Elk geloof is toch een verzameling van moralen en normen?quote:Op zondag 11 maart 2012 17:12 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dus toch leefregels maar dan wel claimen dat Satanisme uitsluitend vrije wil en eigen keuzes is
zei ik dat dan?quote:Op zondag 11 maart 2012 17:13 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkel overtuigend bewijs gezien dat het bestaan van god verklaard
noem eens voorbeelden ik ben best wel benieuwdquote:Op zondag 11 maart 2012 17:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Elk geloof is toch een verzameling van moralen en normen?
Je kan ze gebruiken, of er een paar van overnemen, of niet. Het is niet op straffe van de hel oid.
Voorbeelden van wat?quote:Op zondag 11 maart 2012 17:14 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
noem eens voorbeelden ik ben best wel benieuwd
die leefregelsquote:
Veel plezier!!quote:Op zondag 11 maart 2012 17:15 schreef Newbie114 het volgende:
Ik bedoel dus dat ik niet zeker weet dat mijn geloof het juiste is en ik dus ook niet ga haten op mensen die iets anders geloven. Of ze wantrouw.
Maar nu ga ik uit eten met Loka.
Smakelijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:15 schreef Newbie114 het volgende:
Ik bedoel dus dat ik niet zeker weet dat mijn geloof het juiste is en ik dus ook niet ga haten op mensen die iets anders geloven. Of ze wantrouw.
als het voor jou juist is is het toch voldoendequote:Op zondag 11 maart 2012 17:15 schreef Newbie114 het volgende:
die van dat satanisten geloofquote:Op zondag 11 maart 2012 17:16 schreef Murdera het volgende:
[..]
Van geloven in het algemeen, of die van mij?
Objectiviteit moet je kalibreren, en niet vlekkeloos aannemen. Zelfs de wetenschap kan de waarheid alleen maar benaderen, nooit exact halen.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:16 schreef dawg het volgende:
[..]
objectief gekleurd door jouw ervaringen en persoonlijke opvattingen inderdaad.
Inderdaad. Maar het zou wel fijn zijn als mijn religie erkend zou worden door de NL overheid. Maar daarover later meer.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:16 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
als het voor jou juist is is het toch voldoendeeetsmakelijk
Ben benieuwdquote:Op zondag 11 maart 2012 17:17 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar het zou wel fijn zijn als mijn religie erkend zou worden door de NL overheid. Maar daarover later meer.
Ja dat is waarquote:Op zondag 11 maart 2012 17:14 schreef Murdera het volgende:
[..]
Elk geloof is toch een verzameling van moralen en normen?
Je kan ze gebruiken, of er een paar van overnemen, of niet. Het is niet op straffe van de hel oid.
true. maar jouw ervaringen en waarnemingen aan jou gemeld door mensen die jij persoonlijk betrouwbaar acht is natuurlijk geen gekalibreerde objectiviteit.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Objectiviteit moet je kalibreren, en niet vlekkeloos aannemen. Zelfs de wetenschap kan de waarheid alleen maar benaderen, nooit exact halen.
Ik zeg van wel, het is namelijk wat voor waarde je hecht aan de bron zelf en de mening die die bron uitdraagt. Het is een onderdeel van het leven. Als iemand tegen mij zegt dat ie kan vliegen net als superman, kunnen we allebij wel bedenken dat dat larie is (of een vreselijk goeie grapquote:Op zondag 11 maart 2012 17:18 schreef dawg het volgende:
[..]
true. maar jouw ervaringen en waarnemingen aan jouw gemeld door mensen die jij persoonlijk betrouwbaar acht is natuurlijk geen gekalibreerde objectiviteit.
quote:Op zondag 11 maart 2012 17:18 schreef dawg het volgende:
[..]
true. maar jouw ervaringen en waarnemingen aan jou gemeld door mensen die jij persoonlijk betrouwbaar acht is natuurlijk geen gekalibreerde objectiviteit.
bij wetenschap kun je dat vrij zeker stellen gezien de kwantiteit van diverse onderzoeken, en ook de kwaliteit door middel van de opzet. denk aan controlegroepen, ijkingen, literatuurstudies, etc.
Mooiquote:Op zondag 11 maart 2012 17:19 schreef Murdera het volgende:
[..]
En bij deze zijn er veel waar ik me goed in kan herkennen.
Ik had wel een korte fase waarin ik twijfelde, maar wat voor mij de doorslag gaf was de manier waarop gelovigen probeerden mij te bekeren. Het had iets manipulatiefs en zelfs als kind wantrouwde ik dat al.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:23 schreef Moeraskat het volgende:
ik kan me ook best voorstellen dat mensen gewoon niet meer weten wat ze moeten geloven...
dat is dan hypocriet want je beticht gelovigen namelijk van hetzelfde.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zeg van wel, het is namelijk wat voor waarde je hecht aan de bron zelf en de mening die die bron uitdraagt. Het is een onderdeel van het leven. Als iemand tegen mij zegt dat ie kan vliegen net als superman, kunnen we allebij wel bedenken dat dat larie is (of een vreselijk goeie grap).
DUS...
economie (neo-liberalisme) is het nieuwe geloof.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:23 schreef Moeraskat het volgende:
ik kan me ook best voorstellen dat mensen gewoon niet meer weten wat ze moeten geloven...
Nee hoor, hoe kom je daar nou bijquote:Op zondag 11 maart 2012 17:24 schreef dawg het volgende:
[..]
dat is dan hypocriet want je beticht gelovigen namelijk van hetzelfde.
die ervaring heb ik niet gelukkig. bij ons is/was het allemaal erg vrijquote:Op zondag 11 maart 2012 17:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had wel een korte fase waarin ik twijfelde, maar wat voor mij de doorslag gaf was de manier waarop gelovigen probeerden mij te bekeren. Het had iets manipulatiefs en zelfs als kind wantrouwde ik dat al.
economie. daar geloof ik sowieso niet inquote:Op zondag 11 maart 2012 17:25 schreef dawg het volgende:
[..]
economie (neo-liberalisme) is het nieuwe geloof.
jaquote:
jij noemt religie en alles daaromheen verzonnen onzin en claimt vervolgens dat jouw waarheid wel objectief is omdat het je eigen waarnemingen en die van 'betrouwbare' anderen betreft.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee hoor, hoe kom je daar nou bij
leg maar uit!
bewijs maarquote:Op zondag 11 maart 2012 17:29 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Is net zoveel bewijs voor als voor god
Je kent me verder helemaal niet. Je beoordeelt alsof alles wat ik zeg subjectief is, maar dat kan je natuurlijk niet weten.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:28 schreef dawg het volgende:
[..]
jij noemt religie en alles daaromheen verzonnen onzin en claimt vervolgens dat jouw waarheid wel objectief is omdat het je eigen waarnemingen en die van 'betrouwbare' anderen betreft.
ik zie geen verschil. het zijn beiden subjectieve waarnemingen en uitwisselingen van meningen, visies, niet te staven met degelijk wetenschappelijk bewijs.
ik heb nooit gezegd dat god bestaat. ik heb gezegd dat er bewijzen zijn gevonden van mensen oid uit de bijbel....quote:
ik vind het ook erg vermakelijkquote:
niet te vergelijken aangezien de wetenschap allang aanvaard heeft dat er buitenaards leven (hence; aliens) wel moet bestaan.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:29 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Is net zoveel bewijs voor als voor god
doe maar jaquote:Op zondag 11 maart 2012 17:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, we houden de entertainmentfactor nog wel ff hoog
Entertainmentfactor vind ik niet zo hoog. Maar ik vind hem wel goed.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, we houden de entertainmentfactor nog wel ff hoog
dat we niet alleen zijn geloof ik idd ook ja.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:31 schreef dawg het volgende:
[..]
niet te vergelijken aangezien de wetenschap allang aanvaard heeft dat er buitenaards leven (hence; aliens) wel moet bestaan.
en dat met me duffe hoofdquote:Op zondag 11 maart 2012 17:31 schreef Murdera het volgende:
[..]
Entertainmentfactor vind ik niet zo hoog. Maar ik vind hem wel goed.
maar jij weet dat dus blijkbaar wel. wat jij nu doet is wat je gelovigen verwijt. een bepaalde mate van arrogantie omdat jij "weet dat je gelijk hebt in je overtuiging".quote:Op zondag 11 maart 2012 17:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je kent me verder helemaal niet. Je beoordeelt alsof alles wat ik zeg subjectief is, maar dat kan je natuurlijk niet weten.
Dat is het verschil
Archaea.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:31 schreef dawg het volgende:
[..]
niet te vergelijken aangezien de wetenschap allang aanvaard heeft dat er buitenaards leven (hence; aliens) wel moet bestaan.
Jij verwijt me dat alles wat ik zeg, subjectief is. Ik verwijt gelovigen alleen maar dat hun geloof subjectief is. Dat is het verschil Dawgquote:Op zondag 11 maart 2012 17:32 schreef dawg het volgende:
[..]
maar jij weet dat dus blijkbaar wel. wat jij nu doet is wat je gelovigen verwijt. een bepaalde mate van arrogantie omdat jij "weet dat je gelijk hebt in je overtuiging".
tja.
Voor heel veel theorieen die mensen die in aliens geloven aandragen zijn ook bewijzen te vinden, alleen van de aliens zelf niet.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:30 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat god bestaat. ik heb gezegd dat er bewijzen zijn gevonden van mensen oid uit de bijbel....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |