quote:
Op maandag 12 maart 2012 19:20 schreef vriesdejelmer het volgende:Bij mij is de overspanning van de balken (van draagmuur tot draagmuur) iets meer dan 3.10, ongeveer 3.50.
De aannemer is in ieder geval geregistreerd bij de kvk. Ik zie bij de offerte geen uitgebreide voorwaarden.
Ik begrijp dat de verantwoordelijkheid bij hem ligt, maar het gaat vooral om de angst dat over 3 jaar op eens overal barsten komen en alles open moet en ik moet gaan zien of ik de aannemer aansprakelijk kan stellen.
Maar goed, hij komt vanavond nog voor een laatste inspectie en dan bespreek ik de optie van de balken verdikken. Bedankt voor alle input!
Verdikken moeten je niet doen. Balk in het midden erbij heeft tig meer meer zin. Kost alleen meer werk en is duurder, dus je aannemer gaat voorstellen om er een balk naast te schroeven, let maar op.
Bang zijn dat die breekt hoeft niet. Je ziet eerder dat die flink doorbuigt, hoewel met beton dat denk ik ook weer meevalt. Ik heb daar weinig ervaring mee, omdat ik dat niet heb toegepast in mijn badkamer.
Je plafond aan de onderkant (meestal woonkamer) gaat dan scheuren vertonen.
MDF erop of iets dergelijks en dan polyestervloer is goedkoper en 100% waterdicht, terwijl beton niet per definitie waterdicht is. Samen met het feit dat beton zwaarder is dan hout+polyester heb ik hiervoor gekozen.
Maar geen enkele aannemer kent dit, dus dit wordt praktisch nooit voorgesteld. Ik heb dan ook zelf mijn badkamer gemaakt, maar niet die polyester vloer, daar zijn zover ik weet maar een paar bedrijven in NL die dat kunnen.
[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 12-03-2012 19:27:38 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.