abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108961509

Welkom in de AKQ SC, voor iedereen die ooit in de AKQ gepost heeft, dat nog van plan is of dat nog steeds doet en ieder ander is ook van harte welkom.

Met als vaste gasten:

hartjes93.jpglolz.jpgboes.JPGNebrionic.jpg91kynm.jpgIRM.PNGcute.png2rnzoe1.gif
wtg2.gifnapo.JPGiamredleader.jpgAudreyAvatar.jpgavatar214978_1.jpgsharky60.jpg
sheep60x602.jpgamsterdam_hat.gifwapen60.gifwoosh.png
Brian.pngem-avatar.jpgtyph2.jpg1.jpgbeertje.jpg

Aangezien het kabinet van de AKQ(SC) al enige tijd niet meer functioneert, is deze per heden met verlof gestuurd. Betaald, dat wel :P

Ben je op zoek naar voorgaande delen van deze succesvolle reeks topics?
Klik dan hier voor het volledige overzicht...

Verjaardagen
Wiebelsoempie - 13 januari
Its-Jojo-4you - 14 februari
Hawaii_Tim - 26 februari
Cobra4 - 27 februari
Calex - 27 februari
Nembrionic - 9 maart
Soempie - 13 maart
LadyBlack - 8 juni
Whiteguy - 2 juli
MaJo - 7 juli
Yurithemaster - 14 juli
B.ertha - 23 juli
Puntenslijpsel - 31 juli
PhysicsRules - 27 augustus
Supersheep - 29 augustus
Tinuviel - 2 september
Bart - 15 september
TradeMarkie - 25 september
lubje25 - 3 oktober
iamredleader - 11 oktober
Etcetera - 2 november
Mark - 2 november
Nesle - 19 november
Diaan73 - 19 november
Wyccie - eeuwig 18
MadMaster - de leeftijd van een erg goede whisky
Ofyles - ???
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_108961519
beterschap voor Tinu, Red (ik lees het net pas)

[ Bericht 1% gewijzigd door Its-Jojo-4you op 11-03-2012 10:18:27 ]
  zondag 11 maart 2012 @ 11:05:27 #3
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_108962360
Red, heel veel beterschap voor Tinu. Hopelijk knapt ze snel op en mag ze weer naar huis.

MM dat klinkt als een zware avond. Hoe oud waren die kinderen?

Goedemorgen! :W
Make love, not war ☮
  zondag 11 maart 2012 @ 11:35:37 #4
30252 Soempie
Procreating
pi_108962890
2 meisjes van 2 jaar en 4 jaar.

Wat ik laatst hoorde: jongetje van anderhalf ofzo gooide alles in een zwiep van tafel af. Vervolgens zet die moeder hem op schoot en toen iemand anders de dingen weer op tafel wilde zetten zei die moeder: 'doe maar niet hoor, dat vindt hij niet goed'. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108963080
Sommige ouders snappen het woord opvoeden niet helemaal/ helemaal niet, denk ik. Dan moet je toch weer gaan nadenken over het invoeren van een verplichte opvoedingscursus (die er wel nooit zal komen)
  zondag 11 maart 2012 @ 11:44:29 #6
30252 Soempie
Procreating
pi_108963154
Wat wil je doen met zo'n opvoedingscursus dan? Er is binnen no time al ruzie over hoe om te gaan met een baby in OUD. _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_108963173
Zo maar eens aan m'n grote treinreis door NL gaan beginnen, eerst naar het oosten van het land en later vanmiddag naar Schiphol.
pi_108963192
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:44 schreef Soempie het volgende:
Wat wil je doen met zo'n opvoedingscursus dan? Er is binnen no time al ruzie over hoe om te gaan met een baby in OUD. _O-
dat is de reden dat ie er nooit zal komen. Er zullen dingen als maatschappelijk onaanvaardbaar geroepen gaan worden en consensus over de inhoud zal er nooit komen.
  zondag 11 maart 2012 @ 11:46:16 #9
30252 Soempie
Procreating
pi_108963201
Wat ga je in het Oosten doen? En hoe was de kraamvisite? Of ga je daar nu heen?
pi_108963219
De kraamvisite was leuk, en het was een mooi kind :)

Vanmiddag nog even langs bij m'n ouders voordat ik weer voor een paar weken vertrek
  zondag 11 maart 2012 @ 11:47:27 #11
114177 Diaan73
pi_108963221
Dat zijn ook moeilijke leeftijden. Helaas hebben wij Lennon ook niet altijd in de hand aan tafel. Hij is altijd erg druk met van alles en nog wat behalve eten. Als ik geef, eet hij wel gewoon alles op. Ik heb er nog over gehad met de consultatiebureau arts, maar die zegt dat we moeten blijven doen wat we nu doen. Komt wel als hij wat ouder is. Het is soms erg moeilijk om de juiste weg te vinden en te begaan.

