Maakt dat je vind dat het je niet zo mogen boeien het juist niet extra pijnlijk?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:26 schreef kingtoppie het volgende:
Et komt uit mezelf dit.. Het is niet rationeel dat ik zo gevoelig ben om wat er gebeurde, er gebeurde eigenlijk vrij weinig en het zou me niet moeten boeien.
Als ik zeg niet rationeel dan bedoel ik ook niet rationeel... Ik heb geprobeerd rationeel de situatie af te gaan waarom het me zo ''pijn'' deed... Het heeft eigenlijk echt geen goede reden.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 07:19 schreef Canillas het volgende:
[..]
Maakt dat je vind dat het je niet zo mogen boeien het juist niet extra pijnlijk?
Als je merkt dat je kwa gevoel een reactie hebt waarvan je weet dat deze niet in relatie/proportie staat met wat er gebeurde kan je er vanuit gaan dat er iets anders in jou geraakt wordt; een pijnlijk herinnering, een negatief zelfoordeel, wat dan ook. Op dat moment kan je simpel gezegd 2 kanten op; jezelf meer pijn doen omdat je vind dat dat deel van jezelf er niet zo mogen zijn (het mag duidelijk zijn dat je hiermee je situatie verslechterd en je letterlijk en figuurlijk jezelf omlaag haalt) of met compassie en liefdevolle aandacht naar jezelf toe gaan kijken wat er speelt achter die reactie waarom het er is.
Voordat je werkelijk kunt gaan begrijpen waarom iets is er moet je eerst vinden dat het er mag zijn, dat alles van jou er mag zijn. Vind je dat het er niet mag zijn dan ben je het aan het bestrijden en wordt het groter en pijnlijker.
Je doet jezelf pijn op deze manier omdat je eigenlijk tegen jezelf zegt ''dit of dat van mij mag er niet zijn'' terwijl het er wel is, je kwetst jezelf omdat je jezelf niet volledig accepteert, en dat is de bron van al het lijden.
Is dat het er is niet reden genoeg? Ik bedoel, het is er, wat levert vinden dat het er niet zou mogen zijn je op? Waarom het weg willen hebben of controle erover? Het is er gewoon, dat accepteren en het de ruimte geven geeft jou ruimte om je te richten op de dingen die je wél wilt doen, een gevecht met je gevoel valt daar niet onder lijkt mequote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:43 schreef kingtoppie het volgende:
Als ik zeg niet rationeel dan bedoel ik ook niet rationeel... Ik heb geprobeerd rationeel de situatie af te gaan waarom het me zo ''pijn'' deed... Het heeft eigenlijk echt geen goede reden.
Ik wil mijn gevoel wel kunnen controleren zodat ik me niet naar hoef te voelen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:51 schreef Canillas het volgende:
[..]
Is dat het er is niet reden genoeg? Ik bedoel, het is er, wat levert vinden dat het er niet zou mogen zijn je op? Waarom het weg willen hebben of controle erover? Het is er gewoon, dat accepteren en het de ruimte geven geeft jou ruimte om je te richten op de dingen die je wél wilt doen, een gevecht met je gevoel valt daar niet onder lijkt me
Je voelt je naar wanneer je je tegen je gevoel verzet, verzet je je niet (zonder oordeel accepteren en de ruimte geven) dan stroomt het gewoon. Dat niet verzetten kan je naartoe leren.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik wil mijn gevoel wel kunnen controleren zodat ik me niet naar hoef te voelen.
Ik zou toch nuchter moeten kunnen denken, ''niks aan de hand... Laten we weer doorgaan''
Tis niet dat ik in mijn hoofd: ''rot op'' schreeuw ofzo...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:13 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je voelt je naar wanneer je je tegen je gevoel verzet, verzet je je niet (zonder oordeel accepteren en de ruimte geven) dan stroomt het gewoon. Dat niet verzetten kan je naartoe leren.
Ik vind het wel 'mooi' (dat is niet het juiste woord, maar weet zo geen ander) dat je dit zegt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis niet dat ik in mijn hoofd: ''rot op'' schreeuw ofzo...
Maar je hoofd leegmaken met een accepterend gevoel bedoel je oid?
Had je een bijzondere band met je oma cafpow? Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zo'n moeite had met het overlijden van een oma/opa zoals jij. Dit komt denk ik omdat opa's en oma's nou eenmaal eerder dood gaan en mensen het daarom makkelijk kunnen verwerken. En ik bedoel het niet lullig hoor, maar het valt me op dat jij er zoveel moeite mee hebt, dus ik neem aan dat jouw oma heel bijzonder voor jou was?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:50 schreef cafpow het volgende:
goedenavond hier...
na allemaal dagen eigenlij kcompleet positief in mijn vel te zitten is het nu toch iets minder. Een tante heeft een zeer kort mailtje gestuurd met bedankt voor de felicitaties. En ik weet nu niet hoe te reageren, want het was de tante die met mijn oma woonde en dus durf ik dat tema niet aan te gaan..en doordat ik er weer aan moest voel ik me weer enorm triest. En vandaag had ik al een beetje een vage bui, was vrij snel geirriteerd..en heb weer eens een woede-aanval gehad. Deze heb wel een beetje in de hand gehouden maar ik voelde me zo koken van binnen..
maar goed nu weer in bed, rustig series kijken en morgen weer een nieuwe dag..
Klopt, mijn oma was heel bijzonder. Ik kon eigenlijk wat beter met haar overweg dan mijn ma, ze was een soort van 2e moeder. en ik heb 2x een half jaar bij haar gewoond. En toen ik bij haar in het buitenland woonde was ze mijn moeder eigenlijk..quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Had je een bijzondere band met je oma cafpow? Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat iemand zo'n moeite had met het overlijden van een oma/opa zoals jij. Dit komt denk ik omdat opa's en oma's nou eenmaal eerder dood gaan en mensen het daarom makkelijk kunnen verwerken. En ik bedoel het niet lullig hoor, maar het valt me op dat jij er zoveel moeite mee hebt, dus ik neem aan dat jouw oma heel bijzonder voor jou was?
quote:Op zondag 25 maart 2012 19:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
En zo hebben we vanaf volgende week ineens 2 pups in huis!
Die vrouw waar het broertje van onze pup zat, wil hem niet meer omdat hij zo druk is en niet zindelijk! Het beest is 9 weken oud, en ze heeft hem nu 1.5 week! Wat een mongool!
en OMG waar ga ik aan beginnen!
Veel plezier! Geniet ervan!quote:Op maandag 26 maart 2012 09:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
we rekenen ook op heel veel drukte en vooral het 1e jaar politie agent spelen! maar je krijgt er zo veel liefde voor terug! maar nu gaan we eerst nog een paar dagen relaxen! het weer is heerlijk en met een jacuzzi en sunshower in huis ga ik genieten! jullie allemaal succes deze week, ik lees wel mee maar ik haat reageren op mobiel! xx
Je bent niet alleen zelfde gedachtequote:Op maandag 26 maart 2012 20:32 schreef Nyota het volgende:
Ik voel me verdrietig en zo moe. Ik weet het even allemaal niet zo goed. Ik wil dit niet
Wat bedoelde je eigenlijk met je eerdere post?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:36 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Je bent niet alleen zelfde gedachte
Nou heb een heel verleden in mijn puberjaren is er een verkeerde diagnose gesteld geweest bij mij zonder enige inspraak van mijn kant. Wat tot gevolg heeft dat ik uit alle macht dit probeer om te keren want ik zoek een vorm van gerechtigheid.quote:Op maandag 26 maart 2012 20:38 schreef Nyota het volgende:
[..]
Wat bedoelde je eigenlijk met je eerdere post?
Nee, eigenlijk niet...quote:Op maandag 26 maart 2012 22:53 schreef cafpow het volgende:
@Kingtoppie,
Is er niet een bepaalde trigeer ofzo, want soms gaat het tijden wel redelijk en dan val je in 1klap terug..
Snap heel goed wat je bedoeld, alleen uiteindelijk komen ze er toch achter en dan begint het weer opnieuw. Ik had een persoon soort van vertrouwenspersoon meegenomen gewoon uit een soort voorzorg nadat gebeuren over de andere psychiater probeerde de psychiater waar ik dus nu een gesprek mee had deze persoon eruit te werken.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:53 schreef cafpow het volgende:
@Sneezeechu,
lijkt me lastig, maar is het niet beter, om bijvoorbeeld de naam van die andere psychiater weg te laten. En iets te zeggen in de trend van ik heb diagnose x gekregen maar ik begin hier zelf erg aan te twijfelen en wil dus een second opinion.
Want tja, vaak nemen psychiaters het wel voor elkaar op, tenzij het echt fout is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |