abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108963111
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
29 februari winka (01-2011)
12 maart L0t.. (02-2012)
16 maart Lijnloos (02-2011)
21 maart Sterrenmunt (09-2011)

chanty (01-2012)
Spewey
Aemelia (01-2012)
Lindala (10-2011)
Ashina
designed
Ladyblack (08-2010)
Fenne
frummeltje86 (12-2010)
papillion
Tuktuk (02-2012)
aurum (08-2011)
barreltje (11-2011)
sethiwe (08-2011)
Nytar (01-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_108963397
Oh lieve Sparkling dat is ook wel heel moeilijk zeg!
Ik snap wat je bedoelt, je bent blij voor ze, maar je wilt het zelf ook zo graag!!
Dat zal denk ik ook altijd moeilijk blijven? Straks als het geboren is, of 1 wordt, zal je altijd aan jouw kindje blijven denken.... ;(
:* :* Heel veel sterkte!

Hier nog geen nieuws...
pi_108963483
Sparkling en Fieder :* :*

Ik heb vanochtend getest en deze was negatief. Zou ook wel heel veel geluk hebben gehad als ik de eerste ronde zwanger geworden zou zijn.. Snap eigenlijk ook niet zo goed waarom ik getest heb want ik heb een knallende koppijn en weer bruinverlies dus dikke kans dat mn menstruatie vandaag of morgen komt. Daar zou ik ook wel blij mee zijn trouwens, iig meteen een normale eerste cyclusduur :)
pi_108964389
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:58 schreef L0t.. het volgende:
Sparkling en Fieder :* :*

Ik heb vanochtend getest en deze was negatief. Zou ook wel heel veel geluk hebben gehad als ik de eerste ronde zwanger geworden zou zijn.. Snap eigenlijk ook niet zo goed waarom ik getest heb want ik heb een knallende koppijn en weer bruinverlies dus dikke kans dat mn menstruatie vandaag of morgen komt. Daar zou ik ook wel blij mee zijn trouwens, iig meteen een normale eerste cyclusduur :)
Je wilde het denk ik gewoon zeker weten? Je weet nu iig de symptomen :)

meiden met de miskramen en de naweeen ervan, sterkte!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108968440
:s)
dag 37 and counting ...
}:|

zou mijn cyclus in de war zijn omdat ik langzaam maar gestaag aan het afvallen ben :?

en Fieder en Sparkling.. veel veel sterkte.. ik kan en wil het me niet voorstellen :*

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_108970618
Ik zie weer eens overal spoken en ik ben er zo klaar mee. Stom lichaam, doe nou of gewoon (regelmatig) ongesteld zijn zodat ik weet waar ik aan toe ben, of gewoon ophouden met dit vage gedoe en geen tweede streepje geven. |:(
pi_108975677
Als ik de inleiding goed heb gelezen mag ik hier een officiele PUPO melden! :) voorzichtige schatting is op dit moment dat mijn lieftallige vriendin zes weken zwanger is, eind maart voor het eerst een echo maken!

[ Bericht 3% gewijzigd door Spockjuh_ op 11-03-2012 18:03:03 (ander topic) ]
Hooray for boobies!
pi_108976001
Heya spockjuh,, volgens mij hoor je thuis in Zwanger als je vriendin al twee streepjes heeft geplast. Gefeliciteerd though :)

L0t, jammer! :*
Barretje en Nanuke, hopelijk snel duidelijkheid voor jullie :*
pi_108977635
ik zeg copy / paste.. :)
Hooray for boobies!
pi_108978152
Alsnog gefeliciteerd Spockjuh!

L0t, das idd al heel wat, meteen regelmatig!

Bar en Nanuke, vervelend joh! Dat van dat afvallen kan trouwens best kloppen!
pi_108978175
Maar Barr je bent toch niet bewust bezig met afvallen hoop ik?
pi_108978393
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar Barr je bent toch niet bewust bezig met afvallen hoop ik?
hoe bedoel je bewust aan het afvallen??

en .. met behulp van de dietiste, die weet van de kinder wens, en ik val ongeveer 2,5 kilo per maand af.. een rustig tempo dus ;)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  zondag 11 maart 2012 @ 18:31:48 #13
57497 happyme28
I'm so happy
pi_108978629
Heb ik ook gedaan Barretje, bij mij werd mijn cyclus juist korter en regelmatiger naarmate ik meer afviel.

Hier de hele dag boven de pot gehangen wederom op een onhandig moment. Vorige maand ook al. Schiet niet op zo.
pi_108979599
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:34 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Je wilde het denk ik gewoon zeker weten? Je weet nu iig de symptomen :)

Ja klopt :) Hoe is het met jou? Nog geen last gehad van je kies? ;)
pi_108980127
Ik heb altijd begrepen dat als je zwanger wilt worden, of als je zwanger bent, dat je je dan beter niet bezig kan houden met afvallen? :o

Want ik was daar ook mee bezig, totdat ik er dus achter kwam dat het zover was. Toen ik ben ik a la minute gestopt.
pi_108980450
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat als je zwanger wilt worden, of als je zwanger bent, dat je je dan beter niet bezig kan houden met afvallen? :o

Want ik was daar ook mee bezig, totdat ik er dus achter kwam dat het zover was. Toen ik ben ik a la minute gestopt.
Nouja als je het heel gestaag doet dan zal het met die schadelijke afvalstoffen ook wel meevallen denk ik. Overgewicht is ook niet bepaald een bevorderende factor om zwanger te raken..
pi_108980637
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:59 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja klopt :) Hoe is het met jou? Nog geen last gehad van je kies? ;)
Nee, niet van mijn kies. Gister wel wat andere kwaaltjes (humeur wat alle kanten opvliegt enzo O-) ), maar vandaag helemaal niks. Dus nu zit ik me weer af te vragen of het niet stiekem toch raak zou kunnen zijn....en dan kickt de ratio weer in :+

ik wacht wel tot woensdag. De tijd zal het zeggen :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108980677
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:19 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Nouja als je het heel gestaag doet dan zal het met die schadelijke afvalstoffen ook wel meevallen denk ik. Overgewicht is ook niet bepaald een bevorderende factor om zwanger te raken..
^^

volgens mij kan heel streng dieten ook heel je hormoonhuishouding overhoop gooien.

Easy does it.
  zondag 11 maart 2012 @ 19:33:57 #19
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_108981116
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:25 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

^^

volgens mij kan heel streng dieten ook heel je hormoonhuishouding overhoop gooien.

Easy does it.
Klopt. Bij mij ging mijn cyclus ineens weer keren overslaan of werden ze ineens een week of soms twee weken langer. Je lijf reageert daar blijkbaar erg snel op. Ben nu bijna klaar met afvallen, dus dat komt goed uit.

Ik lees veel mee hoor meiden, maar het posten is nog eventjes niet van toepassing. Veel sterkte voor de meiden die hun droom helaas in duigen zagen vallen... Hoop dat jullie snel weer op kunnen voor een nieuwe zwangerschap.

Nog drie maanden, dan 'mag' ik weer gezellig meeposten! Al is mijn eerste NOD wel als we op huwelijksreis zijn. Gelukkig bestaat er zoiets als internet ;)
pi_108991678
Ik ben, voordat we begonnen met 'actief klussen', ruim 21 kilo afgevallen en val nog steeds langzaam maar zeker af.
Afvallen terwijl je zwanger bent is inderdaad niet goed, maar in de aanloop er naartoe kan het helemaal geen kwaad volgens mijn arts.

Hier gaat het wel aardig. Dit weekend heb ik een heel goed gesprek met mijn ouders. Ze zijn heel blij over het feit dat we het aan het proberen zijn en vinden het ontzettend jammer dat het dit keer misgegaan is. Heel fijn om te horen dat ze achter ons staan en er voor ons zijn O+

Spark, ik hoop echt dat het snel op gang komt, hoe rot dat ook is :*
  zondag 11 maart 2012 @ 22:35:11 #21
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108992087
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:12 schreef Twinkle20 het volgende:

* droomvrouwtje komt ff stiekem binnensluipen

Nee hoor wat meerdere al aangeven als het langzaam gaat is het geen probleem, sowieso is te snel afvallen niet goed voor je, daarbij (spreekt uit ervaring) kan het zijn dat als je de pech hebt en de MMM in moet dat je dan van je gyn moet afvallen. Hier in het ziekenhuis gaan ze niet met je het IVF traject in als je bmi niet 30 of lager is.

* droomvrouwtje sluipt weer weg
Be happy with the little things in life
  zondag 11 maart 2012 @ 23:02:53 #22
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_108993687
Gisteren met mams aan de telefoon gehangen. Die vertelde me dat zij vroeger ook getemperatuurd heeft en dat er bij haar ook geen peil op te trekken was. En inderdaad ook altijd ellende gehad met haar cyclus, ik heb het duidelijk niet van een vreemde :+ Maar goed, ik en mijn broertje zijn er, dus het zal wel loslopen :)

Verder gaat mijn moeder wel eens bij een medium langs. Die had vorige week aangegeven dat er dit jaar een verschuiving in de gezinssituatie komt, die zal vermeerderen. En ook zei ze dat ik wel een eisprong heb gehad (zou het dan toch eind februari/ begin maart zijn geweest?). Weet nooit zo goed wat ik ervan moet denken van dat gezweef :+ Maar moet ook wel toegeven dat ze het vaak bij het rechte eind heeft gehad (mams gaat er al heel wat jaartjes heen) en natuurlijk vind ik het een fijne gedachte om me aan vast te houden :D

Een aantal jaren terug zei ze overigens al eens dat ik een half a 3/4 jaar na het stoppen met de pil zwanger zou raken. En een half jaar geleden had ze gezegd dat er gezinsuitbreiding eind 2012 komt, maar ze wist niet of ik dan beval of zwanger raak. De tijd zal het leren maar ben toch wel benieuwd of ze gelijk gaat krijgen :@

Morgen alvast een kleine pre-test. Ze heeft gezegd dat mijn broertje morgen zakt voor zijn rijbewijs. 50-50 kans natuurlijk met zoiets en ik hoop dat ze ongelijk heeft, maar goed... zweef zweef
* Chanty zet zichzelf maar weer met de voetjes op de vloer
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_109001015
Fijn dat je iig weet dat je moeder dat soort perikelen ook heeft gehad :) Qua gezweef weet ik niet wat ik er van vind, of eigenlijk wel, ik ben niet zo zweverig.
pi_109001715
Chanty; een goede vriend van Lief en mij heeft af en toe ook van die zweverige dingen en ik weet ook nooit wat ik daarvan moet vinden. :D Hij zei een paar maand terug nog toen we op bezoek waren bij een baby in de vriendengroep 'over een jaartje is dat ook wel voor jullie weggelegd', en ik weet nog steeds niet wat hij daarmee wilde zeggen. Ik denk dan altijd maar weer, het is een grappig iets om mee te maken en als het uitkomt is het nog leuker, zo niet dan niet. Grote korrels zout, en zo. Al geloof ik best dat sommige mensen dat soort dingen beter aanvoelen. :o
  maandag 12 maart 2012 @ 09:53:42 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_109002271
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 09:26 schreef Nanuke het volgende:
Chanty; een goede vriend van Lief en mij heeft af en toe ook van die zweverige dingen en ik weet ook nooit wat ik daarvan moet vinden. :D Hij zei een paar maand terug nog toen we op bezoek waren bij een baby in de vriendengroep 'over een jaartje is dat ook wel voor jullie weggelegd', en ik weet nog steeds niet wat hij daarmee wilde zeggen. Ik denk dan altijd maar weer, het is een grappig iets om mee te maken en als het uitkomt is het nog leuker, zo niet dan niet. Grote korrels zout, en zo. Al geloof ik best dat sommige mensen dat soort dingen beter aanvoelen. :o
Dat is inderdaad ook mijn insteek. Ik ben vrij nuchter en ga me echt niet aan dat soort dingen vastklampen. Maar hey, als het positief is en in mijn straatje past, dan zeg ik: kom maar op met die voorspelling *) Denk ook wel dat er mensen zijn die meer sensitief zijn dan anderen en die vrouw waar mijn moeder heen gaat is daar zeker wel een van. Maar je moet je leven er niet door laten bepalen (dat gaat bij het maken van een kind ook wat lastig).

Maar ben benieuwd of die vriend gelijk gaat krijgen. Je kunt natuurlijk altijd nog eens vragen wat ie daarmee bedoelde ;)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')