Geen eten geven, is ook even geen optie dan is hij de volgende ochtend vroeg wakker en ik vind dat hij gewoon moet eten. Op kdv eet hij zelf! ;(
Make love, not war ☮
  zondag 11 maart 2012 @ 11:47:47 #12
30252 Soempie
Procreating
pi_108963227
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:45 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

dat is de reden dat ie er nooit zal komen. Er zullen dingen als maatschappelijk onaanvaardbaar geroepen gaan worden en consensus over de inhoud zal er nooit komen.
Daarom ben ik er ook geen voorstander van. Misschien dat je bepaalde zaken ter sprake kunt brengen bij het cb.
pi_108963250
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:35 schreef Soempie het volgende:

Wat ik laatst hoorde: jongetje van anderhalf ofzo gooide alles in een zwiep van tafel af. Vervolgens zet die moeder hem op schoot en toen iemand anders de dingen weer op tafel wilde zetten zei die moeder: 'doe maar niet hoor, dat vindt hij niet goed'. 8)7
het gaat mij vooral om dat gedeelte, zo'n kind heeft het niet voor het zeggen. Punt uit. Dat het een keer gebeurd is tot daar aan toe.
pi_108963369
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:35 schreef Soempie het volgende:

_O- Doet me denken aan Youp van 't Hek. Ouders met klein jongetje op visite, jochie duwt een dubbele boterham met pindakaas in de opening van de videorecorder, ouders zeggen: "Ach, laat hem maar, dat heeft hij thuis niet."
pi_108963410
IARL, het beste met Tinu.
  zondag 11 maart 2012 @ 11:55:37 #16
30252 Soempie
Procreating
pi_108963427
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

het gaat mij vooral om dat gedeelte, zo'n kind heeft het niet voor het zeggen. Punt.
Snap ik. Maar aan de andere kant moet je kinderen ook weer leren wel inspraak te hebben, keuzes te maken, etc. Aan een opvoeding waarbij ze altijd maar moeten gehoorzamen hebben ze ook niks en dat is dan weer wat sommige mensen denken dat je bedoelt. Gaan ze dat weer tot in den treure doortrekken en dan krijg je later zo'n volwassene die om elk miezerig dingetje advies gaat vragen aan haar ouders (zo'n huisgenootje had ik). :')

Opvoeden is wat mij betreft niet een vaststaand stappenplan of iets dergelijks. Misschien dat je wat basis mee kunt geven, maar ook dat verandert..
pi_108963434
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:48 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

het gaat mij vooral om dat gedeelte, zo'n kind heeft het niet voor het zeggen. Punt uit. Dat het een keer gebeurd is tot daar aan toe.
Ja, precies.
pi_108963494
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:55 schreef Soempie het volgende:

[..]

Snap ik. Maar aan de andere kant moet je kinderen ook weer leren wel inspraak te hebben, keuzes te maken, etc. Aan een opvoeding waarbij ze altijd maar moeten gehoorzamen hebben ze ook niks en dat is dan weer wat sommige mensen denken dat je bedoelt. Gaan ze dat weer tot in den treure doortrekken en dan krijg je later zo'n volwassene die om elk miezerig dingetje advies gaat vragen aan haar ouders (zo'n huisgenootje had ik). :')

Opvoeden is wat mij betreft niet een vaststaand stappenplan of iets dergelijks. Misschien dat je wat basis mee kunt geven, maar ook dat verandert..
Mee eens, maar ze zullen toch ook moeten leren dat ze zich op visite moeten gedragen naar de regels die daar gelden.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:08:46 #19
30252 Soempie
Procreating
pi_108963729
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:58 schreef Nico_S. het volgende:

[..]

Mee eens, maar ze zullen toch ook moeten leren dat ze zich op visite moeten gedragen naar de regels die daar gelden.
Mja, beetje jammer dat die ouders daar dus niks mee doen.

Maar wat Diaan ook zegt: lastige leeftijden en ze zullen ook wel doodop zijn geweest. Dan krijg je vaak dat kinderen hyper worden en strontvervelend zijn, volgens mij.

Ik begrijp niet dat die ouders het zelf niet heel vervelend vinden.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:16:33 #20
30252 Soempie
Procreating
pi_108963917
't Is hier prachtig weer trouwens. Jullie nog leuke plannen?

Jojo, veel plezier vandaag bij je ouders.
  Moderator zondag 11 maart 2012 @ 12:16:33 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_108963918
Meuning :W
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 11 maart 2012 @ 12:18:39 #22
30252 Soempie
Procreating
pi_108963965
Lekker geslapen? :W
  zondag 11 maart 2012 @ 12:19:08 #23
114177 Diaan73
pi_108963981
Het is ook zo dat je vooraf vaak bedenkt hoe je dingen wil aanpakken als je een kind hebt. In de praktijk pakt dat toch vaak anders uit. Sommige dingen heb je - helaas - niet altijd in de hand. En idd vooral als hij moe begint te worden. Lennon is ook weleens strontvervelend geweest bij vrienden... Wij gaven dan aan dat we dat erg vervelend vonden, maar zij hadden er geen problemen mee. We zetten Lennon in zo'n situatie ook wel in de gang daar. En gaan eerder weg.
Make love, not war ☮
  zondag 11 maart 2012 @ 12:20:28 #24
114177 Diaan73
pi_108964021
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:16 schreef Soempie het volgende:
't Is hier prachtig weer trouwens. Jullie nog leuke plannen?

Jojo, veel plezier vandaag bij je ouders.
Hier begint net de zon een beetje door te komen. Misschien straks nog even naar buiten. Maar Peace gaat vanmiddag ook voetbal kijken. daarna iig nog even boodschappen doen.
Make love, not war ☮
pi_108964062
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:19 schreef Diaan73 het volgende:
Het is ook zo dat je vooraf vaak bedenkt hoe je dingen wil aanpakken als je een kind hebt. In de praktijk pakt dat toch vaak anders uit. Sommige dingen heb je - helaas - niet altijd in de hand. En idd vooral als hij moe begint te worden. Lennon is ook weleens strontvervelend geweest bij vrienden... Wij gaven dan aan dat we dat erg vervelend vonden, maar zij hadden er geen problemen mee. We zetten Lennon in zo'n situatie ook wel in de gang daar. En gaan eerder weg.
daar kan ik ook begrip voor hebben, kinderen doen niet altijd wat je verwacht. mijn punt is dat sommige ouders het gewoon niet snappen/ opgevoed zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')