dat is de reden dat ie er nooit zal komen. Er zullen dingen als maatschappelijk onaanvaardbaar geroepen gaan worden en consensus over de inhoud zal er nooit komen.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:44 schreef Soempie het volgende:
Wat wil je doen met zo'n opvoedingscursus dan? Er is binnen no time al ruzie over hoe om te gaan met een baby in OUD.
Daarom ben ik er ook geen voorstander van. Misschien dat je bepaalde zaken ter sprake kunt brengen bij het cb.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
dat is de reden dat ie er nooit zal komen. Er zullen dingen als maatschappelijk onaanvaardbaar geroepen gaan worden en consensus over de inhoud zal er nooit komen.
het gaat mij vooral om dat gedeelte, zo'n kind heeft het niet voor het zeggen. Punt uit. Dat het een keer gebeurd is tot daar aan toe.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:35 schreef Soempie het volgende:
2 meisjes van 2 jaar en 4 jaar.
Wat ik laatst hoorde: jongetje van anderhalf ofzo gooide alles in een zwiep van tafel af. Vervolgens zet die moeder hem op schoot en toen iemand anders de dingen weer op tafel wilde zetten zei die moeder: 'doe maar niet hoor, dat vindt hij niet goed'.
quote:Op zondag 11 maart 2012 11:35 schreef Soempie het volgende:
2 meisjes van 2 jaar en 4 jaar.
Wat ik laatst hoorde: jongetje van anderhalf ofzo gooide alles in een zwiep van tafel af. Vervolgens zet die moeder hem op schoot en toen iemand anders de dingen weer op tafel wilde zetten zei die moeder: 'doe maar niet hoor, dat vindt hij niet goed'.
Snap ik. Maar aan de andere kant moet je kinderen ook weer leren wel inspraak te hebben, keuzes te maken, etc. Aan een opvoeding waarbij ze altijd maar moeten gehoorzamen hebben ze ook niks en dat is dan weer wat sommige mensen denken dat je bedoelt. Gaan ze dat weer tot in den treure doortrekken en dan krijg je later zo'n volwassene die om elk miezerig dingetje advies gaat vragen aan haar ouders (zo'n huisgenootje had ik).quote:Op zondag 11 maart 2012 11:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
het gaat mij vooral om dat gedeelte, zo'n kind heeft het niet voor het zeggen. Punt.
Ja, precies.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
het gaat mij vooral om dat gedeelte, zo'n kind heeft het niet voor het zeggen. Punt uit. Dat het een keer gebeurd is tot daar aan toe.
Mee eens, maar ze zullen toch ook moeten leren dat ze zich op visite moeten gedragen naar de regels die daar gelden.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Snap ik. Maar aan de andere kant moet je kinderen ook weer leren wel inspraak te hebben, keuzes te maken, etc. Aan een opvoeding waarbij ze altijd maar moeten gehoorzamen hebben ze ook niks en dat is dan weer wat sommige mensen denken dat je bedoelt. Gaan ze dat weer tot in den treure doortrekken en dan krijg je later zo'n volwassene die om elk miezerig dingetje advies gaat vragen aan haar ouders (zo'n huisgenootje had ik).![]()
Opvoeden is wat mij betreft niet een vaststaand stappenplan of iets dergelijks. Misschien dat je wat basis mee kunt geven, maar ook dat verandert..
Mja, beetje jammer dat die ouders daar dus niks mee doen.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:58 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
Mee eens, maar ze zullen toch ook moeten leren dat ze zich op visite moeten gedragen naar de regels die daar gelden.
Hier begint net de zon een beetje door te komen. Misschien straks nog even naar buiten. Maar Peace gaat vanmiddag ook voetbal kijken. daarna iig nog even boodschappen doen.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:16 schreef Soempie het volgende:
't Is hier prachtig weer trouwens. Jullie nog leuke plannen?
Jojo, veel plezier vandaag bij je ouders.
daar kan ik ook begrip voor hebben, kinderen doen niet altijd wat je verwacht. mijn punt is dat sommige ouders het gewoon niet snappen/ opgevoed zijnquote:Op zondag 11 maart 2012 12:19 schreef Diaan73 het volgende:
Het is ook zo dat je vooraf vaak bedenkt hoe je dingen wil aanpakken als je een kind hebt. In de praktijk pakt dat toch vaak anders uit. Sommige dingen heb je - helaas - niet altijd in de hand. En idd vooral als hij moe begint te worden. Lennon is ook weleens strontvervelend geweest bij vrienden... Wij gaven dan aan dat we dat erg vervelend vonden, maar zij hadden er geen problemen mee. We zetten Lennon in zo'n situatie ook wel in de gang daar. En gaan eerder weg.
Ow Okay, ik dacht dat je het anders bedoelde. Maar dat ben ik het wel met je eens.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
daar kan ik ook begrip voor hebben, kinderen doen niet altijd wat je verwacht. mijn punt is dat sommige ouders het gewoon niet snappen/ opgevoed zijn
Ik ben wel weer bijgeslapen jaquote:
Ja maar als zo'n monster de hele tafel leegflikkert en je neemt 'm op schoot, dan denkt 'ie voortaan dat het goed is. Op zo'n moment moet je een kind gewoon een standje geven. Een hond die bijt ga je toch ook niet aaien?quote:Op zondag 11 maart 2012 11:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Snap ik. Maar aan de andere kant moet je kinderen ook weer leren wel inspraak te hebben, keuzes te maken, etc. Aan een opvoeding waarbij ze altijd maar moeten gehoorzamen hebben ze ook niks en dat is dan weer wat sommige mensen denken dat je bedoelt. Gaan ze dat weer tot in den treure doortrekken en dan krijg je later zo'n volwassene die om elk miezerig dingetje advies gaat vragen aan haar ouders (zo'n huisgenootje had ik).![]()
Opvoeden is wat mij betreft niet een vaststaand stappenplan of iets dergelijks. Misschien dat je wat basis mee kunt geven, maar ook dat verandert..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
Ik zou zeker even naar buiten gaanquote:Op zondag 11 maart 2012 12:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben wel weer bijgeslapen jaBen eigenlijk best wel down
Gisteren echt bijna niks gedaan en de laatste dagen ook slecht gegeten
Ga zo gewoon ontbijten en douchen en dan wat dingetjes in het huis doen, denk dat ik me dan ook gelijk een stuk beter voel
En misschien even de zon in
Ik denk dat ik even een stukje ga wandelen jaquote:Op zondag 11 maart 2012 13:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zou zeker even naar buiten gaan
Het is een lentedag. Muziekje mee.
Hier staan de krokussen volop in bloei.
quote:Op zondag 11 maart 2012 12:28 schreef Etcetera het volgende:
![]()
Nemik pm je het vanavond wel even als ik weer thuis ben
Same herequote:Op zondag 11 maart 2012 13:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik even een stukje ga wandelen jaMaar eerst maar eens ontbijten
Hoe is dat eigenlijk gegaan gisteren dat jullie uiteindelijk in het ziekenhuis zijn beland, had ze hoge koorts ofzo? Fijn dat het goed gaatquote:Op zondag 11 maart 2012 13:21 schreef iamredleader het volgende:
Dank allemaal voor de wensen
Terug van VU ziekenhuis. Een lelijke hoest maar verder lijkt alles goed te gaan met Tinu. Ze blijft waarschijnlijk tot dinsdag, morgen weten we meer. Jair vond het maar een vreemde bedoening
Niet echt hoge koorts, wel verhoging en ze had de baby al een tijdje niet voelen bewegen. Dus de verloskundige gebeld, die kwam langs om te kijken/luisteren, en zij heeft Tinu naar het ziekenhuis gebracht, alwaar de arts zei dat ze haar liever ter observatie wilden opnemen, ook in afwachting van wat onderzoeken.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:37 schreef MaJo het volgende:
Hoe is dat eigenlijk gegaan gisteren dat jullie uiteindelijk in het ziekenhuis zijn beland, had ze hoge koorts ofzo? Fijn dat het goed gaatEn kan me voorstellen dat Jair het maar vreemd vindt
Oh dat lijkt me wel eng als je de baby even niet voelt bewegenquote:Op zondag 11 maart 2012 13:40 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Niet echt hoge koorts, wel verhoging en ze had de baby al een tijdje niet voelen bewegen. Dus de verloskundige gebeld, die kwam langs om te kijken/luisteren, en zij heeft Tinu naar het ziekenhuis gebracht, alwaar de arts zei dat ze haar liever ter observatie wilden opnemen, ook in afwachting van wat onderzoeken.
quote:
WTFquote:
quote:Op zondag 11 maart 2012 13:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja maar als zo'n monster de hele tafel leegflikkert en je neemt 'm op schoot, dan denkt 'ie voortaan dat het goed is. Op zo'n moment moet je een kind gewoon een standje geven. Een hond die bijt ga je toch ook niet aaien?
En niet zeggen: "ik leg het niet terug op tafel want dat vindt 'ie niet goed". Hij heeft niets goed te vinden wat spullen op de tafel betreft.Tuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat ik voor een opvoedingscursus ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Nee, daar ben ik ook tegen. Dat gaat nergens over.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat ik voor een opvoedingscursus ben.
Dat denk ik ook jaquote:Op zondag 11 maart 2012 14:16 schreef Soempie het volgende:
Wat je zelf net ook zei: misschien voel je je ook wat beter als je wel wat klusjes doet en lekker even naar buiten gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |