2 kleintjesquote:Op maandag 12 maart 2012 10:22 schreef chacama het volgende:
Wel een balkon vicky?
Dan zou de verticale tuin wat voor je kunnen zijn....
hangpotjes met viooltjes erinquote:
Wat zijn dan goede bodembedekkers? Ik heb vorig jaar wat gekocht, maar dat was niet echt een succes. Ik wil ook graag de voortuin met bodembedekkers. Al hebben de buren nu van dat boomschors erin gegooid in hun gedeelte... dus voor de eenheid het is 1 gezamenlijke tuin doen wij dat ook maar.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:07 schreef chacama het volgende:
Dat is niet veel ruimte Vicky, maar met een beetje goed wil is er wel iets van te maken......toch? Heeft die van 4,5 een beetje een muurtje waar de zon ook komt?
Estrys, dat zou ik ook doen dan. Al dat grind *ril*....Lekker groen. Bodembedekkers met wat bloemetjes erin, erg mooi. Vergeet niet bij je bodembedekkers ook groenblijvende te kiezen, anders is het zo'n dooie boel in de winter. En plant bijvoorbeeld bloembolletjes er tussen zodat je vroeg in het voorjaar kleur in je tuin hebt. Vooral de crocussen en laagblijvende narcissen zijn er leuk tussen groene planten.
heb je ze niet opgerookt danquote:Op maandag 12 maart 2012 11:34 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben de hortensia's aan het kortknippen. Aangezien ik dat vorig jaar niet heb gedaan blijft er weinig struik over.
Ik heb het ook wel eens gehoord. Iemand wist mij toen ook te vertellen dat er bij de politie regelmatig aangiftes binnenkwamen van leeggeroofde planten...quote:Op maandag 12 maart 2012 11:56 schreef simmu het volgende:
[..]
heb je ze niet opgerookt dan![]()
er gaat hier een hardnekkig (broodje aap) verhaal rond dat criminele jongeren de toppen eraf knippen om op te roken en daar worden ze dan stoned vande buurman stond het in de herfst nog aan te wijzen en al! "ooooooh, bij jullie hebben ze de toppen er ook al afgeknipt! jaha: dat doen ***junkies*** hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tuin inrichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Diaan, is lei-fruit ipv leilinde iets voor jullie. Die zijn lager en passen dan misschien beter in het 'beeld' van de straat en je hebt lekkere appeltjes of peertjes in het najaar en in het voorjaar prachtige bloesem. En voor wat betreft het vocht, breng is de rest van je tuin wat bentoniet in. Dit is een kleisoort (stof) die vocht vasthoud op de plekken waar het nodig is, zo trekt de boom eerder van andere kanten af dan van daar waar het vocht plaatselijk goed wordt vast gehouden.
TipSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Chacama bedankt voor de tips.Ik ga eens kijken of we er wat mee kunnen.
Lei-fruit gaat hem niet worden. Dat lijkt me zo'n gedoe met appeltjes rapen enz.Ik wil het liefst een tuin waar je zo weinig mogelijk in hoeft te doen. En nee, bestraten mag niet. En grind vind ik niet mooi.
We hebben nu ook al en aantal platen er in. O.a. skimmia, hortensia's, hosta en een grote buxusbol. Chacama mag ik jou eens een foto sturen? Misschien heb jij nog ideetjes/tips.Make love, not war ☮![]()
Tuurlijk mag je een foto sturen. doe maar info@bluegreen.nl dan komt ie rechtstreek op mijn mail binnen.![]()
Bedankt voor de tips! Ik vind het best leuk om over na te denken wat ik wil. De uitvoering wat minderMijn vader heeft zelf een hele grote tuin en gaat het bij ons ook in orde maken eind deze maand gaan we er aan beginnen. Moet mijn lief alleen nog even een zonneterrasje aanleggen achterin de tuin. Zie me er al helemaal zitten met mijn kopje thee in het zonnetje.
ti amo più di ieri ma meno di domani![]()
sorry buurvrouw, ik moest opeens aan je denken bij dit filmpje. zomaar opeens. parelkettingbroekrok enzo![]()
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh![]()
Ze gaan nu in cementkuipen, we kunnen ze in de schuur zettenquote:Op maandag 12 maart 2012 12:48 schreef chacama het volgende:
Hortensia's even in de gaten houden als ze vorst afgeven. Door de holle stelen kunnen ze invriezen
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?![]()
En wat een klerewerk is dat uitgraven.
In my life
Why do I smile
tof zeg die verticale tuin...
Wij hebben de handdoek in de ring gegooit![]()
De plantenbak aan de bakonreling gaat de berging inEn de klimopjes zijn al lang naar de eeuwige nachtvelden...
Helaas! We gaan wel felgekleurde tuinstoelen & een vrolijk geschilderd vogelhuisje zoeken voor een beetje kleur op t balkon..We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me![]()
Oh echt mijn tuin is zó'n drama... En hij was ooit zo mooi. Zodra we onze cabrio verkocht hebben gaan we een hovenier inschakelen, want ik heb een tuin van 454m2, waarvan misschien 20m2 bruikbaar.![]()
![]()
Over huizen gesproken. Ik heb hulp nodig. Zondag gaan we naar de Ikea voor een opbergdressoirachtig iets om de ruimte te vullen waar nu altijd speelgoed ligt. Liefst een kast gecombineerd met een tafeltje en stoeltje voor Lente. En niet te hoog, want op die kale muur, beetje boven dat stoeltje, komt een wandhaard. Het mag wel over de hele breedte van de muur. En het moet onder de vesterbank passen natuurlijk
Hebben jullie ideeën?
Edit: en een lamp is ook nog steeds welkom.
[ Bericht 9% gewijzigd door Ssserpente op 12-03-2012 15:39:35 ]![]()
Ik heb echt een hekel aan tuinieren...vind bloemen in mn tuin wel leuk, maar t planten ervan minder![]()
Mijn lief heeft nog een grotere hekel eraan, dus k ben altijd wel de sjaak![]()
Gelukkig hebben we een kleine tuin, met veel tegels![]()
Moet dit jaar wel wat leuke grotere vaste planten hebben voor de plek waar eerst de kas stond (gelukkig, uhm helaas is ie omgewaaid, was nog.work in progress zoals allr hobbyprojecten van mn lief...)
![]()
Dat probleem ken ikquote:Op maandag 12 maart 2012 15:28 schreef Sorbootje het volgende:
Oh echt mijn tuin is zó'n drama... En hij was ooit zo mooi. Zodra we onze cabrio verkocht hebben gaan we een hovenier inschakelen, want ik heb een tuin van 454m2, waarvan misschien 20m2 bruikbaar.Ik heb een tuin van 2000m2 waar ik effectief misschien 40m2 van gebruik
I`m not weird. I`m limited edition.![]()
In verhouding is dat nog erger TF, dat doet me deugd![]()
Ssserpente, zoek je een staande lamp? Of meer een tafellamp voor op dat dressoir achtige ding? En moet het persé IKEA zijn? (die lamp)![]()
Een hanglamp voor dat peertje dat er al vier jaar hangt.
Hoeft niet per se Ikea, hoor. Maar als het er zondag niet van komt duurt het ws weer vier jaar.![]()
![]()
Ik hoor net dat iemand die mij best dierbaar is waarschijnlijk zal komen te overlijden, hij was al verlamd aan benen en rug door kanker.(op zijn 18e). Maar nu kan hij dus ook met de rest van zijn lichaam niets meer.. hij is nog maar 21 ik werd nu net door zijn vader gevraagd om mijn gegevens voor updates en begrafenis enzo.![]()
![]()
Ik ben helemaal van slag..![]()
Dit is een mooie kast. Heeft mn broer ook.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:00 schreef Sorbootje het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit wat? 64cm hoog.
Lamp ga ik ff zoeken
Pvoes, jeetje dat hakt er wel even in zeg. Sterkte!Make love, not war ☮![]()
Ik heb die kast ook, maar dan groter. Ben erg tevreden!quote:Op maandag 12 maart 2012 16:08 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dit is een mooie kast. Heeft mn broer ook.
Pvoes, jeetje dat hakt er wel even in zeg. Sterkte!![]()
sterkte pvoesssquote:Op maandag 12 maart 2012 16:02 schreef Pvoesss het volgende:
Ik hoor net dat iemand die mij best dierbaar is waarschijnlijk zal komen te overlijden, hij was al verlamd aan benen en rug door kanker.(op zijn 18e). Maar nu kan hij dus ook met de rest van zijn lichaam niets meer.. hij is nog maar 21 ik werd nu net door zijn vader gevraagd om mijn gegevens voor updates en begrafenis enzo.![]()
![]()
Ik ben helemaal van slag..
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Je kunt hem ook zo groot maken als je zelf wil toch?quote:Op maandag 12 maart 2012 16:10 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik heb die kast ook, maar dan groter. Ben erg tevreden!Make love, not war ☮![]()
Sterkte pvoessWe'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me![]()
Veel sterkte Pvoesss, dat hakt er in denk ik. Zo jong.
Ssserpente en de Stuva serie van Ikea? Heb nu even geen plaatje. Is ook een bureautje van.ti amo più di ieri ma meno di domani![]()
Wij hebben zo'n Stuva ladeding. Best handig, alle speelgoed erin en tis weg![]()
Wat ik handig vond was ook dat je de la eruit kan rijden en je dan een bureautje heb. kan ie straks daaraan tekenen ofzo. Ipv en een kastje en een tafeltje.![]()
het nadeel van de stuva bak is dat mijn peuter altijd het onderste wil en daar dan niet bij kan. En ik vind het lastig dat ik in de bak dus weer allemaal losse bakken zet om bv de kleinere duplo in te doen. Ik neig nu toch naar een extra trofast en die vind ik me toch lelijk. Maar ja, alles voor je kinderen he...* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *![]()
Pvoess, wat een naar nieuws.. Sterkte!
Heeft iemand hier nog een geniaal recept voor een soep?
Ik mag/moet donderdag ochtend voor mijn moedersgroepje gaan koken. Ik wilde geroosterde paprikasoep maken, maar de oven is nogal brak (lees niet heet te krijgen). Dus dat valt af, maar gewone paprika zou kunnen. Pompoensoep hebben we al eens gedaan, en dingen met rund&varken valt af ivm geloofsdingen..
Misschien dat iemand nog iets lekker weet?![]()
ik zag laatst in een tijdschrift dat ze zo'n ikea vakken kast (geen idee hoe die heet) maar een roomdivider, een laag van die hokjes. (:') ) t wordt steeds duidelijker hèquote:Op maandag 12 maart 2012 15:33 schreef Ssserpente het volgende:
Over huizen gesproken. Ik heb hulp nodig. Zondag gaan we naar de Ikea voor een opbergdressoirachtig iets om de ruimte te vullen waar nu altijd speelgoed ligt. Liefst een kast gecombineerd met een tafeltje en stoeltje voor Lente. En niet te hoog, want op die kale muur, beetje boven dat stoeltje, komt een wandhaard. Het mag wel over de hele breedte van de muur. En het moet onder de vesterbank passen natuurlijk
Hebben jullie ideeën?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: en een lamp is ook nog steeds welkom.maar die hadden ze op z'n kant gelegd en daar een plank opgelegd. echt heel erg leuk, spullies erin, bovenop zitten met kussentjes enzo, kan je ook naast de haard zitten.
Ah, de Expedit van Amaranta dus. Zij hadden een witte en dan zo'n doorleefde plank erop. heel mooi!Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.![]()
Ja, met rijst! En kip, als je er toch iets van vlees door wilt.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:32 schreef mikoxx het volgende:
Deepfreeze, ik vind dat tomatensoep het eigenlijk altijd goed doet. Simpel, makkelijk te maken...
Lotte!
Noah!![]()
of zo'n grote mc wrap
Goeneavend!
Ik moet spullen bij elkaar zoeken voor de belastingaangifte morgen. Waar zal ik mee beginnen?
Iets downloaden?I'm so glamourous I piss glitter!![]()
Tomatensoep, zijn in ieder geval genoeg recepten van te vinden in Google![]()
Zie wel voorbijkomen met paprika ook..
Deze zou ook wel lekker kunnen zijn: http://www.voedingscentru(...)oentesoepmetkip.aspx![]()
Rock, je jaaropgave, hypotheekspullen, digiD-nummer-spul-geval, getal wat je niet gedeclareerd krijgt van je zorgverzekeraar, WOZ-waarde, voorlopige teruggave, spaartegoed, rentes en alvast een formuliertje downloaden, hoef je daar morgen niet op te wachtende rest kan je tijdens het downloaden zoeken
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana![]()
Sserpente, allemaal Stuva:
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Thanks, guys.
Expedit wilde ik een tijdje geleden al. Zelfs speciaal voor naar de Ikea gereden. Erg mooi, maar de kleur past voor geen meter bij de huidige meubels. Die laatste zijn spierwit; de expedit is crème. Naast de andere meubels moet ie eruit zien alsof ie jaren in een rokerige kamer heeft gestaan en geel is uitgeslagen.
En mss wil ik juist wel geen wit, maar een soort steigerhouten kleurtje. Of zoiets, maar dat ziet er mss een beetje beplakt uit.
Stuva vind ik niet erg gezellig, geloof ik.En die van jou een beetje plomp, Sorbo. En ik moet even zien hoe het kleurtje irl is. En mss dat ie minder kolossaal oogt als je 'm combineert of zo.
![]()
linzensoep met kippenbvouillon en veel groenten?quote:Op maandag 12 maart 2012 20:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Pvoess, wat een naar nieuws.. Sterkte!
Heeft iemand hier nog een geniaal recept voor een soep?
Ik mag/moet donderdag ochtend voor mijn moedersgroepje gaan koken. Ik wilde geroosterde paprikasoep maken, maar de oven is nogal brak (lees niet heet te krijgen). Dus dat valt af, maar gewone paprika zou kunnen. Pompoensoep hebben we al eens gedaan, en dingen met rund&varken valt af ivm geloofsdingen..
Misschien dat iemand nog iets lekker weet?Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Je kunt het gezellig maken, bijvoorbeeld met kussens en een kleedje:quote:Op maandag 12 maart 2012 21:03 schreef Ssserpente het volgende:
Stuva vind ik niet erg gezellig, geloof ik.En die van jou een beetje plomp, Sorbo. En ik moet even zien hoe het kleurtje irl is. En mss dat ie minder kolossaal oogt als je 'm combineert of zo.
Oh, da's al gezelliger dan ik dacht, Claudia.
Ik ben hier zo slecht in.
En ik ben het zo snel beu. Om dan maar snel iets te kopen om er snel vanaf te zijn, waar ik achteraf spijt van heb.
O, Pvoess, wat vreselijk!![]()
Da's geen Stuva, trouwens, maar gewoon een zielloos wit kastje. Aankleding kan veel doen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Oh, zo is ie wél heel leuk, Claudia!
Ik denk alleen dat Nils dat te rommelig vind. Die wil iets dichts.
Maar mij lijkt het juist wel leuk om er echt een gezellig bankje/hoekje met kussens van te maken.![]()
![]()
Ah, thanks.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:05 schreef Claudia_x het volgende:
Da's geen Stuva, trouwens, maar gewoon een zielloos wit kastje. Aankleding kan veel doen.![]()
![]()
Dan heeft de expedit dus deurtjes. Je zou een vakje open en een vakje met deurtje kunnen doen.En dan om en om.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:06 schreef Ssserpente het volgende:
Oh, zo is ie wél heel leuk, Claudia!
Ik denk alleen dat Nils dat te rommelig vind. Die wil iets dichts.
Maar mij lijkt het juist wel leuk om er echt een gezellig bankje/hoekje met kussens van te maken.
En inderdaad opleuken met kussens.
Enzo.![]()
Leuk bij je schilderijtjes!quote:
Da's idd best een idee, Amaranta. En ws valt dat kleurverschil dan ook minder op.![]()
Je moet gewoon eenst 'stuva' bij Google afbeeldingen intypen en kijken of je iets leuks tegenkomt, Ssserpente. Ik vind de Ikea nooit zo duidelijk in wat er allemaal precies mogelijk is. Er zijn in ieder geval best veel mogelijkheden, en het aardige vind ik dat het een kastserie gemaakt op kindproporties is.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat 'enzo' is nou juist hetgene dat ik mis.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan heeft de expedit dus deurtjes. Je zou een vakje open en een vakje met deurtje kunnen doen.En dan om en om.
En inderdaad opleuken met kussens.
Enzo.![]()
![]()
Ik krijg sowieso al reetketelsteen van hun site.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
Je moet gewoon eenst 'stuva' bij Google afbeeldingen intypen en kijken of je iets leuks tegenkomt, Ssserpente. Ik vind de Ikea nooit zo duidelijk in wat er allemaal precies mogelijk is. Er zijn in ieder geval best veel mogelijkheden, en het aardige vind ik dat het een kastserie gemaakt op kindproporties is.![]()
En een Pinterest-account nemen en Stiemie volgen.
Ik ben daar ook heel slecht inquote:Op maandag 12 maart 2012 21:10 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat 'enzo' is nou juist hetgene dat ik mis.![]()
![]()
Gheghe, ik heb de uitnodiging nog staan, maar het moet via FB, en dan moet je perse de timeline nemen. En ik 'neem' pas de time line als het niet anders meer kan.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
En een Pinterest-account nemen en Stiemie volgen.
Dus zolang geen pinterest...![]()
Die expedit die ik zag had dus een soort steigerplank bovenop! Dat was echt heel mooi. Zit me al suf te bladerenquote:Op maandag 12 maart 2012 21:09 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Leuk bij je schilderijtjes!
Da's idd best een idee, Amaranta. En ws valt dat kleurverschil dan ook minder op.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.![]()
Ook een interessante optie. Zal morgen eens recept zoeken.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:03 schreef simmu het volgende:
linzensoep met kippenbvouillon en veel groenten?![]()
Deze wil ik! Zou die ook Ikea zijn? Komt van Pinterest, maar als ik op het plaatje klik, kom ik o peen niet-bestaande VT-wonen pagina.
Edit: of zou hetgewoon een halve expedit zijn?
[ Bericht 4% gewijzigd door Ssserpente op 12-03-2012 21:37:21 ]![]()
Ik herken het niet, Ssserpente. Het lijkt me maatwerk.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Die mand/doos is iig van ikea![]()
En dat bankje?/kastje lijkt deze zonder zij/onderkant
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje![]()
Die mand herkende ik idd. En die andere zou best eens kunnen! Zou ie stabiel zijn zonder onderkant en plankjes?quote:Op maandag 12 maart 2012 21:55 schreef snoopy het volgende:
Die mand/doos is iig van ikea
[ afbeelding ]
En dat bankje?/kastje lijkt deze zonder zij/onderkant
[ afbeelding ]![]()
Nee.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:58 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Die mand herkende ik idd. En die andere zou best eens kunnen! Zou ie stabiel zijn zonder onderkant en plankjes?
Je zou het op kunnen lossen door verstevigende haakjes onder de plank te bevestigen, bij wijze van plankhouder. Die vallen niet zo op. Ik vraag me wel af of dit type kast het aankan dat er een kind op gaat zitten of springen. Het Ikeaspul is meestal hartstikke hol.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Voor pinterest hoef je niet per se facebook timeline te hebben. In mijn tijd iig nog niet
I`m not weird. I`m limited edition.![]()
Kennen jullie ikeahackers.net? Briljante site
let op: verslavendti amo più di ieri ma meno di domani![]()
Wij hadden zo'n wit Ikea ding als hierboven, waar ik een stuk af heb gezaagd. De binnenkant is een soort van karton en idd hol. Als je de onderkant erop laat is het nog vrij stevig, wij hadden de tv erop staan, en gingen er ook wel eens op zitten.
In my life
Why do I smile
Zitten en springen is sowieso niet de bedoeling.Haakjes zou ook moeten kunnen idd. Moeten wel die manden er nog onder passen.
Vraag me alleen af hoe ik Nils zo gek ga krijgen om iets te kopen waar we vervolgens de helft niet van gaan gebruiken. Mission impossible, vrees ik.
Ken ik niet, Estrys. En ik ga me er ook niet aan wagen. Ik heb al genoeg (digitale) verslavingen.
Dank voor het meedenken.![]()
![]()
*schuift een taart het bankje op. Tast toe! Vandaag vijf jaar getrouwd.![]()
ti amo più di ieri ma meno di domani
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |