abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109211682
Gewoonmezelf, creatief met luxaflex.

Cafpow, alleen de deurtjes moeten er nog in, maar daar moet de man maar ff mee helpen...
En dan opruimen...
Fake it till you make it...
pi_109237456
Blegh ik ben vandaag een partij lui!! Gisteren had ik een pyama dag ingelast en heb ik niet zo veel gedaan, maar vandaag ben ik helemaal niet vooruit te branden, Ik ben ook niet aangekleed, loop al de hele dag in mn joggingbroek! We hebben net even een klok opgehangen maar dat was het dan ook weer! Maar goed zo fantastisch is het weer niet dus ik blijf vandaag ook maar lekker hangen! De tv is lief met een marathon van two guys and a girl!
Hoe is het met jullie?
S. 2014
J. 2016
pi_109240111
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Blegh ik ben vandaag een partij lui!! Gisteren had ik een pyama dag ingelast en heb ik niet zo veel gedaan, maar vandaag ben ik helemaal niet vooruit te branden, Ik ben ook niet aangekleed, loop al de hele dag in mn joggingbroek! We hebben net even een klok opgehangen maar dat was het dan ook weer! Maar goed zo fantastisch is het weer niet dus ik blijf vandaag ook maar lekker hangen! De tv is lief met een marathon van two guys and a girl!
Hoe is het met jullie?
ach, voor mij is het rondlopen in joggingbroek ook aankleden..en ach een weekend dat niet zo heel productief is niet zo erg..het is tentslotte bestemd voor ontspannen.

Hier gaat het eigenlijk wel ok, gisterenavond even een minder momentje maar dat kwam door een lied waarbij ik enorm aan oma moest denken..en het verwerken gaat gewoon mega langzaam..en ergens in juli/augustus zal dat wel wat zwaarder worden.

Maar verder tja, eigenlijk wel ok. Alleen doordat ik afgelopen 1,5 week zo druk was met school en amper vrije tijd had weet ik nu absoluut niet wat te doen. En daardoor ga ik me weer opwinden aan alles wat nog gedaan moet worden voor school(over 3 weken inleverdatum verslagen) en tentamens die over 4 weken komen..terwijl dat pas over 4 weken is...
pi_109241712
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:29 schreef cafpow het volgende:

[..]

ach, voor mij is het rondlopen in joggingbroek ook aankleden..en ach een weekend dat niet zo heel productief is niet zo erg..het is tentslotte bestemd voor ontspannen.

Hier gaat het eigenlijk wel ok, gisterenavond even een minder momentje maar dat kwam door een lied waarbij ik enorm aan oma moest denken..en het verwerken gaat gewoon mega langzaam..en ergens in juli/augustus zal dat wel wat zwaarder worden.

Maar verder tja, eigenlijk wel ok. Alleen doordat ik afgelopen 1,5 week zo druk was met school en amper vrije tijd had weet ik nu absoluut niet wat te doen. En daardoor ga ik me weer opwinden aan alles wat nog gedaan moet worden voor school(over 3 weken inleverdatum verslagen) en tentamens die over 4 weken komen..terwijl dat pas over 4 weken is...
toevallig hadden we het er gisteren ook over maar probeer het eens in kleine stukken te hakken! one day at a time! eerst werken aan de verslagen en dan de tentamens! :)
S. 2014
J. 2016
pi_109242189
Mijn schatje had me op verrassingsweekend meegenomen. Gisteren een heel fijn hotel en vandaag op zijn kosten wezen winkelen (en ik was niet voorbereid, dus wist niet wat te kopen, dus ben heel beschaafd gebleven :D )

Doodop nu, dat wel. Zit net m'n weekplanning te maken en krijg al weer stress, terwijl het eigenlijk wel mee valt. Vorige week nog contact gehad met het UWV en ze hebben me een verslag van het gesprek gestuurd (plan van aanpak). Wel zo netjes weer, dus dat is eigenlijk wel prima.

Morgen naar m'n psych en weet eigenlijk niet zo goed waar ik het over wil hebben: er gaat eigenlijk zo veel in me om in 2 weken en als het dan bijna zo ver weer is, weet ik het niet meer zo goed. Raar hoe dat werkt zeg.

En eigenlijk zit ik een beetje in een negatieve onderstroom, nog steeds, alweer, whatever.
pi_109246055
Hier een productief dagje, maar denk dat ik mezelf ook wel voorbij ben gerend...
Maar goed, je kan niet alles hebben ;).
In elk geval beter weekend dan vorig weekend. Al is alles nog steeds erg gauw te veel...

Vandaag nog wat dingetjes tussen de troepjes gevonden waar achteraan gebeld moet worden, dus ik heb nog wat te doen van de week...
pi_109267350
pff, dat was weer een heftige sessie bij m'n psych..
Ze stelde overigens nog voor of kortdurende klinische psychotherapie (4 maanden) misschien een idee voor me is: aangezien ik nu geen vast werk heb en het dan wellicht een stuk sneller zou gaan dan nu middels ambulante therapie. Ze gaf duidelijk aan dat ze niet zegt dat het volgens haar beter is om te doen, maar het zou me misschien sneller helpen. Ook omdat ik snel weer na een gesprek met haar in een soort weertsand schiet, die ik dan steeds weer een beetje moet afbouwen. Bij KKP (kortdurende klinische psychotherapie) krijg je daar natuurlijk nauwelijks ruimte voor..

Ik vind het maar lastig. Ervaringen zijn natuurlijk welkom...

[ Bericht 2% gewijzigd door Nyota op 19-03-2012 15:27:11 (KKP explain) ]
pi_109269852
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:23 schreef Nyota het volgende:
pff, dat was weer een heftige sessie bij m'n psych..
Ze stelde overigens nog voor of kortdurende klinische psychotherapie (4 maanden) misschien een idee voor me is: aangezien ik nu geen vast werk heb en het dan wellicht een stuk sneller zou gaan dan nu middels ambulante therapie. Ze gaf duidelijk aan dat ze niet zegt dat het volgens haar beter is om te doen, maar het zou me misschien sneller helpen. Ook omdat ik snel weer na een gesprek met haar in een soort weertsand schiet, die ik dan steeds weer een beetje moet afbouwen. Bij KKP krijg je daar natuurlijk nauwelijks ruimte voor..

Ik vind het maar lastig. Ervaringen zijn natuurlijk welkom...

Ik kende de term niet, dus ik heb google even gevraagd mij te vertellen wat het is, En het klinkt wel heftig, Hoe sta je er zelf in? Zoals ik het begrijp wordt je dus 4 maanden 'opgenomen' en dat heb je allerlei vormen van therapie! Zie je het zitten om zolang ergens anders te wonen? En heb jij zelf het idee dat je daar beter af zou zijn dan bij de therapeut die je nu hebt?
Hoelang heb je nu therapie bij deze loog? Ik had ook aardig wat weerstand toen ik begon.

Succes in ieder geval, ik heb er geen ervaring mee dus aan mij heb je verder weinig!

Hier een brakke dag, Ik lag om half 3 nog wakker, en de wekker ging om half 9 omdat ik even een afspraak voor lief moest maken bij de huisarts, Ik geregeld, komt ie thuis om half 10 zegt ie, ja ik hoef niet hoor, t gaat nu weer goed! Pffft mannen!!!
S. 2014
J. 2016
pi_109274977
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 12:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik kende de term niet, dus ik heb google even gevraagd mij te vertellen wat het is, En het klinkt wel heftig, Hoe sta je er zelf in? Zoals ik het begrijp wordt je dus 4 maanden 'opgenomen' en dat heb je allerlei vormen van therapie! Zie je het zitten om zolang ergens anders te wonen? En heb jij zelf het idee dat je daar beter af zou zijn dan bij de therapeut die je nu hebt?
Hoelang heb je nu therapie bij deze loog? Ik had ook aardig wat weerstand toen ik begon.

Succes in ieder geval, ik heb er geen ervaring mee dus aan mij heb je verder weinig!

Hier een brakke dag, Ik lag om half 3 nog wakker, en de wekker ging om half 9 omdat ik even een afspraak voor lief moest maken bij de huisarts, Ik geregeld, komt ie thuis om half 10 zegt ie, ja ik hoef niet hoor, t gaat nu weer goed! Pffft mannen!!!
Mannen.... Maar ze zijn ook lief he? ;)

De KKP, tja, beetje dubbel. Ik zie zelf nog een hoop bezwaren en alles wat ik tot nog toe weer heb opgepakt (vrijwilligerswerk, loopbaancoach) vind ik ook belangrijk. Verder sport ik nu veel door de week (is ook een sociaal iets) en doe ook leuke dingen.

Anderszijds is het misschien juist wel heel goed voor me: als het er voor zorgt dat ik niet steeds de kans heb om steeds weer weg te rennen voor dingen.... Maar dan denk ik nu ook weer: als ik nu wel elke dag gewoon even een moment neem om te schrijven en bewuster met mezelf bezig te zijn, gaat dat dan ook niet werken?

Verder ga ik sinds september naar deze psych en ik voel me nu eindelijk bijna echt geheel op m'n gemak: daar doe ik gewoon even over. Om dat dan weer opnieuw te moeten doen is wel iets waar ik tegenop zie. Groepstherapie lijkt me ook heel moeilijk, maar dat is in mijn geval misschien juist wel heel goed.

Dus er nog even goed over denken. En misschien is een andere deeltijdtherapie ook wel iets ofzo. Ik vind het lastig dus. Ik moet even goed bepalen wat mij het beste gaat helpen.

En na therapie, schijven, loopbaancoachopdrachten maken in de bieb, is het nu tennistijd ! :)
pi_109279082
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:30 schreef Nyota het volgende:

[..]

Mannen.... Maar ze zijn ook lief he? ;)
De KKP, tja, beetje dubbel. Ik zie zelf nog een hoop bezwaren en alles wat ik tot nog toe weer heb opgepakt (vrijwilligerswerk, loopbaancoach) vind ik ook belangrijk. Verder sport ik nu veel door de week (is ook een sociaal iets) en doe ook leuke dingen.

Anderszijds is het misschien juist wel heel goed voor me: als het er voor zorgt dat ik niet steeds de kans heb om steeds weer weg te rennen voor dingen.... Maar dan denk ik nu ook weer: als ik nu wel elke dag gewoon even een moment neem om te schrijven en bewuster met mezelf bezig te zijn, gaat dat dan ook niet werken?
Verder ga ik sinds september naar deze psych en ik voel me nu eindelijk bijna echt geheel op m'n gemak: daar doe ik gewoon even over. Om dat dan weer opnieuw te moeten doen is wel iets waar ik tegenop zie. Groepstherapie lijkt me ook heel moeilijk, maar dat is in mijn geval misschien juist wel heel goed.

Dus er nog even goed over denken. En misschien is een andere deeltijdtherapie ook wel iets ofzo. Ik vind het lastig dus. Ik moet even goed bepalen wat mij het beste gaat helpen.

En na therapie, schijven, loopbaancoachopdrachten maken in de bieb, is het nu tennistijd ! :)
Mijn vriend kan soms heel lief zijn! :P

Waarom probeer je het dan eerst eens een tijdje op je eigen manier, en dan lekker thuis, en kun je alle sociale dingen blijven doen, dat is ook heel goed voor je lijkt mij, Dan kun je daarna altijd nog verder kijken. Als je wilt mag je mij iedere dag wel een positief en een negatief punt van de dag pm-en hoor :) Ben je ook bewust met je dag bezig.

Hier zit ik op de bank met een geknakte rug, Vriendlief en ik gingen vanmiddag de doucherail ophangen, Dat betekent in dit geval gaten boren in de muur, Vriend zou gaan boren, maar vond dat ie te wankel op een trapje stond en vond het eng :') Dus dan doe ik het zelf wel, Ik ben niet zo snel bang, Goed ik dus aan de gang met de boor, en ik zweer jullie mijn vent stond om de hoek, Don't know why! Bij het laatste gaatje donder ik bijna van het trapje, en maak dus een hele rare draai, en n heb ik een spier die niet meer wil in mijn rug! Maar goed de rails en het gordijn hangen, En wat doet mijn liefje? Die kijkt ernaar en zegt, goh hij hangt niet helemaal recht he! o|O o|O o|O
En toen vond hij het ook nog raar dat ik boos werd! Maar als straf mag hij nu dus koken en ijs halen na het eten!, En ik zit lekker trots te zijn op mezelf! ;)
S. 2014
J. 2016
pi_109280067
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Waarom probeer je het dan eerst eens een tijdje op je eigen manier, en dan lekker thuis, en kun je alle sociale dingen blijven doen, dat is ook heel goed voor je lijkt mij, Dan kun je daarna altijd nog verder kijken. Als je wilt mag je mij iedere dag wel een positief en een negatief punt van de dag pm-en hoor :) Ben je ook bewust met je dag bezig.

Hier zit ik op de bank met een geknakte rug, Vriendlief en ik gingen vanmiddag de doucherail ophangen, Dat betekent in dit geval gaten boren in de muur, Vriend zou gaan boren, maar vond dat ie te wankel op een trapje stond en vond het eng :') Dus dan doe ik het zelf wel, Ik ben niet zo snel bang, Goed ik dus aan de gang met de boor, en ik zweer jullie mijn vent stond om de hoek, Don't know why! Bij het laatste gaatje donder ik bijna van het trapje, en maak dus een hele rare draai, en n heb ik een spier die niet meer wil in mijn rug! Maar goed de rails en het gordijn hangen, En wat doet mijn liefje? Die kijkt ernaar en zegt, goh hij hangt niet helemaal recht he! o|O o|O o|O
En toen vond hij het ook nog raar dat ik boos werd! Maar als straf mag hij nu dus koken en ijs halen na het eten!, En ik zit lekker trots te zijn op mezelf! ;)
Het lijkt mijn vent wel, da's ook zo'n klusser en held op trapjes.... Wat goed dat je het hebt opgehangen!! En dat samenwonen is wat he ;)

En misschien PM ik je wel helemaal suf :)

Het is ook een beetje dat ik denk dat als ik het ga doen, dat dan over een paar maanden zal zijn en dan 4 maanden er bij op tellen. Dan zit ik tegen het eind van het jaar. In die tijd kan ik me niet op nieuw werk orienteren en dan komen die 2 jaar ziek zijn wel heel dichtbij. En dan?
Anderzijds kan ik me tegen die tijd wellicht wel weer sneller bedenken wat past en wat ik aan kan.

Tja, het is een beetje korte termijn denken vs lange termijn denken enzo. En sociale dingen doen doe ik nu inderdaad wel, maar dat is tegelijkertijd ook een aandachtspunt. (of eigenlijk, HET punt).
pi_109282174
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:51 schreef Nyota het volgende:

[..]

En misschien PM ik je wel helemaal suf :)

meid leef je uit :) nogmaals hij staat open!
S. 2014
J. 2016
pi_109283157
Vanmorgen heel actief geweest thuis voordat ik terug ging naar de afdeling. Kakte hier een beetje in, maar wellicht is dat mede het resultaat van wat te veel doen van het weekend...
  maandag 19 maart 2012 @ 20:00:24 #139
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_109285776
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

ohhhh lekker! zin in ijs!!!!!

Sterkte met je rug gewoonmezelf.

en met je beslissing Nyota. T is denk ik gewoon een goede optie om in de gaten te houden, en dan ook even met je psych de optie deeltijbehandeling doornemen, wat daar voor mogelijkheden zijn.

En wie weet lukt het je toch om de komende weken wat minder weerstand op te bouwen... dat hoop ik!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_109289898
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ohhhh lekker! zin in ijs!!!!!

Sterkte met je rug gewoonmezelf.

en met je beslissing Nyota. T is denk ik gewoon een goede optie om in de gaten te houden, en dan ook even met je psych de optie deeltijbehandeling doornemen, wat daar voor mogelijkheden zijn.

En wie weet lukt het je toch om de komende weken wat minder weerstand op te bouwen... dat hoop ik!
ja, lastig is het. Ik had het er net met m'n schatje over en hij zou me wel missen, maar kan het ook goed begrijpen (en zou het zelfs wel stoer vinden ;) ) Juist misschien een heel andere omgeving is dan wel goed. Nou ja, deze week maar eens een lijst maken.
Dat het wat intensiever mag, is denk ik wel een feit.

Damn, wat voel ik me nu iemand met echte problemen. Vond het altijd wel meevallen enzo. Feit dat ze dit voorstelt is misschien al een goede eye-opener. Ik had dat bij een oefening deze ochtend eigenlijk ook al...
pi_109290478
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:14 schreef Nyota het volgende:

[..]

ja, lastig is het. Ik had het er net met m'n schatje over en hij zou me wel missen, maar kan het ook goed begrijpen (en zou het zelfs wel stoer vinden ;) ) Juist misschien een heel andere omgeving is dan wel goed. Nou ja, deze week maar eens een lijst maken.
Dat het wat intensiever mag, is denk ik wel een feit.

Damn, wat voel ik me nu iemand met echte problemen. Vond het altijd wel meevallen enzo. Feit dat ze dit voorstelt is misschien al een goede eye-opener. Ik had dat bij een oefening deze ochtend eigenlijk ook al...
Ik noem het liever grote hobbels op de weg naar intense tevredenheid ;)

Nijna, heb je dit weekend alles gedaan wat je wilde doen?

Murmeli, hoe is het met jou?
S. 2014
J. 2016
  maandag 19 maart 2012 @ 21:41:29 #142
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_109291480
Week weg heeft me goed gedaan. Ook het mooie weer van vandaag helpt erg mee. Voel me minder bedrukt, maar nog wel erg moe en ook nog wel moeite met gewoon dingen gaan doen. Ook werkt m'n lichaam niet echt mee op het moment, ben meer lichamelijk dan geestelijk van slag vandaag. Hoop dat ik morgen echt kan gaan genieten van het mooie weer en de hele dag naar buiten kan.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:36:52 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_109304201
@gewoonmezelf: t gaat goed met mij geloof ik. ben al 2 dagen wakker geworden zonder bedrukt gevoel. Dus dat ik mooi. Nog steeds wil ik mijn bed niet uit, maar t is niet zo'n zwaar gevoel.
Gisteravond heb ik zitten tekenen. Dat was leuk. NIet dat ik kan tekenen, maar ik vond het leuk om te doen. heb mijn kat nagetekend.
En ook weer gerend en dat ging goed en bi de katten van vrienden geweest. leuk met ze gespeeld en ze hebben op schoot gezeten. Vanavond ga ik bij ze eten, vinden ze vast gezellig!

En ik wil straks weer naar de tattooshop en kijken of mijn tattoo vandaag gezet kan worden. Ben benieuwd wat ze van mijn ontwerp vinden :D

Dus eigenlijk wel lekker bezig. Maar ook genoeg rust, ga op tijd naar bed enzo. En voel me wel weer happy :)

@nyota: :*
pi_109308957
Geweldig, al vroeg naar Dimence geweest en thuis wordt er vijandig tegen me gedaan.

Verder willen ze met m'n moeder een afspraak maken om voor het onderzoek te weten te komen hoe ik als kind was. :{
Die praatte zich eruit voor de telefoon want ze heeft er geen donder zin aan of ze doet het pas over een maand - 6 weken ' als ze tijd heeft' waardoor het allemaal lekker vertraging oploopt, teminste,daar ben ik bang voor :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_109309256
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 12:23 schreef Quarant het volgende:
Geweldig, al vroeg naar Dimence geweest en thuis wordt er vijandig tegen me gedaan.

Verder willen ze met m'n moeder een afspraak maken om voor het onderzoek te weten te komen hoe ik als kind was. :{
Die praatte zich eruit voor de telefoon want ze heeft er geen donder zin aan of ze doet het pas over een maand - 6 weken ' als ze tijd heeft' waardoor het allemaal lekker vertraging oploopt, teminste,daar ben ik bang voor :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
herkenbaar, mijn psychiater vond het destijds ook belangrijk om een gesprek met mijn moeder erbij te hebben. Toen ik dat voorstelde, kreeg ik als reactie: "maar ik heb daar niks te zoeken, ik ben toch zeker niet degene die gek is". Als je aan je psychiater aangeeft dat je het voorgelegd hebt, maar dat er geen positieve reactie of en bepaalde opmerking volgde, kan hij/zij daar vaak ook al informatie uit halen.
Ik heb aan een vriendin, die ik al ken vanaf mijn zesde, gevraagd of zij op papier wilde zetten hoe zij mij vroeger zag. Niet gezegd wat het doel was, juist om te voorkomen dat het een geforceerd verhaal zou worden. Verder zou je oude schoolrapporten mee kunnen nemen, omdat er vaak kleine aantekeningen in gemaakt werden over gedrag, concentratie en omgang.

In ieder geval sterkte!!!!
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_109316432
Oeh Murmeli, dat klinkt allemaal wel positief, Lekker zeg! Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het ontwerp van je tattoo! Bij wie ga je hem laten zetten?!

Ik was net even boodschappen doen met lief Lekker op de fiets, en gelijk even wat spullen halen voor de workshop van vrijdag, Maar kom ik thuis, heb ik alleen boter gekocht, want de Jamin vraagt echt belachelijk veel geld, Morgen ben ik toch in Gouda voor een uitvaart, dus dan ga ik daarvoor of daarna wel even naar mijn 'eigen' winkeltje! Gevaar daarvan is wel dat ik teveel koop omdat zij altijd zoveel leuke dingen heeft! Maar goed, ik ga proberen mezelf te beheersen :P
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 20 maart 2012 @ 16:43:50 #147
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_109317547
Vandaag er met de fiets op uit geweest, na een wat zwaarmoedig gesprek bij de psycholoog. Even goed uitgewaait en gelijk ook even bij de Action geweest (was niet goed voor mijn rekening, maar wel voor m'n gevoel) Hoop dat ik morgen er weer lekker op uit kan :) Eindelijk lente na zo'n lange herfst en winter *O*
  dinsdag 20 maart 2012 @ 17:22:03 #148
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_109318901
Ik heb een tattoo!!!!!

doordat ik met mijn arm omhoog sta issie wat opgerekt, maar je ziet het idee zo wel :)

pi_109319167
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 17:22 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb een tattoo!!!!!

doordat ik met mijn arm omhoog sta issie wat opgerekt, maar je ziet het idee zo wel :)

[ afbeelding ]
Oh die is mooi zeg!! en erg knap dat je het zelf hebt getekend! :D
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 20 maart 2012 @ 17:54:01 #150
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_109320188
Dank je!!! Ik heb hem gezet bij Moose tattoo op de kleiweg :)

Hey Jannuk, leuk om jou aan te treffen hier. Al hoop ik niet dat je hier bent omdat je zelf een dip hebt.
Hoe gaat het met je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')