Ik vind het maar een onhandig programma, ik heb graag wat opmaak bij het programmeren.quote:
Ik ook. Daarom: vimquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het maar een onhandig programma, ik heb graag wat opmaak bij het programmeren.
Ja, maar niet op unix/linux.quote:
Ik heb het gisteren getest, het werkt echt geweldig. Net zo goed als op Windows.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:08 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Kay. Ik vroeg me af of spotify tegenwoordig goed werkt op linux. En of de apps werken.
Via wine? En heb je dan de apps?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:17 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren getest, het werkt echt geweldig. Net zo goed als op Windows.
Krijg je die "balken" die boven en onderstaan dan ook niet? Dat heb ik al eens gehadquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoi,
gebruik Kubuntu 11.10 x64(AMD quadcore).Ik kan maar niet achter komen waarom ik na het inloggen mijn splashscreen hangt(al 25 dagen lang,moet steeds via de CLI updates doen/upgraden),heb al gekeken op Google hoe en wat!ATI drivers lijken in orde!
![]()
Ben wel een geavanceerde Linux gebruiker.![]()
tevens tvp.
Ze hangt onmiddelijk na het inloggen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:48 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Krijg je die "balken" die boven en onderstaan dan ook niet? Dat heb ik al eens gehad
Andere user geprobeerd om mee in te loggen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ze hangt onmiddelijk na het inloggen.
Ik ben de enige user.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:14 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Andere user geprobeerd om mee in te loggen?
Geluktquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:20 schreef erikkll het volgende:
[..]
Nee, niet met wine! Met de preview en het werkt uitstekend!
Misschien zijn je configuratiefiles van KDE verpest o.i.d.quote:
Kent kde ook een xsessions in home? Kijk daar maar eens in of er errors in staan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoi,
gebruik Kubuntu 11.10 x64(AMD quadcore).Ik kan maar niet achter komen waarom ik na het inloggen mijn splashscreen hangt(al 25 dagen lang,moet steeds via de CLI updates doen/upgraden),heb al gekeken op Google hoe en wat!ATI drivers lijken in orde!
![]()
Ben wel een geavanceerde Linux gebruiker.![]()
tevens tvp.
Jammer dat de fontrendering zo ruk is. Net als bij SuSE en Debian en bijna alle anderen overigens. Alleen bij Ubuntu (en afgeleiden) is dat goed.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:11 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik heb nu een paar dagen fedora op m'n werk. Meng, wat ziet dat er mooi uit. De installatie was echt briljant en het werkt zeer intuitief. Ik ben behoorlijk enthousiast tot nu toe.
Ik weet het niet,hoe doe ik dat via bash CLI?quote:Op donderdag 22 maart 2012 19:55 schreef wdn het volgende:
[..]
Kent kde ook een xsessions in home? Kijk daar maar eens in of er errors in staan.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik weet het niet,hoe doe ik dat via bash CLI?
1 2 | cd more .xsession-errors |
1 | more ~/.xsession-errors |
Aha,zal straks proberen!!quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:38 schreef Ertepeller het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
of:
[ code verwijderd ]
I.p.v. "more" kun je natuurlijk ook je favoriete editor invullen: vim/gedit/nano
Of gewoon met find zoeken naar het bestand. Je kunt ook rustig even door je home bladeren met "ls" (zonder aanhalingstekens), om vervolgens met cat het bestand te bekijken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:43 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Aha,zal straks proberen!!
Ik weet het al van ls,nooit geweten dat ik het met cat kon kijken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Of gewoon met find zoeken naar het bestand. Je kunt ook rustig even door je home bladeren met "ls" (zonder aanhalingstekens), om vervolgens met cat het bestand te bekijken.
Met een kale "ls" zie je hem alleen niet, omdat het een dot-file isquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:46 schreef robin007bond het volgende:
Of gewoon met find zoeken naar het bestand. Je kunt ook rustig even door je home bladeren met "ls" (zonder aanhalingstekens), om vervolgens met cat het bestand te bekijken.
Oeh, leer ik ook weer eens wat. Ik wist niet van "more" af.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:08 schreef Ertepeller het volgende:
[..]
Met een kale "ls" zie je hem alleen niet, omdat het een dot-file is
Daarvoor moet je optie -a gebruiken.
Dus: "ls -a" of "ls -la"
"cat" doet hetzelfde als "more", maar dan in 1 keer. Als het bestand nogal lang is (heel wel mogelijk met .xsession-errors), dan vliegt de inhoud meteen voorbij. "more" of "less" is dan handiger.
Waarom ben je dan sneu? L. Torvalds is gewoon een getalenteerd programmeur. Elk topbedrijf uit de ICT zal hem wel willen hebben als werknemer.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 00:35 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Steve Jobs probeerde ooit Torvalds in te lijfen!!
Hoe sneu ben je als CEO.
Ik las het gisteren ja. Ik heb nu een nóg grotere hekel aan Apple.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 00:35 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe sneu ben je als CEO.
Als het gelukt was hadden we nu allemaal nice arty farty Apple servers in de racks gehad. Hell, de racks zelf zouden een soort Apple design hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 00:35 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe sneu ben je als CEO.
Nou ja, omdat Steve Jobs specifiek heeft gevraagd of hij wou stoppen met Linux. Toen de tijd had het vertrek van Linus veel impact gehad, een stuk meer dan nu.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Waarom gaan mensen er vanuit dat dit alles bedoeld was om Linux van de markt te trappen? In 2001 had Linux al een enorm aandeel op de servers wereldwijd en beetje voet op de desktop (just like today).
Het vertrek van Linus zou een tegenslag zijn geweest voor de Linux-community maar geen onoverkoombaar probleem.
En vervolgens wil gaan beperken.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja wat sneu dat je een van de geniaalste programmeurs ter wereld probeert in te huren.
1 2 3 4 5 6 7 | start IM trough /etc/x11/xinit/xinput.d/all_ALL linked to /etc/x11/xinit/xinput.d/default Xlib: extension "GLX" missing on display ":0" "/usr/bin/kactivitymanagerd(1895) " Soprano :<<en dan 7 regels dat er een onderdeel ongeldig is, etc etc. kwin(1828):failed to initialize,compositing disabled |
1 | EDID checksum is invalid ,remainder is codenummer |
Die reactiesquote:Op vrijdag 23 maart 2012 00:35 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hoe sneu ben je als CEO.
1 | programma_met_output 2> /mijn/toffe/file |
Inderdaad lijden met lange ijquote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:30 schreef NightH4wk het volgende:
Die combo zou wel tot extreme fanboys lijden.
Wil je dus filteren (grep ofzo) of replacen (sed oid)?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:36 schreef Tijn het volgende:
Ik ben bezig met een klein scriptje op een bash shell waarbij ik de output van een programma in een bestandje wil opslaan. Ik wil echter voordat ik het in de file stop iets searchen & replacen in de string. Hoe doe ik dat?
Ik gebruik nu zoiets:
[ code verwijderd ]
Dat werkt, maar er komt teveel output in de file. Ik ben alleen maar geïnteresseerd in een stukje van de output. Maar ik ben te klungelig om het er handig uit te filteren
Dan zou je zoiets kunnen doen:quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:36 schreef Tijn het volgende:
Ik ben bezig met een klein scriptje op een bash shell waarbij ik de output van een programma in een bestandje wil opslaan. Ik wil echter voordat ik het in de file stop iets searchen & replacen in de string. Hoe doe ik dat?
Ik gebruik nu zoiets:
[code]
pogramma_met_output 2> /mijn/toffe/file
[/code]
Dat werkt, maar er komt teveel output in de file. Ik ben alleen maar geïnteresseerd in een stukje van de output. Maar ik ben te klungelig om het er handig uit te filteren
1 | programma_met_output | grep "what_you_want" > /mijn/toffe/file |
1 | programma_met_output 2>&1 | grep "what_you_want" >/mijn/toffe/file |
1 | programma_met_output >/mijn/toffe/file.out 2>/mijn/toffe/file.err |
Dat kun je doen dmv "grep -v" of "sed '/iets/d' ":quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:52 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik weet hoe je met grep een lange lijst kan terugbrengen naar iets korters door te filteren met een zoekterm. Maar in dit geval wil ik iets juist weghalen waarvan ik weet wat het is en laten staan wat variabel is.
1 | programma | grep -v 'wil_ik_niet' > resultaat |
1 | programma | sed '/wil_ik_niet/d' > resultaat |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |