Dit is het startscherm, de meeste handelingen zoals telefoon, email, messaging en browser zijn meteen oproepbaar via het dock. Voor de andere apps schuif je het scherm idd naar links of rechts maar die apps zijn ook in te stellen met dezelfde icoontjes als in de dock waardoor het veel rustiger oogt.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:46 schreef Wootism het volgende:
[..]
En hoe open je een programma dan? Zeker door op een van die knopjes onderin te drukken waarna het hele scherm zich met icoontjes vult en je dus hetzelfde hebt als de iPhone, maar dan met een extra handeling.
Right?
Wat je hier beschrijft is ook in iOS klaar te spelen.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dit is het startscherm, de meeste handelingen zoals telefoon, email, messaging en browser zijn meteen oproepbaar via het dock. Voor de andere apps schuif je het scherm idd naar links of rechts maar die apps zijn ook in te stellen met dezelfde icoontjes als in de dock waardoor het veel rustiger oogt.
Dat is dan in ieder geval een plus maar Widgets en daarmee verdere customisability ontbreken volgens mij nog. Elke iPhone lijkt nog erg op de andere. Ik denk dat iOS daarom ook wel zal veranderen en dan vooral de look.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:52 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Wat je hier beschrijft is ook in iOS klaar te spelen.
Ik kan ook de eerste pagina de mijn iPhone vullen met alleen het klok icoontje. En dan naar links swipen voor alle apps. En dat zonder te jailbreaken!quote:Op maandag 12 maart 2012 18:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dit is het startscherm, de meeste handelingen zoals telefoon, email, messaging en browser zijn meteen oproepbaar via het dock. Voor de andere apps schuif je het scherm idd naar links of rechts maar die apps zijn ook in te stellen met dezelfde icoontjes als in de dock waardoor het veel rustiger oogt.
Klinkt omslachtig, klopt het dat je dan handmatig de iconen moet vervangen of werkt dat met een filter? Vind de iconen er in Android ook niet consistent uit zien, sommige apps hebben hetzelfde icoon van de iOS-variant, andere de standaard look en dan zijn er nog alle apps met een eigen wil.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Weet niet of dat de look zo snel gaat veranderen. 't Is al 5 jaar hetzelfde.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:55 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is dan in ieder geval een plus maar Widgets en daarmee verdere customisability ontbreken volgens mij nog. Elke iPhone lijkt nog erg op de andere. Ik denk dat iOS daarom ook wel zal veranderen en dan vooral de look.
True thatquote:Op maandag 12 maart 2012 18:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
Weet niet of dat de look zo snel gaat veranderen. 't Is al 5 jaar hetzelfde.
Daarnaast moeten mensen die zo nodig willen customizen gewoon een Android toestel kopen. Klaar.
Hier heb je wel een punt, bij iOS zijn alle iconen even groot en bij Android standaard niet tenzij je ze in een stijl vervangt. Of dat via een filter kan weet ik niet, handmatig is een gedoe maar ik had het er voor over.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:56 schreef n8n het volgende:
[..]
Klinkt omslachtig, klopt het dat je dan handmatig de iconen moet vervangen of werkt dat met een filter? Vind de iconen er in Android ook niet consistent uit zien, sommige apps hebben hetzelfde icoon van de iOS-variant, andere de standaard look en dan zijn er nog alle apps met een eigen wil.
Waarom zou Apple niet vooruit kijken en het iOS aanpassen. Ik denk niet dat jaar in jaar uit iOS qua looks hetzelfde zal blijven.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:57 schreef Wootism het volgende:
[..]
Weet niet of dat de look zo snel gaat veranderen. 't Is al 5 jaar hetzelfde.
Daarnaast moeten mensen die zo nodig willen customizen gewoon een Android toestel kopen. Klaar.
Denk dat de basis wel zo blijft, integratie van diensten zal nauwer worden en het zal zich verder evolueren. Als iets eenmaal werkt is enkel de reden dat het al een tijd zo is te zwak om een herdecoratie te staven. Desktops zien er ook al jaren nagenoeg hetzelfde uit, evolutie vind plaats in gebuiksgemak en functionaliteit maar de basis is vrijwel hetzelfde als 30 jaar geleden.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:03 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Waarom zou Apple niet vooruit kijken en het iOS aanpassen. Ik denk niet dat jaar in jaar uit iOS qua looks hetzelfde zal blijven.
Sorry, maar Meego/Maemo is dood.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hier heb je wel een punt, bij iOS zijn alle iconen even groot en bij Android standaard niet tenzij je ze in een stijl vervangt. Of dat via een filter kan weet ik niet, handmatig is een gedoe maar ik had het er voor over.
Een ideale vorm zou voor mij een tussenvorm zijn tussen Android en iOS. De widgets en de customisability van Android en de standaard icoongrootte van iOS.
Klopt, alleen zit je bij jailbreak toch vast aan een 3th party "store" zoals cydia/installous.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dan is iOS ook open, want daarmee kan het ook. Google jij eens op jailbreak.
Ja, en bij Android moet je meteen rooten om bloatware te kunnen verwijderen. Same differencequote:Op maandag 12 maart 2012 19:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Klopt, alleen zit je bij jailbreak toch vast aan een 3th party "store" zoals cydia/installous.
Alleen iOS "open" laat je me toch wel weer een beetje lachen.
Nee je zit helemaal nergens aan vast. Je weet toch wel wat rootrechten zijn?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Klopt, alleen zit je bij jailbreak toch vast aan een 3th party "store" zoals cydia/installous.
Alleen iOS "open" laat je me toch wel weer een beetje lachen.
Dan is een gejailbreakte iPhone de ideale oplossing voor jou toch? Jailbreaken is tegenwoordig een fluitje van een cent, en heel de Cydia-store (jailbreak Store) zit propvol met geniale tweaks. Zitten zelfs commerciële tweaks bij.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Een ideale vorm zou voor mij een tussenvorm zijn tussen Android en iOS. De widgets en de customisability van Android en de standaard icoongrootte van iOS.
Naja als het al 5 jaar zo is, dan is het al jaar in jaar uit hetzelfde. De basisnavigatie zal denk ik hetzelfde blijven, het zal alleen steeds verder aangekleed worden.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:03 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Waarom zou Apple niet vooruit kijken en het iOS aanpassen. Ik denk niet dat jaar in jaar uit iOS qua looks hetzelfde zal blijven.
Waarom iets veranderen wat gewoon goed werkt? Apple kan er niks aan doen dat zij in 2007 al op het niveau zaten waar Android nu nog niet is.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:44 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dan is een gejailbreakte iPhone de ideale oplossing voor jou toch? Jailbreaken is tegenwoordig een fluitje van een cent, en heel de Cydia-store (jailbreak Store) zit propvol met geniale tweaks. Zitten zelfs commerciële tweaks bij.
[..]
Naja als het al 5 jaar zo is, dan is het al jaar in jaar uit hetzelfde. De basisnavigatie zal denk ik hetzelfde blijven, het zal alleen steeds verder aangekleed worden.
Speciaal voor jou
[ afbeelding ]
De veranderingen zijn niet minor. Alleen de 4S t.o.v. de 4 is discutabel.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:45 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Al ben ik een Applefanboy, ik geef je gelijk, apple maakt te veel onzinnige producten, beter wachten ze twee jaar met een product opvolging en maken dan een echt nieuw product ipv 2-3 minor veranderingen.
Was liever van iPhone 3 naar iPhone 4 en dan in september naar 5 gegaan ipv 3GS en 4S...
Niet wereldschokkend, maar nogmaals: de iPad 1 was al 1000x beter dan de concurrentie. Tevens bleek het verschil in de praktijk vrij groot. De iPad 2 is echt een stuk sneller en dat werkt veel fijner, de camera is erg nuttig voor FaceTime e.d. en hij is gewoon dunner en mooier. De veranderingen lijken minor maar in de praktijk heb je er constant profijt van. Dat is bij de 4S t.o.v. de 4 minder.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:44 schreef Catch22- het volgende:
iPad1 > iPad2
was ook niet wereldschokken.
Klopt. Maar dat is meer omdat de iPhone 4 zo'n gigantische verbetering tov de iPhone 3GS was, en nog steeds een toestel is dat in veel opzichten beter is dan de concurrentie. Apple hoefde voor de iPhone 4S niet veel te doen om een beter toestel op de markt te zetten dan de toppers van de concurrentie, dus waarom zouden ze? Ik heb wel de iPhone 4 geupgrade naar de 4S, grotendeels omdat ik de camera erg vaak gebruik, maar als anderen mij om advies vragen, raad ik ze bijna altijd aan een iPhone 4 voor een mooie prijs te scoren dan een iPhone 4S te kopen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niet wereldschokkend, maar nogmaals: de iPad 1 was al 1000x beter dan de concurrentie. Tevens bleek het verschil in de praktijk vrij groot. De iPad 2 is echt een stuk sneller en dat werkt veel fijner, de camera is erg nuttig voor FaceTime e.d. en hij is gewoon dunner en mooier. De veranderingen lijken minor maar in de praktijk heb je er constant profijt van. Dat is bij de 4S t.o.v. de 4 minder.
kinderarbeid is echt een non argumentquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:24 schreef Barachem het volgende:
iPad 3
Als mensen zo'n overduur met kinderarbeid gemaakte prul willen aanschaffen, is dat hun eigen zaak.
Zolang ze maar niet van mij verwachten/verlangen dat ik me zulke rotzooi aanschaf.
Ik vraag me af of er al Apple fans zijn die het graf van Steve Jobs ondekt hebben en op een techno-spirituele zoektocht gaan om bij zijn graf HET te vinden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |