zijn, gelet op de relatief sterke conjunctuur. Weidmann gaf afgelopen week aan dat "de lage financieringskosten en de gunstige ontwikkelingen van inkomens en banen, bijdragen aan de vraag naar bepaalde bezitscategorieën zoals huizen. Daar moeten we op letten." Afgelopen jaar stegen Duitse huizenprijzen gemiddeld met vijf procent, twee keer zo hard als de inflatie, aldus de WSJ. In kleinere steden is de ontwikkeling niet spectaculair, maar in bepaalde buurten in grotere steden zoals Berlijn, is sprake van prijsstijgingen van tien procent en meer.

Groeiende problemen
"Als we nog een ronde van prijsstijgingen met twintig procent krijgen, zit je met een potentiële zeepbel", stelt analist Andrew Groom van vastgoedadviseur Jones Lang Lasalle tegenover de Amerikaanse zakenkrant. Hij signaleert ook dat de bouw van nieuwe woningen in steden als Berlijn en München geen gelijke tred houdt met de migratie richting de grote steden. Gevolg is dat bijvoorbeeld Berlijnse huurprijzen in de tweede helft van 2011 gemiddeld 9,3 procent stegen, vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Probleem voor de Duitse centrale bank is dat ze zelf geen renteverhoging kan doorvoeren, om de groeiende problemen die ontstaan op de huizenmarkt voor te zijn. De rente van de centrale bank wordt immers voor de eurozone als geheel vastgesteld.

Fiscale maatregelen
Kortlopende rentes van de ECB werken niet één op één door op de Duitse hypotheekmarkt. Want net als in Nederland sluiten Duitse huiseigenaren veelal hypotheekleningen met langere rentevaste perioden af. Maar toch blijft het risico dat de ruime beschikbaarheid van goedkoop krediet de Duitse huizenmarkt verder in gevaar brengt. Daarom is het van groot belang dat de regering ingrijpt met fiscale maatregelen, zoals de verhoging van woonbelastingen of aanscherping van de leenregels
bron: http://www.mondi.nl/index.php?id=18&n=944
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:40:04 #166
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109376763
quote:

[..]

Juist om dit soort misbruik door huisjesmelkers op de krappe woningmarkt te voorkomen was er toch huurbescherming in het leven geroepen?
quote:
Meer en complexere regulering om de negatieve effecten van bestaande overregulering te beperken. Mocht het onzalige plan worden doorgevoerd en heeft het effect dan zal er over vijf jaar nieuwe regulering moeten worden doorgevoerd om scheefdoorstroomcontracten te voorkomen. Mocht het onzalige plan worden doorgevoerd en heeft het geen effect dan zal er over vijf jaar nieuwe regulering moeten worden doorgevoerd om het bestaande 'probleem' op te lossen.
Wat we ook doen, we gaan maar een kant op: Meer en complexere regulering waardoor markten steeds slechter functioneren.
^^ Dat. Precies wat ik al eerder voorspelde: de enige oplossing die de overheid kan bedenken voor problemen veroorzaakt door een overschot aan regelgeving, is nog veel meer nieuwe regelgeving...
Terwijl de huizenmarkt veel meer baat zou hebben bij het volledig from scratch opbouwen van de regelgeving: kijk wat er echt nodig is, en laat al het andere verdwijnen. Stop met dat opstapelen van wetjes en ideetjes van individuele politici.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:17 schreef malleable het volgende:

[..]

Vervolgens blijkt dat ze beide een te duur koophuis hadden en na 3 jaar dubbele lasten eindelijk blij zijn dat er eentje met verlies verkocht is, en ze nog jaren mogen afbetalen...
Maar serieus: feit is dat "gezinnen" kleiner worden. Gedwongen dating lijkt me ongewenst. Nu al wonen heel veel mensen (jongeren) met anderen samen in 1 huis/flatje, omdat er een tekort is aan woonruimte. Dat lost tekorten niet op, het verlicht hooguit de nood.
pi_109376836
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar serieus: feit is dat "gezinnen" kleiner worden. Gedwongen dating lijkt me ongewenst. Nu al wonen heel veel mensen (jongeren) met anderen samen in 1 huis/flatje, omdat er een tekort is aan woonruimte. Dat lost tekorten niet op, het verlicht hooguit de nood.
Welkom in de afgelopen 500 jaar. En de rest van de wereld.

Jij geeft precies aan wat die 'nood' is. We willen alles, en we willen het nu, en we willen er niks voor opofferen. Er is genoeg woonruimte. Je hebt er alleen het geld niet voor over. Kiezen of delen. Dan moet je concessies doen aan plaats, ruimte, kwaliteit, etc. Dat gaat echt niemand voor je oplossen hoor.
pi_109376881
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jij geeft precies aan wat die 'nood' is. We willen alles, en we willen het nu, en we willen er niks voor opofferen. Er is genoeg woonruimte. Je hebt er alleen het geld niet voor over. Kiezen of delen. Dan moet je concessies doen aan plaats, ruimte, kwaliteit, etc. Dat gaat echt niemand voor je oplossen hoor.
Nee want stel je eens voor dat je als alleenstaande in een appartement zou gaan wonen.. :') Die moeten zelfs door remco betiteld worden als flat want dan neemt de aantrekkingskracht ervan af. _O-
pi_109377814
quote:

[..]

Daar hebben ze de hypotheek voor uitgevonden.
  donderdag 22 maart 2012 @ 09:36:04 #170
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109377865
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 09:33 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Daar hebben ze de hypotheek voor uitgevonden.
Precies.... alles voor niets werd niets voor alles :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 22 maart 2012 @ 09:46:07 #171
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109378099
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 08:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee want stel je eens voor dat je als alleenstaande in een appartement zou gaan wonen.. :') Die moeten zelfs door remco betiteld worden als flat want dan neemt de aantrekkingskracht ervan af. _O-
't Is precies andersom! Flats heetten altijd al flats, tot de laatste jaren, nu moet het opeens appartement heten om de aantrekkingskracht te laten toenemen...

't Is een beetje alsof je buitenlanders allochtonen gaat noemen, en tering tuberculose en vervolgens TBC. 't Is niet de naam van het beessie wat het beter/slechter maakt, 't is het beessie zelf.
pi_109378329
Wederom een we willen alles voor zo weinig mogelijk uitspraak remco.

Wat is er mis met een flat/appartement als je alleenstaand bent? Ik zie alleen maar voordelen voor mezelf, ik hoef geen tuin bij te houden, buiten onderhoud wordt door de VVE verzorgd, zeer energiezuinig, fantastisch uitzicht. :D
  donderdag 22 maart 2012 @ 09:58:26 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109378389
quote:
6s.gif Op donderdag 22 maart 2012 09:55 schreef Basp1 het volgende:
Wederom een we willen alles voor zo weinig mogelijk uitspraak remco.

Wat is er mis met een flat/appartement als je alleenstaand bent? Ik zie alleen maar voordelen voor mezelf, ik hoef geen tuin bij te houden, buiten onderhoud wordt door de VVE verzorgd, zeer energiezuinig, fantastisch uitzicht. :D
Ik snap de alleenstaanden die zo nodig in een eengezinswoning moeten ook niet zo goed. Dat is een hoop gedoe (en geld), waar je verder niet veel aan hebt.
The End Times are wild
pi_109379000
http://www.nu.nl/economie(...)n-bod-huis-doen.html

net eergisteren een bod gedaan...
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_109379181
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:22 schreef mark_dabomb het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)n-bod-huis-doen.html

net eergisteren een bod gedaan...
Ze missen de belangrijkste reden, imho.

Als je denkt dat de prijzen noemenswaardig gaan dalen, en je zit thans goed, doe je ook geen bod, toch? Volgens mij is de voornaamste reden dat mensen speculeren, nu naar onderen. In dat opzicht vind ik het bericht over Duitsland (een paar posts hiervoor) zo opvallend :)
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:38:35 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109379470
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ze missen de belangrijkste reden, imho.

Als je denkt dat de prijzen noemenswaardig gaan dalen, en je zit thans goed, doe je ook geen bod, toch? Volgens mij is de voornaamste reden dat mensen speculeren, nu naar onderen. In dat opzicht vind ik het bericht over Duitsland (een paar posts hiervoor) zo opvallend :)
In Duitsland zijn de huizenprijzen jarenlang stabiel gebleven, de economie trekt aan daar, ze hebben structurele hervormingen durven te voeren. Dan is er vertrouwen, ruimte voor stijging, en dan gebeurt dat ook.
The End Times are wild
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 11:15:23 #177
16180 crew  CoolGuy
pi_109380489
quote:

[..]

Dat riep ik maanden geleden al. Huizen moeten goedkoper zodat de klagers hier het ook kunnen betalen. Als je 't niet kunt betalen, jammer dan, geen koopwoning voor jou. Zou mooi zijn als de prijzen maar naar beneden moeten voor alles omdat er mensen zijn die het niet kunnen betalen.

Ik kan ook geen Ferrari betalen, moet ik dan maar steen en been gaan klagen dat die auto's te duur zijn omdat ik er toevallig geen kan betalen? Zijn genoeg mensen die zo'n auto kunnen kopen zonder er 2x over na te hoeven denken.

Maar nee, 'ik kan het niet betalen en dús moet de prijs naar beneden'. Niet dus.
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:32:54 #178
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109381039
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat riep ik maanden geleden al. Huizen moeten goedkoper zodat de klagers hier het ook kunnen betalen.
De overheid moet belastingkorting geven omdat de huidige huizen"bezitters" hun huis niet kunnen betalen... Sterker nog, zonder die enorme schulden zouden ze dat hele huis zeker niet kunnen betalen. En daar zit het probleem, keiharde concurrentievervalsing met geleend geld.
pi_109381190
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De overheid moet belastingkorting geven omdat de huidige huizen"bezitters" hun huis niet kunnen betalen... Sterker nog, zonder die enorme schulden zouden ze dat hele huis zeker niet kunnen betalen. En daar zit het probleem, keiharde concurrentievervalsing met geleend geld.
Dus elk bedrijf wat rentekosten kan aftrekken van hun winst doet ook aan concurrentie vervalsing. Om nog maar niet te spreken over de voordelen die WBV's hebben als ze nieuwbouw plegen. :Z
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:45:07 #180
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_109381506
Ik zit echt enorm te twijfelen. Ik heb rond de jaarwisseling een appartement gekocht in Zaandam (nieuwbouw).

Het is een goede prijs (100m2, in het centrum, 4 kamers voor 180.000 VON). Ik heb een hypotheek waarin de ik bouwrente etc. heb meegefinancierd. Totaal is zo'n 194.000 euro incl. notaris, hypotheekadvieskosten etc.

Nu is de bouw uitgesteld vanwege het feit dat er nog niet voldoende woningen verkocht zijn. Dat maakt dat ik ervoor kan kiezen om de woning niet af te nemen. (Er moet een nieuw koopcontract getekend worden). Ik zit wel aan een kostenpost van zo'n 3000 euro vast aan mijn hypotheekverstrekker voor gedane arbeid.

Momenteel dalen de huizenprijzen zo'n 3,5% per jaar. Dit betekent dat ik naast mijn hypotheekbedrag (zo'n 550 euro per maand) een waardeverlies van (180.000*0.035)/12=525 euro zal moeten incasseren totdat de markt stabiliseert.

Vanwege alle onrust rond de hypotheekrenteaftrek etc. zit ik enorm te dubben of ik mijn verlies (kosten hypotheekverstrekker) moet nemen of dat ik toch de woning definitief zal kopen...

Ik woon momenteel in een 2 kamer appartement van 70m2 iets buiten het centrum voor 330 euro/maand.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:51:08 #181
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_109381752
quote:
15s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:45 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ik zit echt enorm te twijfelen. Ik heb rond de jaarwisseling een appartement gekocht in Zaandam (nieuwbouw).

Het is een goede prijs (100m2, in het centrum, 4 kamers voor 180.000 VON). Ik heb een hypotheek waarin de ik bouwrente etc. heb meegefinancierd. Totaal is zo'n 194.000 euro incl. notaris, hypotheekadvieskosten etc.

Nu is de bouw uitgesteld vanwege het feit dat er nog niet voldoende woningen verkocht zijn. Dat maakt dat ik ervoor kan kiezen om de woning niet af te nemen. (Er moet een nieuw koopcontract getekend worden). Ik zit wel aan een kostenpost van zo'n 3000 euro vast aan mijn hypotheekverstrekker voor gedane arbeid.

Momenteel dalen de huizenprijzen zo'n 3,5% per jaar. Dit betekent dat ik naast mijn hypotheekbedrag (zo'n 550 euro per maand) een waardeverlies van (180.000*0.035)/12=525 euro zal moeten incasseren totdat de markt stabiliseert.

Vanwege alle onrust rond de hypotheekrenteaftrek etc. zit ik enorm te dubben of ik mijn verlies (kosten hypotheekverstrekker) moet nemen of dat ik toch de woning definitief zal kopen...
Start de onderhandelingen? Uitstel van de bouw zorgt dat jij later een huis koopt boven de marktwaarde, 525 euro per maand zeg je, een jaar uitstel lijkt me dus prima reden om 6k minder te betalen.
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:52:58 #182
367642 Jackie-Treehorn
pi_109381829
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Start de onderhandelingen? Uitstel van de bouw zorgt dat jij later een huis koopt boven de marktwaarde, 525 euro per maand zeg je, een jaar uitstel lijkt me dus prima reden om 6k minder te betalen.
De bouw is 2 maanden uitgesteld en appartementen van het type dat ik heb gekocht zijn allemaal weggevlogen. Bouwfonds zal mijns inziens geen probleem hebben om een nieuwe koper te vinden, het gaat puur even om mijn persoonlijke situatie.
Refill?
  donderdag 22 maart 2012 @ 11:59:06 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_109382097
quote:

Ik woon momenteel in een 2 kamer appartement van 70m2 iets buiten het centrum voor 330 euro/maand.
Of die daling van 3,5% ook voor jouw woning geldt is natuurlijk niet zeker. Wie zegt dat jouw woning straks geen 180K waard is? Woningen in dat segment dalen niet zo heel hard.
Als je er graag wil wonen zou ik het gewoon doen.
The End Times are wild
pi_109382354
quote:
3s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:52 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

De bouw is 2 maanden uitgesteld en appartementen van het type dat ik heb gekocht zijn allemaal weggevlogen.
Zet het dan gewoon voor 225.000 te koop.
pi_109383075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 09:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Precies.... alles voor niets werd niets voor alles :7
de drie banketiers?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar nee, 'ik kan het niet betalen en dús moet de prijs naar beneden'. Niet dus.
Ook dit is andersom, het is zo dat de prijzen dalen omdat men het anders niet kan verkopen
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:42:01 #186
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_109383800
quote:

Er is pas sprake van verlies op het moment dat je je woning weer verkoopt. Op het moment dat je de woning kocht wist je ook dat de huizenprijzen met 3,5% per jaar daalden. Er is dus geen verschil met nu voor wat betreft je financiële positie.

Ik zou onderhandelen over een leuke meerwerkoptie of korting op je badkamer/keuken omdat je anders "afhaakt". Bij mijn project zijn de prijzen van de resterende woningen verlaagd om ze te verkopen en de mensen die toen al hadden gekocht kregen daarom een gratis aanbouw.

Optie: verenig je met de andere kopers.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  donderdag 22 maart 2012 @ 17:55:41 #187
367642 Jackie-Treehorn
pi_109394702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:42 schreef iamcj het volgende:

Optie: verenig je met de andere kopers.
Dat is in ieder geval een goed advies.

Ik wil er ook nog steeds graag wonen en de betaalbaarheid, mijn baanzekerheid etc. is allemaal geen probleem, maar ik kijk toch ook een beetje naar de donderwolken die zich nog steeds samenpakken boven de Nederlandse woningmarkt.
Refill?
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 19:03:12 #188
16180 crew  CoolGuy
pi_109396926
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:55 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Dat is in ieder geval een goed advies.

Ik wil er ook nog steeds graag wonen en de betaalbaarheid, mijn baanzekerheid etc. is allemaal geen probleem, maar ik kijk toch ook een beetje naar de donderwolken die zich nog steeds samenpakken boven de Nederlandse woningmarkt.
Kijk, als je ab-so-luut zeker wil weten dat je straks niet met verlies je woning zult 'moeten' verkopen als je ooit ergens anders wil gaan wonen, dan moet je gewoon geen woning kopen. Dan weet je zeker dat je nooit verlies zult lijden (en dan zul je dus ook nooit een huis kopen).

De andere kant van de medaille is dat je 1. niet zeker weet of jij over X jaar je woning met verlies verkoopt en 2. dat je je huis niet koopt om te speculeren maar om er lekker te wonen.

Uiteraard is het zo dat er hier een hele hoop mensen schreeuwen dat je vooral geen huis moet kopen, maar dat zijn de mensen die 5 jaar geleden al riepen en over 5 jaar nog steeds zullen roepen, omdat de meeste mensen die dat hier heel hard roepen niet in de gelegenheid zijn om een huis te kopen, dat 5 jaar geleden niet waren en dat over 5 jaar ook niet zullen zijn.
pi_109403683
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:03 schreef CoolGuy het volgende:
omdat de meeste mensen die dat hier heel hard roepen niet in de gelegenheid zijn om een huis te kopen, dat 5 jaar geleden niet waren en dat over 5 jaar ook niet zullen zijn.
Zou je dat ook kunnen onderbouwen? want dat is nogal een uitspraak.
  Moderator donderdag 22 maart 2012 @ 21:18:52 #190
16180 crew  CoolGuy
pi_109404378
quote:
5s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:05 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zou je dat ook kunnen onderbouwen? want dat is nogal een uitspraak.
Ja, er zijn verschillende namen hier (en bij die namen zit jij niet) die in dit topic komen en kwamen waar dat gewoon voor geldt.

Als ik een Ferrari redelijk makkelijk kan betalen ga ik ook niet roepen dat ze goedkoper moeten worden. Dat doen over 't algemeen alleen de mensen die iets niet kunnen betalen en dat niet zo goed kunnen hebben, vooral niet als andere mensen het wél kunnen.
pi_109405966
Ja hoi, kan het weer over de huizenmarkt gaan, ipv over personen? Dank :)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:05:19 #192
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_109421732
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 19:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Uiteraard is het zo dat er hier een hele hoop mensen schreeuwen dat je vooral geen huis moet kopen, maar dat zijn de mensen die 5 jaar geleden al riepen en over 5 jaar nog steeds zullen roepen, omdat de meeste mensen die dat hier heel hard roepen niet in de gelegenheid zijn om een huis te kopen, dat 5 jaar geleden niet waren en dat over 5 jaar ook niet zullen zijn.
Er zijn behoorlijk wat mensen die wel kunnen kopen maar niet willen financieren op basis van de huidige marktomstandigheden. Bijvoorbeeld de Scheefhuurders die nu door het kabinet vogelvrij zijn verklaard.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:25:11 #193
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109422459
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:05 schreef 1-800-cop-shot het volgende:

[..]

Er zijn behoorlijk wat mensen die wel kunnen kopen maar niet willen financieren op basis van de huidige marktomstandigheden. Bijvoorbeeld de Scheefhuurders die nu door het kabinet vogelvrij zijn verklaard.
Precies.... kopen tegen zeepbelprijzen is gewoon heel erg dom. Je koopt toch ook geen overgewaardeerde aandelen met de kennis dat de waarde gaat dalen? Dat doe je alleen maar als je garen spint bij de verkopende handeling. Je moet dus ook nooit je oor ter luister leggen bij makelaars, banksters en andere leden van de bouw en vastgoedmaffia.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 11:26:22 #194
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109422492
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Precies.... kopen tegen zeepbelprijzen is gewoon heel erg dom. Je koopt toch ook geen overgewaardeerde aandelen met de kennis dat de waarde gaat dalen? Dat doe je alleen maar als je garen spint bij de verkopende handeling. Je moet dus ook nooit je oor ter luister leggen bij makelaars, banksters en andere leden van de bouw en vastgoedmaffia.
Er zijn heel veel groepen die niet kunen kopen
ouderen, tijd dienst contracten, ZZP ers , singles
Veel meer als vroeger
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:37:05 #195
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109424795
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:26 schreef HD9 het volgende:

[..]

Er zijn heel veel groepen die niet kunen kopen
ouderen, tijd dienst contracten, ZZP ers , singles
Veel meer als vroeger
Als je een primaire levensbehoefte als een dak boven je hoofd niet kan kopen betekend dat maar 1 ding.... de prijzen zijn te hoog.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:40:18 #196
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109424884
Sinds wanneer is een eigen woning een primaire levensbehoefte?

Wordt steeds gekker hier...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_109424918
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 11:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

ja echter, door het meetellen van studieschuld, en andere verlagingen zijn veel mensen niet meer in staat een huis te kopen dat ze koopwaardig achten.. het drukt nogal op de maximum prijs zeg maar.

coolguy heeft niet gelijk, je kan nog wel kopen, maar je moet met een stuk minder genoegen nemen dan voor augustus 2011 omdat de prijzen nog niet gecorrigeerd zijn op de koopkracht.
(als je er van uit gaat dat een bepaalde woning bedoelt is voor een bepaalde inkomensgroep)
deze correctie zal langer op zich laten wachten.

tijdelijke dienstverbanden en zzp-ers hadden het altijd al moeilijker om te kopen, iedereens maximum is gewoon zwaar omlaag gegaan, vooral omdat bepaalde schulden die je vroeger buiten die berekening kon houden nu als fraude gezien worden als je ze verzwijgt

niet meer kunnen kopen is ongelijk aan het het huis dat je wilt niet meer kunnen kopen
pi_109425116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:41 schreef Artimunor het volgende:

ja echter, door het meetellen van studieschuld, en andere verlagingen zijn veel mensen niet meer in staat een huis te kopen dat ze koopwaardig achten.. het drukt nogal op de maximum prijs zeg maar.

Zijn de hypotheekeisen nog meer aangescherpt dan? Ik heb nergens gelezen dat ze je duo schuld meetellen.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:51:02 #199
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109425222
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:40 schreef Sjabba het volgende:
Sinds wanneer is een eigen woning een primaire levensbehoefte?

Wordt steeds gekker hier...
Een eigen woning niet perse maar een dak boven je hoofd wel. Daarbij komt dat diverse malen door verschillende users verkondigt is dat een eigen huis veel goedkoper is dan huren. Dus ik trek dan de conclusie dat als een eigen huis al onhaalbaar is een huurhuis nog veel slechter betaalbaar moet zijn.
pi_109425226
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn de hypotheekeisen nog meer aangescherpt dan? Ik heb nergens gelezen dat ze je duo schuld meetellen.
sinds augustus 2011 moeten de banken dat, wat de koopkracht van veel jongeren erg drukt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')